;
coinex

ابتلای 181 نفر به کرونا در رویداد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار!

قدرت‌نمایی کرونا این‌بار در آمریکا؛ ابتلای 181 نفر به کرونا آن هم در رویداد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در آتلانتا که بیشتر شبیه به اتفاقات کشور خودمان است!

آنطور که رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند، ابتلای 181 نفر به کرونا در رویداد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار (EIS) در آنتلانتای جورجیا تأیید شده است. در این کنفرانس ویژه 1800 نفر شرکت کردند و بنابر اطلاعات بدست آمده حداقل 180 نفر از آنها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

گفتنی‌ است که همه افراد حاضر در این رویداد حداقل 1 دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. با این‌وجود اگر تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس بیشتر شود، شاید سازمان بهداشت جهانی مجبور شود دوباره شرایط اضطراری ابتلا به کووید 19 را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: سازمان بهداشت جهانی: برای یک پاندمی مرگبارتر از کرونا آماده باشید!

ابتلای 181 نفر به کرونا در آتلانتا آمریکا خبرساز شد

کنفرانس EIS امسال برای اولین‌بار از سال 2019 به بعد به‌صورت حضوری در بازه زمانی 24 تا 27 آوریل در هتلی در آتلانتا برگزار شد. بااین‌حال، در روز آخر این رویداد اعلام شد که آزمایش کووید چند نفر از شرکت‌کنندگان مثبت شده است. در نتیجه، یکی از کارگاه‌های آموزشی لغو و به افراد بیمار پیشنهاد شد که تا پایان دوره بیماری در این هتل باقی بمانند.

ولی در روزهای پس از پایان رویداد، CDC گزارش‌هایی را درباره افزایش شمار مبتلایان دریافت کرد. به‌دنبال این اتفاق، این مرکز تحقیقی را پیرامون وضعیت شرکت‌کنندگان انجام داد. حالا گزارش مفصل‌تری در این باره منتشر و اعلام شده است که در مجموع 181 نفر (یا 13 درصد از افرادی که پرسش‌نامه CDC را پر کرده بودند) به کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلای 181 نفر به کرونا در آتلانتا آمریکا خبرساز شد

این گزارش می‌گوید تقریباً همه شرکت‌کنندگان (1435 نفر یا 99.4 درصد از افراد) حداقل یک دوز واکسن زده بودند. اما 70 درصد آن‌ها بدون ماسک در این کنفرانس حاضر شده بودند. CDC می‌گوید این کنفرانس زمانی برگزار شد که نرخ سرایت بیماری پایین بود و ازاین‌رو، به افراد توصیه نشده بود که ماسک بزنند.

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها می‌گوید هیچ‌کدام از افرادی که در این رویداد کرونا گرفتند، بستری نشدند، اما 49 نفر (27 درصد از آن‌ها) داروی ضدویروسی مصرف کردند. CDC در گزارش خود نتیجه گرفته است که ترکیب واکسیناسیون، درمان‌های ضدویروسی و ایمنی طبیعی باعث شده است که افراد دچار حالت‌های وخیم این بیماری نشوند.

این مرکز حالا به شرکت‌کنندگان رویداد بعدی خود که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، پیشنهاد کرده است که ماسک بزنند و در صورت امکان تست کرونا سریع به‌همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابتلای 181 نفر به کرونا در رویداد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر