coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

تغییرات ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد. ماجرای تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای اخیر با اعتراضات زیادی مواجه شده است.

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

بیشتر بخوانید: ابررایانه هوش مصنوعی ایران در سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد [جزئیات پروژه مریم]

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402

بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، در اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران صادر شده است.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

این بخشنامه تاکید دارد که تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود و بر همین اساس دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

در این بخشنامه ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهر‌های محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

ساعت کاری جدید ادارات بازهم تغییر می‌کند؟ [بروزرسانی 29 تیر 1402]

وزیر نیرو می‌گوید مصوبه دولت برای تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان جاری برای مدیریت مصرف برق، تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده پابرجاست و دولت نسبت به اجرای آن مصمم است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به تغییر ساعات اداری و میزان تاثیرگذاری آن در مدیریت مصرف برق کشور، اظهار کرد: این طرح یک بعد از برنامه‌های تعریف شده مدیریت مصرف است، به زبان ساده با اجرای این طرح، پیک مصرف بخش‌های مختلف متفاوت شده است، اگر ساعات کار ادارات مانند گذشته بود با چالش‌هایی مواجه می‌شدیم چراکه که در پیک مصرف خانگی، ادارات هم اوج مصرف داشتند و این دو پیک روی هم می‌افتاد و فشار زیادی به صنعت برق وارد می‌کرد.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 بازهم تغییر می‌کند؟

وی افزود: پیک‌سایی و پیک زدایی در صنعت برق در کشور‌های پیشرفته به عنوان یک فناوری و تکنیک متداول است، در ایران نیز امسال با تغییر ساعت، کاری کردیم که ساعت اوج مصرف اداری از مصرف خانگی جدا شود، این قدرت تاب آوری صنعت را به شدت افزایش می‌دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش بینی ما ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی بود، گفت: به عبارتی باید ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث تا بتوان ۱۰۰۰ مگاوات بهره برداری کرد یعنی سه بلوک ۵۰۰ مگاواتی می‌بایست احداث شود که نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است، تا امروز ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی رقم خورده که از طریق کنتور‌های هوشمند دائم رصد می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان دوره به عدد ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق با اجرای این طرح برسیم.

به گفته محرابیان، ۹۵ درصد دستگاه‌ها حدود مصرف برق خود را رعایت می‌کنند، پنج درصد از دستگاه‌ها از میزان حدود خود تجاوز کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند بلافاصله برق آن‌ها را قطع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای که داریم تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده اجرا می‌شود و نسبت به آن مصمم هستیم، گفت: سال‌های گذشته ساعت‌های زمستانی و تابستانی داشتیم که یک ساعت اختلاف داشت، سال قبل از نظر افقی نیز ساعت هفت صبح ادارات کار خود را شروع می‌کردند، هفت صبح پارسال با شش صبح امسال از نظر افقی تفاوتی نکرده است، تا پایان دوره این کار انجام می‌شود تا ببینیم در سال‌های بعد چه قانونی لحاظ خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قانون به طور دقیق رعایت می‌شود، تصریح کرد: قانون می‌گوید که باید این دستگاه‌ها در طول روز ۳۰ درصد نسبت به شرایط گذشته کاهش مصرف داشته باشند، در بعداز ظهر و غروب نیز باید ۶۰ درصد صرفه جویی اتفاق بیافتد؛ اگر این ۳۰ درصد رعایت نشود دو مرتبه تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت توسط هر نهاد یا اداره‌ای، برق آن‌ها قطع می‌شود و در نهایت وصل آن با دریافت تعهد از بالاترین مقام دستگاه امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دستگاه‌ها کمتر به این نقطه می‌رسند، گفت: با این حال اگر این موضوع رعایت نشود قانون به طور دقیق اجرا می‌شود و منعی برای این مساله نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات تغییر ساعات اداری از تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (100 نظر)

    البته این طرح هم برای حمایت از جوانی جمعیت خیلی مناسبه چون حسابی کانون خانواده رو با خاک یکسان میکنه ، دیگه بچه ها رو به امان خدا ول کنیم دیگه

    پاسخ

    ایران فقط تهرانه و دیگر هیچ، باید تمام ماها سعیمون این باشه به قوه الهی کار و بارمونو منتقل کنیم تهران .

    پاسخ

    متاسفانه متاسفانه این بازی تغییر ساعت کشور در دولتهای مختلف زندگی را برای مردم جز سرگردانی نکرده است واقعا جز تعصب نابخردی ولی فکری وعدم مسولیت پذیری وبی سوادی در مدیریت هیچ چیزی را نمیتوان به این دولت نسبت داد متاسفم که باید همیشه خلاف جهانی شدن باشیم پدر این خلاف جریان شنا کردن هیچ نفعی برای ما نداشته است .

    پاسخ

    به خدا قسم ساعت ۷ می رفتم اداره کارایی ام بیشتر بود الان هرکاری می کنم تا ۱۱ صبح ویندوزم بالا نمیاد خواب خوابم تو را خدا شروع اداره همون ۷صبح باشه

    پاسخ

    ساعت کاری باید ۷ و نیم صبح باشه تا ۱۲ و نیم
    اینجوری هم میشه بچه ها رو رسوند مدرسه
    هم با تعطیلی مدرسه ما هم تعطیل میشیم میتونبم بریم بچه هامون رو با خودمون بیاریم
    بعد از ساعت ۱۲ ونیم بهداشت مراجعه کننده نداره
    ما واقعا ساعت کاریمون الان زیاده و اصلا تا حالا تغییرات اساسی در بهداشت ک خدمات رسان هستش و جزوه اداری نیست تاکنون کسی پیگیر ساعت کاری ما نبوده است. لطفا برای ساعت کاری ما فکری بیاندیشید.

    پاسخ

    والا نمیدونم ساعت 6صبح کارمند رو میارین سرکار تاصبحانه بخوره وبخودش بیاد میشه همون7/30از طرفی مردم توی شهرستان قبل از 8 دنبال کار اداری نمیرن..حالا خیلی هام ک بچه کوچیک دارن باید تو شهرستان5صبح وتوی تهران زودتر برن بذارن منزل والدینشون…بعدشم زودتر تعطیل کنید اما زودتر سرکار نریم و44مثلا بشه 36ساعت تومملکتی کار مفیدیکساعت بیشتر نیست خب میخاد چ اتفاقی بیفته.

    پاسخ

    نماینده محترم مجلس:
    ماجامعه کارگری مخالفت خود را با مواد (۱۵و ۱۶و۱۷و۶۶و۶۷)برنامه توسعه هفتم اعلام داشته وتقاضامندیم باتصویب موادضد کارگری ذکر شده مخالفت نموده تاشاهد حضور پررنگ در انتخابات آینده باشیم

    پاسخ

    باسلام خدمت رهبر عزیزمان که تنها امید ما مستضعفان است وآقای ریس جمهور که قول عدالت به ما داده اند آقای ریس جمهور خواهش میکنم ترا به امام رضایی که افتخار کلید داری آن دا داشته اید حقوق ما کارمندان بانک سپه را با همه ی بانکها اعم از دولتی وغیردولتی مقایسه کنید بخداوندی خدا از زیر خط فقر هم پایین تر است با دو یاسه بچه با 10یا 12ملیون تومان با یک ماه سروکله زدن واسترس چه کنیم شمارا بخدا بیایید وفقط ببینید فضاوت باشما اسلام به ذات خود ندارد عیبی .هرعیب که هست از مسلمانی ماست.مسولین آیا رهبر یک مملکت در ریز ریز قوانین این مملکت باید به شما تذکر دهد بخدا هم درحق رهبر عزیزمان ظلم میکنید زیرا به اندازه یک قران تابه حال به شما درمورد عدالت تذکر داده ومیدهد بخدا با این کارهها هم خون به دل آن عزیز میکنید وهم خون به دل مردم شریفمان. تا کی باید ما خجالت زن وبچه مان رابکشیم لااله الالله

    پاسخ

    باسلام خدمت رهبر عزیزمان که تنها امید ما مستضعفان است وآقای ریس جمهور که قول عدالت به ما داده اند آقای ریس جمهور خواهش میکنم ترا به امام رضایی که افتخار کلید داری آن دا داشته اید حقوق ما کارمندان بانک سپه را با همه ی بانکها اعم از دولتی وغیردولتی مقایسه کنید بخداوندی خدا از زیر خط فقر هم پایین تر است با دو یاسه بچه با 10یا 12ملیون تومان با یک ماه سروکله زدن واسترس چه کنیم شمارا بخدا بیایید وفقط ببینید فضاوت باشما

    پاسخ

    خواهشا این مدیرای بی سواد رو نیارین سر کار
    چند بار ساعت رو تغییر میدین ما شب باید ساعت چند بخوابیم که ۴.۳۰ بیدار بشیم راه بیفتیم و ۶ سر کار باشیم
    کار ما گشت شهردا ی مشهد هست تو این گرمای ۴۰ درجه باید تو شهر دور دور کنیم تا ساعت ۱ واقعا ضلم هست مسئولین زیر کولر نشستن تصمیم میگیرن
    به وقت حقوق و مزیا که میرسه یادشون از ما پیمانکاران نمیاد ولی هر چی به نفعشون هست سریع اعمال میکنن

    پاسخ

    با سلام
    واقعا ساعت حضور ۶ صبح سخت هست کسانی که محل خدمت با محل زندگی دور هست چه کنند بنده باید باید ۵ صبح راه بیفتم
    که استراحت کنیم پس
    مخصوصا پیمانکاران حقوقمان که برابر نیست ولی ساعت کاریمان باید برابر باشد و بلکه بیشتر
    ممنون

    پاسخ

    مملکتی که یه ساعت کاری نمیتونن تعیین کنن باید رید به مدیریتش.
    امروز هم مثل دیروز شروع کار 6 بود و پایانش هم 14:45 اعلام کردن.
    سازمان امور اداری استخدامی ، یرای کیا بخشنامه صادر میکنه؟؟؟؟

    پاسخ

    برای شهرستانها چی اینکه فقط برای تهرانی های عزیز بوده

    پاسخ

    خاک تو سر دولت و سازمان استخدامی که خودش هم نمیدونه چیکار میکنه و چی میگه جمع کن بساطت رو بخدا دیونمون کردین ساعت ۳ نصف شب باید بلند شیم

    پاسخ

    آدم شاخ در میاره از کامنتای حامی این طرح دولت!!!! باید همه کشور یه ساعت واحد داشته باشند نه اینکه کارمندا ساعت خودشونو بعد غیر کارمندا یه ساعت دیگه!!!!!! طرح غیر کارشناسی و ضد عقل و منطق نکشیدن ساعت پهن مغزی مدعیان مدیریت کشور رو نشون داد!!!! باید همه مردم با طلوع آفتاب بیدارشن و سر کار برند نه اینکه کارمند بیاد بعد چند ساعت کاسب تازه بره سر کار!!!!!!!! هنوز خیلی دکتر نماها و مدیر نماها عاجز از این مساله ساده اند که می بایست با طلوع آفتاب کار شروع شود تمامی مکاتب پزشکی و تمامی تحقیقات علمی و فنی اینو میگن ولی طرح ضد علمی نکشیدن ساعت توسط متوهمین مدیران جامعه نشون داد درکی از جامعه و اداره جامعه ندارند وای به حال بقیه مسائل پیچیده دیگر جامعه مثل حجاب و تورم و مسکن و ووووووو تف به این سیاست کثیف!!!

    پاسخ

    در نظام برده داری هر کاری و هر قانونی جایزه .

    پاسخ

    احمقانه ترین تصمیم دولت و مجلس برای ساعت کاری ، اینقدر هم افتضاحه که از ابتدای سال تا الان 4 بار بخشنامه زدن! شور همه چیز رو درآوردن کارمندی که ساعت 6 باید سرکار باشه باید حداقل 10 شب بخوابه که این تو فصل تابستون نشدنیه، فکر سلامت کارمند نیستین فکر همون انرژی باشین که تو همه ادارات همون 6 صبح همه کولرها روشنه.. بنظرم ساعت کاری همون 7 تا 13 می‌داشتین اینطوری هم راندمان کارمند بالا می‌رفت هم صرفه جویی انرژی بیشتر بود آقایون عقب مانده!

    پاسخ

    هدف طرح چی بود؟ کاهش مصرف برق؟خوب در ساعت پیک ادارات باز هستند.مصرف می‌ره بالا تر

    پاسخ

    وقتی تا ۳ ادارات باز هستن چه کاهش مصرف برقی انجام میش؟

    پاسخ

    الان فرقش چی شده. ما تو تهران قبلا هم ساعت 6 تا دور و بر 15 سر کار بودیم. 4 صبح تا 5 عصر درگیر رفت و آمد اداره هستیم یعنی 13 ساعت. توانی برای زندگی و کارهای دیگه برامون میمونه؟ صرفه جویی کجا بوده همش حرفه

    پاسخ

    با سلام.این تغییر ساعت کاری به 6 صبح بسیار کار درست و عالی بوده.حداقل حسنش این بوده که دیگه تو تهران ترافیک صبحگاهی نداریم و تبعا آلودگی هوا هم کم خواهد شد…آمارها هم که میگه مصرف برق و انرژی کاهش داشته…واقعا بابت کار کارشناسی ممنون….ادامه بدین لطفا و شهرداری و آموزش و پرورش و محیط زیست هم از این الگو استفاده کنه که پاییز و زمستان گرفتار نشیم….

    پاسخ

    شما هم ظاهراً جز دار و دسته خودشون هستی که این تصمیم رو کارشناسی شده میبینی ، شاید هم معنی کارشناسی رو نمیدونی چیه

    پاسخ

    ما که مراکز بهداشتی درمانی هستیم شامل ما نمیشه …شنبه رو تعطیل کنن باز هم شامل ما نمیشه..واقعا مسخره هست ..از ساعت یک بعد هیچ مراجعه کننده ای نمیاد

    پاسخ

    سلام ساعات کاری را ۴۵ دقیقه اضافه کردند نسبت به گذشته نه کاهش مصرف انرژی و نه افزایش خدمت رسانی اتفاق افتاده فقط نماینده های مجلس شعار می دهند خودشان و مدیران ادارات با هواپیما و ماشین های مدل بالا آیند و روند دارند خواب را هم از ما گرفتند خدا لعنت شان کند مدت زمان خواب کارمند ان به کمتر از ۵ ساعت رسیده

    پاسخ

    کاش اول حرفاشونو بکی کنن بعد به مردم ابلاغ کنند. یکبار میگن ۶تا ١، بعد میگن ۶ تا ٢:۴۵، جالبه که ساعت کاری ما قبلا ٨ ساعت بود و الان اضافه شده. از طرف دیگه ما با شرایط ٨ ساعت کار از ٨ تا ۴ بعدازظهر استخدام شدیم. وقتی توانایی تامین برق رو ندارن چرا برنامه کارمند رو بهم میریزن؟!!!! نهایت تایم ناهار رو حذف کنن و ساعت کاری رو کم کنن نه اینکه مجبورمون کنن صبح خروس خوان بریم بیرون

    پاسخ

    کاش اول حرفاشونو بکی کنن بعد به مردم ابلاغ کنند. یکبار میگن ۶تا ١، بعد میگن ۶ تا ٢:۴۵، جالبه که ساعت کاری ما قبلا ٨ ساعت بود و الان اضافه شده. از طرف دیگه ما با شرایط ٨ ساعت کار از ٨ تا ۴ بعدازظهر استخدام شدیم. وقتی توانایی تامین برق رو ندارن چرا برنامه کارمند رو بهم میریزن؟!!!! نهایت تایم ناهار رو حذف کنن و ساعت کاری رو کم کنن نه اینکه مجبورمون کنن صبح خروس خوان بریم بیرون

    پاسخ

    چرا این مسئولان محترما ناقص العقل فکر می کنن کارمندا دیگه کار وزندگی ندارد و اصلا نیازی با استراحت ندارن وعین برده باید کار کنن ، من یک ساعت ونیم باید رانندگی کنم تا برس‌محل کارم پس باید ۴ صبح بیدار شم ،از اونورم یک ساعت ونیم رانندگی که برگردم دقیقا ساعت ۵ خونم ،عین من خیلیا هستن من که اداره همش چرت میزنم بازدهی کاریم اگه ۸۰ درصد بود الان ۳۰درصد هم نمیشه ،همش خستم ودرحال چرت زدن، …. همه ی زندگیم وکارا تو این هفته رو مونده وبهم ریخته زندگیم
    خدایش شما شبا ساعت ۱۰ می تونید بخوابید ؟

    پاسخ

    چرا این مسئولان محترما ناقص العقل فکر می کنن کارمندا دیگه کار وزندگی ندارد و اصلا نیازی با استراحت ندارن وعین برده باید کار کنن ، من یک ساعت ونیم باید رانندگی کنم تا برس‌محل کارم پس باید ۴ صبح بیدار شم ،از اونورم یک ساعت ونیم رانندگی که برگردم دقیقا ساعت ۵ خونم ،عین من خیلیا هستن من که اداره همش چرت میزنم بازدهی کاریم اگه ۸۰ درصد بود الان ۳۰درصد هم نمیشه ،همش خستم ودرحال چرت زدن، …. همه ی زندگیم وکارا تو این هفته رو مونده وبهم ریخته زندگیم
    خدایش شما شبا ساعت ۱۰ می تونید بخوابید ؟

    پاسخ

    دولت و مجلس هر دو هیجانی و بدون کارشناسی تصمیم گیری میکنند و باید ایران جوری باشد که با بقیه کشورهای دنیا تفاوت داشته باشد .
    آخه این چه طرحی هست کارمند بینوا یکساعت ونیم از زمان استراحتش گرفته می‌شود و از صبح در حال چرت زدن هست تا شب

    پاسخ

    جالب اینجاست همه به ساعت کاری 6 اعتراض داشتند که امید داشتیم 6 به 8 تغییر کند که یهو دیدیم تازه از اونورم اضافه شد. واقعا کی میتونه تا 2 و 45 ظهر 9 ساعت کار کنه و خسته نشه این ساعت کاری فقط فرسودگی روحی و جسمی بدنبال داره و بس. ساعت 4ونیم صبح بیدار شدن رو فقط به امید اینکه 1 تعطیل بشیم میشد تحمل کرد حالا با 2 و 45 چه باید کرد؟
    تصمیمات بدون فکر و برنامه نتیجش میشه اینکه هر دو هفته یک بخشنامه جدید میاد!!
    فقط امیدوارم تغییر کنه واقعا قابل تحمل نیست!!

    پاسخ

    بی سوادی، رانت، سیاست ناسالم، رابطه بی ضابطه و….

    پاسخ

    اصلاً مدتی است که مسئولان به مردم توجهی نمی کنند گویی ما مردم از جنس آهن هستیم نه آدم لذا ما مردم هم حق داریم به مسئولان شک کنیم گویی از جنس بشر نیستند بلکه از ما بهتران هستند بخصوص که روایاتی هم راجع به حاکمان در آخرالزمان آمده است

    پاسخ

    سلام این قانون ساعت کاری رو برای مدیران هم بزارین نه اینکه کارمند بیچاره شش صبح بیاد مدیر تازه ساعت 9 از خواب بیدار بشه بعدش برای خودش ماموریت بنویسه .راستی اگه میشه بگید لحاف تشک بیاریم اداره بخوابیم .

    پاسخ