coinex
راهنمای خرید تکراتو

ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رسما معرفی شد؛ کوچک، زیبا و قدرتمند! [+قیمت]

کمپانی صاحب‌نام ایسوس امروز و بعد از مدتی شایعات مختلف از نسل جدید گوشی‌های کامپکت و پرچمدار خود با نام ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رونمایی کرد. در این مطلب به طور مختصر نگاهی به مشخصات فنی و قیمت گوشی جدید ایسوس داریم.

ایسوس ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی پرچمدار و کامپکت خود یعنی Zenfone 10 به عنوان جانشین زنفون 9 رونمایی رسمی به عمل آورد. این دستگاه که حداقل در نگاه اول و از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل پیشین ندارد، در بخش سخت‌افزاری تغییرات و بهبودهای قابل توجهی داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس 2023 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس در سال 2023

مشخصات فنی ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10)

در درجه اول و شاید در خصوص مهمترین تغییر باید به اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کرد که با حداکثر 16 گیگابایت رم قدرت پردازشی قابل توجهی نصیب گوشی جدید ایسوس کرده است. این ترکیب بنابر ادعای ایسوس منجر به بهبود 15 درصدی عملکرد محاسباتی، بهبود 20 درصدی عملکرد در حالت گیم و شاید از همه مهمتر بهبود 15 درصدی بازدهی باتری شده است.

ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رسما معرفی شد؛ کوچک، زیبا و قدرتمند! [+قیمت]

در مورد دومین تغییر عمده هم باید سری به بخش باتری اشاره کرد که ایسوس حالا با تغییرات اعمال شده توانسته بازدهی باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی را تا 13 درصد بهبود ببخشد. دیگر موردی که فقدان آن در ایسوس زنفون 9 آزاردهنده بود و حالا در نسخه جدید برطرف شده، فقدان پشتیبانی از شارژر بی‌سیم بود که حالا با پشتیبانی از شارژ 15 واتی بی‌سیم جبران شده است. البته که تغییر خاصی در سرعت 30 واتی قابلیت شارژ سریع سیمی دستگاه ایجاد نشده است که شاید می‌توانست اندکی ارتقا یابد.

در جلو شما با نمایشگر 5.9 اینچی آمولدی مواجه هستید که رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل دارد و مهمترین تغییر آن، ارتقای نرخ نوسازی صفحه به 144 هرتز است. نمایشگر کالیبره‌شده DCI-P3، دارای دقت رنگ زیر 1 Delta-E، حداکثر روشنایی 1100 نیت و محافظ Gorilla Glass Victus است.

ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رسما معرفی شد؛ کوچک، زیبا و قدرتمند! [+قیمت]

طراحی پنل پشتی اندک تغییری داشته اما همچنان لوگوی ایسوس روی آن به چشم می‌خورد. از طرفی در بحث رنگبندی حالا دو رنگ جدید سبز و قرمز هم به ترکیب سفید، سیاه و آبی سری پیشین اضافه شده است.

اگرچه ترکیب دوربین دوگانه پشتی کماکان با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با ابعاد 1/1.56 اینچی در لنز 24 میلی‌متری f/1.9 ثابت مانده، اما لرزشگیر هیبریدی گیمبال نسل دوم 6 محوره آن اکنون به‌روز شده است. لنز ثانویه نیز مربوط به سنسور 13 مگاپیکسلی لنز فوق‌عریض است که درکنار سنسور 32 مگاپیکسلی دوربین سلفی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری و فناری RGBW، سیستم دوربین این گوشی را بهبود می‌بخشد.

هر دوی این لنزها قابلیت فوکوس خودکار خود را از دست داده‌اند، اما ایسوس به بهبود دوربین جدید تصویربرداری در حالت شب بسیار می‌بالد!

ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رسما معرفی شد؛ کوچک، زیبا و قدرتمند! [+قیمت]

با توجه به عملکرد خوب لرزشگیر گیمبال در ایسوس زنفون 9، انتظار می‌رود در زنفون 10 نیز بهبود یافته باشد. این سیستم با استفاده از ژیروسکوپ، لرزش دوربین را تشخیص داده و سپس لرزشگیر الکترونیکی تصویر را به همراه لرزشگیر اپتیکال درگیر می‌کند تا تصویر کمی جابجا شده و یک عکس ثابت ثبت شود.

EIS تطبیقی، میدان دید بهینه را بر اساس عکس انتخاب می‌کند و در صورت نیاز می‌تواند تصویر را بیشتر برش دهد تا بهترین ثبات ممکن ارائه شود.

ایسوس زنفون 10 در یک جعبه سازگار با محیط زیست عرضه می‌شود که در تولید آن از چسب استفاده نشده و با کاغذ بازیافتی و جوهر سویا ساخته شده است. داخل جعبه علاوه بر گوشی، یک کابل USB-C، یک شارژر 30 واتی و یک گارد محافظ وجود دارد. همچنین گفتنی است که این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار است.

ایسوس زنفون 10 (Asus Zenfone 10) رسما معرفی شد؛ کوچک، زیبا و قدرتمند! [+قیمت]

ایسوس Zenfone 10 از امروز با قیمت 799 یورو برای نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. نسخه 8/256 قیمت 849 یورو و نسخه 16/256 هم قیمت 929 یورویی دارند. لبته یک نسخه 16/512 گیگابایتی هم در راه است که هنوز اطلاعی از قیمت آن در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ایسوس زنفون 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جووووووون 🔥🔥

    پاسخ