coinex
راهنمای خرید تکراتو

پروژه اقامت آزمایشی در مریخ توسط ناسا آغاز شد!

ناسا پروژه اقامت آزمایشی در مریخ را آغاز کرد. پروژه عظیم بزرگترین سازمان هوافضای جهان به مدت 378 روز به طول خواهد انجامید و همراه آن چالش‌هایی به‌وجود خواهد آمد.

پروژه اقامت آزمایشی در مریخ توسط ناسا آغاز شد. سازمان هوافضایی ناسا قرار است پروژه ذکر شده که به مدت 378 روز طول خواهد کشید را به اتمام برساند. اما موضوع مورد بحث این است که ناسا در حقیقت نمونه شبیه‌سازی شده اقامتگاه خود بر روی زمین را پیاده‌سازی کرده و برای این کار 4 نفر نیز به صورت داوطلبانه درون این مقر قرار گرفته و 378 روز در آنجا خواهند ماند. البته این آزمایش با چالش‌های فراوانی از طرف ناسا پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ماجرای توری پلاستیکی در تصویر ناسا از مریخ ؛ اثری از حیات بیگانه یا یک دروغ بزرگ؟

پروژه اقامت آزمایشی در مریخ توسط ناسا آغاز شد

چهار فرد به‌صورت داوطلبانه وارد نسخه‌ شبیه‌سازی‌شده‌ مریخ در زمین شده‌اند و قرار است ۳۷۸ روز در آنجا بمانند. آن‌ها در زیستگاه مریخی موردبحث با مجموعه‌ای از چالش‌ها مواجه می‌شوند تا ناسا برای ارسال انسان به سیاره‌ سرخ آماده شود.

شرکت‌کنندگان در این طرح که شامل کلی هستون (دانشمند تحقیقاتی)، راس براک‌ول (مهندس سازه)، نیتن جونز (پزشک اورژانس) و آنکا سلاریو (میکروبیولوژیست نیروی دریایی آمریکا) می‌شوند از بین تعداد زیادی از متقاضیان انتخاب شدند تا بخشی از پروژه‌ CHAPEA ناسا باشند. مأموریت CHAPEA قرار است در سه مرحله انجام بگیرد. هیچ‌یک از این افراد آموزش‌های فضانوردی را تجربه نکرده‌اند.

پروژه اقامت آزمایشی در مریخ توسط ناسا آغاز شد

هستون که از سوی ناسا به‌عنوان فرمانده‌ مأموریت مریخ شبیه‌سازی‌شده انتخاب شده است در جلسه‌ مطبوعاتی قبل از آغاز مأموریت سخنانی احساسی درباره‌ اهمیت پرواز فضایی و اکتشاف به زبان آورد. از نگاه او پرواز فضایی نمونه‌ای از بهترین‌ ویژگی‌های بشریت است. هستون همچنین سایر اعضای مأموریت را ستایش کرد و آن‌ها را گروهی شگفت‌انگیز خواند.

بر اساس نوشته‌ CBS News، اعضای مأموریت مریخ شبیه‌سازی‌شده در ماه اخیر تلاش زیادی انجام داده‌اند تا به آمادگی لازم برسند. هستون می‌گوید حضور در مأموریت CHAPEA 1 اتفاقی بسیار خاص است.

هستون، براک‌ول، جونز و سلاریو بیش‌از یک سال در محیطی شبیه‌به مریخ که در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس احداث شده است کار خواهند کرد. آن‌ها در این ناحیه‌ ۱۵۸ مترمربعی که با چاپ سه‌بعدی ساخته شده، فعالیت‌های مختلفی شامل پیاده‌روی فضایی شبیه‌سازی‌شده، عملیات‌های رباتیک، پرورش محصولات زراعی، نگهداری از زیستگاه و ورزش انجام خواهند داد.

https://techrato.com/wp-content/uploads/2023/06/پروژه-اقامت-آزمایشی-در-مریخ-توسط-ناسا-آغاز-شد-1.webp

زیستگاه مریخی موردبحث از میانگین خانه‌ خانواده‌های آمریکایی کوچک‌تر است. این ناحیه شامل یک آشپزخانه، اتاق خصوصی برای خدمه و دو حمام است و بخش‌های پزشکی، کاری و تفریحی نیز دارد.

اعضای مأموریت CHAPEA 1 با موانعی که نمونه‌ آن‌ها ممکن است به هنگام سفر انسان به مریخ به‌وجود بیاید مواجه خواهند شد. پژوهشگران ناسا شرایطی نظیر محدودیت منابع، خرابی تجهیزات، تأخیرهای ارتباطی و عوامل استرس‌زای محیطی را شبیه‌سازی خواهند کرد.

ناسا می‌گوید نسخه‌ شبیه‌سازی‌شده‌ مریخ به این سازمان کمک می‌کند که سراغ جمع‌آوری اطلاعات عملکرد شناختی و فیزیکی انسان به‌هنگام حضور در مریخ برود. بدین ترتیب ناسا متوجه می‌شود که مأموریت‌های طولانی‌مدت در سیاره‌ سرخ ممکن است چه آثاری روی خدمه بگذارد.

CHAPEA 1 اولین مأموریت از سه مأموریتی است که هر کدام یک سال طول خواهند کشید. ناسا می‌گوید اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این سه مأموریت به‌همراه اکتشافاتی که در اطراف ماه انجام می‌گیرد به ارسال نخستین فضانوردان به مریخ کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پروژه اقامت آزمایشی در مریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر