;
coinex

جریمه 350 هزار دلاری توییتر به دلیل عدم ارائه اطلاعات حساب دونالد ترامپ!

خودداری از ارائه اطلاعات حساب دونالد ترامپ منجر به جریمه 350 هزار دلاری توییتر شد!

ماه ژانویه امسال به توییتر دستور داده شده که اطلاعات حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را به بازرسی دستگاه قضایی این کشور تحویل دهد. اما ظاهراً این شبکه اجتماعی اما از دستور سرپیجی کرده و به همین دلیل جک اسمیت، بازرس ویژه دستور پرداخت جریمه 350 هزار دلاری توییتر را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: تصاحب زوری آیدی‌های توییتر توسط ایلان ماسک ادامه دارد!

سرپیچی از دستور، جریمه 350 هزار دلاری توییتر را به همراه داشت

طبق اسناد دادگاهی که به تازگی منتشر شده، در ماه ژانویه امسال به توییتر دستور داده شد تا سوابق مربوط به حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را برای بازرسی ارائه کند و حالا یک قاضی این شرکت را به‌دلیل عدم ارائه این اسناد در زمان تعیین شده، 350 هزار دلار جریمه کرده است.

براساس گزارش گاردین، در اسناد دادگاه ذکر شده که «جک اسمیت»، بازرس ویژه ایالات متحده، در ماه ژانویه حکم بازرسی را دریافت کرده است که توییتر (یا همان X) را مجاب می‌کند تا «داده‌ها و سوابق» مربوط به حساب ترامپ را به آنها ارائه کند. همچنین آن‌ها با توییتر یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات را امضا کرده‌اند.

سرپیچی از دستور، جریمه 350 هزار دلاری توییتر را به همراه داشت

قاضی پرونده، «بریل ای. هاول» نیز به توییتر دستور داده بود تا اطلاعات خواسته شده را ارائه کند و در صورت عدم انجام این کار در مهلت تعیین شده، 350 هزار دلار جریمه بپردازد.

توییتر ضمن مخالفت با توافقنامه عدم افشای اطلاعات گفت که هیچ از اطلاعات حساب ذکر شده را ارائه نخواهد کرد. در واقع توییتر استدلال کرده که توافقنامه عدم افشا، حق اولیه آن برای برقراری ارتباط با ترامپ را نقض می‌کند. در مقابل، هاول به این موضوع اشاره کرده که اگر حکم بازرسی ترامپ علنی شود، او ممکن است برای تبرئه خود دست به اقدامات بازدارنده‌ای بزند.

سرپیچی از دستور، جریمه 350 هزار دلاری توییتر را به همراه داشت

براساس این حکم، توییتر باید تا 27 ژانویه سوابق مربوط را ارائه می‌کرد. قاضی دادگاه در 7 فوریه متوجه شد که این شرکت حکم اشاره شده را چندان جدی نگرفته است و به آن فرصت داد تا اسناد را تا ساعت 5 بعد از ظهر همان روز تحویل دهد. با این شرایط نیز توییتر فقط برخی اطلاعات را ارائه کرد و همچنان به‌طور کامل از این دستور پیروی نکرده است.

تیم بازرسی اسمیت در درخواست خود بارها به توییت‌های ترامپ اشاره کرده‌اند که در آن‌ها نشانه‌هایی از ایجاد توطئه و دعوت به خشونت پس از شکست در انتخابات سال 2020 از «جو بایدن» دیده می‌شود.

مشخص نیست که اسمیت به دنبال چه اطلاعاتی از حساب توییتر ترامپ است. می‌توان احتمال داد که او به دنبال داده‌هایی درباره زمان و مکان نوشتن پست‌ها، اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران و هویت سایر حساب‌هایی است که محتواهای ترامپ را بازنشر کرده‌اند.

به احتمال زیاد در جریان هستید که این روزها ایالات متحده آمریکا میزبان یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات تاریخ مدرن بشریت، یعنی محاکمه رئیس جمهور سابق خود و احتمال بریدن حبس ابد برای اوست! این مهم در حالی رخ می‌دهد که در آمارها، دونالد جی. ترامپ نماینده پیشتاز حزب جمهوری خواه هم محسوب می‌شود و با توجه به افت محبوبیت بایدن، می‌تواند بار دیگر در مسند ریاست جمهوری آمریکا بنشیند. اما آیا در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، او می‌تواند از قابلیت عفو ریاست جمهوری استفاده کند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جریمه 350 هزار دلاری توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر