coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حل مکعب روبیک در سه ثانیه ؛ رکورد جدید گینس به نام مکس پارک [+فیلم]

یک جوان 21 ساله موفق به حل مکعب روبیک در سه ثانیه شد و بدین‌ترتیب توانست نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. در ادامه ویدئوی رکوردشکنی او را خواهید دید.

یک جوان 21 ساله به‌نام مکس پارک موفق به حل مکعب روبیک در سه ثانیه شد و حالا نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. نکته جالبی که در مورد مکس پارت گفته شده، وی از کودکی مبتلا به بیماری اوتیسم است و والدین او برای آموختن مهارت‌های حرکتی، مکعب روبیک را به او نشان داده‌اند. حالا می‌بینیم که او رکورد جهانی حل این مکعب اسرارآمیز را شکسته است.

بیشتر بخوانید: گرانترین بستنی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

حل مکعب روبیک در سه ثانیه توسط مکس پارت 21 ساله

مکس پارک با انتشار ویدیویی در یوتیوب، با افتخار برد خود را در مسابقات Long Beach 2023 World Cube Association به‌ رخ کشید و مکعب روبیک را با سرعتی باورنکردنی در ۳٫۱۳ ثانیه حل کرد.

دست‌های پارک با سرعت بسیار زیاد حرکت می‌کنند، به‌طوری‌که دنبال کردن آن‌ها در ویدیو ممکن نیست. پارک تقریباً بلافاصله‌ پس‌ از شروع حل مکعب روبیک، آن را کامل می‌کند و به زمین می‌کوبد تا تایمر موجود، رکورد او را به‌ ثبت برساند.

به‌ نوشته‌ فیوچریسم، پارک با ثبت رکورد جدید در حل مکعب روبیک، یوشنگ دو از چین را شکست داد زیرا او قبلاً در سال ۲۰۱۸ مکعب روبیک را فقط در ۳٫۴۷ ثانیه حل کرده بود.

در کتاب رکوردهای جهانی گینس آمده است که والدین پارک پس‌ از مشاهده‌ علائم اوتیسم در سنین پایین، او را وارد دنیای مکعب روبیک کردند تا مهارت‌های حرکتی خود را بهبود دهد.

پدر و مادر پارک علاوه‌بر کمک به او برای تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف، فرزند خود را در مسابقات SpeedCube شرکت می‌دهند و او اکنون موفق شده است به پیروزی قابل‌توجهی دست‌ یابد.

پارک درحال‌حاضر رکوردهای دیگری را برای سریع‌ترین زمان حل مکعب‌های روبیک بزرگ‌تر از جمله ۶x۶x۶، ۵x۵x۵ و ۷x۷x۷ در سطح جهان به‌ثبت رسانده است.

شکسته شدن سرعت حل مکعب روبیک، موضوعی نیست که هر روز شاهد آن باشیم. درمورد پارک شکستن این رکورد جذابیت بیشتری دارد؛ زیرا وی از کودکی مستعد بیماری اوتیسم نیز بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حل مکعب روبیک در سه ثانیه توسط مکس پارت 21 ساله چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر