coinex
راهنمای خرید تکراتو

در یک سانحه رانندگی با 7 کشته شرکت سایپا مقصر شد

شرکت سایپا به‌عنوان مقصر اصلی یک سانحه رانندگی با 7 کشته شد. عدم استحکام بدنه خودرو و شاسی‌های ضعیف در محصول سایپا مشهود است.

روز گذشته در یک تصادف وحشتناک در چاده کبودرآهنگ در استان همدان به سمت روستای خان‌آباد، هر 7 نفر سرنشین خودرو پراید در دم جان سپردند. در این سانحه رانندگی با 7 کشته کارشناسان پس‌از بررسی‌های خود دریافتند که علت اصلی جان باختن این 7 نفر، قصور سایپا در طراحی خودرویی با شاسی‌های بسیار ضعیف و عدم وجود استحکام عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: شاهین وانت به عنوان جدیدترین محصول سایپا در راه است! [+مشخصات فنی احتمالی]

شرکت سایپا مقصر اصلی یک سانحه رانندگی با 7 کشته شد

سرهنگ علی فکری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

با بررسی‌های فنی و کارشناسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان همدان در خصوص تصادف سواری پراید با کامیون اسکانیا که در محور کبودرآهنگ به خلعت‌آباد حادث و منجر به جان باختن 7 نفر از سرنشینان پراید شد، قصور سازنده خودرو (شرکت سایپا) در عدم استحکام بدنه و شاسی در این تصادف محرز است.

وی سهم قصور راننده پراید در بروز این سانحه به علت انحراف به چپ را ۵۰ درصد دانست و اضافه کرد: «بنابراین شرکت سایپا به علت نبود استحکام در بدنه خودرو و راننده پراید به علت انحراف به چپ در این تصادف نقش داشتند.»

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت:

بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ به میزان ۵۰ درصد از تمام خسارات جانی و مالی وارده به خودرو و سرنشینان سواری پراید، به شرکت سایپا حق‌السهم و مسئولیت داده شد.

شرکت سایپا مقصر اصلی یک سانحه رانندگی با 7 کشته شد

سرهنگ فکری یادآوری کرد: «عصر جمعه هفته گذشته برخورد سواری پراید با اسکانیا در فاصله یک کیلومتری جاده کبودرآهنگ – خلعت آباد (خان آباد) منجر به مرگ هفت سرنشین سواری پراید شد.»

وی افزود:

در این سانحه به علت شدت بالای تصادف همه هفت سرنشین سواری پراید از جمله ۲ کودک ۲و ۶ ساله جان باختند.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: «محور کبودرآهنگ- خلعت‌آباد یک مسیر فرعی مسطح، ۲طرفه با عرض هفت متر است با این وجود از محورهای حادثه خیز استان به شمار نمی‌رود.»

شرکت سایپا مقصر اصلی یک سانحه رانندگی با 7 کشته شد

وی افزود:

عید غدیر سال گذشته چهار نفر در سانحه جاده‌ای مسیر غارعلیصدر جان باختند بنابراین امسال توان پلیس برای پیشگیری از بروز سانحه در سه محور حادثه خیز غارعلیصدر. قهاوند و آورزمان ملایر معطوف شد.

سرهنگ فکری گفت: «این سانحه فوتی در یک محور فرعی رخ داده که با توجه به وجود بیش از سه هزار کیلومتر راه فرعی در همدان، امکان استقار نیرو و تیم گشتی برای کنترل همه مسیرها میسر نیست.»

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان همدان در این سانحه جاده‌ای یک مرد بزرگسال، ۲ خانم بزرگسال، ۲ دختر بچه و ۲ پسر بچه جان باختند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مقصر شناخته شدن سایپا در این سانحه رانندگی با 7 کشته چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر