;
coinex

احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی ؛ آمریکا بیخیال غول چینی می‌شود؟

براساس خبرهای تازه، ظاهراً احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی وجود دارد. البته پای یک رقیب دوست‌داشتنی در این میان است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

براساس اطلاعات موثقی که یک منبع چینی معتبر نشر داده است، ظاهراً احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی در آینده‌ای نزدیک وجود دارد. آنطور که این منبع می‌گوید، آمریکا به کوالکام مجوز فروش تراشه‌های 5G این شرکت را به رقیب چینی داده است و غول ارتباطی چین می‌تواند در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های خود را با تکنولوژی 5G راهی بازار کند.

حالا چرا ایالات متحده سخاوتمند شده و دست به این کار زده هنوز مشخص نیست، اما این مسئله می‌تواند روزنه‌ای باشد برای برداشتن تمامی تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا به زودی تصویب می‌شود!

احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی وجود دارد

در سال 2020، دقیقاً یک سال پس از روزی که ایالات‌متحده هواوی را در فهرست نهادهای تحریم‌شده قرار داد و مانع از دسترسی این شرکت به زنجیره تأمین ایالات‌متحده شد، این کشور قوانین صادرات خود را تغییر داده و آن‌ها را گسترش داد. بدین‌ترتیب، سازندگان تراشه که از فناوری آمریکایی برای تولید استفاده می‌کردند، اجازه ارسال چیپست‌های پیشرفته خود به هواوی را نداشتند. هواوی نیز با مدل‌های پرچمدار اخیر خود از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کرده است اما بدون بهره‌مندی از شبکه 5G. به‌عنوان‌مثال، سری Mate 50 سال گذشته و سری P60 امسال از Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کردند.

اگرچه برای دریافت سیگنال‌های 5G، دسترسی این گوشی‌ها محدود بود، کاربران می‌توانستند کیس خاصی را خریداری کنند که از این شبکه پشتیبانی کند. طبق گفته‌های Huawei Central اما، همه این‌ها می‌تواند تغییر کند؛ چراکه منابع صنعتی می‌گویند که ایالات‌متحده قوانین صادرات خود را کاهش داده است تا به کوالکام اجازه دهد تراشه‌های 5G را به هواوی ارسال کند.

احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی وجود دارد

اما تا زمانی که اعلامیه رسمی از سوی ایالات‌متحده یا هواوی منتشر نشود، همه این‌ها حدس‌وگمان است. بااین‌حال، در ماه ژانویه، رئیس بخش مجوز فناوری (QTL) و امور جهانی، الکس راجرز، بیان داشت که ایالات‌متحده کوالکام را از فروش تراشه‌ها به هواوی منع نکرده است. راجرز اظهار داشت:

«بنابراین من فکر نمی‌کنم عادلانه باشد که آن را به‌عنوان آخرین محدودیت‌های هواوی توصیف کنیم.»

هواوی سال گذشته سری میت 50 خود را عرضه کرد و به‌نظر نمی‌رسد محدود بودن به اتصال 4G (مگر اینکه کیس 5G را خریداری کرده باشید) مانع فروش این دستگاه در داخل چین شود، جایی که صف‌های طولانی و فروشندگان به استقبال این دستگاه‌ها می‌آمدند. اکنون به زمان‌بندی قدیمی هواوی برای عرضه دو مدل پرچمدار در سال برمی‌گردیم (سری P متمرکز بر عکاسی در نیمه اول سال و پس از آن سری میت با تمرکز بر نوآوری و عملکرد) و این‌گونه فرض می‌کنیم که در صورت صحت این خبر، می‌توان انتظار استفاده از شبکه 5G در سری میت 60 را داشت.

اگر ایالات‌متحده اجازه دهد هواوی از تراشه‌های 5G برای سری میت 60 استفاده کند، این شرکت ممکن است بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد. از این گذشته، چین همچنان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است و پس از اینکه نشان داد حتی با محدودیت‌های ایالات‌متحده هنوز هم می‌تواند گوشی‌های پرچمدار قوی بسازد، کاهش یکی از این محدودیت‌ها تنها باعث خطرناک‌تر شدن هواوی در بازار داخلی و خارجی می‌شود.

بروزرسانی: خبری از عرضه چیپ 5G به هواوی نیست!

ساعاتی پس از اعلام خبر لغو محدودیت‌های عرضه تراشه‌های مجهز به 5G توسط کوالکام به هواوی، رئیس گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی گزارش شایعه‌شده جدید را تکذیب کرده و گفته است که خبر عرضه چیپست 5G کوالکام به این شرکت دقیق نیست. این تکذیبیه وضعیت فعلی زنجیره تأمین کوالکام و هواوی را روشن می‌کند.

افراد زیادی از صنعت و جامعه فناوری به‌طور مداوم در مورد بازگشت 5G در دستگاه‌های هواوی گمانه‌زنی می‌کنند اما تاکنون هیچ تأیید رسمی در این مورد اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر