coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان [خرداد 1403]

اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان را داشته باشید، جای درستی آمده‌اید. در این راهنمای خرید تکراتو به شما می‌گوییم که کدام گوشی های ارزان قیمت سامسونگ در این بازه قیمتی ارزش خرید دارند.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده اسمارت‌فون، قابلیت‌های بهتری را به گوشی های اقتصادی خود اضافه کرده‌اند تا طیف گسترده‌تری از کاربران را از خود راضی نگه دارند؛ سامسونگ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان، موبایل‌های خوبی را در بازه قیمتی پایین‌تر به بازار ارائه کرده است که برخی از آنها جزء بهترین گوشی های پایین رده 2024 هستند. اگر نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 7 میلیون تومان به شما کمک می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان

در مقاله‌های قبلی به معرفی بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون، بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون و بهترین گوشی تا 6 میلیون پرداختیم که بررسی آنها می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. اما اگر بودجه هفت میلیونی را برای خرید گوشی سامسونگ در نظر گرفته‌اید، این راهنمای خرید برای شماست.

گلکسی A15 4G

بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان
بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.5 اینچ Super AMOLED، رزولوشن 2340×1080 پیکسل،‌ نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G99 (6 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید +‌5 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

از بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان می‌توان به گلکسی A15 مدل فورجی اشاره کرد که در لیست بهترین گوشی های سامسونگ 2024 نیز قرار دارد. البته قبل از شروع معرفی باید اشاره کنیم که این اسمارت فون در کانفیگ‌های 128/4، 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط مدل‌های رم 6 و 4 گیگابایتی را می‌توان در بازه 7 تومن خریداری کرد.

این گوشی سامسونگ در حد 7 میلیون مثل بسیاری از گوشی های اقتصادی از بدنه‌ای پلاستیکی برخوردار شده است و طراحی خوش‌دستی دارد. نمایشگر 6.5 اینچی گلکسی A15 فورجی با نسبت حدود 84.3 درصدی ساخته شده که از وجود حاشیه‌ در اطراف نمایشگر خبر می‌دهد. البته چنین چیزی در گوشی های ارزان قیمت اصلا عجیب نیست. چیزی که در این بازه قیمتی انتظارش را نداریم، پنل نمایشگر Super AMOLED است که خوشبختانه در این گوشی سامسونگ 7 میلیونی دیده می‌شود. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 90 هرتز و تراکم پیکسل 396 ppi پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می‌رسد. در مجموع، نمایشگر واضح با جزئیات بالا و رفرش ریت روان را می‌توان از جمله نقاط قوتی برشمرد که گلکسی A15 را به یکی از بهترین گوشی های 7 میلیونی سامسونگ تبدیل می‌کند. اما ویژگی‌های خوب به همینجا خلاصه نمی‌شوند.

سامسونگ در این گوشی هوشمند از تراشه مدیاتک Helio G99 استفاده کرده که عملکرد قابل قبولی را در این بازه قیمتی ارائه می‌کند. همان‌طور که گفتیم، گلکسی A15 در نسخه‌های رم 4، 6 و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود که مدل رم 4 گیگابایتی برای کارهای روزانه و استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مناسب است. اما اگر می‌خواهید برنامه‌‌های سنگین‌تر مثل بازی‌ها را اجرا کنید، مدل‌های رم 6 یا 8 گیگابایتی را به شما توصیه می‌کنیم.

گوشی 7 میلیونی سامسونگ گلکسی A15 با اندروید 14 و One UI 6 به بازار عرضه شده و تا چهار سال آپدیت سیستم‌عامل و 5 سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که ارزش خرید A15 4G را بالا برده و نام آن را در این راهنمای خرید ثبت کرده است.

سامسونگ در سیستم تصویربرداری این موبایل هوشمند از لنز اصلی 50 مگاپیکسل استفاده کرده که جذب نور خوبی دارد و در طول روز، عکس‌های باکیفیت با جزئیات بالا را ثبت می‌کند. اما در محیط‌های تاریک و کم‌نور، تصاویر با کمی نویز ثبت می‌شوند. دوربین اولترا واید هم معمولی است و می‌تواند عکس‌های قابل قبولی بگیرد؛ با این‌حال کیفیت آن در حد دوربین اصلی نیست. لنز ماکرو هم صرفا جنبه تزئینی ندارد و می‌توان عکس‌های نمای نزدیک خوبی گرفت. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گلکسی A15 مثل دوربین اصلی قادر است عکس‌های باکیفیت و واضح با جزئیات بالا بگیرد.

حالا می‌رسیم به باتری که یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی ارزان قیمت سامسونگ است. باتری گلکسی A15 می‌تواند در حالت استفاده معمولی تا یک روز و نیم شارژدهی داشته باشد. این باتری با توان 25 وات به حدود 1 ساعت و 21 دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود. به‌طور کلی باید گفت که اگر به‌دنبال نمایشگر، باتری و دوربین خوب هستید، گلکسی A15 مدل فورجی می‌تواند بهترین گوشی 7 میلیونی سامسونگ برای شما باشد. حتی برای اجرای بازی‌های سبک هم کار شما را راه می‌اندازد؛ اما اجرای بازی‌هایی مثل کالاف دیوتی و پابجی کمی باعث کندی و لگ می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی A15 فورجی بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

گلکسی A05s

راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 7 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.7 اینچ PLS LCD، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 680 4G (6 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A05s سامسونگ طراحی ظاهری خوبی دارد و حس و حال یک گوشی گرانتر را به شما منتقل می‌کند. این گوشی 7 میلیونی سامسونگ با ارگونومی خوبی ساخته شده و گریپ خوبی دارد؛ بنابراین، استفاده طولانی مدت از آن دسته شما را خسته نمی‌کند. A05s هم مثل گوشی‌های دیگر این فهرست، گواهی IP ندارد و کاملا در برابر آب آسیب‌پذیر است. البته نمی‌توانیم فقدان این ویژگی‌ را یک نقص در گوشی های ارزان قیمت در نظر بگیریم.

گلکسی A05s از نمایشگر 6.7 اینچی باکیفیت 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز برخوردار شده و می‌تواند تصاویر و ویدیوها را با وضوح مطلوبی به شما نمایش دهد. اما به‌دلیل روشنایی 468 نیت آن نمی‌توانید انتظار زیادی در محیط‌های روشن بیرون از خانه و زیر نور مستقیم آفتاب داشته باشید. (این موضوع هم در گوشی‌های اقتصادی اصلا عجیب نیست)

این گوشی سامسونگ زیر 7 میلیون تومان از تراشه اسنپدراگون 680 برخوردار شده که یکی از تراشه‌های میان‌رده نسبتا قدیمی است؛ اما هنوز هم کارایی خوبی دارد و برنامه‌های کاربردی روزانه و بازی‌های سبک را به‌راحتی پردازش می‌کند؛ اما برای بازی‌های نیمه‌سنگین و سنگین با مشکل کندی و لگ روبه‌رو می‌شود. پس اگر به‌دنبال تجربه گیمینگ بهتر هستید، توصیه می‌کنیم بودجه خود را افزایش دهید؛ چون در این بازه قیمتی نمی‌توانیم انتظار بیشتری داشته باشیم.

از دیگر ویژگی‌هایی که گلکسی A05s را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان تبدیل کرده، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت است که شارژدهی و سرعت شارژ بالایی دارد. این گوشی حداقل تا یک روز دوام می‌آورد و به‌لطف توان شارژ 25 وات می‌تواند در مدت 1 ساعت و 26 دقیقه فول شارژ شود.

گوشی 7 تومنی سامسونگ گلکسی A05s در شرایط نوری مساعد می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد و از قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه بهتر، بدنیست بدانید که گوشی A15 4G قادر به ضبط ویدیو با سرعت 60 فریم در ثانیه نیست. عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌شوند، جزئیات و محدوده داینامیک مطلوبی دارند و رنگ‌ها هم طبیعی هستند. با دوربین سلفی هم می‌توانید عکس‌های خوب با کنتراست و محدوده داینامیک مناسب را ثبت کنید. در مجموع باید گفت گلکسی A05s به‌خاطر نمایشگر، دوام باتری و کیفیت عکس‌های مطلوب در روشنایی روز می‌تواند در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان قرار بگیرد و برای اجرای کارهای روزانه و اپلیکیشن‌های رایج مثل شبکه‌های اجتماعی مناسب است.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی گلکسی A05s بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 15 میلیون

گلکسی A14 5G

گوشی سامسونگ در حد 7 میلیون

  • نمایشگر: 6.6 اینچ PLS LCD، رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 1330 (5 نانومتر) / مدیاتک دایمنسیتی 700 (7 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 15 وات

اگر می‌خواهید بهترین گوشی تا 7 میلیون سامسونگ با قابلیت 5G را داشته باشید، گلکسی A14 5G گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این گوشی هوشمند طراحی و ظاهر خوبی دارد و بافت راه‌راه پنل پشتی باعث می‌شود که لک اثر انگشت را جذب نکند. همچنین، در دست گرفتن آن حس خوبی را منتقل می‌کند و کار کردن با آن آسان است.

گلکسی A15 5G از پنل LCD برخوردار شده که قطعا کیفیت پنل‌های OLED را ندارد؛ اما در مجموع عملکرد خوبی دارد و با توجه به نرخ نوسازی 90 هرتزی، تجربه روانی را به نمایش می‌گذارد. این نرخ نوسازی نسبت به A14 4G که در ادامه معرفی می‌کنیم، یک مزیت مهم به‌ حساب می‌آید و می‌تواند تجربه تماشای فیلم و ویدیو و بازی را لذت‌بخش کند.

شارژدهی باتری 5000 میلی‌آمپرساعت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که گلکسی A14 5G را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان تبدیل کرده. این باتری با ماندگاری شارژ حدود یک روز و نیم، یکی از بهترین گزینه‌ها در این بازه قیمتی است. البته، سرعت شارژ خیلی بالا نیست و حدود 2 ساعت طول می‌کشد تا باتری کاملا شارژ شود.

تنظیمات دوربین A14 5G هم مثل سایر گوشی‌های این فهرست، کاملا اقتصادی است و نمی‌توان برای عکاسی حرفه‌ای روی آن حساب کرد؛ با این‌حال می‌تواند در شرایطی که نور محیطی مناسب باشد، عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بالا ثبت می‌کند. سنسور تشخیص عمق هم می‌تواند عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد؛ اما گاهی اوقات در تار کردن پس‌زمینه کمی مشکل دارد.

سامسونگ این گوشی اقتصادی را در دو مدل روانه بازار کرده؛ یکی با اگزینوس 1330 و دیگری با دایمنسیتی 700. هر دو مدل عملکرد سخت‌افزاری خوبی دارد؛ اما اگزینوس قدرت بالاتری را ارائه می‌کند. به‌طور کلی، عملکرد A14 5G برای برنامه‌ها و بازی‌های نیمه‌سنگین مناسب است و به‌راحتی آنها را پردازش می‌کند. عملکرد تراشه دایمنسیتی 700 نزدیک به هلیو G99 در گوشی گلکسی A15 فورجی است؛ اما اگزینوس 1330 بازی‌های سنگین‌تر را بهتر پردازش می‌کند و از عهده اجرای مولتی تسکینگ هم برمی‌آید.

به طور کلی می‌توانیم گلکسی A14 5G را به‌خاطر نرخ نوسازی روان 90 هرتز، سیستم پردازشی خوب، ماندگاری شارژ و شبکه 5G در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان قرار دهیم. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی سامسونگ در حد 7 میلیون تومان در کانفیگ‌های 64/4، 128/4، 128/6 و 128/8 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط مدل‌های رم 4 گیگابایت را می‌توان کمتر از هفت میلیون خریداری کرد. مدل‌های رده‌بالاتر به حدود 8 میلیون می‌رسند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی گلکسی A14 فایوجی بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

گلکسی A14 4G

گوشی سامسونگ زیر 7 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.6 اینچ PLS LCD، رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • پردازنده: مدیاتک Helio G80 (12 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 5 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 15 وات

اگر به‌دنبال یک گوشی سامسونگ زیر 7 میلیون تومان هستید که گوشی دوم شما باشد، یا اینکه کاربر کم‌مصرفی هستید و انتظار زیادی از اسمارت فون خود ندارید، گلکسی A14 نسخه فورجی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

گلکسی A14 طراحی و ساختار خوبی دارد، بدنه آن مقاوم است و بافت راه‌راه پنل پشتی، مانع از جذب لک اثر انگشت می‌شود. این گوشی 7 میلیونی سامسونگ به نمایشگر 6.6 اینچی LCD مجهز شده و حدود 80.2 درصد از نمای جلویی گوشی را می‌پوشاند. رزولوشن 2408×1080 پیکسل و تراکم پیکسل 400 ppi آن قابل قبول است؛ اما نمی‌توان انتظار زیادی از روشنایی نمایشگر داشت. A14 4G در دو مدل عرضه شده؛ یکی با تراشه اگزینوس 850 و دیگری با تراشه مدیاتک Helio G80. هر دو مدل عملکرد تقریبا یکسانی دارند؛ اما اگر قدرت خام را در نظر بگیریم، باید بگوییم که مدل Helio G80 که در ایران بیشتر است، عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

گوشی سامسونگ 7 میلیون تومنی گلکسی A14 از نظر دوربین مثل مدل‌های دیگر این فهرست عمل می‌کند و عکس‌های خوبی در شرایط نوری مناسب می‌گیرد؛ اما در محیط‌های تاریک و کم‌نور، نویز عکس‌ها بیشتر می‌شود.

سامسونگ در این گوشی ارزان قیمت از باتری 5000 میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که در حالت استفاده متوسط و ترکیبی تا 21 ساعت و 33 دقیقه و در حالت استند بای تا 99 ساعت دوام می‌آورد. توان شارژ 15 وات هم به حدود 2 ساعت و 18 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری را کاملا شارژ کند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی A14 فورجی بخوانید.

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ تا 7 میلیون تومان از نظر دوربین کدام است؟

تمام گوشی‌هایی که در این راهنمای خرید معرفی کردیم، از نظر عملکرد دوربین تقریبا یکسان هستند. با این‌حال، گلکسی A05s با اختلاف کم، بهترین گوشی 7 میلیونی سامسونگ از نظر دوربین است. این گوشی می‌تواند با دوربین اصلی خود، ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه ذخیره کند؛ ویژگی که در مدل‌های دیگر این فهرست وجود ندارد.

بهترین گوشی سامسونگ تا 7 میلیون تومان از نظر باتری کدام است؟

گلکسی A15 4G با 26 ساعت و 31 دقیقه و گلکسی A14 5G با 24 ساعت و 50 دقیقه، بهترین گوشی های 7 میلیونی سامسونگ از نظر باتری هستند. اما اگر به‌دنبال سرعت شارژ بالا هستید، گلکسی A15 4G با مدت زمان شارژ 1 ساعت و 21 دقیقه و A05s با 1 ساعت و 26 دقیقه، بالاترین سرعت شارژ را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما جای کدام گوشی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار موبایل را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    A15 با اختلاف خیلی زیاد از همه بهتره

    پاسخ

    باسلام.ببخشید چطوری این مقاله رونوشتیداولا قیمت گوشی f13ازقیمتm13اگرگرون ترنباشه ارزون ترنیست بعدشم f13گوشی به روزشده همونm13اه به گفته خودتون پس چطوراون گذاشتید ۷میلیون این گذاشتید۵میلیون ازهمه اینهابگذریم پس گوشی a13که بایداول ازهمه بود کجاست تازه a14رو دومین گوشی معرفی کردید اصلا خودتون میدونید چی میگید خخخ

    پاسخ

    سلطان گوشی A225gکیفیت عالی سرعت برق آسا خرید کنید اگه هنوز در بازار موجود هست

    پاسخ

    اتفاقاً من خواهرم داره و بعد دوسال زیاد راضی نیس
    نخرید

    پاسخ

    سامسونگ A23
    خریدم خدایی گوشی عالی و خوش دست و خوش کاریه

    پاسخ

    سلام ببخشید من a22 5g دارم دو سیمکارت و یک مموری کارت رو همزمان پشتیبانی میکنه

    پاسخ

    واقعا؟🤣
    منم شیائومی ردمی نوت ۱۱ دارم و دو سیم کارت و یه مموری کارت هم زمان میخوره
    و خواهرم a22 5g داره و نوت ۱۱ خیلی بهتره (بعد ۲ و نیم سال نظر ما اینه)

    پاسخ

    واقعا؟🤣
    منم شیائومی ردمی نوت ۱۱ دارم و دو سیم کارت و یه مموری کارت هم زمان میخوره
    و خواهرم a22 5g داره و نوت ۱۱ خیلی بهتره (بعد ۲ و نیم سال نظر ما اینه.)

    پاسخ