;
coinex

بدرد نخور ترین گجت های بازار ؛ جالب اما بی‌مصرف!

همگام با پیشرفت تکنولوژی و ساخت انواع گجت‌ها و وسایل کاربردی توسط مخترعان، هستند کسانی که بدرد نخور ترین گجت های بازار را طراحی کرده‌اند.

دلیل تولید گجت‌ها و وسایل هوشمند، راحت‌تر کردن یکسری کارها در زندگی بوده است؛ اما نمی‌توان گفت که تمام گجت‌ها کاربردی هستند و می‌توانند به ساده شدن و راحت‌تر شدن کارها کمک کنند. تعدادی از گجت‌های ساخته شده و موجود در بازار در لیست بی مصرف ترین گجت ها قرار دارند.

البته شاید همه گجت‌ها در ابتدای تولید بدرد نخور نباشند و حتی از گجت های پرفروش هم باشند، اما وقتی نمونه‌های ارزان‌تر و کاربردی‌تر از آنها تولید می‌شود، نمونه اولیه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به لیست گجت های بی ارزش اضافه می‌شود.

بسیاری از افراد نیز اعلام کرده‌اند که مشکل، کاربردی نبودن این گجت‌ها نیست؛ بلکه استفاده از آنها می‌تواند کار را سخت‌تر کند. پس در چنین شرایطی تمایلی به استفاده از آن ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

بهترین گجت های ورزشی

بدرد نخور ترین گجت های بازار

همان‌طور که شاهد گجت‌هایی کاربردی و جذاب در بازار هستیم که بسیاری از کارها را در زندگی برای ما راحت کرده‌اند، گاها با بدرد نخور ترین گجت های دنیا نیز روبه‌رو می‌شویم که کاربردی برای ما ندارند. اگر مایل هستید با بی مصرف ترین گجت ها آشنا شوید، در ادامه همراه تکراتو باشید.

ربات Quoobo – حیوان خانگی

بدرد نخور ترین گجت های بازار
بدرد نخور ترین گجت های بازار

ربات Quoobo از جمله بدرد نخور ترین گجت های بازار است که حتی علاقه‌مندان به حیوانات خانگی را هم به خود جذب نکرد. شرکت سازنده این ربات در فکر طراحی یک حیوان خانگی به شکل ربات بوده تا کسانی که به حیوانات خانگی علاقه دارند، ولی نمی‌توانند آنها را به خانه راه دهند و از آنها مراقبت کنند هم بتوانند حیوان خانگی داشته باشند.

طراحی چنین رباتی شاید برای بسیاری از افراد ناخوشایند هم باشد، اما هدف از طراحی آن راحتی کاربران بوده است. این ربات به شکل یک بالش است؛ یک بالش نرم و کرکی که حسگرهای حرکتی و لمسی دارد و از طریق آن با صاحبان خود ارتباط می‌گیرد و حس دوستی به آنها می‌دهد.

وقتی که این ربات را نوازش کنید، دم خود را برای شما تکان می‌دهد. سایت رسمی Quoobo، از اصطلاح عجیب دم‌درمانی برای توجیه عملکرد این ربات کوچک استفاده کرده است. به نظر نمی‌رسد که این ربات برای بزرگسالان خوشایند باشد بلکه بیشتر دوست کودکان است و می‌تواند اندکی آنها را سرگرم کند.

گجت شبیه‌ساز خالکوبی – Tech Tats

بدرد نخور ترین گجت های بازار

این گجت شبیه‌ساز خالکوبی یکی از بدرد نخور ترین گجت های دنیا است. همه می‌دانیم خالکوبی کردن روی بدن، مشکلات خاص خود را دارد و بسیاری از افراد بعد از خالکوبی روی بدن خود، پشیمان می‌شوند. این امر باعث شد تا استارتاپ Chaotic Moon که شهرت زیادی در تولید گجت‌ها و اپلیکیشن‌های جذاب دارد، راه‌حلی برای این مسئله ارائه دهد.

گجت Tech Tats نوعی صفحه است که می‌توان آن را روی هر نقطه از بدن قرار داد و به کمک طرح‌ها و نورهای LED آن به صورت موقت نقش خالکوبی را روی بدن انداخت.

شمارشگر خنده – Jolly Tracker

بدرد نخور ترین گجت های دنیا
بدرد نخور ترین گجت های دنیا

اپلیکیشنی طراحی شده که موقع سال نو میزان خندیدن شما را اندازه‌گیری می‌کند. گجت Jolly Tracker در قالب ریش بابانوئل روی صورت کاربر قرار گرفته و با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی که دارد، میزان خندیدن کاربر را اندازه می‌گیرد. این گجت از جمله گجت های بی ارزش است و نکته جالب در مورد آن این است که اگر میزان خندیدن کاربری که از آن استفاده می‌کند از حد مجاز کمتر باشد، نوعی شوک الکتریکی به صورت وی وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های گیمینگ

بهترین ساعت های هوشمند 2023

Thync

هیچکس دوست ندارد نوعی دستگاه عجیب و غریب به سر خود متصل کند که هر از چندگاهی به مغزش شوک و پالس الکتریکی ارسال می‌کند. گجت Thync دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و یکی از بدرد نخور ترین گجت های بازار است. البته امواج فرستاده شده از سوی این گجت به مغز به هیچ وجه خطرناک نیست.

شرکت سازنده این دستگاه با معرفی این محصول وعده داده بود که این محصول، با فرستادن القای الکتریکی با توان پایین به مغز شخص، از طریق تحریک اعصاب سر و گردن، می‌تواند در مدت‌زمانی کوتاه حالت کاربر را تغییر دهد. پیشتر گفته شده بود که شرکت Thync محصول خود را به‌عنوان جایگزینی برای قهوه و الکل تبلیغ کرده است؛ اما به گفته‌ی برخی از منتقدان، دستگاه مورد بحث توقعات را برآورده نمی‌کند.

این دستگاه می‌تواند روی دو حالت مختلف تنظیم شود و در صورت نیاز، امواجی به مغز ارسال کند که باعث ریلکس شدن یا انرژی گرفتن کاربر شود. این گجت، برای آن دسته از افرادی که با استفاده از آن مشکلی نداشته باشند، حدود 200 دلار آب می‌خورد.

پوزبند انسانی – The Mutalk

گجت های بی ارزش
گجت های بی ارزش

این گجت خیلی شناخته شده نیست، اما یکی از بدرد نخور ترین گجت های دنیا است که چند سال گذشته معرفی شد. گجت میوتاک، برای استفاده همزمان با عینک‌های واقعیت مجازی طراحی شده است. این گجت، یک پوزبند انسانی است که یک میکروفون دارد که کاربران می‌توانند در زمان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از آن استفاده کنند تا صدایشان کمتر دیگران را اذیت کند.

این دستگاه عجیب که یکی از بدرد نخور ترین گجت های بازار است، ظاهری عجیب‌تر به کاربر می‌دهد و احتمالا هیچ عقل سلیمی راضی به استفاده از میوتاک، آن هم وقتی افرادی در حال دیدنش هستند نیست. اگر حتی از نظر کاربردی به این دستگاه علاقمند باشید، بهتر است به یک هفته پس از خرید آن فکر کنید که میوتاک به خاطر تنفس و بوی دهان، احتمالا به یک گجت کاملا به درد نخور تبدیل خواهد شد.

دستیار صوتی آمازون – Astro

بدرد نخور ترین گجت های بازار

آمازون تاکنون چندین گجت بی‌خاصیت تولید کرده که آسترو یکی از آن‌ها است. این گجت در نگاه اول شبیه یک جاروبرقی است که تبلتی را حمل می‌کند. این گجت آمازون قبلا یکی از گجت های پرفروش بود که با دستیار صوتی الکسا به دست مشتریان می‌رسید.

دستیار صوتی متحرک آمازون، ایده جذابی است اما ایرادات ترسناکی دارد که باعث بی‌ارزش شدن و حتی خطرناک شدنش می‌شود. این ربات با چندین دوربین و میکروفون، یک ایستگاه متحرک جمع‌آوری اطلاعات است و تصاویر، اطلاعات چهره، مکالمات و … را می‌شنود و می‌بیند. در کنار این مورد، دستگاه آمازون مشکلات امنیتی فراوانی دارد که می‌تواند به هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربر کمک کند.

این موارد گجت آسترو را در لیست بدرد نخور ترین گجت های بازار قرار داده است. بی‌خاصیت بودن آسترو باعث شده کمتر کسی سراغ خرید آن برود. این ربات نمی‌تواند به خودی خود کارهایی ساده مانند آوردن نوشیدنی را انجام دهد و در پیمودن مسیرهای ناهموار، مشکلاتی دارد. همچنین امکان بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها را نیز ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های گیمینگ بازار

بهترین پاوربانک در بازار ایران

چاپ عکس روی نان – Selfie Toaster

بی مصرف ترین گجت ها
بی مصرف ترین گجت ها

دستگاه Selfie Toaster یا چاپ عکس دلخواه روی نان یکی از بدرد نخور ترین گجت های بازار است که قابلیت چاپ تصاویر چهره یا لوگوی دلخواه شما را روی نان تست دارد. این دستگاه شاید کاربردی نباشد اما اختراعی جالب است که از طریق آن، کاربران می‌توانند تصاویر چهره‌ی خود یا دوستانشان را روی نان چاپ کرده و صبحانه‌ را از حالت یکنواختی خارج کنند.

بااینکه این دستگاه Selfie Toaster نامیده می‌شود، برای استفاده از آن، باید کمی سختی بکشید. نحوه کار دستگاه بدین صورت است که پس از خرید توستر، تصویر خود را در سایت سازنده آپلود می‌کنید و حدود دو هفته بعد، قطعه‌ای حرارتی از جنس استیل ضد زنگ را از طریق پست دریافت خواهید کرد. قطعه‌ی مذکور را داخل شیار توستر قرار می‌دهید و سپس می‌توانید نان توست را با تصویر حک‌شده‌ی خود میل کنید.

چنگال هوشمند – Haptilabs Hapifork

با توجه به بیشتر شدن تعداد افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند، چند سالی است که کار شرکت‌های مربوط به تناسب اندام و لاغری رونق گرفته است. با توجه به همین مورد، اگر گجتی بتواند به لاغر شدن افراد کمک کند، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. در دنیای گجت‌های لاغری، علاوه‌بر گجت‌های کاربردی، بی‌شمار گجت بی‌خاصیت نیز وجود دارد که یکی از باورنکردنی‌ترین آن‌ها، چنگال هوشمند لاغری است.

البته چسباندن برچسب هوشمند به هر وسیله‌ای، نمی‌تواند آن را به وسیله‌ای بهتر تبدیل کند و درباره گجت به درد نخور چنگال Haptilabs Hapifork نیز این مورد صدق می‌کند. زمانی که کاربر سریع غذایش را می‌خورد این چنگال، با ویبره به او هشدار می‌دهد تا آهسته‌تر غذا بخورد. ایده ویبره‌های این دستگاه هوشمندانه است.

افرادی که آهسته غذا می‌خورند نیازی به این چنگال ندارند اما برای کسانی که سریع هم غذا می‌خورند خرید یک چنگال که بیش از چهار میلیون تومان قیمت داشته باشد و ظاهر آن هم شبیه به اسباب‌بازی‌های کودکان باشد، قطعا منطقی نیست.

Touchy

بدرد نخور ترین گجت ها
بدرد نخور ترین گجت ها

یک هنرمند هنگ کنگی به نام اریک سیو، گجت Touchy را که یکی از گجت های بی ارزش دنیاست طراحی کرده است. عده‌ای به این گجت لقب عجیب‌ترین و مسخره‌ترین گجت تاریخ را داده‌اند.

گجت Touchy یک کلاه است که یک دوربین روی آن متصل شده است. دوربین متصل شده بر روی این کلاه نوعی نور فلاش از خود منعکس می‌کند که در این زمان کاربر باید دوست خود را به مدت 10 ثانیه لمس کند. بعد از پایان این مدت زمان، عکسی گرفته شده و در پشت کلاه نمایش داده می‌شود.

آنگونه که مخترع این گجت گفته، هدف وی از طراحی این کلاه این بوده که در اثر نور فلاش، چهره دوست شما به‌حالت مسخره درآید و همزمان از وی عکس گرفته شود. این گجت عجیب در لیست بدرد نخور ترین گجت های بازار قرار گرفته است.

شمارشگر تخم مرغ – The Quirky Egg Minder

یکی از بی مصرف ترین گجت ها دستگاه تخم‌مرغ شمار یا The Quirky Egg Minder است. The Quirky Egg Minder شاید نسبت به گجت‌های دیگر، کمی عجیب‌تر به‌نظر برسد. یک سینی تخم‌مرغ که به تلفن شما متصل می‌شود و زمانی‌که تخم‌مرغ در حال تمام شدن یا در شرف خراب‌شدن باشد، شما را مطلع می‌کند.

روش کار این دستگاه که یکی از بدرد نخور ترین گجت های بازار بوده، به این صورت است که باید تخم‌مرغ‌ها را درون سینی مخصوص قرار دهید تا از طریق حسگرهای موجود، اطلاعاتی مانند تاریخ قرارگیری تخم‌مرغ، تاریخ انقضا، وضعیت تازگی و موارد دیگر را جمع‌آوری کند و درنهایت با استفاده از اتصال به اینترنت و اپلیکیشن مربوطه، این اطلاعات را به‌صورت بی‌سیم به شما نمایش دهد. The Quirky Egg Minder بر وضعیت تخم‌مرغ‌های موجود نظارت می‌کند و یکی از عجیب‌ترین گجت‌های دنیا به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین موس گیمینگ در بازار ایران

بهترین پاوربانک های شیائومی

دکمه سرآستین‌های ساعتی

بدرد نخور ترین گجت های بازار
بدرد نخور ترین گجت های بازار

دکمه سرآستین‌های ساعتی، از بدرد نخور ترین گجت های بازار است. سازنده این دکمه سرآستین‌ها با ترکیب دو عضو جذاب از یک استایل شیک مردانه، محصولی ساخته که شاید تنها برای کلکسیون لباس‌های عجیب و غریبش مناسب باشد.

با توجه به مکان قرارگیری دکمه سرآستین، خود کاربر شانسی برای چک کردن ساعت روی آن ندارد و حتی اگر بتواند به قدر کافی به خود کش و قوس بدهد تا دکمه را ببیند، اندازه کوچک ساعت او را ناامید خواهد کرد. هر یک از این دکمه سرآستین‌های ساعتی ۲۵ دلار قیمت دارند و سازنده آن اعلام کرده این اکسسوری‌ها برای مراسم‌های رسمی، عروسی‌ها، تولد‌ها و قرارهای کاری کاملا رسمی مناسب هستند.

ام پی ۳ پلیرها

بدرد نخور ترین گجت های بازار
گجت های پرفروش

ام پی ۳ پلیرها از گجت های پرفروش قدیمی است که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کردند. اگر پیش از دهه هشتاد به دنیا آمده‌اید، احتمالا از Mp3 استفاده کردید. این دستگاه قبلا بسیار پرطرفدار بود و همیشه مدل‌هایی مختلف از آن از طرف شرکت‌هایی معروف وارد بازار می‌شد.

توسعه گوشی‌های هوشمند باعث شد تا مردم از همان گوشی برای شنیدن موسیقی استفاده کنند و دیگر نیازی به استفاده از Mp3 نداشته باشند. این امر باعث شده تا این گجت در لیست بدرد نخور ترین گجت های بازار قرار گیرد.

سوالات متداول

چرا بعضی از گجت‌های بازار بدرد نخور هستند؟

هدف از تولید گجت‌های مختلف راحت‌تر کردن کارها در زندگی است. اما ممکن است تمام آنها کاربردی نباشند. آنگونه که کاربران گفته‌اند استفاده از بسیاری از گجت‌ها ممکن است کارها را سخت‌تر کند و یا نمونه‌های جایگزین آنها کاربردی‌تر باشد. البته تعدادی از آنها در ابتدا بی‌مصرف نبودند؛ اما عرضه جایگزین‌های آنها به بازار که کاربردی‌تر بودند، آنها را بدرد نخور ترین گجت های دنیا تبدیل کرد.

بی مصرف ترین گجت ها کدام‌ها هستند؟

از جمله به درد نخور ترین گجت ها می‌توان به دکمه سرآستین ساعتی، تخم مرغ شمار، چنگال هوشمند، سلفی توستر و پوزبند انسانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بدرد نخور ترین گجت های بازار چیست؟ لطفا نظرات خود را بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر