;
coinex

نخستین قرص افسردگی پس از زایمان در آمریکا تایید شد

اولین قرص افسردگی پس از زایمان توسط آمریکا تأیید شد. این دارو توسط دو شرکت معتبر ساخته شده که ادعا می‌کنند میزان اثرگذاری آن قابل توجه است.

به تازگی شرکت‌های Biogen و Sage Therapeutics توانستند با تولید نخستین قرص افسردگی پس از زایمان تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را کسب کنند. این قرص خوراکی که با نام “Zurzuvae” شناخته خواهد شد، به ادعای شرکت‌های سازنده، تنها در چند روز اول تجویز، اثرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت و بیمار نهایتاً درمان خواهد شد. گفتنی‌ست که مصرف این دارو تا نهایتاً 2 هفته به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: هر شب به موقع بخوابید تا معده سالمی داشته باشید

اولین قرص افسردگی پس از زایمان تاییدیه گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به Zurzuvae (یا Zuranolone) به‌عنوان درمانی برای افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان مجوز داده است. PPD اختلالی است که معمولاً پس از زایمان به‌وجود می‌آید، اما می‌تواند از آخرین مراحل بارداری هم آغاز شود. تاکنون تنها درمان برای PPD از طریق تزریق وریدی در دسترس بود.

یکی از ویژگی‌های مهم Zurzuvae این است که اثربخشی آن تنها پس از چند روز آغاز می‌شود و مصرف آن تا دو هفته ادامه می‌یابد. درنتیجه تازه‌مادران به‌راحتی می‌توانند به این درمان دسترسی داشته باشند. البته مصرف این قرص می‌تواند با برخی عوارض جانبی همراه باشد و با افزایش حس خواب‌آلودگی، افراد را از رانندگی ناتوان کند.

اولین قرص افسردگی پس از زایمان تاییدیه گرفت

دوز توصیه‌شده برای Zurzuvae روزانه 50 میلی‌گرم است و بهتر است در ساعات شب همراه با غذا مصرف شود. FDA می‌گوید مطالعات نشان داده که اثر آخرین دوز این دارو تا چهار هفته بعد از مصرف آخرین قرص مشاهده شده است.

مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان داده که از هر هشت تازه‌مادر، یک نفر نشانه‌های افسردگی پس از زایمان را تجربه می‌کند. این نشانه‌ها می‌توانند بسیار شدید باشند و عملکردهای مادر را تحت تأثیر قرار دهند.

PPD با حس ناراحتی یا عدم احساس تمایل به انجام فعالیت‌هایی شناخته می‌شود که فرد قبلاً نسبت به آن‌ها اشتیاق داشته است. این اختلال همچنین می‌تواند با مشکلات شناختی، احساس ناکافی‌بودن، کمبود انرژی یا تفکرات مرتبط با خودکشی همراه باشد؛ بنابراین توجه به آن‌ها و مراجعه به پزشک برای دریافت کمک از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تایید اولین قرص افسردگی پس از زایمان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر