;
coinex

بازیگران اوپنهایمر ؛ کارنامه هنری ستاره‌هایی که در بهترین فیلم سال نقش‌آفرینی کردند

اوپنهایمر (Oppenheimer) به کارگردانی کریستوفر نولان و بازی کیلین مورفی و امیلی بلانت یکی از بهترین فیلم‌های امسال است. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران اوپنهایمر می‌پردازیم و کارنامه هنری آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فیلم Oppenheimer داستان زندگی جی.رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظریه‌پرداز آمریکایی را در طول جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. کریستوفر نولان، کارگردان اوپنهایمر فیلم‌نامه این اثر خود را بر پایه کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر نوشته است.

این فیلم بریتانیایی – آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان و هنرنمایی بازیگرانی مشهور از جمله کیلین مورفی، امیلی بلانت، فلورنس پیو، مت دیمون و رابرت داونی جونیور ساخته شده است.

در ادامه زندگینامه و عکس بازیگران اوپنهایمر و نیز تاریخ انتشار فیلم اوپنهایمر را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

یشتر بخوانید:

 بهترین فیلم های اکشن 2023

 بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بازیگران اوپنهایمر

کریستوفر نولان کارگردان اوپنهایمر ، بازیگران این فیلم را با دقت بسیار زیادی انتخاب کرده و امتیازها نشان می‌دهند که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 و بهترین فیلم های 2023 را ساخته است. نولان یکی از کارگردانان بسیار دقیق است که در کارش مهارت خاصی دارد. او به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته و در انتخاب بازیگر سعی کرده تا هر بازیگری، مناسب و شبیه نقش مورد نظر باشد.

کارگردان اوپنهایمر در انتخاب بازیگر، شخصیت فرد را در تشابه با نقش داستان قرار می‌دهد تا اینکه بداند بازیگر می‌تواند نقش را بهترین شکل اجرا کند یا نه. در فیلم اوپنهایمر بازیگران مشهور بسیاری هنرنمایی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با زندگینامه بازیگران اوپنهایمر با ما همراه شوید. شما می‌توانید عکس بازیگران اوپنهایمر را نیز در این نوشتار مشاهده نمایید.

بازیگران اوپنهایمر
بازیگران اوپنهایمر

کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، جاش هارتنت، کیسی افلک، کنت برانا، بنی سفدی، جیسون کلارک، دیلن آرنولد، تام کونتی، جیمز دارسی، دیوید دستمالچیان، دین دی‌هان، آلدن ارنرایک، تونی گلدوین، جفرسون هال، دیوید کرامهولتز، متیو موداین، گوستاو اسکاشگورد، مایکل آنگارانو، جک کواید و جاش پک از جمله بازیگران اوپنهایمر هستند.

کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش جی. رابرت اوپنهایمر

بازیگران اوپنهایمر

کیلین مورفی (Cillian Murphy) در 25 مه سال ۱۹۷۶ در کورک، ایرلند به دنیا آمد. او پیش از ورود به دنیای بازیگری، پیانیست، خواننده و ترانه‌سرا بود و در یک بند راک به‌نام سانز آو مستر فعالیت می‌کرد.

مورفی در سال‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۹۰ قرارداد موسیقی‌اش را رد کرد و وارد عرصه‌ی بازیگری شد. او ابتدا به نقش‌آفرینی در تئاتر و فیلم‌های کوتاه و مستقل تلویزیون روی آورد و پس از آن در فیلم‌های سینمایی گوناگونی به ایفای نقش پرداخت.

Cillian Murphy با بازی در فیلم 28 روز بعد، تحسین منتقدان را برانگیخت و سپس با نقش‌آفرینی درخشانش در فیلم‌های موفق کریستوفر نولان به شهرت رسید. او در سال‌های اخیر با بازی در نقش تامی شلبی در سریال پیکی بلایندرز طرفداران زیادی پیدا کرد.

از بهترین فیلم های کیلین مورفی می‌توان به خوک‌های دیسکو (۲۰۰۱)، ۲۸ روز بعد (۲۰۰۲)، میان‌پرده (۲۰۰۳)، چشم قرمز (۲۰۰۵)، صبحانه در پلوتون (۲۰۰۵)،  سه‌گانه‌ی بتمن (۲۰۰۵–۲۰۱۲)، تلقین (2010)، انتروپوید (۲۰۱۶) و یک مکان ساکت: بخش ۲ (۲۰۲۱) اشاره کرد.

کیلین مورفی در سال ۲۰۲۰، در رتبه‌‌ی دوازدهم فهرست بزرگترین بازیگران فیلم ایرلندی مجله‌ی آیریش تایمز قرار گرفت. او در فیلم اوپنهایمر در نقش اصلی، یعنی جی. رابرت اوپنهایمر ظاهر شده است.

این بازیگر مشهور در سال 2004 با ایونه مک‌گینس، هنرمند تجسمی ایرلندی ازدواج کرد. این زوج هنرمند دو پسر به نام‌های مالاکی (زاده‌ی سال ۲۰۰۵) و آرون (زاده‌ی سال ۲۰۰۷) دارند.

امیلی اولیویا لورا بلانت (Emily Olivia Laura Blunt) در نقش کیتی اوپنهایمر

بازیگران اوپنهایمر
عکس بازیگران اوپنهایمر

امیلی اولیویا لورا بلانت (Emily Olivia Laura Blunt) زاده‌ی ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ لندن است. پدرش الیور سیمون پیتر بلانت، وکیل دادگستری و مادرش جوآنا معلم بود. امیلی بلانت از 7 سالگی تا 14 سالگی درگیر لکنت زبان بود. او به کمک معلمانش توانست بر این مشکل غلبه کند و بعدها عضو هیئت مدیره موسسه لکنت زبان آمریکا شد.

بلانت پس از دوران ابتدایی و متوسطه به کالج خصوصی هنرهای نمایشی رفت. او در سال 2001 در نمایش خانواده سلطنتی به کارگردانی سر پیتر هال مقابل جودی دنچ نقش‌آفرینی کرد. این نخستین نقش جدی امیلی بود که مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفت.

امیلی بلانت برای بازی در نقش یک مامور اف‌بی‌آی پایبند به اصول در فیلم جنایی سیکاریو، یک الکلی در فیلم هیجان‌انگیز دختری در قطار و یک مادر بازمانده از آخرالزمان در فیلم ترسناک یک مکان ساکت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

نقش برجسته بلانت در سال ۲۰۰۶ با بازی در فیلم تلویزیونی دختر گیدیون و فیلم کمدی-درام شیطان پرادا می‌پوشد به خوبی دیده شد. فیلم اول برای او برد جایزهٔ گلدن گلوب را به همراه داشت و برای فیلم دوم نامزد دریافت جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

بلانت با ایفای نقش‌های اصلی در چند فیلم پیشرفت کرد؛ فیلم ویکتوریای جوان، کمدی عاشقانه‌ی صید ماهی آزاد در یمن، فیلم‌های علمی تخیلی اداره تعدیل، لوپر و لبه فردا، و فیلم‌های موزیکال به‌سوی جنگل و بازگشت مری پاپینز از فیلم های برتر امیلی بلانت در کارنامه هنری او هستند.

بهترین فیلم های امیلی بلانت جوایز گوناگونی از جمله یک جایزه گلدن گلوب و نیز نامزدی دریافت سه جایزه فیلم بفتا را برای او به ارمغان آورد. فوربز در سال ۲۰۲۰ او را به عنوان یکی از بازیگران گران‌قیمت زن جهان معرفی کرد.

بلانت در سال 2005 با مایکل بوبله خواننده کانادایی نامزد کرد اما در سال 2008 از او جدا شد. او در سال 2010 با جان کرازینسکی (بازیگر، کارگردان و نویسنده) ازدواج کرد. این زوج هنرمند دو فرزند به نام های هازل و ویولت دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2023

ترسناک ترین فیلم های 2023

مت دیمون (Matthew Paige Damon) در نقش لسلی گرووز

بازیگران اوپنهایمر

مت دیمون (Matthew Paige Damon) متولد 8 اکتبر سال 1970 در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده است. پدرش اسکاتلندی-انگلیسی از فعالان بورس و مادرش فنلاندی-سوئدی و استاد دانشگاه در رشته آموزش ابتدایی کودکان بود. آن‌ها وقتی مت تنها دو سال داشت از یکدیگر جدا شدند. دیمون دوران ابتدایی را با مادر و برادرش در شهر کمبریج و در همسایگی هوارد زین (تاریخ دان) سپری کرد. دیمون در دوران کودکی با بن افلک آشنا شد و دوستی آن‌ها تا کنون ادامه پیدا کرده است.

مت برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه هاروارد شد اما تحصیلات خود را نیمه تمام رها کرد. او در همان زمان به اجرای تئاترهای دانشجویی پرداخت و به هنر علاقمند شد. حضور در سینما را با خواندن یک دیالوگ یک خطی در فیلم سینمایی پیتزای مرموز آغاز کرد. سال 1992 با جین هکمن در فیلم سینمایی جرونیمو: افسانه آمریکایی همبازی شد. وی 4 سال بعد برای ایفای نقش در فیلم سینمایی شجاعت در زیر آتش در مدت 100 روز وزن خود را 18 کیلوگرم کاهش داد و سلامتی‌اش تحت تاثیر قرار گرفت. اما بازی او در این فیلم درخشان بود و مورد توجه قرار گرفت.

مت در سال 1990 با همکاری بن افلک شروع به نگارش نمایشنامه‌ای کرد که به فیلم ویل هانتینگ خوب تبدیل شد. این فیلم کاندیدای دریافت ۹ جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه به بن افلک و مت دیمون رسید. دیمون برای حضور در این فیلم نامزد دریافت یک جایزه اسکار شد.

مت دیمون در سال 2003 در حین بازی در یک فیلم با لوسیانا باروسو که یک پیشخدمت کافه بود، آشنا شد. آن ها در سال 2005 ازدواج کردند و حالا سه فرزند دختر دارند.

فلورنس پیو (Florence Pugh) در نقش جین تاتلاک

بازیگران اوپنهایمر
بازیگران فیلم اپنهایمر

در ادامه زندگینامه بازیگران اوپنهایمر می‌رسیم به فلورنس پیو، یکی دیگر از هنرمندان این فیلم که در سوم ژانویه سال ۱۹۹۶ در آکسفورد به دنیا آمده است. او سه خواهر و برادر دارد و پدرش کلینتون، صاحب یک رستوران است.

وی از کودکی به تراکئومالاسی مبتلا بود و این بیماری منجر به بستری مکرر در بیمارستان می‌شد. خانواده‌اش هنگامی که پیو سه ساله بود به سوتوگرانده اسپانیا رفتند و امیدوار بودند که هوای گرمتر در سلامتی او تاثیرگذار باشد. آن‌ها تا شش سالگی دخترشان در آن‌جا زندگی کردند و بعد به آکسفورد برگشتند.

پیو در شش سالگی در نمایش مدرسه در نقش مریم به روی صحنه رفت و با لهجه یورکشایر صحبت کرد. او به‌طور خصوصی در مدرسه ویچوود و مدرسه سنت ادوارد آکسفورد تحصیل کرد، اما از اینکه مدارس از بلندپروازی‌هایش برای بازیگری حمایت نمی‌کردند، ناراحت بود.

پیو بازیگری را به طور جدی در سال ۲۰۱۴ در حین تحصیل فرم ششم، با ایفای نقش نوجوانی باهوش در کنار میسی ویلیامز در درام سقوط کردن آغاز کرد. او در همان سال نامزد دریافت جایزه بهترین تازه‌وارد بریتانیایی از جشنواره فیلم لندن و نیز کاندیدای دریافت جایزه بازیگر جوان بریتانیایی_ایرلندی سال از حلقه منتقدان فیلم لندن شد.

پیو در سال ۲۰۱۶ با نقش اصلی یک عروس جوان در لیدی مکبث (۲۰۱۶) نگاه عموم را به خود جلب کرد و برنده جایزه فیلم ایندیپندنت بریتانیا شد. او از بازیگران توانمندی است که در آثار موفقی حضور داشته است. فلورنس پیو در سال 2019 برای بازی در نقش ایمی مارچ در فیلم زنان کوچک نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های DC در سال 2023

 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

رابرت جان داونی جونیور (Robert John Downey, Jr) در نقش لوئیس اشتراوس

بازیگران اوپنهایمر

رابرت جان داونی جونیور در ۴ آوریل سال ۱۹۶۵ در منهتن نیویورک به دنیا آمد. پدر و مادر او هر دو بازیگر بودند. او در دوران کودکی نقش‌های کوچکی در فیلم‌های پدرش داشت. اولین تجربه بازیگری او در سال ۱۹۷۰، در فیلم پوند رقم خورد.

هنگامی که پدر و مادرش در سال ۱۹۷۸ از هم جدا شدند، او با پدر خود به کالیفرنیا مهاجرت کرد. در سال ۱۹۸۲ از دبیرستان سانتا مونیکا بیرون آمد و به نیویورک رفت تا بازیگری را به‌طور تمام‌وقت دنبال کند. داونی از سال ۱۹۸۳ اجرای نمایش در تئاتر را آغاز کرد. از جمله کارهای او می‌توان تئاتر شور آمریکایی به تهیه‌کنندگی نورمن لیر را نام برد.

داونی در دو فیلم شرلوک هولمز و شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها به کارگردانی گای ریچی، نقش شرلوک هولمز را ایفا کرد. قسمت اول این فیلم که یکی از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور است، او را برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی کرد.

داونی در آثار موفق بسیاری حضور داشته است. او یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای هالیوود است و ده فیلم او که در آن در نقش مرد آهنی به بازی کرده، بیش از ۹ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

رابرت جان داونی علاوه بر بازیگری در چندین فیلم از جمله چاپلین، بیش از حد خورشید، دو دختر و یک مرد، دوستان و عاشقان، کارآگاه آوازخوان و کیس کیس بنگ بنگ خوانندگی کرد. او در سال ۲۰۰۱ در موزیک ویدیوی من عشق می‌خواهم با التون جان همکاری کرد. وی در سال ۲۰۰۴ آلبوم موسیقی خود به نام آینده پژوهان را منتشر کرد.

در سال ۲۰۰۳ داونی و سوزان در فیلم گوتیکا با هم آشنا شدند و سرانجام در اوت ۲۰۰۵ در نیویورک ازدواج کردند. آن‌ها در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۰ شرکت تولید فیلم خود را به نام تیم داونی، افتتاح کردند. اولین پروژه این شرکت، فیلم قاضی بود.

دن ویلیام دی‌هان (Dane William DeHaan) در نقش کنت نیکولز

بازیگران اوپنهایمر
زندگینامه بازیگران اوپنهایمر

دن ویلیام دی‌هان در ۶ فوریه سال ۱۹۸۶ در آلن‌تاون، پنسیلوانیا، ایالات متحده به دنیا آمد. پدرش جف دی‌هان، یک برنامه‌نویس رایانه و مادرش سینتیا بوسیا، یک مدیر اجرایی در مت‌لایف است. وی سه سال در دبیرستان امواس در امواس، پنسیلوانیا مشغول تحصیل بود و در انجمن تئاتر شرکت کرد. او در یوان‌سی‌اس‌ای ادامه تحصیل داد و در سال ۲۰۰۸ فارغ‌التحصیل شد.

دی‌هان در سال ۲۰۰۸، اولین سریال تلویزیونی‌اش را با حضور در یک قسمت از نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه بازی کرد. وی 4 سال بعد در فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخچه و درام بی‌قانون نقش‌آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۳، او در نقش لوسیان کار معاصر آلن گینزبرگ و جک کرواک در فیلم درام زندگی‌نامه‌ای عزیزانت را بکش در کنار دنیل ردکلیف به نقش‌آفرینی پرداخت. بازی درخشان او تحسین منتقدان را به برانگیخت.

دی‌هان برای بازی در نقش هری آزبورن در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ و شخصیت اصلی در والرین و شهر هزار سیاره به کارگردانی لوک بسون به شهرت رسید. او در یوان‌سی‌اس‌ای ادامه تحصیل داد و در سال ۲۰۰۸ فارغ‌التحصیل شد.

دی‌هان از بازیگران اوپنهایمر در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲، در یک مراسم خصوصی با آنا وود ازدواج کرد. این زوج هنرمند دو فرزند دارند. دختر آن‌ها، بووی رز دی‌هان، در ۲ آوریل ۲۰۱۷ به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های کمدی 2023

رامی ملک (Rami Malek) در نقش دیوید هیل

بازیگران اوپنهایمر

زندگینامه بازیگران اوپنهایمر را با بیوگرافی رامی سعید ملک ادامه می‌دهیم. او در 12 مه سال 1981 متولد شد. والدین وی از مهاجران مصری ساکن لس آنجلس، کالیفرنیا هستند. پدر او یک راهنمای تور در قاهره بود و مادرش نیز یک حسابدار است. رامی سعید یک برادر دوقلو به نام سامی دارد. خواهر بزرگتر رامی ملک پزشک است.

ملک در دانشگاه تورانس، کالیفرنیا تئاتر خواند. او در مجموعه آقای ربات بازی کرد و توانست جایزه امی را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درام دریافت کند. همچنین نقش‌آفرینی او در فیلم بوهمین راپسودی برایش جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت. او اولین بازیگر مصری است که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده‌ است.

او در فیلم بوهمین راپسودی در نقش خواننده معروف گروه کوئین، یعنی فردی مرکوری ظاهر شد. فیلم نقدهای متوسطی دریافت کرد اما بازی ملک در نقش مرکوری با استقبال و رضایت مواجه شد.

رامی سعید ملک حین فیلمبرداری فیلم بوهمین راپسودی با لوسی بوینتون آشنا شد. آن‌ها باهم رابطه‌ای عاشقانه دارند.

سِر کنت چارلز برانا (Kenneth Charles Branagh) در نقش نیلز بور

بازیگران اوپنهایمر
بازیگران اوپنهایمر

سِر کنت چارلز برانا یکی دیگر از بازیگران فیلم اپنهایمر است. او زاده‌ی دهم دسامبر سال ۱۹۶۰ در بلفاست، ایرلند شمالی است. او با کارگردانی نسخه‌ی سینمایی چندین نمایشنامه از ویلیام شکسپیر از جمله هنری پنجم (۱۹۸۹) به شهرت رسید. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی، در نقش هنری پنجم نیز به ایفای نقش پرداخت د و برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردان نامزد جایزه اسکار شد.

وی برای فیلمنامه هملت (۱۹۹۶) نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. درد بیهوده عشق (۲۰۰۰) و همان‌طور که شما را دوست دارم (۲۰۰۶) از بهترین آثار کارنامه هنری سِر کنت چارلز برانا هستند. وی در سال ۲۰۰۲ در فیلم هری پاتر و تالار اسرار نقش گیلدروی لاکهارت معلم دفاع در برابر جادوی سیاه را ایفا کرد. او در فیلم‌های تنت (Tenet) و دانکرک (Dunkirk) نیز سابقه بازی در فیلم‌های کریستوفر نولان را داشته است.

وی به‌دلیل خدماتی که به دنیای هنر و دولت بریتانیا ارائه کرد، موفق به دریافت لقب سر از سوی الیزابت دوم شد. برانا برای فیلم بلفاست در هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوب، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه شد.

او در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار برای فیلم بلفاست کاندیدای دریافت ۳ جایزه اسکار شد و سرانجام  توانست برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های کره ای 2023

اولیویا جی. ترلبی (Olivia Thirlby) در نقش لیلی هورنیگ

بازیگران اوپنهایمر

اولیویا جی. ترلبی در ششم اکتبر سال ۱۹۸۶ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. وی یکی از بهترین بازیگران نقش‌های گوناگون است. او در سال 2007 برای بازی در نقش «لی» در فیلم جونو برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد.

وی در نقش «ناتالی» در فیلم تاریکترین ساعت و «قاضی کاساندرا اندرسون» در فیلم دِرد بازی درخشانی داشته است. Olivia Thirlby از بازیگران فیلم اپنهایمر بوده و نقش لیلی هورنیگ را ایفا کرده است. فلین بودن، مرد منزوی، بالای سایه، آنچه بالا می‌رود، حواس‌پرتی و جالوت از آثار کارنامه هنری اولیویا جی. ترلبی هستند.

تاریخ اکران اوپنهایمر

۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ برابر با 30 تیر ماه 1402 تاریخ اکران اوپنهایمر بود. این فیلم با واکنش بسیار مثبت منتقدان روبرو شد و در زمینه کارگردانی نولان، عملکرد گروه بازیگری، ارزش‌های تولیدی و موسیقی متن تحسین شد.

تاریخ انتشار فیلم اوپنهایمر در نسخه دیجیتالی، 30 اکتبر 2023 (8 آبان 1402) خواهد بود.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در فیلم اوپنهایمر نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، جاش هارتنت، کیسی افلک، کنت برانا، بنی سفدی، جیسون کلارک، دیلن آرنولد، تام کونتی، جیمز دارسی، دیوید دستمالچیان، دین دی‌هان، آلدن ارنرایک، تونی گلدوین، جفرسون هال، دیوید کرامهولتز، متیو موداین، گوستاو اسکاشگورد، مایکل آنگارانو، جک کواید و جاش پک از جمله بازیگران اوپنهایمر هستند.

آیا تاریخ انتشار فیلم اوپنهایمر مشخص شده است؟

فیلم اوپنهایمر در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳  برابر با 30 تیر 1402 به روی پرده سینما رفت. نسخه دیجیتالی این فیلم در 30 اکتبر (8 آبان) منتشر می‌شود.

یشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران اوپنهایمر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر