;
coinex

اپل با استفاده از فناوری LIPO رویای آیفون بدون حاشیه را تحقق می‌بخشد

اپل جهت تولید آیفون بدون حاشیه و همینطور کاهش ضخامت حاشیه‌های صفحه‌ نمایش آیفون و آیپدهای خود قصد استفاده از فناوری LIPO را دارد.

پیش‌ از این شایعاتی مبنی‌بر ساخت آیفون بدون حاشیه و کاهش ضخامت نمایشگر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، به‌عنوان مدل‌های منتخب گوشی‌های اپل جهت در اختیار داشتن باریک‌ترین حاشیه نمایشگر گوشی‌های جهان مطرح شده بود. به‌نظر اپل قصد دارد که ضخامت صفحه‌نمایش این گوشی‌های خود را به 1.55 میلی‌متر برساند و حتی از حاشیه‌ 1.81 میلی‌متری اطراف نمایشگر شیائومی 13 پرو هم کمتر شود.

اپل به‌ همین منظور مشغول کار بر روی فناوری جدیدی موسوم به LIPO بوده که بهره‌گیری از آن به کاهش قابل‌توجه حاشیه‌های اطراف نمایشگر انواع گوشی‌ و تبلت‌ این شرکت خواهد انجامید. با اینکه تعدادی از افراد اعلام می‌کنند که استفاده از این تکنولوژی در دستگاه‌های مختلف در یک بازه زمانی چند ساله میسر خواهد بود اما ظاهراً قرار است نخستین محصولات مجهز به نمایشگرهای LIPO اواخر سال جاری روانه بازار شوند.

بیشتر بخوانید: اپل مشغول توسعه یک آیفون با حاشیه نمایشگر صفر و دوربین زیر نمایشگر است

استفاده از فناوری LIPO برای ساخت آیفون بدون حاشیه

طبق ادعای مارک گورمن در خبرنامه‌ PowerOn خود، اپل از فناوری جدید LIPO جهت کاهش ضخامت حاشیه‌ صفحه نمایش آیفون 15 پرو استفاده خواهد کرد. وی همچنین اشاره داشته که غول فناوری کوپرتینویی از تکنولوژی مذکور جهت کاهش حاشیه‌های آیپد هم بهره‌برداری خواهد کرد؛ بااین‌حال برنامه‌ زمانی خاصی در این راستا مدنظر قرار نداده است.

آیفون بدون حاشیه

در این زمینه حتی اپل از مدت‌ها پیش جهت ساخت آیفون بدون حاشیه اقدام کرده و از تأمین‌کنندگانی همچون سامسونگ و ال‌جی درخواست فراهم‌سازی چنین امکانی را داشته است. البته حالا قطعاً در مسیر گسترش استفاده از فناوری LIPO چالش‌هایی هم وجود خواهد داشت که باید رفع شوند.

درحال‌حاضر حاشیه‌ نمایشگر آیفون‌های کنونی اپل 2.2 میلی‌متر بوده و بهره‌گیری از فناوری LIPO این عدد را به 1.5 میلی‌متر خواهد رساند. البته به‌نظر استفاده از این قابلیت یکی دیگر از دلایل افزایش احتمالی قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از فناوری LIPO جهت تولید آیفون بدون حاشیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر