coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند برای اولین بار توسط یک اپراتور آمریکایی عرضه شد!

یک اپراتور آمریکایی برای اولین‌بار اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند را عرضه کرد. البته فعلاً سرعت اینترنت ماهواره‌ای این شرکت بر پایه 4G است و در آینده برای نسل پنجم هم ارائه خواهد شد.

شرکت آمریکایی AST SpaceMobile برای اولین‌بار اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند را بر پایه شبکه 4G و با سرعت 10.3 مگابیت برثانیه ارائه کرد. البته این شرکت اعلام کرده است که به‌زودی این اینترنت پرسرعت به نسل 5 به‌روزرسانی خواهد شد و سرعت بسیار بالاتری را نیز تجربه خواهید کرد. گفتنی‌ست که AST SpaceMobile از ماهواره BlueWalker 3 برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای خود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ ما همچنان در بند فیلترینگ!

اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد

یک شرکت آمریکایی به نام AST SpaceMobile برای دریافت اینترنت در بستر شبکه 4G آزمایشی ترتیب داده و موفق شد با اتصال به ماهواره BlueWalker 3 اینترنت 4G دریافت کند. این آزمایش برای اولین بار انجام شده و مهندسان این شرکت در آزمایش بعدی خود را برای دریافت اینترنت 5G بر بستر ماهواره آماده می‌کنند.

اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد

این آزمایش در هاوایی انجام شده و سرعت اتصال به اینترنت فورجی به حدود 10.3 مگابیت در ثانیه رسید که برای استفاده معمولی از اینترنت کافی به نظر می‌رسد. پیش از این هم شرکت AST توانست از طریق ماهواره یک تماس صوتی بین گوشی گلکسی اس 22 در تگزاس با گوشی آیفون در ژاپن برقرار کند.

همانطور که گفته شد این شرکت از ماهواره BlueWalker 3 برای ارسال و دریافت اینترنت 4G استفاده کرده است. این ماهواره در حدود 64 متر مربع مساحت داشته و در مدارهای نزدیک به زمین قرار گرفته درست مانند یک آنتن BTS عمل می‌کند. اگر چه سرعت اتصال گوشی‌های هوشمند به ماهواره چندان زیاد نیست اما برای مناطق دور افتاده و استفاده معمولی از اینترنت مناسب است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند توسط شرکت AST SpaceMobile چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر