coinex
otetmarket
propification.com

حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت پایه 29 هزار دلار ؛ این نوستالژی‌های گرانقیمت!

سیر حراج نوستالژی‌های اپل بعد از چک استیو جابز و آیفون قدیمی پرحاشیه، حالا به حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت 29 هزار دلار رسیده است.

در دنیا افراد ثروتمندی وجود دارد که همیشه به دنبال جمع‌آوری نوستالژی‌های مختلف از هرچیزی هستند. این افراد هزینه‌های گزافی بابت علاقه‌شان می‌پردازند و دغدغه‌شان فقط پیدا کردن اشیاء قدیمی از نوستالژی‌های متنوع است. به دنبال همین موارد حالا نوبت به اپل به عنوان برترین شرکت تکنولوژی جهان رسیده است. براین اساس اخیراً حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت پایه 29 هزار دلار خبرساز شده است. پیش‌تر نیز چک استیو جابز فقید با قیمت 100 هزار دلار و اولین نسل آیفون نیز با قیمت نجومی 190 هزار دلار به فروش رسیده بود.

بیشتر بخوانید: کفش کتانی کمیاب اپل به حراج گذاشته شد! [+عکس]

حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت گزاف 29 هزار دلار

به نظر می‌رسد امسال سال ثبت رکوردهای جدید در فروش گوشی‌های آیفون و دیگر محصولات قدیمی اپل است. پس از اینکه در ابتدای سال چک امضا شده توسط استیو جابز با قیمت 100 هزار دلار فروخته شد، نوبت به یک گوشی آیفون نسل اولی رسید که با تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت باورنکردنی 190 هزار دلار فروخته شود. به‌تازگی نیز فروش یک آی‌پاد نسل اولی خبرساز شده است.

نسل اول از دستگاه‌های iPod برای نخستین‌بار توسط استیو جابز در سال 2001 معرفی شد و خیلی زود توانست به محصولی پرفروش تبدیل شود. در آن زمان اغلب پلیرهای موسیقی قابل حمل، بزرگ و زشت بودند و استفاده از آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر نبود. اما دستگاه‌های آی‌پاد با طراحی زیبا و جذاب و همچنین سیستم پیمایش جدید خود در این بازار انقلابی تازه به پا کردند. این موضوع سبب شد علاقه‌مندان به موسیقی خیلی زود این دستگاه‌ها را به‌عنوان پلیرهای محبوب خود خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت گزاف 29 هزار دلار

اما به‌نظر می‌رسد هنوز هم این دستگاه‌ها طرفداران زیادی دارند؛ چرا که به‌تازگی در یک حراجی در شهر منهتن آمریکا یک آی‌پاد مهر و موم شده و دست نخورده برای فروش قرار داده شده است که قیمت اولیه آن 29 هزار دلار برآورد می‌شود. براساس گزارش 9to5mac، انتظار می‌رود این آی‌پاد با قیمتی بسیار بیشتر از این به‌فروش برسد و به این ترتیب یک رکورد جدید دیگر در بخش فروش دستگاه‌های قدیمی اپل به ثبت برسد.

البته نسل اول از دستگاه‌های آی‌پاد نیز در آن زمان با قیمتی قابل توجه و هنگفت به‌فروش می‌رسید. اپل در آن زمان تصمیم گرفت این محصولات را با قیمت 399 دلار روانه بازار کند. اما باید گفت که این قیمت بازهم در قیاس با قیمت امروز آن در این حراجی ناچیز است. صاحب این آی‌پد مهر و موم شده اعلام کرده که بیش از 20 سال پیش این آی‌پد را به‌عنوان هدیه دریافت کرده و کاملاً اتفاقی حتی درب جعبه آن را هم باز نکرده است. اکنون این آی‌پد قرار است با قیمتی بیش از 70 برابر قیمت اولیه خود به فروش برسد.

نسل اول از دستگاه‌های آی‌پاد اپل در تاریخ 23 اکتبر سال 2001 میلادی (یکم آبان 1380) معرفی و عرضه آن از تاریخ دهم نوامبر همان سال آغاز شد. اپل تا آوریل سال 2003 میلادی به عرضه این محصول خود ادامه داد و در آن زمان دو نسخه 5 و 10 گیگابایتی از این دستگاه روانه بازارهای جهانی شد.

یکی از ویژگی‌های اختصاصی این دستگاه، دکمه فیزیکی برای پیمایش و اسکرول در صفحه بود که در نسل بعدی از آن به فراموشی سپرده شد. اپل برای این رده از محصولات خود یک سیستم‌عامل اختصاصی را توسعه داده بود که در آن زمان با عنوان iPod Software شناخته می‌شد. نسل اول از این محصولات با سیستم‌عامل iPod Software 1.0 عرضه شد و در ادامه امکان بروزرسانی آن به نسخه‌های جدیدتر و با نسخه 1.5 نیز ممکن شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره حراج یک آی‌پاد نسل اول با قیمت 29 هزار دلار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر