;
coinex

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 با 1877 اسب‌بخار قدرت معرفی شد [+تصاویر]

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 با قدرت اعجاب‌انگیز 1877 اسب‌بخار رونمایی شد. این شرکت آلمانی طراحی خودرو خود را براساس سوپراسپرت‌های بدون شیشه جلو پیاده‌سازی کرده است.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 با 1877 اسب‌بخار قدرت در همایش هفته خودرویی مونته‌ری رونمایی شد. شرکت پینینفارینا یک خودروساز آلمانی است که مقر آن در شهر مونیخ قرار دارد و به تولید هایپرکارهای منحصربه‌فرد مشغول است. این شرکت حالا از جدیدترین محصول خود به‌نام “B95” رونمایی کرده است که مانند محصولات بسیاری از تولیدکنندگان دیگر فاقد شیشه جلو است. گفتنی‌ست که B95 توان اعجاب‌انگیز خود را از 4 موتور برقی گرفته و می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر برساعت برسد. در ادامه مطلب به معرفی مشخصات و ویژگی‌های این ابرخودرو می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: لامبورگینی لانزادور معرفی شد؛ یک سفینه فضایی برای رقابت با تسلا! [+عکس]

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

شرکت اتومبیلی پینینفارینا که مقر آن در مونیخ آلمان قرار دارد، از یک سوپراتومبیل برقی منحصربه‌فرد در همایش هفته خودرویی مونته‌ری رونمایی کرد. این خودروی فوق‌سریع B95 نام دارد و اولین اسپیدستر تمام الکتریکی جهان به ‌شمار می‌رود. مثل باتیستا، این خودرو نیز به یک پیشرانه چهارموتوره مجهز است و شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن زیر 2 ثانیه زمان می‌برد.

براساس برنامه‌ریزی‌های پینینفارینا، از B95 تنها 10 دستگاه با قیمت پایه 4.4 میلیون یورو تولید خواهد شد. گفتنی است که استدیو طراحی پینینفارینا برای سالیان متمادی مسئولیت طراحی خودروهای فراری را بر عهده داشته و به همین دلیل نیز طراحی ظاهری این خودرو شباهت غیرقابل انکاری با محصولات سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی دارد.

پینینفارینا B95 بر مبنای فلسفه طراحی موسوم به PURA توسعه پیدا کرده است. این ابرخودروی الکتریکی طراحی بسیار زیبا و متمایزی دارد و ترکیب رنگ خاکستری و زرد جلوه خاصی به آن می‌بخشد. در نمای روبه‌رو، دماغه و اسپلیتر دارای حالتی بیرون‌زده از اتاق هستند. چراغ‌های LED فوق‌العاده باریک طراحی شده‌اند و گلگیرها برآمدگی قابل‌توجهی دارند. روی کاپوت شکافی عریض طراحی شده؛ این شکاف که به پره‌های عمودی مجهز است، باعث افزایش پایداری خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

تازه‌ترین ابرخودروی برقی پینینفارینا در نمای جانبی استیل جذابی دارد. حجم‌های سیال موجود روی گلگیرها، رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب و کالیپرهای بزرگ زردرنگ ازجمله ویژگی‌های شاخص B95 در این نما هستند.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

در نمای عقب، دیفیوزر فوق‌العاده حجیم بیش از هر چیز دیگر جلب‌توجه می‌کند. این دیفیوزر آن‌قدر بزرگ است که تقریباً تمام عرض پینینفارینا B95 را فراگرفته؛ مثل چراغ‌های جلو، چراغ‌های حاضر در این بخش نیز ساختار باریکی دارند و می‌توان آن‌ها را دو نوار باریک توصیف کرد.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

نکته جالب اینکه مثل جت‌های جنگنده قدیمی، هم راننده و هم سرنشین کناری یک شیشه آیرودینامیک مخصوص پیش روی خود دارند. این شیشه‌ها به‌صورت مجزا از هم و به‌صورت الکترونیکی قابل تنظیم هستند و جنس آن‌ها از پلی‌کربنات شفاف است.

کابین با کیفیت و مدرن هایپرکار پینینفارینا B95

پینینفارینا تأکید می‌کند کابین B95 درست مثل نمای بیرونی آن، خاص و جذاب است. داشبورد این اسپیدستر برقی جنسی از فیبر کربن و روکشی از چرم برنزی دارد. این روکش روی صندلی‌ها و پنل درها نیز به‌چشم می‌خورد. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده مشاهده می‌کنید، قسمت بالایی صندلی‌ها دارای روکشی پارچه‌ای با الگوی سیاه‌سفید است. پینینفارینا با استفاده از این الگو، به خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک ادای احترام کرده است. باید به این نکته اشاره کنیم که مشتریان B95 از لحاظ شخصی‌سازی با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستند و می‌توانند هر رنگ و هر پوششی را برای قسمت‌های مختلف سفارش دهند.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

مثل باتیستا، پینینفارینا B95 نیز سه نمایشگر دیجیتال را در پشت فرمان خود دارد. نمایشگر میانی تقریباً هم‌اندازه با نمایشگر تلفن همراه است و اطلاعاتی از قبیل سرعت و وضعیت باتری را نشان می‌دهد. دو نمایشگر کناری هم برای کنترل مسیریاب و سیستم اینفوتینمنت کاربر دارند.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

مشخصات فنی سوپرکار پینینفارینا B95

پینینفارینا B95 از لحاظ مشخصات فنی با ابرخودروی باتیستا مشترک است. پیشرانه این اسپیدستر برقی شامل چهار موتور برقی می‌شود. این موتورها با همکاری هم 1877 اسب‌بخار قدرت و 2360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. با اتکا به چنین پیشرانه قدرتمندی، B95 قادر است صفر تا 60 مایل یا 96 کیلومتر بر ساعت را در زیر 2 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت خود را به 300 کیلومتر بر ساعت برساند.

ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 رونمایی شد

انرژی پینینفارینا B95 توسط پک باتری 120 کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود. این باتری از نوع لیتیوم یونی است و میزان شارژ آن در عرض 25 دقیقه از 20 به 80 درصد می‌رسد. در رابطه با برد حرکتی این ابرخودرو اطلاعاتی در دست نیست، ولی باتیستا با همین باتری توانایی پیمایش 500 کیلومتر مسافت را دارد.

تولید B95 از سال 2025 و هم‌زمان با 95 سالگی کمپانی پینینفارینا آغاز خواهد شد. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این اسپیدستر منحصربه‌فرد 4.4 میلیون یورو قیمت دارد و فقط 10 دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابرخودرو برقی پینینفارینا B95 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر