;
coinex

طغیان اپل علیه اتحادیه اروپا: تغییر جدیدی در اپ استور اعمال نمی‌کنیم!

طبق ادعای وکلای اپل در دادگاه، اقدامات لازم برای اصلاح رفتارهای ضدرقابتی اپل انجام شده و دیگر لزومی به اعمال تغییر جدیدی در اپ استور وجود ندارد.

دو شرکت اپل و اسپاتیفای این هفته دوباره جهت رسیدگی به پرونده‌ ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا در دادگاه حاضر شدند. اتحادیه‌ اروپا در سال 2021 طی رأی اولیه خود اعلام کرد که اپ استور به‌صورت غیرمنصفانه اپل موزیک را در جایگاه بالاتری نسبت‌به اسپاتیفای و سایر سرویس‌های استریم موسیقی قرار داده است.

به هر حال به ادعای وکلای اپل، این شرکت از سال 2021 به بعد به‌صورت تدریجی سیاست‌های خود را تغییر داده است تا اپلیکیشن‌های دسته‌ Reader میزبان لینکی خارجی جهت ساخت یا مدیریت حساب کاربری شوند. از طرفی در صورتی که دادگاه رای به نقض قوانین اتحادیه‌ اروپا بدهد، احتمال دارد اپل با جریمه‌ سنگینی روبرو شود. البته هنوز زمان اتمام تحقیقات اروپا مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: شرکت Caviar از نسخه طلاکاری شده هدست اپل ویژن پرو رونمایی کرد [+عکس و قیمت]

تغییر جدیدی در اپ استور در کار نخواهد بود!

بامداد روز جمعه وکلای اپل طی استدلال خود در دادگاه مدعی شدند که این شرکت در دو سال گذشته به نگرانی‌های بخش رقابتی پایان داده و دیگر نیازی به اعمال تغییر جدیدی در اپ استور نیست. از طرفی در بیانیه اسپاتیفای آمده که تغییرات اخیر سیاست‌های اپ استور «صرفا نمایشی» بوده‌اند و در حقیقت تغییری در رویکرد ضدرقابتی اصلی اپل ایجاد نشده است.

تغییر جدیدی در اپ استور

طبق گزارش 9to5Mac، اتحادیه‌ اروپا اوایل سال 2023 قسمتی از شکایت خود را که به حق اپل جهت دریافت کارمزد از سرویس‌های دیجیتالی و الزام به بهره‌گیری از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اختصاصی ارتباط داشته، حذف کرده است. درحال‌حاضر پرونده روی این موضوع متمرکز شده که اپل به اپلیکیشن‌ها مجوزی درباره‌ اطلاع‌رسانی روش‌های جایگزین جهت تهیه‌ اشتراک (نظیر مرورگرهای وب) نمی‌دهد.

به عقیده اسپاتیفای تغییرات اپ استور منجر به رفع نگرانی اصلی پرونده نخواهد شد و اتحادیه‌ اروپا باید جریمه اپل را اجرایی سازد: «این قوانین امروز هم وجود دارند و تغییرات فرضی اپل عملا هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهند و صرفا برای نمایش هستند. ما حامی کمیسیون اروپا هستیم و معتقدیم که برگه‌ی اتهامات دادگاه به رفتارهای غیرمنصفانه‌ی تجاری اپل رسیدگی می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم اعمال تغییر جدیدی در اپ استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر