coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

احتمال جریمه 250 میلیون دلاری توییتر به علت نقض کپی‌رایت

در پی شکایت ناشران موسیقی به اتهام نقض قانون کپی رایت انجمن ملی ناشران موسیقی (NMPA) برای حدود 1700 آهنگ احتمال جریمه 250 میلیون دلاری توییتر وجود دارد.

انجمن ملی ناشران موسیقی آمریکا (NMPA) با ثبت این شکایت، درخواست اعمال جریمه 250 میلیون دلاری توییتر از دادگاه را دارد. این انجمن گروهی متشکل از 17 ناشر موسیقی در ایالات متحده بوده که ادعای نقض حق کپی‌رایت حدود 1700 آهنگ را بر علیه این شبکه اجتماعی مطرح کرده است.

طبق توضیحات انجمن NMPA که نماینده شرکت‌هایی همچون انتشارات موسیقی سونی، BMG Rights Management و گروه انتشارات موسیقی یونیورسال بوده، این تخلفات به تو‌ییتر «امتیاز غیرمنصفانه‌ای» در برابر رقبای خود نظیر تیک‌تاک، فیسبوک، اینستاگرام و یوتوب داده که اقدام به پرداخت هزینه مربوط به مجوزهای موسیقی می‌کنند.

به‌تازگی طی گزارش هم اعلام شده بود که توییتر از پرداخت هزینه‌های سرویس ابری گوگل ممانعت ورزیده که همین موضوع می‌تواند فعالیت‌های تیم اعتماد و ایمنی توییتر را به مشکل روبرو سازد. به هر حال باید منتظر نوع واکنش «لیندا یاکارینو» که از هفته پیش به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر شروع به کار کرده، نسبت به این شکایت و مشکلات این چنینی باشیم.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن Post به عنوان رقیب جدید توییتر برای iOS منتشر شد

افزایش احتمال جریمه 250 میلیون دلاری توییتر

طبق گزارش بی‌بی‌سی، NMPA در شکایت خود به دادگاه منطقه فدرال نشویل، ادعای استفاده غیرمجاز از 1700 آهنگ یا بیشتر جهت کسب سود را بر علیه توییتر مطرح کرده و از دادگاه درخواست داشته که این شبکه اجتماعی را تا 150 هزار دلار برای هر کدام از این اتهامات جریمه کند. این امر البته به پیش از خرید شبکه اجتماعی از سوی ایلان ماسک ارتباط دارد و در توضیحات شکایت ذکر شده که حتی حضور ماسک به‌عنوان مالک این شرایط را بهبود نبخشیده است.

جریمه 250 میلیون دلاری توییتر

نیویورک‌تایمز هم به نقل از کارمندان ناشناس این شبکه اجتماعی طی گزارش خود اعلام کرده که توییتر از پرداخت قرارداد صدور مجوز موسیقی به علت هزینه آن امتناع کرده است که ظاهراً بیش از 100 میلیون دلار در سال برای پلتفرم متعلق به ایلان ماسک هزینه دربر خواهد داشت.

همچنین تایمز به‌تازگی گزارش داده بود که قراردادهای مجوز بین سه ناشر موسیقی و توییتر، بعد از تصاحب آن از طرف ماسک در پاییز سال پیش، با توقف روبرو شده است. بیشتر موارد اشاره شده در این شکایت، مربوط به موزیک ویدیوها، ویدیوهای اجرای زنده یا سایر ویدیوهای دارای موسیقی‌های با حق کپی‌رایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 250 میلیون دلاری توییتر به دلیل نقض قانون کپی رایت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر