coinex
راهنمای خرید تکراتو

آمار فروش پلی استیشن 5 از 40 میلیون نسخه فراتر رفت

ظاهراً پس از رفع بیماری کرونا و مشکلات زنجیره تأمین، آمار فروش پلی استیشن 5 بهبود یافته و هم‌اکنون سونی موفق به فروش 40 میلیون نسخه از این کنسول محبوب شده است.

آمار فروش پلی استیشن 5 در سال 2023 رشد قابل‌توجهی داشته است. این در حالی است که سونی در اوایل امسال نزدیک به 40 میلیون دستگاه به‌فروش رسانده بود و حالا موفق به فروش سه‌برابری تعداد کنسول‌های خود در ژانویه تا مارس سال 2023 شده و طی این مدت 6.3 میلیون دستگاه را فروخته است. در حالی که سال پیش در همین دوره زمانی، تنها 2 میلیون کنسول توسط سونی عرضه شده بود.

بیشتر بخوانید: کنسول دستی Ayaneo Air 1S با پردازنده AMD Phoenix و 4 ترابایت حافظه داخلی معرفی شد

آمار فروش پلی استیشن 5 در سال 2023

براساس این گزارش، سونی با وجود چالش‌های بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات چند سال اخیر زنجیره تأمین، بیش از 40 میلیون کنسول پلی استیشن 5 عرضه کرده است.

در همین راستا در بیانیه مطبوعاتی رسمی سونی ذکر شده است: «ما نوامبر سال 2020 پلی استیشن 5 را در حالی عرضه کردیم که جهان نسبت به زمانی که آن را در سال 2019 معرفی کرده بودیم، در شرایط عجیب و متفاوتی قرار داشت. علی‌رغم چالش‌های بی‌سابقه COVID، تیم‌ها و شرکای ما سخت تلاش کردند تا کنسول‌های PS5 را به‌موقع عرضه کنند.»

این خبرها در حال منتشر می‌شوند که در مدت اخیر طی گزارش‌های بسیاری به کنسول‌های بالقوه جدید پلی استیشن اشاره شده است. ماه پیش نیز در گزارشی اعلام شده بود که نسخه اسلیم پلی‌استیشن 5 احتمالاً سال جاری رونمایی خواهد شد و اوایل این ماه در گزارش معتبرتری به عرضه پلی ‌استیشن 5 پرو در پاییز سال بعد هم پرداخته شده بود.

آمار فروش پلی استیشن 5

از طرفی جیم رایان، مدیرعامل و رئیس سونی در آخرین پست خود درباره آمار فروش پلی استیشن 5 اعلام داشت: «از طرفداران خود تشکر می‌کنیم که برای برطرف کردن این چالش‌ها ماه‌های بسیار زیادی را صبر کرده‌اند. اما اکنون تأمین پلی استیشن 5 به تعادل خوبی رسیده است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تقاضای سرکوب شده دستگاه سرانجام برآورده شود.»

بنابراین باید اشاره داشت که پلی استیشن 5 از نظر فروش، کنسول برتر نسل جدید بوده است (البته به استثنای نینتندو سوییچ) و هر دو کنسول جدید ایکس باکس را از هنگام عرضه‌شان در سال 2020 به‌راحتی پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار فروش پلی استیشن 5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر