coinex
راهنمای خرید تکراتو

خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی

به‌تازگی طی یک اقدام آزمایشی فرآیند خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی در حال تست است تا خلاصه‌ای متنی از ویدیوها در اختیار کاربران قرار گیرد.

اخیراً گوگل در وب‌سایت پشتیبانی خود از ارائه ویژگی جدیدی برای یوتوب خبر داده که توانایی خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی به‌صورت خودکار و متنی را با زبان انگلیسی دارد. این قابلیت درنظر دارد تا با سرعت بالا هر چیزی که در ویدیو قرار دارد را طی توضیحاتی به کاربر ارائه کند. البته این توضیحات با چیزی که از سوی خالق اثر به‌عنوان توضیح ویدیو ارائه خواهد شد، تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی توسط اینستاگرام

آزمایش قابلیت خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی

گوگل این روزها سخت مشغول توسعه قابلیت‌های گوناگون هوش مصنوعی است و هم‌اکنون نیز یکی از آن‌ها به‌طور آزمایشی به یوتوب افزوده شده است. این قابلیت هنوز صرفاً برای ویدیوهای انگلیسی کاربرد دارد و درواقع توانایی ارائه خلاصه‌ای از محتوای ویدیوها به کاربران به‌طور خودکار را دارد.

درحال‌حاضر به‌نظر این قابلیت یوتوب باعث خواهد شد که کاربران فریب ویدیوهایی که با تصاویر و عناوینی دروغین صرفاً در پی جذب کلیک مخاطبان هستند را نخورند.

هم‌اکنون قابلیت خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی صرفاً برای گروه کوچکی از کاربران و ویدیوها در دسترس قرار گرفته است. افزون‌براین، گوگل اعلام نکرده که کاربران کدام کشورها دسترسی به این امکان را پیدا خواهند کرد، بااین‌حال با توجه به اینکه قابلیت مذکور هم‌اکنون تنها برای زبان انگلیسی مورد آزمایش قرار می‌گیرد، عرضه آن به‌صورت سراسری و جهانی نخواهد بود.

خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی

در این زمینه یوتیوب از کاربران خود درخواست کرده تا درصورت روبرو شدن با این خلاصه‌های متنی، اقدام به اشتراک‌گذاری بازخورد خود با این شرکت کنند. متأسفانه فعلاً اسکرین‌شاتی از شکل ظاهری این خلاصه‌ها منتشر نشده است و لذا اطلاعی از اینکه در کدام بخش از رابط کاربری این پلتفرم این توضیحات جدید قابل مشاهده است، در دست نیست. اما اینکه متون مذکور در صفحه خود ویدیوها و صفحه جستجو نمایش داده شود، مورد تأیید قرار گرفته است.

به‌هرحال بنابر اعلام یوتوب آزمایش این قابلیت هوش مصنوعی از روز دوشنبه شروع شده؛ لذا کاربرانی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند آن را مشاهده کنند. به‌منظور آزمایش این ویژگی و دیگر ویژگی‌های آزمایشی یوتیوب می‌توانید به آدرس youtube.com/new مراجعه کرده و با اکانت خود در آنجا ثبت‌نام کنید. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که با ثبت‌نام در این صفحه امکان دسترسی به همه ویژگی‌های آزمایشی اعم از ویژگی خلاصه ویدیوها داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خلاصه‌سازی محتوای ویدیوهای یوتیوب با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

 

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر