coinex
راهنمای خرید تکراتو

در تور استانبول و تور آنتالیا چه صبحانه در انتظار شماست؟

ترک ها صبحانه را یکی از مهم ترین وعده های غذایی می دانند. به همین دلیل، ترک ها در وعده صبحانه انواع غذاهای مقوی می خورند تا انرژی کافی برای کار در بقیه روز داشته باشند. اگر شما نیز به صبحانه ترکی علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که ترک ها برای صبحانه چه می خورند،یا اینکه قصد سفر به شهرهای توریستی ترکیه با تور استانبول و یا تور آنتالیا را دارید این مقاله از وبسایت توریاب | touryabtravel.com را مطالعه کنید تا طرز تهیه صبحانه ترکی و صبحانه ساده ترکی را یاد بگیرید.

یک صبحانه کلاسیک ترکی در به طور کلی شامل زیتون سیاه و سبز، خیار، گوشت پخته شده، دیپ و سس، تخم مرغ، پنیر تازه، گوجه فرنگی تازه، نان تازه پخته شده، کنسرو میوه و مربا، عسل، شیرینی و کره شیرین است .

مردم ترکیه برای صبحانه چه می خورند؟

ابتدا تعدادی از صبحانه های معروف ترکی را به شما معرفی می کنیم تا بدانید ترک ها برای صبحانه چه می خورند و سپس طرز تهیه برخی از آنها را به شما آموزش می دهیم.

  • چای

صبحانه های ترکی با یک فنجان چای خوشمزه شروع می شود. اگرچه قهوه ترک بسیار معروف است و افراد زیادی به آن علاقه دارند. اما در زمان صبحانه، چای جایگزین قهوه می شود. اگر به قهوه ترک علاقه مند هستید، می توانید مقالات ” طرز تهیه قهوه ترک در فرنچ پرس ” و ” طرز تهیه قهوه ترک ” را مطالعه کنید تا با طرز تهیه قهوه ترک آشنا شوید.

  • نان عنصر اصلی صبحانه ترکی

صبحانه همیشه باید شامل نان باشد. تکه های ریز نان معمولاً پس از غوطه ور شدن در روغن زیتون، تخم مرغ یا منمن مصرف می شوند. یا برش ها را قبل از خوردن در مربا می پوشانند. بدون نان، یک صبحانه ترکی ناقص خواهد بود. در ترکیه صبحانه را همیشه با نان می خورند. همیشه کنار غذا و روی میز نان هست. نان بخش مهمی از فرهنگ غذایی ترکیه است. در ترکیه به نان اکمک می گویند که شامل انواع نان است.

نان پیده: که به پیتزای ترکی نیز معروف است، یکی از محبوب ترین و معروف ترین نان های ترکیه است. خمیر نان را از آرد گندم و ذرت تهیه می کنند و سپس مواد مختلفی مانند گوشت، سبزیجات و پنیر را داخل خمیر نان می ریزند و در فر می پزند.

نان بذلما: نان گردی است که رنگ زرد و کرم دارد. این نان خوشمزه معمولا در فر سنتی طبخ می شود و یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین نان های ترکیه به حساب می آید.

نان سیمیت :شروع واقعی هر صبحانه ترکی سیمیت است که نوعی نان شیرینی ترکی است. با این حال، شما این حلقه های نان روکش شده با دانه کنجد را قبل از پخت نمی جوشانید. به همین دلیل، آنها بافت نرم تری نسبت به شیرینی های معمولی دارند.به طور معمول، قبل از اینکه روی آن را با مربا، روغن زیتون، پنیر یا گوشت مخلوط کنید، سیمیت خود را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنید.

سیمیت نوعی نان با ملاس و کنجد است که ظاهری ترد به آن می بخشد. سیمیت یا نان شیرینی ترکی معمولاً به عنوان میان وعده مصرف می شود. سیمیت را می توان در هر جایی یافت، حتی در خیابان ها. این نان معمولاً با چای یا آیران، یک نوشیدنی محبوب ترکی همراه است. گاهی در صبحانه به جای نان از سیمیت استفاده می کردند.

در تور استانبول و تور آنتالیا چه صبحانه در انتظار شماست؟

  • پنیر ترکی

پنیر ترکی یکی از محبوب ترین صبحانه های ترکی است که با نان و سبزیجات سنتی ترکی مصرف می شود. ترکیه پنیرهای مختلفی دارد که برخی از آنها را در وعده صبحانه میل می کنند و برخی دیگر را در غذا می ریزند.

انتخاب سخاوتمندانه پنیر در هر صبحانه ترکی الزامی است. غذاهای مورد علاقه معمولی عبارتند از پنیر فتا که همیشه محبوب است، یک پنیر سفید کشک شور که از شیر بز، شیر گوسفند یا مخلوطی از هر دو تهیه می شود.

همچنین، کاسری، پنیر سختی که از شیر گوسفند تهیه می‌شود، رایج است، و همچنین لُر، نسخه ترکیه‌ای از پنیر کوتیج که از شیر بز پخته نشده تهیه می‌شود، رایج است. به همین ترتیب، ترکیه بیش از 10 نوع مختلف پنیر تولوم، پنیر نیمه سخت ترد با طعم تند کره ای تولید می کند.

انواع مختلفی از پنیر به طور انحصاری در ترکیه تولید می شود. محبوب‌ترین آن چیزی است که ترک‌ها به آن «beyaz peynir» می‌گویند که در انگلیسی به معنای «پنیر سفید» است. برای تهیه آن از شیر گاو استفاده می شود. انواع دیگری از پنیر از جمله کسار، تولوم و لر وجود دارد. هر کدام طعم و بافت متمایزی دارند. اگر صبحانه خود را بیرون از منزل می خورید، از این پنیر استفاده خواهید کرد.

اگر دوست دارید در تور کوش آداسی پنیر ترکی را تجربه کنید به رستوران هتل بلو ویستا هیل کوش آداسی ترکیه بروید

  • بورک

بورک یکی از محبوب ترین و معروف ترین صبحانه های ترکی است و همیشه گرم و تازه سرو می شود. در سفر به ترکیه می توانید بورک ها را در شکل ها و اندازه های مختلف ببینید و هر رستوران و کافه ای آن را به سبک خود تهیه می کند. این شیرینی از نوعی خمیر به نام فیلو یا یوفکا تهیه می شود که بسیار نازک و ترد است. بورک یک نان شکم پر است که با غذاهای مختلفی مانند پنیر، سبزیجات و گوشت چرخ کرده پر می شود.

  • سیمسک

یکی دیگر از صبحانه های ترکی Semsek است. برای تهیه سمسک، داخل خمیر یوفکا سبزی های تازه را به همراه پنیر آنتلوپ قرار داده و کمی تفت می دهند.

  • منمن

در پاسخ به این سوال که مردم ترکیه برای صبحانه چه می خورند می توان به منمن اشاره کرد. مواد اصلی آن تخم مرغ و گوجه فرنگی است. منمن فلفل زیادی دارد که گاهی با پنیر روی حرارت می‌پزند و با زیتون می‌خورند. منمن یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه است .

ترک ها غذای منمن را می پرستند. در تهیه آن از فلفل سبز، سس گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می شود. سس گوجه فرنگی را اضافه کرده و به همراه فلفل سبز در همان تابه به پخت ادامه دهید. سپس باید تخم مرغ های هم زده را از یک کاسه جداگانه اضافه کنید. تا زمانی که تمام شود، مطمئن شوید که همه چیز را با هم مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که مقداری نمک نیز بپاشید—بعضی افراد منمن را با مقداری پیاز دوست دارند.

  • SUCUKLU YUMURTA

تخم مرغ و سوجوک یکی از محبوب ترین صبحانه های ترکی است. این غذا بسیار ساده است و ارزش غذایی بالایی دارد. این غذا ترکیبی ساده از تکه های سوجوک و یک تخم مرغ است.

سوجوک ترکی طعم متفاوتی به این غذا می دهد زیرا سوجوک از گوشت گاو تهیه می شود و طعم نسبتاً تند دارد که با سیر و ادویه و تخم مرغ بسیار لذیذ است.

  • میوه- بخش سنتی صبحانه ترکی

یک صبحانه کلاسیک ترکی همیشه دارای مجموعه ای از کنسروهای میوه، مربا است. به عنوان مثال، مرباهای زردآلو، گیلاس گزینه های سنتی در هر صبحانه ترکی هستند.به همین ترتیب، زیتون سیاه، ملاس و تاهینی نیز محبوب هستند. همچنین مردم ترکیه به فندق علاقه دارند و نوتلا این روزها در بسیاری از صبحانه های ترکی گنجانده شده است.

  • تخم مرغ

هیچ صبحانه ترکی بدون تخم مرغ کامل نمی شود. Sucuklu yumurta یا تخم مرغ با سوسیس، یک صبحانه مورد علاقه ترکیه است. با این حال، اگر شما گیاهخوار هستید، تخم مرغ مخلوط با سبزیجات و پونه کوهی جایگزین ترجیحی شما خواهد بود.این واقعیت که تخم‌مرغ‌ها سیرکننده محسوب می‌شوند، آن‌ها را به یک ماده ضروری صبحانه تبدیل می‌کند. روش های زیادی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد. می توانید آنها را سرخ کنید یا بجوشانید. علاوه بر این، می توان از آنها برای تهیه منمن یا املت استفاده کرد.

در تور استانبول و تور آنتالیا چه صبحانه در انتظار شماست؟

چگونه صبحانه ترکی تهیه کنیم؟

در بالا پاسخ دادیم که ترک ها برای صبحانه چه می خورند و چند صبحانه ترکی را معرفی کردیم. در ادامه این مطلب طرز تهیه صبحانه ترکی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای پخت بورک در زیر ذکر شده است:

  • خمیر یوفکا: به مقدار لازم
  • پنیر خامه ای: سه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: دو عدد
  • سبزیجات خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1/3 لیوان
  • کره ذوب شده: 1/3 فنجان
  • کنجد سفید: به مقدار لازم

برای تهیه بورک ابتدا مقدار لازم خمیر یوفکا را به مدت 1 تا 2 ساعت در دمای محیط قرار دهید سپس پنیر خامه ای را خرد کرده و سبزیجات خرد شده را به پنیر اضافه کنید. همچنین شیر، تخم مرغ و روغن را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنید.دو تکه از خمیر یوفکا را روی هم قرار دهید سپس خمیر را باز کرده و مقداری از مخلوط شیر و تخم مرغ را در یک طرف بمالید تا خمیر کاملا با مواد آغشته شده و کمی نرم شود و باعث راحت غلتاندن آن شود.در این مرحله مقداری از مواد پنیری را در قسمتی از خمیر که به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته شده است بریزید سپس دو طرف خمیر را تا کنید و آن را رول کنید.یک تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و تخم مرغ را مخلوط کنید و مقداری از تخم مرغ را روی بورک ها قرار دهید و مقداری کنجد روی بورک بپاشید.کف سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و بورک های آماده شده را در سینی بچینید سپس سینی را در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده بورک پنیر را در ظرف سرو مناسب بچینید.

تفاوت های منطقه ای در غذاهای ترکیه چیست؟

غذاهای ترکی در سراسر جهان شناخته شده است. یکی از محبوب ترین غذاهای پس از غذاهای فرانسوی و چینی است. غذاهای ترکی ظاهری غنی دارد و به خاطر غذاهای سنتی متمایزش مشهور است.غذاهای ترکی ترکیبی از غذاهای اروپایی، آسیایی و حتی آفریقایی است.غذاهای ترکی همچنین نشان دهنده پیشینه تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یک ملت است. به همین دلیل، غذاهای ترکی دارای طیف گسترده ای از طعم ها از فرهنگ های دیگر است.

در انتها:

در بالا در مورد طرز تهیه صبحانه ترکی صحبت کردیم و پاسخ این را گفتیم که مردم ترکیه برای صبحانه چه می خورند. اگر به تور ترکیه سفر می کنید حتما صبحانه را در رستوران های ترکیه میل کنید و اگر نمی توانید به ترکیه سفر کنید یک صبحانه ترکی ساده تهیه کنید و طبق دستور ما در منزل میل کنید.

سوالات متداول

مردم ترکیه برای صبحانه چه می خورند؟

ترکیه غذاهای مختلفی دارد. مردم ترکیه برای صبحانه غذاهای مقوی مانند BÖREK و SEMSEK می خورند.

چگونه صبحانه ترکی تهیه کنیم؟

بورک یکی از محبوب ترین صبحانه های ترکی است که برای پخت آن به خمیر، پنیر، سبزیجات، تخم مرغ و شیر نیاز دارید.

منبع: بهترین کافه های صبحانه در استانبول(قسمت اروپایی و آسیایی) سایت توریاب

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر