coinex
راهنمای خرید تکراتو

دورکاری به مرور از بهره‌وری کارمندان می‌کاهد

نتایج یک مطالعه جدید می‌گوید که دورکاری به شدت از میزان بهره‌وری کارمندان می‌کاهد. اگرچه کار کردن در منزل هم جنبه اقتصادی دارد و هم عاطفی، اما به نظر به شدت بر بهره‌وری فرد تأثیر منفی دارد.

فعالان اقتصادی در سه دانشگاه معتبر جهان شامل دانشگاه MIT، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لس‌آنجلس در یک مطالعه جدید عنوان کردند که دورکاری به مروز زمان بر بهره‌وری کارمندان تأثیر منفی می‌گذارد. دورکاری در شرکت‌های بزرگ، ادارات و دیگر سطوح جامعه در کل جهان، به خصوص در زمان اوج‌گیری کرونا رواج پیدا کرد. اگرچه کار در منزل مزیت‌های بسیاری داشت، اما شامل جنبه‌های منفی بسیاری نیز می‌شد که یکی از آنها کاهش شدید میزان بهره‌وری در کارکنان شرکت و خستگی است.

بیشتر بخوانید: حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری ؛ چرند و غیراخلاقی است!

بهره‌وری کارمندان با دورکاری به شدت کاهش می‌یابد

با پایان قرنطینه و همه‌گیری کرونا، تداوم دورکاری به یک موضوع مورد منازعه میان کارکنان و کارفرمایان تبدیل شد. در حالی که مطالعات زیادی حاکی از افزایش راندمان کاری کارکنان به دلیل قرار داشتن در کنار اعضای خانواده و حذف تردد روزانه بودد، تردیدهایی در این باره مطرح بود. اخیراً هم یک مطالعه علمی جدید نشان داده است دورکاری به نفع کارفرما نیست.

یک مطالعه جدید که با مشارکت اقتصاددان‌ها در دانشگاه MIT، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لس‌آنجلس انجام شده است، نشان می‌دهد دورکاری به کاهش بهره‌وری کارکنان می‌انجامد. آنها در این مطالعه اطلاعات 235 نفر که در دو گروه دورکاری و حضور در دفتر کار تقسیم شده بودند را بررسی و تحلیل کردند. نتیجه نهایی نشان داد دورکاری با 18 درصد بهره‌وری پایین‌تر همراه است.

در این مطالعه افرادی که به صورت دورکاری کار می‌کردند مجاز بودند 35 ساعت کار هفتگی خود را به دلخواه در هر زمانی انجام دهند، اما گروه دیگر باید هر روز در بازه 9 صبح تا 5 عصر در سر کار حاضر می‌شدند.

بهره‌وری کارمندان با دورکاری به شدت کاهش می‌یابد

جالب اینکه این مطالعه نشان داده افرادی که با دورکاری راندمان آنها پایین می‌آید، این سبک کاری را بیشتر ترجیح می‌دهند. پروفسور دیوید اتکین از دانشگاه MIT که در این پژوهش نقش داشته است، در توضیح این موضوع می‌گوید:

ممکن است این افراد دلایلی برای ترجیح دادن دورکاری داشته باشند که ضرورت مراقبت از فرزندان می‌تواند یکی از آنها باشد.

پروفسور اتکین تاکید دارد روش هیبریدی یا ترکیبی از دورکاری و حضور فیزیکی در محیط کار، بهترین روش است، چیزی که اخیراً مورد توجه برخی کمپانی‌های بزرگ قرار گرفته است.

پیش از این نیز مایکروسافت اعلام کرده بود مطالعات انجام شده توسط این غول فناوری نشان می‌دهد دورکاری به راندمان کارکنان لطمه می زند. جالب اینکه یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد مدیران بیشتر از کارکنان معمولی ترجیح می‌دهند به دفاتر کار خود باز گردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش بهره‌وری کارمندان با دورکاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: شهز سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این‌ها، توطئه‌ی کارفرماهاست! این حرف‌ها چیست؟ این سرمایه‌دارهای می‌خواهند تبدیل‌مان کنند به مرده‌های متحرک! مُشتی بامزی! چیز، اِ زامبی!

    پاسخ