;
coinex

قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس به زودی حذف می‌شود

ایلان ماسک به‌منظور تلاش برای بازسازی کامل توییتر سابق، از حذف قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس آینده نزدیک خبر داد.

ایلان ماسک از لحظه تصاحب توییتر با قرارداد جنجالی 44 میلیارد دلاری، در این شبکه‌ اجتماعی تغییرات فراوان و انقلابی را ایجاد کرده است. در این راستا ماسک هزاران نفر از کارمندان را اخراج کرد، حساب‌های بن‌شده را به پلتفرم بازگرداند و در آخر هم پرنده‌ آبی نماد این شبکه اجتماعی را برای همیشه حذف کرد.

بیشتر بخوانید:احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس الزامی می‌شود؟

حذف قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس

بنابر اعلام ایلان ماسک، قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و جلوگیری از انتشار نظرات آن‌ها در زیر پست‌ها، به‌زودی حذف خواهد شد. این در حالی است که ویژگی بلاک مدت‌ طولانی بوده که به‌عنوان قابلیتی امنیتی جا افتاده و در کلیه پلتفرم‌های اجتماعی به کاربران ارائه می‌شود. بااین‌حال ماسک اعلام کرده که بلاک کاربران تنها در بخش دایرکت فراهم خواهد بود.

قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس

در واقع کاربران ایکس از ویژگی بلاک به‌منظور جلوگیری از نمایش محتواهای نفرت‌پراکن و آزاردهنده بهره می‌بردند. از طرفی قابلیت میوت تنها جلوی نوتیفیکیشن ریپلای‌ها را خواهد گرفت، بااین‌حال آن ریپلای‌ها همچنان برای سایر افراد نمایش داده خواهند شد. کاربرد دیگر بلاک، جلوگیری از نمایش تبلیغات یک‌سری برندها بوده است.

ماسک هنوز به علت حذف‌ قابلیت بلاک اشاره نداشته؛ افزون‌براین اطلاعاتی در زمینه زمان ایجاد این تغییر جدید در ایکس در دست نیست. به عقیده ماسک قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس «با منطق جور درنمی‌آید» و کاربران بهتر است از قابلیت میوت بهره‌برداری کنند. درواقع با فعال‌سازی میوت، کامنت کاربران مدنظر صرفاً در بخش نوتیفیکیشن دیده نمی‌شوند.

گفتنی است که براساس قوانین اپ استور و گوگل پلی، پلتفرم‌های اجتماعی موظف به ارائه قابلیت بلاک هستند. بنابراین حذف این قابلیت از ایکس احتمالاً منجر به حذف شبکه‌ اجتماعی مذکور از اپ استور و گوگل پلی خواهد شد. البته اپل و گوگل هنوز هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف قابلیت بلاک شبکه اجتماعی ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر