;
coinex

انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی ؛ ابداع انقلابی محققان در صنعت تراشه!

گروهی از دانشمندان موفق به ثبت روشی جدید شدند که انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی را ممکن می‌کند. در واقع این روش جایگزینی مطمئن در روش‌های پیشین خواهد شد.

انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی روش جدیدی‌ست که محققان دانشگاه هاروارد موفق به خلق آن شدند تا دیگر در کامپیوترهای کوانتومی و کلاسیک نیازی به الکترون‌ها و نوترون‌ها نباشد. درواقع این روش جایگزین روش پیشین خواهد شد و قادر است داده‌ها را با سرعت بسیار بیشتری انتقال دهد. گفتنی‌ست که دانشمندان بدین‌منظور یک تراشه اختصاصی توسعه داده‌اند که امکان انتقال داده‌ها را با موج‌های صوتی به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: مرد معلول هلندی که با کاشت تراشه مغزی می‌تواند راه برود!

انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی امکان‌پذیر شد

گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد موفق شده‌اند از ارتعاشات صوتی برای انتقال داده استفاده نمایند. این موفقیت می‌تواند کاربردهای زیادی در حوزه‌هایی مانند رایانش کوانتومی و همچنین کامپیوترهای کلاسیک داشته باشد.

در تراشه‌های مورد استفاده در کامپیوترهای کلاسیک، داده‌ها از طریق کنترل الکترون‌ها منتقل می‌شود. ترانزیستوها با استفاده از بالا و پایین کردن جریان، اطلاعات را به شکل صفر و یک رمزنگاری می‌کنند.

تراشه‌های نوری با فوتون‌ها کار و آن‌ها را به قطعاتی به نام راهنمای موج (waveguides) ارسال می‌کنند. دانشگاه هاروارد اکنون از یک تراشه با امکان انتقال داده با استفاده از موج‌های صوتی پرده برداشته است.

انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی امکان‌پذیر شد

موج‌های صوتی از موج‌های الکترومغناطیسی در فرکانس مشابه کندتر هستند اما این موضوع می‌تواند سودهایی نیز داشته باشد. موج‌های صوتی کوتاه به راحتی در مقیاس‌های نانومتری قابل استفاده هستند و همین موضوع آن‌ها را به عنصری ارزشمند برای کاربردهای کلاسیک و کوانتومی تبدیل می‌کند.

وبسایت interestingengineering به نقل از یکی از محققان این طرح گفته قبل از استفاده از موج‌های صوتی یا آکوستیک برای انتقال اطلاعات به دلیل سختی کنترل آن‌ها غیر ممکن بوده و اکنون استفاده از پلتفرمی با نیوبات لیتیوم کنترل این موج‌ها را آسان‌تر کرده است.

از این ترکیب برای ساخت ماژولی با قابلیت تولید میدانی الکتریکی به منظور کنترل فاز، دامنه و فرکانس موج‌های صوتی استفاده شده است. دانشمندان قصد دارند در آینده مدارهای مبتنی بر موج‌های آکوستیک و سیستم‌های کوانتومی پیچیده‌تری بسازند.

این مدارها راه‌ها برای تولید نسل بعدی دستگاه‌های مورد استفاده در اتصال سیستم‌های کوانتومی و همچنین پردازش سیگنال هموار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ امکان انتقال اطلاعات با موج‌های صوتی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر