;
coinex

ساعت پخش سریال رحیل از شبکه سه [+خلاصه داستان]

مجموعه تاریخی رحیل به کارگردانی مسعود آب‌پرور، تازه‌ترین سریال شبکه سه سیماست که به‌زودی از این شبکه روی آنتن می‌رود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال رحیل می‌پردازیم.

سریال رحیل به نویسندگی فرهاد نقدعلی، یک روایت خاص از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی است. این مجموعه درون مایه‌ای عاشورایی دارد؛ به همین دلیل، شبکه سه سیما که قرار بود از 21 مرداد ماه، سریال محرمانه را پخش کند، این مجموعه را جایگزین آن کرد.

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده این مجموعه، سریال‌هایی موفق و پربیننده از جمله او یک فرشته بود، پلیس جوان، احضار و انقلاب زیبا را در کارنامه دارد.

سریال رحیل دو فصل دارد و 40 قسمت خواهد بود که 20 قسمت فصل اول آن در ابتدای ماه صفر پخش ‌می‌شود و فصل دوم آن در ایام فاطمیه منتشر خواهد شد. در ادامه ساعت پخش سریال رحیل ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال بوعلی سینا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال گاندو 2 از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال رحیل از شبکه سه

سریال رحیل جایگزین سریال همه‌گیری می‌شود و از شنبه 28 مرداد ماه روی آنتن می‌رود. بر اساس جدول پخش شبکه سه، زمان پخش سریال رحیل از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 00:00 بامداد، 09:30 صبح و 14:10 روز بعد که زمان تکرار سریال رحیل از شبکه سه است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

 ساعت پخش سریال رحیل
ساعت پخش سریال رحیل از شبکه سه

فیلمبرداری سریال رحیل از اواخر زمستان سال گذشته آغاز شده بود و شش ماه به طول انجامید. رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده مجموعه رحیل گفت: «نگاه ما در این سریال توجه به هویت ایرانی بود که با اندیشه پایداری زنان در تاریخ همراه است و تمسک‌جستن به اهل‌بیت (ع) می‌تواند به این مسیر جهت درستی ببخشد.»

در سریال رحیل بازیگرانی مطرح از جمله ثریا قاسمی، حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، مریم کاویانی و زنده یاد حسام محمودی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی و فتح‌الله طاهری از دیگر بازیگران این سریال هستند.

خلاصه داستان سریال رحیل

پس از پرداختن به زمان پخش سریال رحیل از شبکه سه سیما، سراغ قصه‌ی این مجموعه درام، عاشقانه و تاریخی می‌رویم که قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر داستان زندگی زنی به نام «مها» است.

 ساعت پخش سریال رحیل
زمان تکرار سریال رحیل از شبکه سه

«مها» یکی از درباریان قاجار است که هنگام سقوط حکومت قاجار، رهبری ندیمه‌های بی‌پناه را برعهده می‌گیرد و تلاش می‌کند همه‌ی آن‌ها را با خود متحد سازد تا یک تعزیه عاشورایی اجرا کنند. در این میان، آگاهی پسر صحاف‌باشی دربار از دسیسه‌ها و توطئه‌ها، از سرنوشت او و مها یک منظومه بلند می‌سازد.

کارگردان سریال رحیل

مسعود آب‌پرور، در دوم تیر ماه سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر و نیز دانش‌آموخته‌ی رشته فیلم‌نامه و فیلم از بنیاد سینمایی فارابی است.

 ساعت پخش سریال رحیل

آب‌پرور علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، یک کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی را تاسیس کرده و اداره‌ می‌کند. ایشان داوری مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» که محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما بوده را نیز بر عهده داشت.

از مهم‌ترین آثار کارنامه هنری مسعود آب‌پرور می‌توان به سریال‌هایی همچون ستاره قطبی، لبخندهای خاکی، سرزمین رویاها، هوش سیاه، سریال عملیات ۱۲۵، مستوران و لژیونر اشاره کرد.

مسعود آب‌پرور سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند دارد؛ دخترش آیدا کارگردان و بازیگر و پسرش آرش، نویسنده و بازیگر است.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال رحیل نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه ثریا قاسمی، حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، مریم کاویانی، زنده یاد حسام محمودی، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی و فتح‌الله طاهری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال رحیل چند قسمتی است؟

این سریال دو فصل دارد و هر فصل آن در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی مسعود آب‌پرور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال رحیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر