;
coinex

چطور بازار وردپرس ایرانی با دو بنیانگذار دور از هم، شکل گرفت

از استارتاپی بخوانید که بنیان‌گذاران آن فقط یک بار همدیگر را دیده‌اند!

این خبر در مورد یک استارتاپ ایرانی است که بنیان‌گذاران آن در دو شهر مختلف، یکی در تبریز و دیگری در شهرکرد با هم همکاری را شروع کردند. این دو نفر بدون دیدار و بدون آشنایی قبلی، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند که امروز 10 ساله شده. در این خبر شما در مورد داستان شکل‌گیری راست چین می‌خوانید.

راست چین اولین و بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی محصولات طراحان وب ایران است. هر صاحب کسب‌وکاری بدون دانش برنامه‌نویسی، با چند کلیک و نصب محصولات راست‌چین می‌تواند سایت حرفه‌ای و دلخواه کسب‌وکار خودش را داشته باشد.

قصه شروع استارتاپ راست چین

سال 91 که پیمان نعیمی در تبریز دانشجو بود، همزمان دو پروژه «راست‌چین‌سازی» قالب سایت را می‌پذیرد. پیمان به این فکر افتاد که قالب‌های وردپرسی‌ای که برای پروژه‌هایش طراحی یا فارسی‌سازی می‌کند می‌تواند نیاز دیگر کاربران نیز باشد. به همین دلیل به این فکر افتاد در یک پلتفرم جداگانه‌ای این محصولات را به فروش برساند.

در نهایت اردیبهشت سال 92 نسخه اولیه سایت راست‌چین ایجاد شد. همزمان این قابلیت را ایجاد کرد تا دیگر توسعه‌دهنده‌گان وردپرس نیز محصولات وردپرسی خود را در راست‌چین بفروشند.

5 ماه بعد کامران یزدانی‌نیا در شهرکرد یک محصول از راست چین خرید و به مشتری راست‌چین تبدیل شد. کامران همیشه پیشنهادهای جذابی برای راست‌چین می‌داد تا به توسعه راست چین کمک کند و این پیشنهادها را از طریق ایمیل با پیمان مطرح می‌کرد.

تا در نهایت پیمان نعیمی با کامران یزدانی‌نیا تماس گرفت و پیشنهاد همکاری برای گسترش راست‌چین داد. پیمان و کامران پس از مکاتبه‌های ایمیلی، همکاری را شروع می‌کنند. به این ترتیب اولین مارکت‌پلیس ایران توسط این دو در حوزه محصولات وردپرس شامل قالب و افزونه وردپرس شکل گرفت و این آغاز 10 سال تلاش مستمر برای استارتاپ راست چین شد.

نکته جالب در مورد پیمان و کامران این است که این دو بعد از 6 سال در نمایشگاه الکامپ سال 98 برای اولین بار همدیگر را می‎بینند و این تنها دیدار آنهاست.

بنیانگذاران راست چین

اما سوال اینجاست که کامران و پیمان چطور به هم اعتماد کردند؟ به گفته خودشان ما هیچوقت به این نگاه نمی‌کردیم که دیگری چکار می‌کند. هر کدام‌مان کار خودمان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دادیم. وظایف کاملا مشخص بود. اساسا شراکت کردن، با دو دو تا چهار تای ریاضی نیست. کاملا به شخصیت و عملگرایی بستگی دارد.

در تبریز پیمان کار توسعه و زیرساخت راست‌چین را انجام می‌داد و کامران در شهرکرد حوزه بازاریابی و فروش، پشتیبانی و جذب توسعه‌دهنده را جلو می‌برد. همین باعث شده بود که هر دو مکمل هم باشند، نقاط ضعف هم را پوشش دهند و کار به بهترین نحو پیش برود.

دستاوردهای راست چین در این 10 سال

حمایت کاربران راست چین از برند به دلیل رضایت کامل از محصولات، باعث شده تا راست‌چین دستاوردهای جذاب و مهمی داشته باشد و این 10 سال را تبدیل به خاطره کند. در مقابل راست چین نیز با بررسی نیاز بازار و ارایه خدمات برتر در تلاش بوده که همواره خود را به عنوان رهبر بازار حفظ کند. همین موارد باعث شده راست چین دستاوردهایی مثل موارد زیر داشته باشد:

  • اولین مارکت‌پلیس ایران
  • اولین پلتفرم قانونی بازار وردپرس
  • دریافت بیش از یک میلیون رضایت از مشتری
  • استفاده بیش از یک میلیون وب سایت از محصولات راست چین
  • رکورد بیشتر تعداد رضایت مشتری از خرید محصولات وردپرسی
  • رکورد بیشترین تعداد فروش محصولات وردپرسی در یک روز
  • بیش از 2،600،000 دقیقه حضور در بلک فرایدی سال 99
  • بیش از 3200 اشتغالزایی مستقیم
رکوردهای 10 ساله راست چین
رکورد یک میلیونی شدن رضایت خریداران راست چین

دلایل رشد همیشگی راست چین

راست چین بعد از گذشت 10 سال، بیش از 50% سهم بازار را در اختیار دارد و امروز به عنوان رهبر بازار وردپرس ایران شناخته می‌شود. دلیل اصلی آن رضایت مشتریانیست که تلاش شده تیکت‌هایشان زیر 2 ساعت پاسخ داده شود و به کیفیت و کاربردی بودن محصولاتی که انتخاب می‌کنند، مطمئن هستند.

از طرف دیگر اختصاص بیشترین سود ممکن به توسعه‌دهندگان وردپرسی که در راست‌چین محصولات خود را به فروش می‌رسانند و از امن بودن فروش به وسیله‌ی لایسنس‌های هوشمند اطمینان کامل دارند، باعث شده راست‌چین با بیش از 2000 توسعه‌دهنده همکاری داشته باشد.

علاوه بر این که راست چین توانسته با مدیریت عرضه و تقاضا در بهترین مارکت پلیس وردپرسی ایران، رکوردهای فروش را تغییر دهد، همیشه به دنبال آن بوده که به کاربران و توسعه‌دهندگان خود خدمات ویژه‌ای ارائه کند. ارائه «سیستم مشارکت در سود خرید (کش‌بک)»، «سیستم به روز رسانی خودکار محصولات»، «پشتیبانی دقیق و به موقع» و «مشاوره رایگان» تعدادی از مهمترین امکانات راست‌چین به کاربرانش است.

از طرفی برای توسعه‌دهندگان نیز ارایه «سیستم آنالیز فروش و بازدید محصولات»، «واریز کامل سود نصب و راه‌اندازی»، «تبلیغ رایگان محصولات»، «حمایت از محصولات ایرانی»، «واریز آنی درآمد توسعه‌دهنده» و «هوشمند بودن درآمد از فروش محصولات» برخی از امکانات ویژه راست چین به توسعه‌دهندگان است.

راه اندازی راست چین آکادمی یکی از جدید ترسن خدمت های راست چین در جهت ارتقای مهارت کاربران و رفع چالش های آن هاست.

توسعه منابع انسانی راست چین در شهرهای مختلف

راست چین با راه اندازی 2 دفتر در شهرکرد و تبریز با استخدام 5 نفر و 47 محصول فعالیت خود را آغاز کرد. سپس شروع به توسعه منابع انسانی نمود، به طوری که در حال حاضر بیش از 70 نفر مشغول به کار هستند. حتی در شرایط تعدیل نیروهای کاری، نه تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه در جایگاه‌های شغلی مختلف جذب نیرو داشت و 30% رشد منابع انسانی داشته است.

دفتر سوم راست چین نیز در سال 1401 در تهران افتتاح شد و هم اکنون تیم های مختلف در این سه شهر در حال فعالیت اند. امروز راست چین دارای دو دفتر کار در شهرکرد، یک دفتر کار در تبریز و یک دفتر کار در تهران است.

دفاتر راست چین در ایران
دفاتر فعال راست چین

سختی‌های راه‌اندازی استارتاپ در شهرستان

همان طور که می‌دانید راست چین استارتاپی‌ست که خارج از محدوده پرامکانات تهران رشد کرده است. عدم وجود نیروی متخصص در حوزه وب و دیجیتال، اصلی‌ترین چالش برای راست چین بوده است.

اما آموزش مستقیم، فراهم کردن امکانات آموزشی مثل دوره‌های مجازی، مشاوره گرفتن از افراد صاحب نظر در بخش‌های مختلف و بررسی تجربه کسب‌وکارهای دیگر از راه‌کارهای خلاقانه‌ای بود که کامران و پیمان به کار برده‌اند تا نیرو متخصص پرورش دهند و چالش منابع انسانی استارتاپ راست‌چین را کاملا حل کنند. این موضوع برای همه استارتاپ‌های فعال در شهرستان‌ها می‌تواند مثل چراغی روشن باشد تا خود را محدود به مکان ندانند و برای پیشرفت خود منتظر معجزه ننشینند.

حالا بعد از گذشت 10 سال، راست چین از 10ام تا 20ام اردیبهشت ماه تولد 10 سالگی خود را جشن می‌گیرد. 10 سال سخت و پرفراز که به گفته کامران یزدانی‌نیا (هم‌بنیانگذار راست‌چین) همیشه تلاش کردیم اولین باشیم. هنوز رویاهای بزرگ‌تری برای راست‌چین داریم و هنوز سرویس‌های بزرگ‌تری برای ارائه کردن به کاربران عزیزمان داریم.

شما دعوتید به جشنواره تولد 10 سالگی راست چین؛ در این جشنواره تخفیف های شگفت انگیزی در انتظار شماست. علاوه بر این می توانید تغییرات نسخه سایت راست چین از همان سال های ابتدا تا به امروز را مشاهده کنید و با انجام بازی و سرگرمی شانس خود را برای دریافت تخفیف بیشتر امتحان کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر