;
coinex

مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا درگذشت

مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا بر اثر بیماری سرطان درگذشت. در وصف زندگی این هکر مشهور آمده است که او دنیایی خیالی داشته است.

کوین میتنیک به‌عنوان مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا بر اثر سرطان لوزالمعده در سن 59 سالگی فوت کرد. میتنیک که اهل ایالات متحده آمریکا بود در طول زندگی خود به عقیده اظرافیانش، زندگی سراسر تخیلی داشت، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها دولتی و خصوصی را هک کرد و در آخر نیز در سال 2011 به عنوان مالک و مدیر ارشد KnowBe4 مشغول آموزش امنیت و جلوگیزی از حملات فیشینگ شد.

بیشتر بخوانید: تبعات هک بنیاد شهید ؛ کارها به روش سنتی و با کاغذ انجام می‌شود!

مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا درگذشت

«کوین میتنیک» که زمانی یکی از تحت‌تعقیب‌ترین هکرهای کامپیوتری جهان بود، در سن 59 سالگی درگذشت. براساس آگهی درگذشت او، میتنیک بیش از یک سال در حال مبارزه با سرطان لوزالمعده بوده است و در مرکز پزشکی «دانشگاه پیتسبورگ» تحت درمان بوده است.

در آگهی درگذشت میتینک آمده است: «اکثر زندگی او مانند یک داستان تخیلی بوده است» و این احتمالاً بهترین توصیفی است که می‌توان از زندگی او کرد. میتینک اولینبار در سال 1979 به یک سیستم کامپیوتری نفوذ کرد و در سال 1988 به دلیل کپی کردن نرم‌افزار یک شرکت مجرم شناخته شد و به 12 ماه زندان محکوم شد.

مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا درگذشت

او در دوران آزادی تحت نظارت خود به رایانه‌های پیغام‌گیر شرکت خدمات تلفنی Pacific Bell نفوذ کرد و سپس در دهه 90 به‌عنوان یک فراری مشغول هک کردن وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ادامه داد.

میتینک همچنین در سرقت هزاران فایل و شماره کارت اعتباری کاربران نقش داشته است، اما همانطور که در آگهی ترحیمش اشاره شده، او هرگز از قربانیان خود سرقت نکرده است.

سرانجام میتینک در سال 1995 دستگیر و به استفاده غیرقانونی از دستگاه دسترسی تلفنی و کلاهبرداری رایانه‌ای متهم شد. مقامات در آن زمان معتقد بودند که او به اسرار تجاری شرکتی به ارزش میلیون‌ها دلار دسترسی داشته است.

میتنیک پنج سال را در زندان سپری کرد که در زمان آزادی از آن به‌عنوان «تعطیلات» یاد کرده بود! او پس از آزادی مسیر حرفه‌ای خود را تغییر داد و تصمیم گرفت تا کار خود را به‌عنوان یک هکر کلاه سفید (تضمین کننده امنیت سیستم‌های اطلاعاتی) و مشاور امنیت سایبری ادامه دهد. در سال 2011 او مالک و مدیر ارشد KnowBe4 شد که به مشتریان خود آموزش‌هایی در مورد امنیت و جلوگیری از فیشینگ ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کوین میتنیک به‌عنوان مشهورترین و تحت‌تعقیب‌ترین هکر دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر