coinex
راهنمای خرید تکراتو

تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ در سال 2027 از راه می‌رسند!

تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ قرار است تا سال 2027 از راه برسند. نسلی از تراشه‌های موبایل که قرار است آینده پردازنده‌های موبایل را رقم بزنند.

تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ قرار است تنها دو سال پس‌از ارائه تراشه‌های 2 نانومتری و در سال 2027 راهی بازار شوند. سامسونگ به‌عنوان یکی‌از شرکت‌های تولیدکننده پردازنده گوشی هوشمند در جهان، درنظر دارد دستاوردهای خود در صنعت نیمه‌هادی را گسترش داده و نسل جدید چیپ‌های موبایل را تا سال 2027 به نبوغ خود رسانده و راهی بازار حهانی کند.

بیشتر بخوانید: تولید تراشه‌های دو نانومتری TSMC به زودی آغاز می‌شود

تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ در آینده از راه می‌رسند

غول فناوری کره جنوبی در انجمن Samsung Foundry در سن خوزه کالیفرنیا اعلام کرد که در سال 2025 کارخانه‌های خود را برای تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری آماده می‌کند. این شرکت ابتدا تراشه‌های مخصوص موبایل را می‌سازد و بعد در سال 2026 به سراغ تولید تراشه‌های پرقدرت‌تر می‌رود. در سال 2027 نیز تولید تراشه‌های خودروها آغاز می‌شود.

سامسونگ می‌گوید فرایند 2 نانومتری این شرکت از نظر قدرت عملکرد 12 درصد و از نظر بهینگی مصرف انرژی 25 درصد نسبت به فرایند 3 نانومتری بهبود خواهد یافت. گفتنی است که خطوط تولید فرایند 3 نانومتری آن‌ها در سال گذشته میلادی شروع به کار کرد.

تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ در آینده از راه می‌رسند

علاوه‌براین، تراشه‌های 2 نانومتری سامسونگ حدود 5 درصد کوچک‌تر از تراشه‌های 3 نانومتری این شرکت خواهند بود. این شرکت در سال 2025 تولید پیمانی تراشه‌های مدیریت توان 8 اینچی GaN و تراشه‌های 5 نانومتری RF را نیز آغاز خواهد کرد. سامسونگ همچنین عرضه تراشه‌های 8 نانومتری و 14 نانوتری RF را برای اتومبیل‌ها کلید خواهد زد.

این شرکت درنهایت در سال 2027 تولید انبوه تراشه‌های 1.4 نانومتری را شروع می‌کند. به‌علاوه، سامسونگ تا سال 2027 به‌دنبال افزایش 7.3 برابری ظرفیت اتاق‌های تمیز خود نسبت به سال 2021 خواهد بود. هرچه ظرفیت اتاق‌های تمیز یک شرکت بیشتر باشد، آن شرکت فضای بیشتری برای رسیدگی به سفارشات مشتریان خواهد داشت.

غول فناوری آسیا در این انجمن از شکل‌گیری Multi-Die Integration Alliance برای همکاری با دیگر شرکت‌ها به‌منظور استفاده از فناوری‌های جدید بسته‌بندی تراشه‌ها خبر داد. این شرکت پس از TSMC از تایوان، دومین تراشه‌ساز بزرگ جهان است که با کمپانی‌های بزرگی مثل کوالکام در تولید تراشه‌هایی مثل تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر