;
coinex

شرایط فعالیت ماینرها توسط شرکت توانیر اعلام شد

شرکت توانیر شرایط فعالیت ماینرها را اعلام کرد. بنابر دستور این شرکت، استخراج ارزهای دیجیتال از هم‌اکنون شامل برخی قوانین خواهد شد که باید رعایت شوند.

شرایط فعالیت ماینرها توسط محمد خدادادی، مجری طرح رمزارز شرکت ملی توانیر اعلام شد. استخراح رمزارز که از چند سال پیش تاکنون رواج پیدا کرده است میزان مصرف برق قابل‌توجهی دارد و همین موضوع می‌تواند بر شرایط برق‌رسانی به منازل و مشاغل مختلف اختلال وارد کند. حال شرکت توانیر اعلام کرده است که تمامی مراکز استخراج ارز دیجیتال فقط از ساعت 12 شب تا 7 صبح اجازه فعالیت دارند و در صورت رعایت نکردن این بازه زمانی مشمول جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: ماینرهای توقیف شده به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند!

شرایط فعالیت ماینرها توسط شرکت توانیر اعلام شد

البته به گفته خدادای، استخراج‌کنندگان رمزارز می‌توانند برق خود را از شبکه تجدیدپذیر نیز تهیه کنند که دولت در قیمت‌گذاری آن دخالتی ندارد؛ بنابراین، توافقاتی میان استخراج‌کنندگان و شرکت‌های خصوصی تولید برق تجدیدپذیر برقرار شده و همکاری صورت می‌گیرد.

محمد خدادادی، مجری طرح رمز ارز شرکت توانیر، به تشبیه استخراج غیرمجاز رمزارز با قاچاق سوخت اشاره کرده است. او معتقد است که برق یارانه‌ای که به صورت غیرقانونی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، تفاوتی با قاچاق سوخت ندارد. وی اعتقاد دارد که ارزانی برق یارانه‌ای و عدم رشد قیمت آن در مقابل جهش قیمت ارز، می‌تواند انگیزه قاچاق بیشتری را ایجاد کند. در صورتی که قیمت برق واقعی شود، می‌توان از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد.

شرایط فعالیت ماینرها توسط شرکت توانیر اعلام شد
او با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌نفع در برابر استخراج غیرمجاز، اظهار داشته است که:

از وقوع بحران استخراج غیرمجاز رمز ارز جلوگیری شده است، اما آمارها نشان می‌دهند که همچنان تعدادی مرکز غیرمجاز وجود دارد که مصرفی حدود ۷۱۰ مگاوات دارند که این مقدار قابل توجهی است.

خدادادی تأکید کرده است که ماینر‌های غیرمجاز به دلیل استفاده از وی پی ان، کشف شدن مراکز خود را دشوار ساخته‌اند. در ابتدا، این مراکز بیشتر در شمال غرب کشور پراکنده بودند، اما با توجه به ارزانی برق و ظرفیت بالای انشعابات خانگی در استان‌های جنوبی، تعداد آنها در جنوب نیز افزایش یافته است.

با اشاره به تسهیل‌گری دولت، خدادادی اعلام کرده است که کشور ترجیح می‌دهد استخراج رمز ارز از برق تولیدی منابع تجدیدپذیر صورت گیرد؛ به خصوص از برق خورشیدی.

هم‌اکنون ۱۵۳ مرکز مجاز استخراج رمزارز در کشور وجود دارد که ۲۳۸ مگاوات ظرفیت تولید دارند. مراکز مجاز، مراکزی هستند که از وزارت صمت پروانه تأسیس داشته باشند و از برق یارانه‌ای استفاده نکنند و در زمان پیک فعالیت نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ شرایط فعالیت ماینرها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر