coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

روسیه به دنبال تصویب قانون بانکداری اسلامی است

رئیس کمیته بازار مالی مجلس دومای روسیه از تصویب قانون بانکداری اسلامی برای ایالات مسلمان این کشور در ماه جولای سال جاری خبر داده است.

«آناتولی آکساکوف»، نماینده دومای دولتی و مجلس قانون‌گذاری روسیه خبر از تصویب قانون بانکداری اسلامی و اجرای آن در ماه جولای داده، این امر قطعاً تأثیر مثبتی در سرمایه‌گذاری 11 تا 14 میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک با کشورهای اسلامی خواهد داشت.

دومای دولتی لایحه آزمایشی بانکداری اسلامی را برای ایالات داغستان، چچن، باشقورتستان و تاتارستان طی نخستین بررسی ماه دسامبر 2022 تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان در بانک رفاه اعلام شد

تصویب قانون بانکداری اسلامی در روسیه

به گزارش تکراتو و به نقل از اکونومیک، تعداد زیادی از کارشناسان تخمین زده‌اند که با چنین قانونی پتانسیل جذب سرمایه 11 تا 14 میلیارد دلاری جهت اجرای پروژه‌ها بعد از تصویب قانون بانکداری اسلامی ایجاد خواهد شد.

در همین راستا آناتولی آکساکوف بیان داشت: «ما انتظار داریم همزمان سرمایه‌گذاری‌هایی در پروژه‌های مختلف از ترکیه، ایران، از آسیای مرکزی صورت پذیرد.»

تصویب قانون بانکداری اسلامی

این قانون‌گذار همچنین اضافه کرد: «قانون بانکداری اسلامی ممکن است در اوایل ماه آگوست اجرایی شود زیرا قانون‌گذاران هیچ اختلاف اساسی در محتوای آن ندارند.»

وی در ادامه افزود: «کشورهای آسیایی به دنبال منطقه اسلامی هستند، یعنی پتانسیل جدی وجود دارد.» طبق اعلام آکساکوف بر این اساس این قانون از ماه آگوست اجرایی می‌شود.

طبق انتظارات در ماه جولای، پس از بررسی دوم و سوم، قانون کاملاً به تصویب برسد. حالا این مورد در حال نهایی‌سازی بوده و طبق اعلام این نماینده در حالت خوشبینانه تا حدود 90 درصد پیشرفت داشته و در ماه جولای قانون تصویب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب قانون بانکداری اسلامی در روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر