;
coinex

بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان در مصر ساخته می‌شود

مصر بنا دارد بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان را در صحرای غربی مصر بسازد. گفتنی‌ست که این رودخانه عظیم بین 150 تا 170 کیلومتر طول خواهد داشت.

بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان با 170 کیلومتر طول در مصر ساخته خواهد شد. دولت مصر اخیراً اعلام کرده است که با هدف تبدیل زمین‌های دلتاهای جدید به زمین‌های کشاورزی، این رودخانه عظیم را از قلب صحرای غربی مصر و در مجاورت پروژه دلتای جدید عبور خواهد داد. آنطور که مشخص است درکنار بهره‌مندی از منظره‌ای جدید در دلتای مصر، اصلی‌ترین دلیل توسعه این پروژه، رشد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: پیدا شدن اجساد موجودات فضایی و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی

مصر بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان را می‌سازد

به گزارش تکراتو و به نقل از اعتمادآنلاین، این رودخانه مصنوعی بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و از قلب صحرای غربی مصر عبور می‌کند. هدف از حفر این رودخانه تبدیل زمین‌های اطراف دلتای جدید به زمین‌های کشاورزی است.

مصر بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان را می‌سازد

طراحان این پروژه تاکید می‌کنند که با احداث این رودخانه، ۷.۵ میلیون متر مکعب در روز آب به این منطقه وارد و صحرای مصر به منطقه‌ای سرسبز تبدیل می‌شود.

به نوشته این رسانه‌ها، مصر در فکر زیر کشت بردن ۲.۲ میلیون جریب از صحرای غربی از طریق این رودخانه مصنوعی است که تقریباً مساحتی معادل ۳۰ درصد از دلتای قدیم مصر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احداث بزرگترین رودخانه مصنوعی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر