;
coinex

نخستین شهر کاملا چوبی جهان در سوئد ساخته می‌شود! [+عکس]

نخستین شهر کاملا چوبی جهان قرار است در سوئد ساخته شود. این شهر قرار است دارای 2000 خانه باشد و بدین‌ترتیب بزرگترین شهر چوبی دنیا نیز لقب خواهد گرفت.

شرکت سوئدی Atrium Ljungberg درنظر دارد نخستین شهر کاملا چوبی جهان را در شهر استکهلم بسازد. براساس اعلام این شرکت، شهر چوبی استکهلم تا سال 2027 به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است در آن 7000 فضای ادراری و 2000 خانه ساخته شود که همه این بناهای چوبی در مساحتی بیش از 250 هزار متر مربع قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای برقی توسط محققان دانشگاه MIT ؛ انقلاب سبز در صنعت حمل‌ونقل هوایی!

نخستین شهر کاملا چوبی جهان در استکهلم سوئد ساخته می‌شود

یک شرکت سوئدی به نام Atrium Ljungberg قصد دارد بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان را در استکهلم بسازد. ساخت‌وساز این شهر از سال 2025 آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود اولین ساختمان‌های آن در سال 2027 راه‌اندازی شوند.

این شرکت سوئدی در بیانیه مطبوعاتی خود از ساخت بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان به‌عنوان یک پروژه جاه‌طلبانه یاد کرد و گفت قصد دارد زندگی شهری را از طریق «پایداری، نوآوری و تلاش درزمینه زیبایی شناختی» بازتعریف کند.

نخستین شهر کاملا چوبی جهان در استکهلم سوئد ساخته می‌شود

در ادامه بیانیه به دلایلی برای استفاده از الوار برای کاهش چالش‌های زیست‌محیطی شهرسازی در سوئد اشاره شده است. اول از همه اینکه چوب باعث انتشار کربن بسیار کمتری نسبت به فلز و بتن می‌شود و درنتیجه سازه‌های چوبی آلاینده‌های کمتری را منتشر می‌کنند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه الوار مورد استفاده در این پروژه نسوز است که با توجه به افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها به‌دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی، نکته مهمی محسوب می‌شود.

شهر چوبی شرکت سوئدی که بیش از 250 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت، دارای 7000 فضای اداری و 2000 خانه خواهد بود. رستوران‌ها و مغازه‌ها نیز سایر فضای آن را پر می‌کنند.

نخستین شهر کاملا چوبی جهان در استکهلم سوئد ساخته می‌شود

مدیرعامل Atrium Ljungberg می‌گوید:

«با افتخار، شهر چوبی استکهلم را معرفی می‌کنیم. این پروژه نه‌تنها برای ما به‌عنوان یک شرکت گام مهمی محسوب می‌شود، بلکه یک نقطه عطف تاریخی برای نوآوری‌های سوئد است. شهر چوبی استکهلم آینده ما را نشان می‌دهد. درحال‌حاضر تقاضای زیادی از سوی مستاجرین برای ارائه رویکردهای نوآورانه و پایدار وجود دارد و ما با این ابتکار تقاضای آن‌ها را عملی می‌کنیم.»

این پروژه مزایای دیگری نیز به‌همراه دارد؛ Atrium Ljungberg در بیانیه خود تأکید زیادی بر ایجاد فضاهای کاری کرده؛ زیرا شهر استکهلم با مشکل کمبود فضاهای اداری مواجه شده است. همچنین این شهر چوبی بر انرژی خودساخته، ذخیره‌شده و مشترک تمرکز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین شهر کاملا چوبی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر