coinex
راهنمای خرید تکراتو

نخستین بتای عمومی iOS17 منتشر شد

نخستین بتای عمومی iOS17 منتشر شد. اپل نسخه ابتدایی سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون خود را منتشر کرد تا از سمت کاربرانش فیدبک‌های کاربردی جذب کند.

اپل نخستین بتای عمومی iOS17 و watchOS 10 و macOS 14 را در دسترس کاربران قرار داد. اپل در رویداد WWDC 2023 نسخه جدید سیستم‌عامل‌های تمامی دستگاه‌های هوشمند خود از قبیل گوشی‌های آیفون، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌های آی‌پد و مک‌بوک‌ها را با کلی امکانات ویژه و کاربردی معرفی کرد.

حال پس‌از گذشته یک ماه از معرفی این سیستم‌عامل‌ها، اولین نسخه بتای عمومی آنها را نیز در اختیار کاربران داده است. در ادامه نوشته نحوه دریافت بتای iOS 17 را آموزش داده‌ایم اما لازم به ذکر است که برای دانلود این نسخه حتماً از اطلاعاتتان بک‌اپ بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید: قابلیت جدید iOS 17 مانع از بروز اختلال نزدیک‌بینی می‌شود

نخستین بتای عمومی iOS17 منتشر شد

اپل اولین بتای عمومی سیستم‌های‌عامل iOS 17 و iPadOS 17 و watchOS 10 و macOS 14 Sonoma را منتشر کرد. اولین بتای توسعه‌دهنده‌ این سیستم‌های‌عامل حدوداً یک ماه پیش در دسترس قرار گرفته بود. اپل نسخه‌های جدید آی او اس و آیپد او اس و واچ او اس و مک او اس را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) معرفی کرد.

در سال‌های گذشته انتشار بتای عمومی اتفاق بسیار مهمی بود؛ اما از امسال بتای توسعه‌دهنده در دسترس کاربران عادی نیز قرار گرفته است تا اهمیت بتای عمومی کمتر شود. اولین بتای عمومی سیستم‌های‌عامل اپل اساساً سومین بتای توسعه‌دهنده است که اپل هفته‌ گذشته منتشر کرد.

نخستین بتای عمومی iOS17 منتشر شد

انتشار بتای عمومی معمولا به این معنی است که سیستم‌های‌عامل جدید اپل به مرحله‌ باثبات‌بودن بسیار نزدیک شده‌اند و در حال آماده‌شدن برای انتشار عمومی هستند. اپل معمولا نسخه‌های جدید را پاییز هر سال منتشر می‌کند.

برای دریافت اولین بتای عمومی iOS 17 و macOS 14 لازم است ازطریق اپل ID در طرح بتای عمومی اپل ثبت‌نام کنید. سپس روی یکی از دستگاه‌های سازگار، وارد بخش Software Update در منوی تنظیمات شوید و بتای موردنظر را دانلود کنید. توجه داشته باشید در این صفحه نسخه‌های بتای جدید iOS 16 و macOS 13 هم دیده می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از دانلود بتای عمومی، حتما از دستگاه خود نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید. نسخه‌های بتا معمولا پایداری کامل ندارند و با باگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و ممکن است روی عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارند.

بر اساس آنچه Ars Technica می‌گوید، سیستم‌های عامل اپل امسال تغییرات زیادی تجربه نکرده‌اند؛ چون تولیدکننده‌ آیفون امسال بخش اعظم تمرکزش را معطوف هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو و سیستم‌عامل visionOS کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین بتای عمومی iOS17 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر