;
coinex

سازمان بهداشت جهانی: برای یک پاندمی مرگبارتر از کرونا آماده باشید!

آیا پاندمی مرگبارتر از کرونا نیز ممکن است به‌وقوع بپیوندد؟ ممکن است این موضوع واقعیت داشته باشد زیرا سازمان بهداشت جهانی از احتمال پیدایش یک عامل بیماری‌زای جدید خبر داده است.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک نشست جهانی در سوئیس خبر از احتمال وقوع یک پاندمی مرگبارتر از کرونا داد که می‌تواند جان انسان‌های بی‌شماری را بگیرد. پیش‌تر سازمان بهداشت جهانی طبق یک اطلاعیه رسمی عنوان کرد که ویروس کرونا از وضعیت اضطراری خارج شده و این بیماری دیگر یک تهدید خطرناک به حساب نمی‌آید اما این به معنی پایان کرونا نیست.

اما حالا این سازمان برروی پیدایش یک عامل بیماری‌زای جدید مانور می‌دهد و دراین‌باره به جهانیان هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا ؛ صدایی که جان شما را نجات می‌دهد!

یک پاندمی مرگبارتر از کرونا در راه است

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، در نشست مجمع جهانی بهداشت در سوئیس از کشورها خواست برای مقابله با احتمال وقوع دنیاگیری بعدی آماده باشند. بااین‌حال، آیا سیاست‌گذاران واقعاً پس از سال‌ها مرگ و رنج غم‌انگیز، درس‌های لازم را فرا گرفته‌اند؟

به‌نقل از سی‌بی‌اس نیوز، تدروس گفت: «تهدید پیدایش گونه دیگری که موجب افزایش بیماری و مرگ شود، همچنان وجود دارد و خطر ظهور عامل بیماری‌زایی که مرگبارتر از ویروس کرونای عامل کووید باشد، همچنان پابرجا است.»

تدروس همچنین خاطرنشان کرد که کووید که موجب مرگ حدود 7 میلیون نفر در سراسر جهان شده، از بین نرفته است، اما به‌زودی می‌تواند فقط به یکی از تهدیدهای نوظهور تبدیل شود. وی به کشورهای عضو گفت:

پایان کووید ۱۹ به‌عنوان وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی، به‌معنای پایان کووید ۱۹ به عنوان تهدیدی برای سلامت جهانی نیست.»

او افزود: «نمی‌توان این امر را به تعویق انداخت. وقتی دنیاگیری بعدی می‌آید، باید آماده واکنش قاطع، جمعی و عادلانه باشیم.»

یک پاندمی مرگبارتر از کرونا در راه است

کارشناسان هشدار داده‌اند مواجهه انسان با حیوانات وحشی می‌تواند خطر انتقال عوامل بیماری‌زا از حیوانات به انسان‌ها را افزایش دهد که احتمالاً عامل شروع دنیاگیری کووید بوده است.

فهرست عوامل بیماری‌زای احتمالی همچنان رو به رشد است. سی‌بی‌اس سال گذشته گزارش کرد که فقط از سال ۲۰۰۹، دانشمندان آمریکایی بیش از ۹۰۰ ویروس جدید را شناسایی کرده‌اند.

کارشناسان دیگر همچنین هشدار داده‌اند که فقط ویروس‌ها نیستند که باید درمورد آن‌ها نگران باشیم. آن‌ها به ‌خطر احتمالی قارچ‌هایی اشاره کرده‌اند که برخی‌شان می‌توانند انسان را آلوده کنند و دربرابر قارچ‌کش‌ها مقاوم هستند.

کارشناسان دیگر نیز با تدروس موافق هستند و هشدار داده‌اند که در آینده‌ میان‌مدت، کووید احتمالاً آخرین دنیاگیری نخواهد بود. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت سال گذشته گفته بود که احتمالاً در آینده عامل بیماری‌زای متفاوتی دنیاگیری دیگری را به راه خواهند انداخت.

تدروس در نشست سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواست تا روش آمادگی برای مقابله با این تهدیدها را اصلاح کنند. وی گفت:

اگر ما تغییرات موردنیاز را انجام ندهیم، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟ و اگر هم‌اکنون آن‌ها را انجام ندهیم، چه زمانی این کار را خواهیم کرد؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وقوع یک پاندمی مرگبارتر از کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر