coinex
راهنمای خرید تکراتو

نهادهای اطلاعاتی آمریکا: مدرک مشخصی مبنی بر منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا وجود ندارد

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از عدم وجود مدارک و اسنادی دال بر منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا در ووهان خبر دادند؛ لذا هنوز منشاء دقیق این بیماری مشخص نیست.

باوجود گذشت حدود سه سال از همه‌گیری کرونا، هنوز هم دقیقاً منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا به اثبات نرسیده، لذا معلوم نیست کرونا چگونه به یک همه‌گیری تبدیل شده و قاعدتاً مرکز شیوع آن هم قابل تشخیص نیست.

این در حالی است که تقریباً از همان اولین گزارش‌های انسانی درباره کرونا از اواخر سال 2019 در ووهان، منشأ این همه‌گیری یکی از مسائل مورد توجه ایالات‌متحده بوده است. اما حالا سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده خبر داده‌اند که هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر تایید منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا طی حادثه‌ای در مؤسسه ویروس‌شناسی شهر ووهان چین، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بیون‌تک به علت عوارض جانبی واکسن کرونا دادگاهی شد!

در خصوص منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا مدرکی وجود ندارد!

طبق گزارش رویترز، دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی (ODNI) طی یک گزارش چهار صفحه‌ای خبر داده که جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده هنوز توانایی تکذیب قطعی احتمال شیوع این ویروس از یک آزمایشگاه را ندارد و همچنین موفق به کشف منشأ ویروس کووید-19 نیز نشده‌اند.

البته این گزارش درحالی منتشر شده که ماه پیش، طبق شواهد جدیدی که در دسترس قرار گرفته بود، اعلام شد که ویروس کرونا از مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان چین شروع شده است. در حقیقت براساس این گزارش، سه دانشمندی که نخستین افراد مبتلا به این ویروس بودند و به آن‌ها را «بیماران صفر» می‌نامند، در هنگام انجام تحقیقات روی ویروس‌های خانواده «SARS» به کرونا مبتلا شدند.

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا

حالا اما در گزارش ODNI ذکر شده است: «آژانس اطلاعات مرکزی و آژانس‌های دیگر همچنان قادر به تعیین منشأ دقیق همه‌گیری کووید-19 نیستند؛ زیرا هر دو فرضیه (طبیعی و آزمایشگاهی) بر فرضیات فراوانی تکیه دارند یا گزارش‌های متناقضی هستند که با چالش‌های زیادی مواجهند.»

همچنین مطابق با این گزارش اشاره شده که هرچند در مؤسسه ووهان (WIV) «کار گسترده‌ای» روی ویروس‌های کرونا صورت گرفته، اما آژانس‌ها هیچ شواهدی دال بر حادثه خاصی که امکان شیوع این بیماری را ایجاد کند، کشف نکرده‌اند. در این گزارش آمده است: «ما همچنان هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد دارایی‌های تحقیقاتی WIV قبل از همه‌گیری دارای SARSCoV-2 یا یک نمونه نزدیک به آن بوده است و هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر اینکه یک حادثه خاص مرتبط با تحقیقات WIV قبل از همه‌گیری رخ داده که می‌تواند باعث همه‌گیری کرونا شود، وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم کشف اسنادی مبنی بر منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا در ووهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر