coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

با تنها سه ثانیه ورزش در طول هفته عضلات‌تان را تقویت کنید

محققان دریافتند که تنها با سه ثانیه ورزش در طول هفته می‌توانید عضلاتتان را تقویت کنید. آیا چنین ادعایی می‌تواند واقعیت داشته باشد؟

محققان دانشگاه ادیت کووان استرالیا با همکاری دانشگاه سلامت و بهداشت نیگاتای ژاپن در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیدند که تنها با سه ثانیه ورزش در هفته می‌توانید ماهیچه‌ها و عضلات خود را تقویت کنید. البته این ورزش باید در هفته سه بار نیز انجام شود تا تأثیرگذار باشد. همچنین دانشمندان پیشنهاد داده‌اند که با انجام 5 بار ورزش در هفته میتوانید به راحتی تأثیر آن را در بردن خود حس کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های ورزشی ؛ معرفی کارآمدترین اپ‌ها برای سلامتی و تناسب اندام

سه ثانیه ورزش برای تقویت عضلات کافی است

پژوهشگران دانشگاه ادیت کووان استرالیا با همکاری دانشگاه سلامت و بهدشت نیگاتای ژاپن دریافته‌اند که انجام 3 بار ورزش 3 ثانیه‌ای در طول هفته می‌تواند قدرت عضلات را به مقدار کم اما محسوس افزایش دهد. منتها اگر در یک هفته کمتر از 3 بار ورزش کنید، تغییر خاصی در عضلاتتان رخ نخواهد داد.

این گروه از محققان پیش‌تر در سال 2022 در مطالعه‌ای دریافته بودند که با 5 تمرین 3 ثانیه‌ای عضلات دوسر در طول هفته می‌توان قدرت این عضلات را بهبود بخشید. ولی دانشمندان در این پژوهش جدید می‌خواستند ببینند حداقل دفعات لازم برای اثربخشی این ورزش‌ها چند بار است. درنتیجه از 26 فرد جوان سالم برای آزمایشی دوباره دعوت شد. محققان ابتدا قدرت اندام‌های شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند. سپس افراد به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه در طول هفته دو بار تمرین عضلات دوسر و دیگری سه بار این تمرین را انجام دادند.

سه ثانیه ورزش برای تقویت عضلات کافی است

نتیجه این بود که پس از چهار هفته، گروه اول تغییرات خاصی را مشاهده نکردند، اما گروهی که در هفته سه بار تمرین کرده بودند، از نظر قدرت حرکات انقباضی 2.5 درصد و از نظر قدرت حرکات اکسنتریک 3.9 درصد پیشرفت کرده بودند. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که برای مشاهده اثرات تمرینات عضلات دوسر باید حداقل 3 روز در هفته هر بار 3 ثانیه ورزش کنید.

در تمرین عضلات دوسر، حرکت اکسنتریک (کش‌آمدن ماهیچه) زمانی رخ می‌دهد که بازوی خود را به‌آرامی و با کنترل به‌سمت کمر پایین می‌آورید. در سوی مقابل، اگر بازو را به‌سمت شانه بالا ببرید، حرکت انقباضی (کوتاه‌شدن ماهیچه) اتفاق می‌افتد.

گفتنی است که اثر این ورزش‌های کوتاه با رساندن دفعات آن به 5 بار در هفته می‌تواند در هر بخش به بیش از 10 درصد برسد. بااین‌حال، محققان یادآور شده‌اند که تمرین روزانه لزوماً به‌معنای بهبود این اعداد نخواهد بود؛ چون عضلات در زمان استراحت تقویت می‌شوند و باید به آن‌ها زمان داد تا فرصت بهبود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تقویت عضلات تنها با سه ثانیه ورزش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

 

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر