;
coinex

بیون‌تک به علت عوارض جانبی واکسن کرونا دادگاهی شد!

عوارض جانبی واکسن کرونا یک زن آلمانی را مجبور به شکایت از بیون‌تک کرد. این زن مبلغ هنگفتی غرامت از این شرکت طلب کرده است.

یک زن آلمانی از بیون‌تک به علت عوارض جانبی واکسن کرونا شکایت کرد. طبق اطلاعاتی که از طریق یک دادگاه منطقه‌ای در هامبورگ منتشر شده است، شرکت داروسازی بیون‌تک که سازنده واکسن آنتی کرونا «فایزر» بوده، قرار است به‌علت شکایت این زن اهل آلمان به دادگاه برود و از خود دفاع کند.

گفتنی‌ست این زن اهل آلمان شکایت خود را از طریق شرکت حقوقی Rogert & Ulbrich پیگیری کرده و ادعا می‌کند که از زمان تزریق واکسن فایزر دچار دردهای شدیدی در ناحیه بالاتنه خود شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین واکسن RVS جهان برای درمان بیماری‌های تنفسی نوزادان تایید شد

عوارض جانبی واکسن کرونا فایزر دردسرساز شد

به گزارش رویترز، براساس اطلاعات یک دادگاه منطقه‌ای در هامبورگ که میزبان استماع این پرونده خواهد بود، یک زن آلمانی که هویت او به‌خاطر حفظ حریم خصوصی محرمانه باقی مانده است، از بیون‌تک بابت آسیب‌هایی که واکسن این شرکت به بدن او وارد کرده، حداقل 150 هزار یورو غرامت خواسته است.

او که از طریق شرکت حقوقی Rogert & Ulbrich این پرونده را پیش می‌برد، ادعا می‌کند که دچار دردهای بالاتنه، تورم اندامی، خستگی و اختلالات خواب شده است. وکیل این شرکت می‌گوید آن‌ها می‌خواهند ارزیابی‌های رگولاتورهای اتحادیه اروپا و نهادهای نظارتی آلمان را زیر سؤال ببرند که گفته بودند مزایای این واکسن به معایب آن برتری دارد.

قوانین دارویی آلمان می‌گویند شرکت‌های داروسازی تنها درصورتی مسئول پرداخت غرامت بابت عوارض جانبی هستند که علم پزشکی نشان دهد محصولشان زیان نامتناسبی نسبت به فوایدش داشته یا برچسب اطلاعاتی محصول اشتباه بوده است.

عوارض جانبی واکسن کرونا فایزر دردسرساز شد

بیون‌تک با رد ادعاهای واردشده، توضیح می‌دهد:

موازنه مثبت منفعت به ریسک برای واکسن Comirnaty همچنان مثبت بوده و ایمنی محصول به‌دقت بررسی شده است.

منظور از Comirnaty همان واکسن کرونای ساخت بیون‌تک است که این شرکت ادعا می‌کند حدود 1.5 میلیارد نفر در جهان و 64 میلیون نفر در آلمان آن را دریافت کرده‌اند.

آژانس دارویی اروپا (EMA) هفته گذشته مجدداً تأکید کرد همه واکسن‌هایی که آن‌ها تأیید کرده‌اند، ازجمله واکسن بیون‌تک، ایمن هستند و در سال اول همه‌گیری موجب پیشگیری از مرگ حدود 20 میلیون نفر شده‌اند.

درحال‌حاضر مشخص نیست که اگر شاکی در این پرونده پیروز شود، چه کسی باید این غرامت را بپردازد. بااین‌حال، برخی منابع آگاه می‌گویند در قراردادهایی که میان اتحادیه اروپا و تولیدکنندگان واکسن نظیر بیون‌تک امضا شده، مسئولیت‌های قانونی هم به‌طور جزئی یا کامل به این اتحادیه منتقل شده است.

شرکت Rogert & Ulbrich می‌گوید حدود 250 شکایت را از طرف مشتریان خود ثبت کرده است تا بابت عوارض جانبی واکسن‌های ویروس کرونا غرامت دریافت کند. یک شرکت حقوقی دیگر به نام Caesar-Preller هم می‌گوید نماینده 100 پرونده در همین زمینه در آلمان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟ آیا واقعاً ادعای این زن آلمانی صحت دارد یا فقط به دنبال دریافت غرامت است؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر