;
coinex

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 [بروزرسانی: لغو شد]

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 که قرار بود از صبح امروز در بورس کالا آغاز شود، با مخالفت شورای رقابت و وزارت صمت لغو شد.

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 توسط گروه بهمن ابلاغ شده بود. گروه خودروسازی بهمن قصد داشت تعداد 600 دستگاه خودرو دیگنیتی پرستیژ را در تاریخ 29 خردادماه از طریق بورس کالا به‌فروش برساند. براساس اعلام بهمن موتور، قیمت این خودرو خاص 1 میلیارد و 296 میلیون تومان خواهد بود که تا شهریورماه 1402 به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش زامیاد خرداد 1402 [+شرایط و قیمت]

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 اعلام شد

امیرمهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجراست.

بر اساس اطلاعات عرضه سازمان بورس و اوراق بهادار، روز ۲۹ خرداد ماه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ از سوی بهمن موتور در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش‌پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰ درصد قیمت پایه اعلام شده است.

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 اعلام شد

بهمن موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را 1 میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریورماه خواهد بود.

  • تاریخ عرضه: ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
  • نام خودرو سواری: دیگنیتی پرستیژسفید
  • تعداد: ۶۰۰ دستگاه
  • قیمت پایه: ۱۲/۹۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  • میزان پیش‌پرداخت: ۱۰۰ درصد
  • تاریخ تحویل: ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
  • کد عرضه: ۶۴۹۴۰۱

مخالفت وزارت صمت با عرضه دیگنیتی در بورس کالا [بروزرسانی 25 خرداد 1402]

معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت در نامه‌ای به مدیرعامل گروه بهمن در ارتباط با برنامه این شرکت خصوصی برای عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد:

عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و بر این اساس عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی از سوی این خودروساز در بورس کالا، باید لغو شود.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیروز در نامه‌ای به مدیرعامل گروه بهمن اعلام‌کرد: «پس از اتمام اعتبار مصوبه شصت و سومین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از تاریخ دهم آبان ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می‌شود که آن شورا نیز در این راستا «دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری» را در نشست شماره ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ کرده است.»

طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402

به گفته منطقی، سیاست‌های دستورالعمل ابلاغی در راستای عرضه خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی بوده و همه شرکت‌های صنایع خودرو موظفند مفاد دستورالعمل مذکور را اجرا کنند. معاون وزیر صمت تاکید کرده است:

با توجه به بند ۵ ماده ۵ شرایط طرف عرضه این دستورالعمل، عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند. فروش خودرو با قیمت‌های خارج‌از میزان تعیین‌شده توسط شورای رقابت نیز مشمول تعزیرات بوده و چنانچه محصول جدیدی نیز عرضه شود، باید توسط شورای رقابت تعیین قیمت شود.

منطقی در این نامه یادآور شد: «پیش از این دستگاه‌های نظارتی و تنظیم‌گر اقتصادی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و غیره، نیز مراتب مخالفت خود را با عرضه خودرو در بورس کالا از نظر قانونی به‌کرات اعلام کرده بودند که لازم‌الرعایه است.»

وی تصریح ‌کرد:

بازار خودرو پس از فرازونشیب‌های چندماهه اخیر در مدار کاهش قرار گرفته است؛ بر این اساس هرگونه تحرک خارج از چارچوب‌های قانونی که منجر به اختلال در بازار و افزایش قیمت شود، توسط مراجع ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پس‌از توقف عرضه خودرو در بورس کالا در سال گذشته و ورود معاون اول رئیس‌جمهور به‌تازگی مجدداً موضوع عرضه خودروی سواری به بورس کالا برگشته است. براساس اطلاعات عرضه بورس کالای ایران، ۲۹ خرداد میزبان خودروی دیگنیتی پرستیژ متعلق به شرکت بهمن‌موتور است، ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفیدرنگ، در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش‌پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰درصد قیمت پایه اعلام شده است.

بهمن‌موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را 1 میلیارد و ۲۹۶میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریور خواهد بود. ‌سال گذشته در اقدامی جدید، عرضه خودرو در بورس کالا که محل عرضه کالای انبوه است، آغاز شد و با ورود شورای رقابت، این موضوع از دستورکار خودروسازان و بورس کالا خارج شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دیگر از خودروسازان داخلی هم قصد دارند محصولات پرتقاضای خود را که در دور دوم سامانه یکپارچه عرضه نکرده‌اند، به بورس کالا بیاورند و زیان انباشته خود را از این طریق جبران کنند، با این شرایط اما باید دید نهایتا وزارت صمت اجازه برگزاری طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 را خواهد داد!

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شد [بروزرسانی 29 خرداد 1402]

درحالی که  قرار بود امروز ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا عرضه شود، صبح امروز اطلاعیه این عرضه از سایت بورس کالا حذف شد. بر این اساس اطلاعاتی که به دست آمده حاکی از آن است که با توجه به قرائت های مختلف بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از قوانین و مقررات موجود و نظر به تصمیم گیری واحد در خصوص عرضه و همچنین ابهام ایجاد شده در خصوص انحصار بازار خودرو، مقرر شد عرضه خودرو به تعویق افتد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا خرداد 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    این خودرو سازها پارسان این همه پول از ملت چاپیدند با گران فروشی و حالا به دهنشون خوشمزه اومده که همه جوره فرو کنند
    این مملکت هم هیچ صاحبی نداره خر تو خره
    بعد فردا میگن چرا ملت اعتماد ندارن چرا میریزن تو خیابون به خاطر همین عن بازیهاست دیگه اسمتون مونتاژ کاره توقعی دیگه نداشته باشین

    پاسخ

    هر کی هر کاری دوست داره میکنه

    پاسخ

    عجب خر تو خره

    پاسخ

    یعنی وزارت صمت پشم دیگه باید وزارت صمت با ازاد سازی واردات اشک این خودرو ساز ها در بیاره تا بیان التماس کنن به خدا واردات ازاد شه این مونتاژکارا نابود میشن اینجوری شاخ بازی در نمیارن

    پاسخ

    عجب هرج و مرجیه!!!!

    پاسخ

    یعنی تو این مملکت وزارت صنعت زورش به خودروساز نمی رسد سمت میگه نباید در بورس بفروشید خودرو ساز هیچی سمت را حساب نمی کنه میفروشه این را میگن….

    پاسخ

    بی نمک بی منظور نباشین اینا ماشین میارن قطعه میارن سرویس میدن
    کار کردن تو این نظام سخته باید دم خیلی هارو بببنی تا بتونی کاری انجام بدی
    گرونه نخرید
    برید همون تولید داخلی هارو بخرید
    جوون دادا بزارین ما اشغال چینی سوار شیم حالشو ببریم
    نابن اینا

    پاسخ