coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

آغاز پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین ؛ رقیب استارلینک از شرق ظاهر شد!

پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین به جو زمین آغاز شد. چین قصد دارد با ساختن منظومه ماهواره‌ای خود، رقبایی همچون استارلینک را پشت سر قرار دهد.

شرکت SatNet که مورد حمایت دولت پکن دارد، روند پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین را تسریع بخشیده و ماهواره اینترنتی خود را با راکت لانگ مارچ 2C به جو زمین فرستاد. این شرکت و دولت چین قصد دارند منظومه‌ای از ماهواره‌های چینی را در مدار زمین ایجاد کرده تا بدین‌وسیه توانایی‌ها خود را به اثبات برسانند و رقبایی همچون استارلینک را زمین بزنند.

بیشتر بخوانید:‌ عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ حسرت دیگری برای هر ایرانی!

پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین به جو زمین آغاز شد

شرکت SatNet به‌تازگی نمونه اولیه‌ای از ماهواره اینترنتی خود را با راکت «لانگ مارچ 2C» پرتاب کرده است. این ماهواره حالا در مدار موردنظر خود قرار گرفته است و آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد تا فناوری‌هایش را بررسی کند.

این پروژه توسط کمیسیون مدیریت و نظارت بر دارایی‌های دولتی چین (SASAC) تعریف شده است که وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی را رصد می‌کند. براساس اطلاعاتی که به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) ارسال شده، SatNet می‌خواهد دو منظومه ماهواره‌ای بسازد و طیف‌های 37.5 تا 42.5 گیگاهرتز فضا به زمین و 47.2 تا 51.4 گیگاهرتز زمین به فضا را پوشش دهد.

پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین به جو زمین آغاز شد

این 13 هزار ماهواره قرار است شبکه‌ای موسوم به Guo Wang را بسازند که می‌توان آن را به‌صورت آزاد به «شبکه دولتی» ترجمه کرد. طبق اعلام منابع مختلف، ساخت این منظومه ماهواره بخشی از تلاش بزرگ‌تر چین برای ایجاد جایگاه خود در بازار اینترنت‌های ماهواره‌ای است. طبق گزارش Grand Viewo Research، این بازار در سال 2022 ارزشی معادل 8.23 میلیارد دلار و در سال 2030 ارزشی معادل 22.57 میلیارد دلار پیدا خواهد کرد.

تعداد کاربران اینترنت ماهواره‌ای هم از 43 میلیون در سال 2020 به 110 میلیون در سال 2030 خواهد رسید. دولت چین در سال 2014 فضای بازار اینترنت ماهواره‌ای را برای سرمایه‌گذاری‌های خصوصی باز کرد و تاکنون بیش از 20 پروژه در این زمینه مشغول به کارند.

با نگاه به پروژه‌های اخیر چین، می‌توانیم ببینیم که این کشور قصد دارد حضور پررنگ‌تری در صنعت فضایی داشته باشد. پکن علاوه بر اینترنت ماهواره‌ای در حال کار روی راکت‌های چندبار مصرف است و برای حضور در ماه تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر