coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه وابستگی خود به ایران را برای اخذ ویزای استرالیا اثبات کنیم؟

سفارت استرالیا از این که بعد از اتمام مدت زمان اعتبار ویزا به کشورم باز می‌گردم اطمینان پیدا نکرد! این جمله‌ای است که شاید حداقل یک‌بار به گوشتان خورده باشد. برای اخذ ویزای توریستی استرالیا مهم‌ترین شرط بعد از داشتن مدارک کامل و معتبر، داشتن وابستگی خانوادگی، شغلی و مالی به کشور‌تان است. وابستگی‌ها به افسر سفارت این اطمینان را می‌دهد که شما دلایل زیادی برای بازگشت به کشور‌تان دارید و حتماً پس از پایان‌یافتن اعتبار ویزا به ایران باز خواهید گشت.

بزرگ‌ترین دلایل ریجکت ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی برای اقامت‌های کوتاه‌مدت در استرالیا می‌‌باشد. به دلیل افزایش روزافزون درخواست‌های پناهندگی توسط افرادی که با ویزای توریستی به این کشور سفر می‌کنند؛ سفارت‌ استرالیا فیلتر‌هایی را در نظر گرفته‌ است تا بتواند توریست‌های واقعی را وارد کشور خود کند. در اکثر مواقع پرونده‌هایی که توسط اداره روادید استرالیا ریجکت می‌شوند در نامه رد درخواست این جمله نوشته می‌شود: هدف از سفر شما به استرالیا بر اساس نوع ویزای درخواستی ثابت نشده است یا هدف سفر شما با مدارک و دلایل موجود در پرونده مطابقت ندارد.

را‌ه‌های اثبات وابستگی به کشورتان

با استفاده از نکات زیر می‌توانید افسر سفارت را از هر لحاظ قانع کنید که به کشور خود وابستگه هستید و یک توریستی واقعی به‌حساب می‌آیید.

سابقه سفری قوی برای خود بسازید!

داشتن سابقه سفری مثبت و قوی راهی عالی برای نشان‌دادن این موضوع است که شما یک توریست واقعی هستید. توجه داشته باشید که درست است که تاریخچه تمامی سفر‌های شما به کشور‌های مختلف جزو تراول هیستوری به‌حساب می‌آید؛ ولی هر سابقه سفری ترول هیستوری قوی محسوب نمی‌شود! در واقع تنها سفر به چندین کشور خاص‌ در دنیا یا تعداد سفر‌های زیاد (10 سفر بالا) در سال به کشور‌های مختلف می‌تواند برای شما سابقه سفری مفید ایجاد کند. برای مثال سفر به کشور‌هایی همچون ترکیه، دبی، آذربایجان، ارمنستان، تایلند؛ مالزی، قطر، عمان و… سابقه سفری محسوب می‌شوند؛ ولی این تراول هیستوریی ایجاد شده قوی نیست. از طرفی تراول هیستوریی قوی محسوب می‌شود که با سفر به کشور‌هایی همچون حوزه‌ شینگن، انگلستان، کانادا، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی ایجاد شده باشد.

هیچ گاه با پاسپورت سفید درخواست ویزا ندهید!

درست است که سفر به کشور‌هایی نظیر دبی، ترکیه، سنگاپور، مالزی و… شاید تراول هیستوری قوی نباشد، ولی کمک می‌کند که پاسپورتتان بدون هیچ گونه سابقه سفری به سفارت ارائه نشود! همین موضوع می‌تواند افسر سفارت را قانع کند که شما اهل سفر گشت‌ و گذار هستید. پس هیچ گاه با گذرنامه سفید درخواست ویزای استرالیا ندهید و حد اقل چند سفر کوتاه داشته باشید.

داشتن مدارک شغلی لازمه گرفتن ویزای استرالیا!

افسران کنسولی سفارت استرالیا به دنبال این هستند که از آمدن افراد به‌صورت غیر قانونی برای کار، تحصیل و…  در آنجا جلوگیری کنند. همین موضوع باعث شده که آنها به دنبال افرادی هستند که در کشور خودشان دارای چندین سال سابقه بیمه و فعالیت حرفه‌ای و مفید شغلی باشند. به همین دلیل افراد کم سن و سال و بدون‌سابقه شغلی، نمی‌توانند وابستگی به کشور‌شان را به‌خوبی اثبات کنند. در نتیجه شانس اخذ ویزا برایشان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. ازاین‌رو قبل از اقدام برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اول به دنبال جمع‌آوری مدارک شغلی از قبیل، فیش حقوقی، سابقه بیمه، لیست بیمه رد شده (برای کارآفرینان)، گواهی اشتغال به کار، گواهی مرخصی از اداره یا شرکت مربوطه و… باشید.

ارائه مدارک ملکی برای اثبات وابستگی به ایران

ارائه اسناد ملکی راهی عالی برای نشان‌دادن وابستگی به ایران می‌تواند باشد. داشتن ملک نوعی وابستگی مالی به حساب می‌آید. به این دلیل که دارایی‌های ملکی ارزشمند هستند و اکثر مردم حاضر نیستند چنین دارایی‌هایی را برای زندگی غیرقانونی در کشور دیگری رها کنند. املاکی را به سفارت استرالیا ارائه دهید که دارای متراژ و قیمت بالایی هستند و سند رسمی دارند، تا جایی که می‌توانید از ارائه املاک قولنامه‌ای پرهیز کنید.

اثبات وابستگی عاطفی انگیزه بازگشت به ایران را نشان می‌دهد!

اشتباه خیلی از افراد این است که فکر می‌کنند همسر برای آنها وابستگی عاطفی ایجاد نمی‌کند! درصورتی‌که از نظر افسر سفارت استرالیا ازوداج بالای 10 سال، فرزند و پدر و مادر وابستگی ایجاد می‌کنند! همسر از نظر روان‌شناسی برای اکثر افراد آن‌قدر اهمیت ندارد که بخواهند به کشور‌شان بازگردند، پس مدت نسبتاً طولانی باید از ازدواج گذشته باشد تا برای شما وابستگی به وجود آورد. شاید مسافر بتواند همسر جدید اختیار کند؛ ولی درهرصورت فرزندان و پدر و مادرش را به سختی می‌تواند ترک کند. البته افرادی که متأهل نیستند و فرزندی هم ندارند، می‌توانند با ارائه مدارک و توضیحات برای افسر سفارت مشخص کنند که باید از خواهر یا برادر خود به دلیل بیماری یا ناتوانی جسمی مراقبت کنند که این موضوع نیز می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی و توضیحات در کاور لتر منتقل شود.

چگونه وابستگی خود به ایران را برای اخذ ویزای استرالیا اثبات کنیم؟

اثبات وابستگی مالی با ارائه مدارک شغلی

داشتن کسب و کار یکی از بهترین راه‌ها متقاعدکردن افسر سفارت استرالیا برای بازگشت به کشور‌تان است. به این دلیل که برای به وجود آمدن یک کسب‌وکار وقت و پول زیادی هزینه می‌شود و اکثر مردم اجازه نمی‌دهند کسب‌وکاری که برایش آن‌قدر زحمت کشیده‌اند در غیاب آنها تعطیل شود.

با ارائه مدارک زیر به همراه درخواست خود می‌توانید اثبات کنید که صاحب یک کسب‌وکار هستید:

  • صورت‌های مالیاتی
  • اسناد ثبت شرکت
  • روزنامه تاسیس شرکت
  • لیست حقوق رد شده ماهیانه برای کارکنان
  • قرار داد‌های منعقد شده

اول مشورت بعد درخواست ویزای شینگن

برخی از روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد مؤثرتر از روش‌های دیگر هستند، بنابراین سعی کنید بهترین راه را بر اساس شرایط خودتان انتخاب نمایید. حتماً سعی کنید قبل از هرگونه اقدامی با یک کارشناس خبره و دفاتر اخذ ویزا در زمینه ویزای توریستی استرالیا مشورت کنید، زیرا کارشناسان متخصص در زمینه ویزا می‌توانند بر اساس شرایط شما بهترین مسیر اخذ ویزا با بالاترین شانس قبولی پرونده را برایتان انتخاب کنند.

گروه ویزالند معتبرترین مرجع تخصصی ویزا در ایران با تیمی از کارشناسان مجرب در زمینه ویزای استرالیا با نحوه بررسی پرونده‌ها توسط افسران سفارت‌‌ استرالیا آشنا هستند و میتوانند پرونده ویزا را برای حصول بهترین نتیجه ممکن بهینه سازی کنند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر