coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ثروتمندترین فرد جهان مبتلا به افسردگی است؛ ماسک به مصرف کتامین اعتراف کرد!

ظاهراً ایلان ماسک به‌منظور درمان افسردگی خود به مصرف کتامین البته به مقدار کم روی آورده است. بااین‌حال ماسک در مهمانی‌ها، دوز کامل این دارو را مصرف می‌کند.

طبق اعلام بنیاد الکل و مواد مخدر استرالیا، «کتامین» یک داروی منفک‌کننده (دسته‌ای از توهم‌زاها) محسوب می‌شود که توانایی ایجاد آثاری بر روی حس بینایی و شنوایی افراد را دارد. همچنین این دارو افراد را از واقعیت جدا خواهد کرد. مصرف کتامین در دنیای پزشکی عموماً به‌عنوان یک داروی بیهوشی انجام می‌شود، اما گاهاً به‌صورت غیرقانونی نیز در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا اما طبق گزارش وال استریت ژورنال، ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، به دیگران اعلام کرده که جهت درمان افسردگی‌اش، به میزان کمی به مصرف کتامین روی آورده است. البته به ادعای این گزارش ماسک حتی در هنگام مصرف داروی کتامین به‌طور تفریحی نیز مشاهده شده است. حتی براساس اعلام افراد مطلع به وال استریت ژورنال، مدیرعامل تسلا در مهمانی‌ها دوز کامل کتامین را استفاده می‌کند.

با وجود اینکه ایلان ماسک مستقیماً به این گزارش واکنش نداشته، اما در کمتر از دو ساعت بعد از انتشار آن، طی توییتی به مصرف کتامین جهت درمان بیماری افسردگی اشاره داشته که شاید بتوان آن را نوعی تأیید گزارش وال استریت ژورنال قلمداد کرد. وی در این توییت نوشت: «افسردگی در ایالات‌متحده آمریکا بیش‌ازحد تشخیص داده می‌شود، اما برای برخی افراد واقعاً یک مشکل شیمیایی در مغز است. اما زامبی‌کردن افراد با SSRIs (داروهای ضدافسردگی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه در دوستانم دیده‌ام، مصرف گاه‌وبیگاه کتامین گزینه بهتری است.»

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: ما همین حالا هم سایبورگ هستیم!

اعتیاد جدید ایلان ماسک؛ مصرف کتامین

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در مصرف مواد توهم‌زا تنها نیست. به‌عنوان مثال «سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذار گوگل، «قارچ سیلوسایبین» یا مجیک ماشروم را استفاده می‌کند. وال استریت ژورنال این اطلاعات را از افرادی دریافت کرده که از مصرف مجیک ماشروم توسط برین آگاه هستند.

مصرف کتامین

همچنین براساس دیگر گزارش‌ها، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری «Founders Fund» که در شرکت‌هایی همچون اسپیس‌ایکس، اسپاتیفای و Airbnb سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اقدام به برگزاری مهمانی‌هایی می‌کنند که در آن داروهای روان‌گردان به مصرف می‌رسد.

درحالی‌که سخنگوی برین و شرکت Founders Fund واکنشی به این شایعات نشان نداده‌اند، اما کمپانی Founders Fund صراحتاً به انجام تحقیقاتی درباره داروهای روان‌گردان اشاره داشته است: «تحقیقات نشان می‌دهند که روان‌گردان‌ها می‌توانند مزایای سلامت روانی قابل‌توجهی داشته باشند و از ما تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی برای در دسترس قراردادن ایمن و قانونی این داروها حمایت می‌کنیم.»

در نتیجه باید طبق گزارش وال استریت ژورنال اعلام کرد که ظاهراً استفاده از دوز پایین موادی همچون LSD جهت افزایش عملکرد و خلاقیت در سیلیکون ولی به یک امر رایج تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مصرف کتامین توسط ایلان ماسک برای درمان افسردگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر