coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

تغییرات ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد. ماجرای تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای اخیر با اعتراضات زیادی مواجه شده است.

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

بیشتر بخوانید: ابررایانه هوش مصنوعی ایران در سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد [جزئیات پروژه مریم]

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402

بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، در اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران صادر شده است.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

این بخشنامه تاکید دارد که تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود و بر همین اساس دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

در این بخشنامه ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهر‌های محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

ساعت کاری جدید ادارات بازهم تغییر می‌کند؟ [بروزرسانی 29 تیر 1402]

وزیر نیرو می‌گوید مصوبه دولت برای تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان جاری برای مدیریت مصرف برق، تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده پابرجاست و دولت نسبت به اجرای آن مصمم است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به تغییر ساعات اداری و میزان تاثیرگذاری آن در مدیریت مصرف برق کشور، اظهار کرد: این طرح یک بعد از برنامه‌های تعریف شده مدیریت مصرف است، به زبان ساده با اجرای این طرح، پیک مصرف بخش‌های مختلف متفاوت شده است، اگر ساعات کار ادارات مانند گذشته بود با چالش‌هایی مواجه می‌شدیم چراکه که در پیک مصرف خانگی، ادارات هم اوج مصرف داشتند و این دو پیک روی هم می‌افتاد و فشار زیادی به صنعت برق وارد می‌کرد.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 بازهم تغییر می‌کند؟

وی افزود: پیک‌سایی و پیک زدایی در صنعت برق در کشور‌های پیشرفته به عنوان یک فناوری و تکنیک متداول است، در ایران نیز امسال با تغییر ساعت، کاری کردیم که ساعت اوج مصرف اداری از مصرف خانگی جدا شود، این قدرت تاب آوری صنعت را به شدت افزایش می‌دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش بینی ما ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی بود، گفت: به عبارتی باید ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث تا بتوان ۱۰۰۰ مگاوات بهره برداری کرد یعنی سه بلوک ۵۰۰ مگاواتی می‌بایست احداث شود که نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است، تا امروز ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی رقم خورده که از طریق کنتور‌های هوشمند دائم رصد می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان دوره به عدد ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق با اجرای این طرح برسیم.

به گفته محرابیان، ۹۵ درصد دستگاه‌ها حدود مصرف برق خود را رعایت می‌کنند، پنج درصد از دستگاه‌ها از میزان حدود خود تجاوز کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند بلافاصله برق آن‌ها را قطع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای که داریم تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده اجرا می‌شود و نسبت به آن مصمم هستیم، گفت: سال‌های گذشته ساعت‌های زمستانی و تابستانی داشتیم که یک ساعت اختلاف داشت، سال قبل از نظر افقی نیز ساعت هفت صبح ادارات کار خود را شروع می‌کردند، هفت صبح پارسال با شش صبح امسال از نظر افقی تفاوتی نکرده است، تا پایان دوره این کار انجام می‌شود تا ببینیم در سال‌های بعد چه قانونی لحاظ خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قانون به طور دقیق رعایت می‌شود، تصریح کرد: قانون می‌گوید که باید این دستگاه‌ها در طول روز ۳۰ درصد نسبت به شرایط گذشته کاهش مصرف داشته باشند، در بعداز ظهر و غروب نیز باید ۶۰ درصد صرفه جویی اتفاق بیافتد؛ اگر این ۳۰ درصد رعایت نشود دو مرتبه تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت توسط هر نهاد یا اداره‌ای، برق آن‌ها قطع می‌شود و در نهایت وصل آن با دریافت تعهد از بالاترین مقام دستگاه امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دستگاه‌ها کمتر به این نقطه می‌رسند، گفت: با این حال اگر این موضوع رعایت نشود قانون به طور دقیق اجرا می‌شود و منعی برای این مساله نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات تغییر ساعات اداری از تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (100 نظر)

    چرا مسئولین آنقدر بی فکرن. فکر محل زندگی کارمندها را نمیکنن. ما از کرج میایم ساعت ۴ صبح از خونه بیرون میام تازه ساعت کاری یک بود ساعت ۳ بعدازظهر می‌رسیدیم. از امروز که ساعت کاری ۲:۴۵ دقیقه شده خدا بداد برسه ساعت چند برسیم.
    الان واقعا مدیریت مصرف برق میشه اینجوری. با این گرونی مجبور شدیم اطراف تهران بریم آنقدر تو راه هستیم به جای تمهیدات، تحت فشار میزارید مردم را

    پاسخ

    چرا مسئولین آنقدر بی فکرن. فکر محل زندگی کارمندها را نمیکنن. ما از کرج میایم ساعت ۴ صبح از خونه بیرون میام تازه ساعت کاری یک بود ساعت ۳ بعدازظهر می‌رسیدیم. از امروز که ساعت کاری ۲:۴۵ دقیقه شده خدا بداد برسه ساعت چند برسیم.
    الان واقعا مدیریت مصرف برق میشه اینجوری. با این گرونی مجبور شدیم اطراف تهران بریم آنقدر تو راه هستیم به جای تمهیدات، تحت فشار میزارید مردم را

    پاسخ

    من به عنوان یک کارمند بخش نیمه دولتی میخواستم خدمتتون عرض کنم که قبلا اسپلیت بسیار پر مصرف اداره ما ( که از جهت تعدادی 2 عدد در هر طبقه و در مجموع حدود 30 اسپلیت در اداره داریم، که با توان بسیار بالا و پر مصرف می باشد) از ساعت 7 صبح الی 12 شب روشن بود. از وقتی این طرح اعلام شده از 6 صبح تا 12 شب روشنه. ممنون بابت درایتتون. چون ما شیفت عصر و شب هم داریم. تبریک میگم به مسئولین که به جای پرداختن به مشکلات اصلی مردم دنبال حواشی و کارهای بیهوده هستند. مثل همیشه یا حتی بدتر از همیشه. واقعا گند زدین با این تصمیم گیریتون.

    پاسخ

    بدترین کاری که میتونستند در این زمینه انجام بدن رو انجام دادند. الان بعد از گذشت دو هفته همچنان سر کار چرت میزنیم و عادت نکردیم. چی میشد مثل همیشه تغییر ساعت اتفاق میفتاد تا ساعت 4 و نیم صبح برای رفتن به سر کار بیدار نشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بر چه اسای اصلا این تصمیم گرفته شد؟ چه سودی داشت واقعا؟؟؟؟؟

    پاسخ

    سلام
    چرا در کشور ما همیشه کمیت مهمه و کیفیت اهمیت نداره.
    با این تغییر ساعت کاری فقط به این فکر کردین که چطور 44 ساعت رو تکمیل کنین.فکر نکردین که خانواده ها جطور باید اجرا کنند.جدا از مشکلات رفت و آمد و چه کار کردن بچه های کودک در ساعت 5 صبح، الان تابستونه و بچه ها بعد از 9 ماه درس خوندن دوست دارن با پدر و مادر باشن و با هم تفریح کنن.از طرفی شب ها کوتاه هست و زمان برای در کنار هم بودن خانواده ها هم کم است و از طرف دیگه پدر و مادری که باید ساعت 6 صبح سر کار باشن، باید بچه ها رو زود بخوابونن که بتونن صبح بیدار بشن.پس الکی این قدر شعار حمایت از خانواده ندین.
    6 صبح هم که سرکار میری تا مدتی فقط خوابت میاد.اگه کارت طوری باشه که با ارباب رجوع سر و کار داشته باشی که اون موقع صبح کسی نمیاد و اگر کارت فکری باشی که مغزت کار نمیکنه. به علت اینکه خوابت میاد بقیه روز رو سردرد میشی و با ارباب رجوع برخورد مناسبی نداری.اگر فقط براتون حضور فیزیکی کارمند و تحت فشار قرار دادنش مهمه و کارایی اون اهمیت نداره، با همین فرمون ادامه بدین وگرنه یه تجدید نظری بکنین.
    تو رو خدا روی طرح هاتون بیشتر کار کنین و وقت بذارین و همه جوانب رو در نظر بگیرین.این قدر سطحی نگر نباشین.باور کنین توی ساعت کاری کمتر، کارایی بالاتره و صرفه جویی مصرف انرژی هم اتفاق می افته.
    اول سال ساعت رو تغییر ندادین ولی الان همه چیز رو تغییر میدین به بهانه اینکه ساعت رو تغییر ندادین.خواهشا این قدر با روح و روان مردم بازی نکین.

    پاسخ

    سلام دوستان به قرآن قسم نه گدا هستم نه کلاه بردار یه زن بی سرپرست هستم با دوتا بچه کوچیک چند وقته بیکارم کسی بهم نگفته برم خونه هاشون تمیز کنم مستاجر هستم چند ماهه کرایه خونه ندادم صاحب خونم بخاطر ۳میلیون داره بیرونم میکنه به آقا امیرالمؤمنین قسم هیچی تو خونمون نیست واسه خوردن بچم هی گریه میکنه خودمم مریضم سرطان کبد دارم حالم روز به روز داره بدتر میشه نمیتونم برم دکتر داروهامم نتونستم بگیرم بخاطر خدا کمکم کنید توروخدا برای آخرین بار ازتون درخواست کمک میکنم بخاطر خدا کمکم کنید توروخدا هیچکسی کمکم نکرده با بغض گریه بهتون میگم توروخدا کمکم کنید توروخدا توروخدا 6037997912226132

    پاسخ

    بر پدر و مادرتون لعنت
    بر اجدادتون لعنت
    که نمیفهمید چیی میکشیم

    پاسخ

    اصولا تغییر ساعت های بیولوژیک افراد و شوک های اینچنینی نه تنها موجب خستگی و خواب‌آلودگی و حواس پرتی کارمندان و کاهش تمرکز و نادرستی امور مهم و دقیق میشود بلکه با آسیب های جدی روحی و روانی و فرسودگی زودرس کارمندان و کاهش عمر مفید و مطلوب کارمندان کارایی سازمان را به سطح بسیار پایینی تنزل داده و درنتیجه زیانهای اجرای این طرح چندین برابر منافع ظاهری کوتاه مدت آن خواهد بود.
    بهتر بود بجای این اقدام فقط روزی یک ساعت ، ساعت کار ادارات کاهش می یافت و یا یک روز در هفته ادارات تعطیل میشدند ، آنگاه هم به هدف کاهش مصرف انرژی میرسیدیم (و همچنین حذف هزینه های رفت و آمد و ترافیک و … ) و هم کارمندان با افزایش رضایت شغلی ، خودبخود در این زمینه از دل و جان مایه گذاری و همکاری میکردند

    پاسخ

    تو این مملکت هیچی درست نمیشه. چون افراد لایق تصمیم گیری نمی کنند.

    پاسخ

    میگن یه بز گر گله رو گر میزنه چی میشد ساعت رو مثل هر سال جابه جا میکردید ساعت ۶ همون ۷ میشد ازاینور ساعت یک دقیقا مثل ملا نصرتلدین که روی شاحه بر عکس نشسته وساخه رو میبره وحرف کسیرو گوش نمیکنه

    پاسخ

    کارمند برده نیست که ۶ صبح بیاد سر کار.۴۴ ساعت بشه ۳۴ ساعت آسمون زمین میاد؟پی تو کله تونه که ۴۴ ساعت میگین همش.وقتی اوضاع بحرانی هست تمام قوانین تغییر میکنه.ساعت کار ۷ تا ۱۳ عالیه.هم خواب کارمند هم صرفه جویی برق

    پاسخ

    باسلامت جسم و روح مردم بازی میکنن.اصلا براشون مهم نیست.من که این چند روزه خواب آلود و گیج بودم.اصلا تمرکز و کارآیی ندارم‌‌.آرامش خانوادم بهم خورده.واقعا از رایی که دادم پشیمونم.

    پاسخ

    ساعت کاری برای همه ی ادارات دولتی اعمال شده ولی برای شهرداری تهران هنوز اعمال نشده و هنوز طبق روال قبل از ساعت ۸ صلح تا ساعت 16:۳۰ شهرداری فعال هست.
    گویا شهرداری مصرف برق اصلا نداره.

    پاسخ

    باسلام
    قبلا بعضی کارمندها ساعت هشت ک کارت میزدن تو ادارات میرفتن صبحانه و بحث بابقیه همکاران و تا نزدیک دوازده طول میکشید و بعد هم به بهانه ناهارونماز میرفتن و کمی بعد هم میرفتن خانه
    امیدواریم بااین تغییرات ساعات کاری یکم وقت صبحانه خوردن و بحث راجب مسائل بیهوده رو کمتر کنند و به کار ارباب رجوع برسن.حداقل اینطوری صبحانه خوردن ایشان تا ساعت هشت یا نه صبح طول میکشد و تااذان ظهر وقت برای رسیدن به کار ارباب رجوع پیدا میکنند.باتشکر یک ارباب رجوع

    پاسخ

    باسلام
    قبلا بعضی کارمندها ساعت هشت ک کارت میزدن تو ادارات میرفتن صبحانه و بحث بابقیه همکاران و تا نزدیک دوازده طول میکشید و بعد هم به بهانه ناهارونماز میرفتن و کمی بعد هم میرفتن خانه
    امیدواریم بااین تغییرات ساعات کاری یکم وقت صبحانه خوردن و بحث راجب مسائل بیهوده رو کمتر کنند و به کار ارباب رجوع برسن.حداقل اینطوری صبحانه خوردن ایشان تا ساعت هشت یا نه صبح طول میکشد و تااذان ظهر وقت برای رسیدن به کار ارباب رجوع پیدا میکنند.باتشکر

    پاسخ

    تصمیم گیری در زمینه تعیین ساعت کار چنین باشد خدا به داد بقیه تصمیمات برسه

    پاسخ

    من که کلا سر کار خوابم با این زمان کار. قبول کنین قدیم نیست ملت ۸ شب خاموشی بزنن بخوابن.

    پاسخ

    با این وضعیت حقوق پایین و تورم بالا و تغییر ساعت کاری آن هم ۶صبح که ارباب رجوعی هم نیست .

    پاسخ

    ما رانندگان اتوبوسرانی به خدا ساعت ۳ صبح سوار سرویس میشویم زنگ بزنید اتوبوسرانی اصفهان بپرسید مگر چقدر انسان میتواند دوام بیاورد حداقل ساعت میبردید جلو ۵ صبح شروع میکنیم مگر ظهر میشود

    پاسخ

    اصلأ کار خوبی نیست واقعیت اینه که با این کار تعادل همه رو به هم زدن پس بهتره مثل هر سال ساعت یک ساعت به جلو و در نیمه دوم به عقب کشیده شود

    پاسخ

    بااین مدیریت خوب و زیبا بعید نیست چند ماه دیگه طرح بدهند کارمندها 12شب بروند سرکار 7صبح هم بروند خانه استراحت کنند آلودگی هوا هم کمترمیشود خلاصه آزمون و خطا کنید ببینیم کدام بهتر جواب میدهد😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    پاسخ

    یه خری یه سنگی میندازه ته چاه
    ۱۰۰۰ تا خر دیگه هم هیچ غلطی نمی‌کنند که هیچ . هی تپه ها رو بیشتر می‌کنند.
    همه جای دنیا بعد کرونا به دورکاری روی آوردن اینا تابستون ۴۵ دقیقه تایم کاری رو بالا بردن
    واقعاااا گاون ؟؟

    پاسخ

    دقیقا. ساعت کاری زیاد شده. ساعت 4 صبح باید بیدار بشیم بریم سر کار. شب کی باید بخوابیم وقتی هنوز بقیه بیدارن!!!!!! سر و صدا هست تو آپارتمان و خیابان. نمیشه 9 شب خوابید که.

    پاسخ

    قرار بود صرفه جویی انرژی ظاهرا انجام شود این که نشد صرفه جویی ضمن اینکه فقط دارید فقط و فقط به مردم فشار وارد میکنید مثلا فشار اب را انقدر کم کرده اید که تا طبقه دوم چوسکی یه چند قطره اب میرسد در اپارتمانهای 3 طبقه قدیمی انقدر فشار اب کم است که سیفون دستشویی را هم نمیشه پر کرد تا گند بو در طبقات بالایی پخش نشود چه بماند اب برای خوردن هم نیست

    پاسخ

    ساعت شروع کار از 9 به بعد خوبه ساعت روزانه کاری هم بیشتر از 5 ساعت بی‌فایده ست کارمند دیگه انرژی نداره و وقت با ارزشش به جای اینکه صرف کار مفید دیگه بشه با تمام خستگی در اداره میگذره و اونم غیر مفید . تازه پنج شنبه و جمعه ها هم تعطیلی باشه ولی دیگه روزهای وسط هفته تعطیلی نباشه . کلا همه چی لازمه تغییر کنه . تا صرفه جویی اصلی در عمر انسان های و استفاده بهینه از وقت مفید بشه نه صرفا گذراندن وقت

    پاسخ

    به اسم کاهش مصرف انرژی ساعت کار را تغییر دادند. اول گفتند 6 تا 13. بعد گفتند 6 تا 14:45. این یعنی اینکه کارمندان روزی 8 ساعت و 45 دقیقه در محل کار باید حضور داشته باشند. درحالیکه ساعت کار پیشین از ساعت 8 تا 16:15 بود یعنی جمعاً 8 ساعت و 15 دقیقه! یعنی برای کاهش مصرف انرژی 30 دقیقه ساعت کار را افزایش دادند!!!!!!!!!!!!!! آیا کسی می تواند توضیح دهد چگونه با افزایش زمان کار، مصرف انرژی کاهش پیدا می کند؟؟؟؟

    پاسخ

    با سلام
    44 ساعتی که می فرمایند برای شرایط عادی است در شرایط بحرانی کنونی باید حتماً بیش از یکساعت در روز ساعت کاهش یابد

    پاسخ

    خاک بر سرتان با این همه درایت در کار ببین به چه کسانی رای دادیم !!!!!!

    پاسخ

    مشکل اینه که هنوز میری رای میدی، فکر کردی قراره واسه تو کاری بکنند؟

    پاسخ

    خجالت آوره

    پاسخ

    واقعا خیلی رفت و آمد سختتر شده ساعت خواب شده ۱ تا۴و نیم

    پاسخ

    بنظر بنده ساعت کاری باید از ساعت هشت صبح الی یک ظهر باشه. هم جبران حقوق و مزایا میشه و هم روحیه کارکنان زیادتر. با تشکر

    پاسخ

    چطور بانک‌ها تا ساعت 1 ظهر هست اما ادارات تا ۲:۴۵ باید باشه گندشو درآوردید‌دیگه یه کم‌ انسان باشید مردم که حمال شما نیستن کار کنن دیگران اختلاس کنن

    پاسخ

    بانکها 5شنبه ها هم هستن ولی ادارات دیگه نه
    مجموع ساعات کار 44 ساعته
    فرقی نداره چجوری بیای
    شده جمعه بیارنت سر کار مجموعا میرسونن به 44 ساعت

    پاسخ

    نتیجه برنامه صرفه جویی دولت؛ ساعت کار ادارات در تصمیم مجلس از 8 ساعت شد 9 ساعت… قشنگ مشخصه پشت پرده مجلس و دولت با هم درگیرند. ما که تو اداره مون مصرفمون ناگزیر بالاتر رفته

    پاسخ

    ساعت شروع بکار ساعت چند می باشد؟

    پاسخ

    درکل اگر ساعات کاری ادارات وبانکها وسایرمراکزدولتی استانهای کم جمعیت، یک ساعت کمترشود،باعث ایجاد مواردمثبت زیرخواهدشد.
    1-روحیه بالاترکاری کارکنان
    +
    2-عدم مکان زدگی کارکنان
    *
    3-خیلی تحلیل نرفتن روحیه و توان کاری درساعات پایانی کار
    +
    4-عدم کسلی و خستگی نزدیکی به پایان کاربه جهت حضورارباب رجوع ومشغول به کاربودن کارکنان درساعات پایانی
    +
    5-استفاده بهینه ازامکانات،وسایل ونیروی کارودرنهایت صرفه جویی درزمان وانرژی.

    واینها وبیشتر= بهره وری بیشتروبهتر

    پاسخ

    باسلام ودرود
    به نظرمن،تغییرساعت براساس طلوع خورشید(شروع کارقبل ازطلوع) ایده بسیارخوبی ست،امابه نظرمیادفقط برای کلان شهرها مناسب است که مردمشان به جهت ترافیک سنگین زودازخواب بیدارمی شوند،نه شهرهای کوچکترکه مردمشان معمولاً ساعت 8 به بعد به ادارات وبانکها وسایرمراکزاداری مراجعه می کنند.

    پاسخ

    اگه صدبرابرهم ازطریق صرفه جویی به این کشورپول تزریق بشه برای مردم هیچگونه اثری نخواهدداشت چون یااختلاس میشه یاسرازیرمیشه توی جیب آقازاده ها و یا با یک تصمیم غلط درجای دیگه ای به باد داده میشه.دولت ناکارامد.

    پاسخ

    خوبه ولی کاش بخش خصوصی هم همینطور میشد ک خونواده هایی ک هم کارمند بخش خصوصی و هم دولتی دارن بتونن باهم هماهنگ باشن و باعث کمتر کنار هم بودنشون نشه

    پاسخ

    مسخره است و یک طرح آبکی و غیر کارشناسی مانند دیگر طرحهای نمایشی دولت است،اگر منابع کافی،آب،برق گاز و… کم داریم که همینطور است چرا هر روز تبلیغ رشد جمعیت و فرزندآوری میکنید،چرا تکنولوژی جدید جهت کاهش مصارف بکار نمی برید،این آقایون فقط شعار شعار و شعار،سوادی وجود ندارد

    پاسخ

    حکمرانی به شیوه شیر یاخط

    سعی و خطا در تصمیم گیری های اخیر بخوبی نشان داد که در مسایل ساده چقدر تصمیم گیری ها غیر کارشناسی هست
    وای بر مسایل پیچیده کشور !! و برای همین است کشور غرق در مشکلات و فساد است

    پاسخ

    سلام
    به نظر من ساعت کار ادارات میبایست یکساعت کاهش یابد ،

    پاسخ

    با سلام.این تغییر ساعت کاری به 6 صبح بسیار کار درست و عالی بوده.حداقل حسنش این بوده که دیگه تو تهران ترافیک صبحگاهی نداریم و تبعا آلودگی هوا هم کم خواهد شد…آمارها هم که میگه مصرف برق و انرژی کاهش داشته…واقعا بابت کار کارشناسی ممنون….ادامه بدین لطفا و شهرداری و آموزش و پرورش و محیط زیست هم از این الگو استفاده کنه که پاییز و زمستان گرفتار نشیم….

    پاسخ

    اخه متخصص فرقش چیه ساعت ترافیک تغییر کرده اونیکه باید بره سرکار سرساعت مربوطه میره مث قبل، یکم از عقلت کمک بگیر نذار اکبند نمیری، این طرح جز مزخرف ترین طرحای ممکن بود ساعت چهارصبح ماباید پاشیم باهزار استرس اون وقت صبح بچه هارو ول کنیم به امون خدا این دولت شش کلاسه مگه سواد داره که بخواد یه طرح درستی بریزه امثال توهم حامیش دیگه واویلا

    پاسخ

    درود بر شرفت

    پاسخ

    ماهم این مشکلو داریم طرح مزخرفیه

    پاسخ

    یعنی قشنگ معلومه جیره خوری چیزی هستی ، این همه تعریف برای دولتی که دبستان رو به زور خونده به کجای تو میرسه مردک ابله ، واقعا که خیلی خری

    پاسخ

    همه جای دنیا ساعت کاری ۹ صبح به بعد است. ما انسانیم حیوان که نیستیم

    پاسخ

    من از ساعت یازده که سیستم سرمایشی خاموش میشه تا ساعت 3 که اتمام کار هست، کار نمی کنم. ضمنا برای ما هنوز ساعت سه هست اتمام کار. استدلالشونم اینه چون ساختمون برق زیاد مصرف میکنه باید کولر بیش تر خاموش باشه، یکی نیست به اون مسئول انسان نما بگه که یه چی وجود داره به اسم دیتا سنتر که چندین برابر سیستم سرمایش برق مصرف میکنه و حدود نود پنج درصد برق مصرفی کل ساختمون ازونه و اگه اونوخاموش کنیم کل سیستم های بانک از کار میفته. دیگه کسی که تو حوزه درس خونده این چیزا رو چی میفهمه. حالا شما هم یکی مثل همونا که این مسئولین رو انتخاب کردید.

    پاسخ

    آقا من هر پیجی میرم شما همین نظر رو کپی پیست کردی، چقدر پول میدن منم همین کار رو بکنم

    پاسخ