;
coinex

پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی نسخه‌های مک

موزیلا رسماً پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی از نسخه‌های مک را اعلام کرد.

شرکت موزیلا به‌عنوان مالک یکی‌از بهترین مرورگرهای اینترنت، به‌طور رسمی پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی نسخه‌های مک را اعلام کرد. بدین‌ترتیب کاربران این نسخه‌های فایرفاکس دیگر هیچ آپدیتی دریافت نخواهند کرد و مرورگر آنها شدیداً در مقابل حملات سایبری تضعیف خواهد شد. لازم به ذکر است مرورگر گوگل کروم نیز، مدتی می‌شود که به پشتیبانی از مرورگر خود در ویندوز 7 و 8 پایان داده است.

بیشتر بخوانید: موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به مایکروسافت بینگ تغییر می‌کند!

پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی نسخه‌های مک

بنیاد موزیلا به‌زودی به پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۸٫۱ و macOS 10.12 و macOS 10.13 و 10.14 پایان خواهد داد و کاربران این سیستم‌عامل‌ها به‌روزرسانی جدیدی برای مرورگر مذکور دریافت نمی‌کنند. البته نسخه‌ LTS (پشتیبانی طولانی‌مدت) قبل‌ از پایان پشتیبانی در سال ۲۰۲۴ به‌مدت کوتاهی در دسترس این دسته‌ از کاربران قرار خواهد گرفت.

پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی نسخه‌های مک

براساس اعلام PCWorld، نسخه‌ ۱۱۵ فایرفاکس درواقع آخرین نسخه‌ پشتیبان‌شده‌ این مرورگر در سیستم‌عامل‌های قدیمی ویندوز و مک خواهد بود. توسعه‌دهندگان می‌گویند مایکروسافت قبلاً به‌پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ پایان داده و اکنون بنیاد موزیلا این سیستم‌عامل‌ها را به‌عنوان خطرناک، طبقه‌بندی کرده است.

بنیاد موزیلا می‌خواهد پشتیبانی طولانی‌مدت از نسخه‌ ۱۱۵ فایرفاکس را تا سپتامبر ۲۰۲۴ برای سه‌ نسخه‌ قدیمی مک تضمین کند. گفتنی است مایکروسافت اج و گوگل کروم از مدت‌ها قبل، به‌پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ پایان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پایان پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7، 8 و برخی نسخه‌های مک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر