coinex
راهنمای خرید تکراتو

کد دعوت بلواسکای در پلتفرم‌های داخلی خرید و فروش می‌شود

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که مهاجرت به توییتر افزایش یافته و برای خرید کد دعوت بلواسکای در پلتفرم‌های داخلی، بازار سیاه ایجاد شده است.

دیوار یکی از پلتفرم‌هایی است که کد دعوت عضویت بلواسکای در آن با قیمت‌های عجیب و غریبی به فروش می‌رسد. کاربران ایرانی، بلواسکای و ماستودون را دو پلتفرم جایگزین توییتر می‌دانند و حالا با توجه به اعمال محدودیت‌ها در توییتر، مهاجرت از آن به پلتفرم‌های جایگزین بیشتر شده است. البته، ایلان ماسک با انتشار توییت دیگری، تاحدودی گمانه‌زنی‌ها درباره محدودیت‌ها را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: ماجرای اختلال چند ساعته توییتر چه بود؟ ایلان ماسک از قوانین جدید خبر می‌دهد

خرید و فروش کد دعوت بلواسکای

به گزارش پیوست، بلواسکای یک شبکه اجتماعی جدید است که به آن حتی Twitter 2.0 نیز گفته می‌شود. بعد از خرید توییتر از سوی ایلان ماسک و جنجال‌هایی که گاهی با دست انداختن کاربران از جانب مدیر این پلتفرم همراه بوده، موج مهاجرت از توییتر جدی شد.

بازار سیاه خرید و فروش کد دعوت بلو اسکای در ایران داغ است. با توجه به اینکه بلواسکای و ماستودون مهم‌ترین جایگزین‌های توییتر هستند این ظرفیت را دارند که از آنها به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم بعدی شبکه‌های اجتماعی یاد شود. به همین دلیل کسب‌وکارها و افراد زیادی هستند که می‌خواهند نشانی رسمی خود را در این شبکه ثبت کنند.

خرید و فروش کد دعوت بلواسکای
خرید و فروش کد دعوت بلواسکای

نگاهی به آگهی‌های ثبت‌شده در دیوار نشان می‌دهد کد دعوت بلواسکای از قیمت ۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که صرف نظر از قیمت، امکان صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی این کدها عملاً وجود ندارد. خصوصاً اینکه با حرکت جدید ایلان ماسک، بلواسکای اعلام کرده است طی یک تا دو روز آینده ثبت‌نام‌ها با اختلال همراه خواهد بود.

نکته فوق‌العاده مهم دیگر این است که بلواسکای در حال حاضر فیلتر نشده و می‌توان از آن بدون دردسر استفاده کرد. ضمن اینکه ماهیت غیرمتمرکز و دی‌سنترالایز این شبکه امکان فیلتر کردن آن را دشوار می‌کند و این امید وجود دارد که بتوان بدون اختلال‌های رایج در ایران روی این بستر به فعالیت پرداخت.

بلواسکای هنوز یک جریان قدرتمند محتوایی حداقل برای زبان فارسی ندارد بنابراین می‌توان گفت این بازار سیاه صرفاً برای به دست آوردن ID‌ و نام‌های کاربری منحصربه‌فردی است که بعدها ممکن است قیمت پیدا کنند. ضمن اینکه در ایران قانونی برای حمایت از این نام‌ها نداریم و قوانین مرتبط با برند و نشان‌های تجاری در سطح شبکه‌های اجتماعی مطرح نشده‌اند. به همین دلیل است که می‌توان با ثبت نام کاربری شرکت‌های معروف آنها را وادار به پرداخت هزینه برای به دست آوردن این حساب‌ها کرد.

آگهی‌های فعلی کد دعوت بلواسکای برای مهاجرت از توییتر فاقد نام و نشان درستی هستند ضمن اینکه شباهت‌های نگارشی میان‌ آنها و الزام به گفت‌وگو از طریق چت دیوار، نشان می‌دهد احتمال اینکه بخش زیادی از آنها از طرف یک فرد ثبت شده باشد وجود دارد. این موضوعی است که اطلاع از صحت آن برای ما امکان‌پذیر نیست.

در توییتر ایلان ماسک چه خبر است

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر در اکتبر ۲۰۲۲ درگیر جنجال‌های زیادی بوده است. آخرین مورد این جنجال‌ها اعلام محدودیت برای مشاهده توییت‌ها در توییتر بود که بعدها مشخص شد ماسک برای افزایش بازدید توییتر این هیاهو را به پا کرده و توییتی که او در آن خبر محدودیت را داده بود بیش از ۴۵۰ میلیون بار بازدید شده است. هر یک از این جنجال‌ها دلیلی برای مهاجرت از توییتر هستند و کاربران هنوز نمی‌دانند مثلاً چرا باید برای دلال‌بازی دوج کوین، لوگوی توییتر تغییر کند.

در توییتر ایلان ماسک چه خبر است

یکی از برجسته‌ترین جنجال‌های ماسک که پس از ورود به توییتر آغاز شد اخراج گسترده کارمندان بود. در ابتدای سال ۲۰۲۳، ماسک اعلام کرد توییتر ۳۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد. این تصمیم با انتقاد کارمندان و کاربران مواجه شد؛ آنها معتقد بودند این تصمیم به عملکرد شرکت آسیب می‌رساند با این حال گروه قابل توجهی از کارمندان اخراج و تعدیل شدند.

پس از این، ماسک از فعالیت ربات‌ها در توییتر انتقاد کرد و گفت حساب‌های خودکاری که به وسیله ربات‌ها مدیریت می‌شوند می‌توانند برای انتشار اطلاعات نادرست یا هرزنامه استفاده شوند. او قول داده ربات‌ها را در توییتر سرکوب کند، اما باید دید چگونه این کار را انجام خواهد داد.

با وجود تهدیدهایی که برای سرکوب از سوی مدیر جدید این پلتفرم مطرح شد، ماسک گفته است می‌خواهد توییتر را به بستری برای آزادی بیان تبدیل کند، حتی اگر این به معنای اجازه دادن به تولید محتوای مضر باشد. این باعث نگرانی‌هایی شده است که توییتر می‌تواند به پناهگاهی برای سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست تبدیل شود. با همین رویکر دونالد ترامپ به توییتر بازگشت اما او در این شبکه دیگر فعالیتی ندارد و درگیر پلتفرم اجتماعی خود به نام Truth Social شده است. این شبکه اجتماعی فعلاً در آمریکا قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خرید و فروش کد دعوت بلواسکای در پلتفرم‌های داخلی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر