coinex
راهنمای خرید تکراتو

بدنه سری آیفون 15 از فولاد مورد استفاده در صنایع هوافضا ساخته می‌شود!

برخی گزارش‌ها حاکی از تصمیم اپل برای استفاده از تیتانیوم گرید 5، فلز مورد استفاده در صنعت فضایی، در بدنه گوشی‌های سری آیفون 15 خود است.

اپل در گوشی‌های سری آیفون 15 خود قابلیت‌های طراحی جدیدی همچون داینامیک آیلند را دوباره اعمال خواهد کرد و همچنین مدل‌های پرو را هم تجهیز به چیپست ارتقاءیافته و دوربین‌های پیشرفته‌تر خواهد کرد. در این میان، بدنه آن هم با تغییراتی روبرو خواهد بود. همچنین در بدنه سری پرو آیفون 15 اپل قصد بهره‌گیری از تیتانیوم گرید 5 به عنوان یک آلیاژ سبک‌تر و مقاوم‌تر نسبت به فولاد ضد زنگ را خواهد داشت.

البته با عنایت به رویه اپل در بهره‌گیری از فناوری‌های ممتاز و دست اول خود صرفاً در نسخه پرو، نباید تا هنگام عرضه آیفون 16 شاهد راه‌یابی تیتانیوم گرید 5 به مدل‌های استاندارد آیفون باشیم. باتوجه به ویژگی‌های تیتانیوم گرید 5 استفاده از آن در گوشی آیفون، این محصول را به مقاوم‌ترین گجت نسبت به سقوط تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: باتری سری آیفون 15 با فناوری باتری خودروهای برقی ساخته می‌شود!

جنس بدنه سری آیفون 15 پرو

به گزارش وبسایت WCCFTECH، به ادعای افشاگری در توییتر، اپل به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم گرید 5 جهت ساخت گوشی‌های سری آیفون 15 پرو بهره‌برداری خواهد کرد. این فلز مزایای مختلفی نسبت به فولاد ضد زنگ داشته که از جمله آن‌ها باید به دوام بیشتر و وزن کمتر اشاره داشت.

سری آیفون 15

آلیاژ تیتانیوم گرید 5 در مقابل خوردگی هم مقاومت فراوانی از خود نشان می‌دهد و به‌نظر بدنه گوشی آیفون 15 پرو پس از دیگر قطعات آن رو به زوال خواهد رفت. همچنین آلیاژ مذکور به علت سبکی و مقاومت بالا، از آلیاژهای اصلی مورد استفاده در صنایع هوافضا محسوب می‌شود. این ماده مسلماً به کاهش وزن مدل‌های پرو آیفون که به‌هیچ‌عنوان سبک نبودند، کمک خواهد کرد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که قیمت بالا و همچنین امکان ایجاد کمبود در زنجیره تامین آلیاژ تیتانیوم گرید 5، احتمالاً برای محصولات سری آیفون 15 مشکلاتی را فراهم سازد. گزارش‌ها همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در آیفون 15 پرو افزایش قیمت بین 100 تا 200 دلاری نسبت به سال پیش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص استفاده از فولاد مورد استفاده سفینه‌های فضایی در بدنه گوشی‌های سری آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهرسخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر