coinex
راهنمای خرید تکراتو

مالیات 123 اینفلوئنسر معروف احتمالا به بیش از 500 میلیارد می‌رسد

احتمالاً مالیات 123 اینفلوئنسر معروف به بیش‌از 500 میلیارد تومان می‌رسد. قانون دریافت مالیات از چهره‌های برتر شبکه‌های اجتماعی سنگین‌تر خواهد شد.

مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مالیات 123 اینفلوئنسر معروف احتمالا به بیش از 500 میلیارد می‌رسد. پیش‌تر خبر اعلام دریافت مالیات برای فعالان حوزه شبکه اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام منتشر شده بود که این خبر با واکنش‌های بسیاری از سمت کاربران و اینفلوئنسرهای مشهور مواجه شد. حالا طبق اخبار جدید، اینفلوئنسرها باید مبالغ هنگفتی را برای مالیات پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: مالیات 17 میلیاردی برای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ؛ دریافت مالیات از خدماتی که ارائه نمی‌شود!

مالیات 123 اینفلوئنسر معروف به 500 میلیادر تومان رسیده است

ابتدای هفته جاری «مهدی موحدی»، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد مجموع تراکنش‌های واریزی برای 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده و برای این افراد حدود 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است.

این رقم مالیات در نظر گرفته شده با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی روبه‌رو شد. حال موحدی در گفت‌وگو با تسنیم دراین‌باره شفاف‌سازی کرد: «17 میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی که به آن اشاره شده بود، برگه‌هایی بوده که پیش از رسیدن اطلاعات کامل بوده است.»

مالیات 123 اینفلوئنسر معروف به 500 میلیادر تومان رسیده است

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اطلاعات کامل‌تر را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت به‌این‌ترتیب اطلاعات فروش و حساب‌ها را نیز کاملاً ارزیابی کرده و درنتیجه به‌واسطه این اطلاعات جدید درحال صدور برگه متمم هستند:

«درحال جمع‌بندی اطلاعات هستیم و آن 17 میلیارد تومان لزوماً مالیات ناظر بر 2 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات نیست و برای برخی افراد است.»

سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی پیش‌بینی کرد که درآمدی بسیار بیش از این مقدار، یعنی به‌طور مثال حدود 500 میلیارد تومان و بیشتر مالیات تشخیصی است که امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

او در پاسخ به سؤالی درخصوص ضریب مالیاتی اینفلوئنسرها گفت:

«به این دلیل که درآمد این افراد به‌عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به‌منظور تعیین درآمد، حدود 45 درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد. به‌طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده و به سبب آن درآمدی داشته است، می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و… را با مدارک و مستندات ارائه کند که امکان کسر آن وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حجم بالای دریافت مالیات 123 اینفلوئنسر معروف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جالبه دولت از محلی مالیات میگیره که فعالیت داخلش رو ممنوع کرده و اون مالیات باید در جهت فراهم کردن شرایط فعالیت همین تولید کنندگان محتوا باشه ولی برعکس در جهت مسدود کردن اون هست، خیلی جالبه!!!

    پاسخ