;
coinex

قیمت و زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite مشخص شد

قیمت و زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite اعلام شد. سونی قصد دارد با این کنسول به رقیب جدی نینتندو بدل شود.

قیمت و زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite مشخص شد. شرکت سونی که می‌توان به آن لقب غول صنعت بازی دنیا را نیز اعطا کرد، مشغول توسعه یک کنسول دستی با اسم رمز “Q-Lite” است که طبق شایعات قرار است در پاییز ساری جاری از راه برسد. آنطور که در توضیحات این کنسول مشخص شده، Q-Lite مبتنی‌بر سرویس‌های ابری عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی کنسول جدید نینتندو مشخص شد

سونی قیمت و زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite

هفته‌ گذشته شایعات مختلفی پیرامون احتمال معرفی کنسول دستی جدید «پلی استیشن» مطرح شد، اخباری که طرفداران پلتفرم PS Vita را پس از گذشت چند سال خوشحال کرد. اکنون «تام هندرسون»، خبرنگار مشهور صنعت گیمینگ اطلاعات تازه‌ای از این پروژه مرموز «سونی» منتشر کرده است که نشان می‌دهد این کنسول دستی شباهتی به Vita ندارد.

به نقل از «هندرسون»، سازوکار کنسول دستی Q-Lite مبتنی بر سرویس ابری (Cloud Service) خواهد بود و از سخت‌افزارهای مربوط به پلتفرم‌های ابری Logitech G Cloud و Abxylute استفاده نخواهد کرد. کنسول دستی Q-Lite تنها از اکوسیستم کنسول «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) و قابلیت Remote Play نیز پیروی می‌کند. این ادعا بدین معنی است که کنسول Q-Lite برخلاف «ویتا»، مستقل و جدا از خود کار نمی‌کند.

سونی قیمت و زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite

شایان ذکر است کنسول دستی Q-Lite فرصت دسترسی به کاربران غیر از کنسول «پلی استیشن» (PlayStation) را ارائه نمی‌کند؛ بنابراین، کنسول مذکور از قابلیت کراس-پلتفرم میان سایر سرویس‌های ابری گیمینگ نظیر Game Pass Ultimate و Boosteroid برخوردار نخواهد بود. البته «هندرسون» معتقد است هکرها راهی برای اجرای بازی‌های Q-Lite روی سرویس‌های ابری PC پیدا می‌کنند (اتفاقی که اکنون برای پلتفرم Vita رخ داده است).

«تام هندرسون» اعتقاد دارد شرکت «سونی» در طی چند هفته آینده کنسول دستی جدید خود را به طور رسمی معرفی می‌کند. «هندرسون» همچنین افشا کرد این کنسول دستی در بازه زمانی ماه نوامبر به بازار عرضه می‌شود. ممکن است این کنسول دستی به همراه مدل دیسک‌خور PS5 به صورت‌همزمان در بازار عرضه شوند.

«تام هندرسون» پیش بینی کرده قیمت کنسول دستی Q-Lite در زمان عرضه معادل 200 دلار خواهد بود. این افزایش قیمت شاید به علت طراحی ویژه آن (اتصال کنترلر DualSense به صفحه نمایش) باشد. این دستگاه همچنان از ویژگی‌های بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی کنترلر Dualsense Edge پشتیبانی می‌کند. «سونی» با این قابلیت به دنبال ارائه تجربه بهتر از بازی به کاربران خود است.

انتشار کنسول جدید توسط شرکت Sony زیاد نمی‌تواند خبری شوکه‌کننده تلقی شود. تنها مسئله قیمت خرید کنسول دستی مذکور ممکن است مورد توجه کاربران «پلی استیشن» قرار بگیرد. «هندرسون» در پیش‌بینی اخبار صنعت گیمینگ تاکنون بی‌نظیر عمل کرده است و امکان تحقق این خبر به واقعیت نیز وجود دارد. تنها باید منتظر ماند و دید که شرکت «سونی» در چه زمانی از پروژه Q-Lite به طور رسمی پرده‌برداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان عرضه کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر