coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران افزوده می‌شود [+عکس]

بنابر جدیدترین گزارش‌ها، دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است که شامل یک جت جنگنده و یک هواپیمای ترابری نظامی هستند.

با حضور سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دو جنگنده جدید به‌نام‌های سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد. گفتنی‌ست این دو هواپیمای جدید در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این پایگاه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین موشک هایپرسونیک ایران رونمایی شد؛ از موشک فتاح چه می‌دانیم؟

دو جنگنده جدید عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرآنلاین، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش یک فروند جنگنده «سوخو ۲۴» و یک فروند هواپیمای ترابری «سی ۱۳۰» بازآماد شده در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این نیرو ملحق شد.

هواپیمای سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت، با تلاش کارشناسان و نخبگان جوان و زبده فنی پایگاه هوایی شهید دوران، بازآماد (اورهال) و به ناوگان هوایی ارتش ملحق شد.

سوخو-۲۴ یک جنگنده ضربتی نسل سوم مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داده و از سال ۱۹۷۴ وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ است. حدود ۱۴۰۰ فروند از این هواپیما تا سال (۱۹۹۳) تولید شد.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

سوخو-۲۴ که پاسخ روس‌ها به جنگنده بمب‌افکن اف-۱۱۱ آمریکایی‌ها بود، اختصاصاً برای حملات ارتفاع پایین مافوق صوت به عمق خاک دشمن طراحی شده و طراحی بال متحرک آن باعث شده تا قابلیت فرود و برخاست کوتاه را داشته‌باشد. بارگیری بال بالای این هواپیما نیز باعث شده تا پرواز باثباتی در ارتفاع پایین و مقاومت خوبی در مقابل جریان باد داشته‌باشد. این هواپیما با وزن خالی بیش از ۲۲ تن توانایی حمل ۸ تن مهمات از جمله بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، و دیگر انواع بمب و موشک و راکت و سوخت اضافی را دارد.

لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و اکنون در شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد.

سی – ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد. سی -۱۳۰ مدتهاست که هواپیمای ترابری-تاکتیکی اصلی برای بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان است و بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف از سی- ۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

حتی مدل فوق‌العاده مسلحی از این هواپیما با نام لاکهید ای‌سی-۱۳۰ اسپکتر/اسپوکی با قدرت آتش سنگین برای مأموریت‌های تهاجمی ساخته شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افزوده شدن دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (351 نظر)

    سلام خدمت دوستان حرف برای گفتن خیلی هست ولی دوتا جمله میگم شاید بدردتون بخوره اینقدر کشور پیشرفته وخوب که ایران میتونه بهترین استفاده را ازشون ببره دوستی ندارید رفتید توشکم دوتا کفتار چین وروسیه هردوتا کمونیست که از نظرمن کمونیست بودنشون مهم نیست روسیه همیشه به ایران خیانت کرده طول تاریخ چین هم به همسایگان خودش ایران بایست باسیاست آمریکا را کنار خودش نگه میداشت هم اقتصادمون قوی میشد ارزش پول بالا میرفت ایران شاخ وشونه میکشه برای آمریکا و اسرائیل اونا برای ایران 22درصد گاز جهان وداریم 10درصد نفت جهان یک صدم جمعیت جهان منابع دیگه هم هیچ وضع 80درصدمون هم فقر ایران اگر اندک دوستی با آمریکا داشت کل بازار اروپا را قبضه میکرد نیاز به هیچی نداشتیم گاز دریای خزر وداریم مفت میدیم روسیه باز فروشی کنه گاز جنوب وهم نمیتونیم چندان استفاده ببریم این چه سیاستی چه مملکت داری شاه انگلیس و روس وکنار زد چسبید به آمریکا اقتصاد ایران دگرگون شد رشد اقتصادی 150درصد شد بعد بگید نوکر آمریکا بود اگر نوکری هم اسمش وبگذاریم نوکری آمریکا شرف داره به چین وروسیه موفق باشید

    پاسخ

    خوب شما هم معطلش نکن و برو نوکر آنریکا و انگلستان و دیگر اراذل تاریخ گذشته غرب باش .‌ ولی مواظب باش که خواهر و مادرت رو با خودت نبری که فرماندار اوکیناوا حرامزاده یک سرباز آمریکایی است …البته اگر به ز ز آ اعتقاد داری که باید افتخار هم بکنی به این مسائل.. ولی زودتر برو که حیف شماست اینجا هدر بری

    پاسخ

    اوووف چه پشرفته….. خخخخخخخخ
    دلقک ها…

    پاسخ

    حتما درسته قبلا هم می گفتند موشک ها و پهبادها هم بنجل و مال روسیه هست . اینها از خودت و دانشتون نیست اینها را کانالهایی که دارند مردم را شستشو مغزی می کنند بهتون اقا کرده اند . واقعا متاسفم برای برخی از هم وطنان با این سطح فکر و اینکه هرچی کانال

    پاسخ

    سوخو 24 جت بمب افکن و قدرتمندی است و برای شلیک موشکهای دوربرد مناسب است.

    پاسخ

    سوخو 24 جت بمب افکن و قدرتمند و خوب ساخته شده و برای شلیک موشک کروز و موشک‌های دور برد بسیار عالی است. پهباد هم می‌تونه حمل کنه .

    پاسخ

    سلامتی.هر کی میتونه یا بلده هواپیما بخره یا بسازه.بسم اله

    پاسخ

    سی ۱۳۰ را که خودمان داشتیم و به عنوان هواپیمای لجستیک استفاده میکردیم ولی نکته اینجاست که تو مقاله ذکر شده روسیه داره سوخو ۲۴ های که داره جایگزین میکنه با هواپیماهای سوخو ۳۴ و در تیتر مقاله ذکر کرده:(( جنگنده جدید )) !! آقا کجای اینها جدیده ؟
    اصلا نوشتن نداره ، معلوم نیست چی میخواهد بگه

    پاسخ

    با سلام، هروسیله و یا تجهیزاتی که ساخته میشه ، اقتضای زمان خودش رو داره ،متاسفانه کشور ما نتوانست به روز بشه و از لحاظ تجهیزات نظامی عقب افتاده هست .

    پاسخ

    سلام
    باکسب اجازه از اساتید گرامی بنظرم به هر حال تا جایگزینی نداشته باشیم باید ظرفیت موجود را حفظ و تا جای امکان در جای مناسبش ازش استفاده کنیم اورهان کردن همین تجهیزات میتونه بخشی از استعداد لازم را برای آماده سازی زنجیره کامل طراحی و تولید تا نگهداری باشه.
    قطعا نمیشه کسی که تا الان توان اورهان کردن نداشته را مستقیم بفرستم f35 یا سوخو۵۷ اورهان کنه باید از یک‌جایی شروع بکنن که در آینده توان لازم را برای هواپیماهای به روز را داشته باشن.

    پاسخ

    سوخو 35و 57 رو روسیه به ایران خواهد داد شک نکن
    اما زمانی که از رده خارج شدن وبا جنگنده های جدیدتر جایگزین بشن
    بجای اینکه اوراق کنن و به قیمت ضایعات بفروشن به قیمت جنگنده روز میفروشن به ج ا ا
    کشوری که کلی زحمت کشیده و با نقشه و برنامه مثل سناریوی تخیلی توهمی کودتای نوژه و عملیات عقاب
    و تجهیز عراق به جنگنده های پیشرفته و پدافندهای موشکی پیشرفته تونسته نیروی هوایی قدرتمند ایران و که میتونست مایه نگرانیش باشه رو تضعیف و بی خطر کنه چرا باید بیاد جنگنده مدرن و قوی بهش بده؟
    روسها با ما ایرانی ها یه فرق عمده دارن و اصلا حافظه شون شبیه ماهی نیست
    تو یه قرن گذشته با دو جنگ یک سوم ایران و تصاحب کردن و اگر تو مسولین ما به قدر یه جو غیرت باشه که فعلا نیست باید به انتقام فکر کنن
    کسی رو که دیروز زخمی کردی رو چرا باید بهش چاقو هدیه بدی.؟

    پاسخ

    پول ها و سرمایه های ما تو روسیه بلوکه شده هواپیمای مسافربری مارو روسیه زده نامرداژنرال سلیمانی را هم به شهادت رساندند اختلاس گرا و دزدان مملکت راتو کشور خودشون راه دادن.ایران ومردمشو 40سال تحریم کردن .خدا ازشون نگذره خدا آمریکا را حفظ کنه س

    پاسخ

    دوست عزیز همیشه یک فرد یا یک کشور یک جور نمی مونه و قابل تغییر هست مخصوصا شوروی که دیگه نه مردمش و نه سیاست مداراش مثل قبل هستند و نه افکارشون مثل شوروی سابق هست و نمیشه فردی یا کشوری که خوب بوده را گفت الان هم خوبه و یا زمانی بد بوده الان هم بد هست الان روسیه میلیونها مسلمان داره و سیاست مداراش و پوتین هم افکارشون قابل مقایسه با شوروی سابق نیست و اینگه اگه بخواهیم مثل شما فکر کنیم باید بگیم که با هیچ کشوری نباید ارتباط داشته باشیم با هیچ کشوری همه کشورها با ما بدی کرده اند خوب باید الان را دید که ه کسی دوستمان هست و چه کسی دشمن ما و در ضمن آمریکا دشمن ما نیست ما دشمن آمریکا هستیم از صدها سال هست نه الان هست و درض من روسیه به ما متکی هست مثل پهباد یا فروش نفتش توسط ایران و ایران درصدش را می گیره و کالا و مواد غذایی از ایران می گیره و خیلی چیزهای دیگه و حتی برای ایران هم کمک می کنه و تبادل کالا و غیره دارند و بقورت برد برد با هم کار می کنند و منافع مشترک زیادی دارند الان هم منطقه هم روسیه و غرب از نظر سیاسی محتاج ایران هستند

    پاسخ

    برادره من کل کل نکنید این همه کارمند بسیار مازاد بر نیاز مملکت داره این عزا نیست جنگنده اهل بوق نو نوار کردن عزا شده.کل ارتش ما بجز یگان پهپاد و موشکی از نیرو هوایی گرفته تا دریایی کرده بیرون ۹۰درصد تجهیزات نظامی از رده خارج شدست خداوکیلی دعا کنید جنگ نشه اوضاعم از رضاپهلوی بدتره.

    پاسخ

    آخه اوسکول جان…
    اگر میتونستن با ایران در بیوفتن که تا حالا صدبار پودر شده بودیم …
    سوپر کوماندوهاشون هم که از پونصدمتری سربازان ما رد میش، از ترس خودشون رو کثیف میکنن!!

    پاسخ

    از اونجایی که هرچی بگم با استدلالهای مضحک روبرو میشم پس فقط میتونم براتون آرزوی عقلی سلیم و بینشی واقع‌گرایانه کنم
    موفق باشید

    پاسخ

    روسیه هر چی آشغال قدیمی رو میده ایران .

    پاسخ

    اصلا خبر رو خوندی اوندی نظر میدی ؟ اینها خریداری نشدند اورهال شدن

    پاسخ

    روسیه هر چی آشغال قدیمی رو میده ایران

    پاسخ

    روسیه ۳۰۰۰ فروند از این جنگنده ها داره تو اوکراین گیر افتاده با افتخار دوتا از جنگنده های کارکرده روسیه رو مطمئنا به چندین برابر قیمت خریدین با اوناهم گنده گویی میکنین.به فکر درد مردم باشین مردم جنگ و موشک نمیخوان نون لازم دارن.کم کرم بریزین و دنیا رو بهم بزنین.یکم غیرت و وجدان داشته باشین

    پاسخ

    نظر مغز نداشته ای که زیر شدید ترین بمباران رسانه ای دشمنه

    پاسخ

    نظر گاو خر مذهبی که زیر شدیدترین تر بارانه اخونداس

    پاسخ

    فقط مردم ایران گرسنه اند .چند ماه تو کشور اغتشاش و درگیری بودیکی حرف از اقتصاد نزد ولی تا دلت میخواست در مورد زن و آزادی . کشف حجاب سر و صدا کردند . مردم واقعا گرسنه هستند

    پاسخ

    اصلا خبر رو خوندی اوندی نظر میدی ؟ اینها خریداری نشدند اورهال شدن. متاسفم برای معز کوچکت

    پاسخ

    عجب سیاستی داریم کشوری که مردمش به نون شب محتاج هستن هواپیمای جنگی میخواد چیکار همین گرسنه ها تهدید اصلی کشور هستن روسیه خیلی بیشتر از ما تسلیحات نظامی داشت آخرش چند تیکه شد کاش بجای صرف هزینه برای. نابودی دشمنان بالقوه به فکر رفاه مردم بود مردمی که ثروت ملی کشورشان را نه برای خود بلکه برای نابودی دشمنان غرضی خود دارند از دست میدهند

    پاسخ

    داداش فکر میکنی اگه صنایع نظامی تعطیل بشه ایران‌خودرو و سایپا برامون شق القمر میکنن؟
    یا خونه میشه متری یک میلیون؟

    پاسخ

    سلام من در این ۴۷سال عمرم به این نتیجه رسیدم اگه دشمنان جمهوری اسلامی ذره ای شانس برای نابودی ایران داشتن دریغ نمی‌کردند پس نتیجه میگیریم آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونن بکنم شک نکنید

    پاسخ

    بهتره بگی پس نتیجه میگیریم که ابرقدرت نظامی دنیا و همپیمانهای اون اصلا از اول هم قرار نبود این حکومت رو ساقط بکنن. شما رو به خدا از پای ۲۰:۳۰ بلند شید یه کم مطالعه کنید و تاریخ بخونید و اطلاعاتتون رو بالا ببرید

    پاسخ

    آخرش خودتون هم نفهمیدین ج.ا.ا دست نشانده عرب و شرق است یا مخالف غرب و شرق؟؟؟!!
    چرا هر لحظه نظرتون ۱۸۰ درجه چرخش داره؟؟؟!!!
    چرا اینقدر پوچ و بی هویت و بی مغز و بی منطق و بی حافظه هستید؟؟

    پاسخ

    دشمنان درلباس دوست خوب کارشان دارند انجام میدهند کافی است وضعیت ایران را در دهه های مختلف در مقایسه با هم مرزها وهم دورانش در مواردی چون جایگاه خودومردمش وپولش وقدرت نظامی اقتصادی ،امنیت وجایگاه دانشگاهها ودرخواست مهاجرت و ..مقایسه کنی

    پاسخ

    تو خودشو ناراحت نکن بجاش از پهپاد استفاده میکنن
    کمی هم مودب باشی بهتره آفرین

    پاسخ

    خب خدایش بد نیست فقط قدیمی وخطرناک نیستند.

    پاسخ

    باز خدا را شکر کرد در زمان تحریم نیروهای مسلح حتی یک پیچ هم از طرف امریکاه واروپا به ما داده نمی‌شود به لطف خدا بعد دانشمندان جوان وعزیز ایرانی در تمام زمینه ها حرف برای گفتن داریم خودکفا شده ایم اگر در تمام وزارت خانه ها ۵۰درصد پیشرفت در این۴۴سال انقلاب مثل وزارت دفاع می‌داشتم ایران از این که هست بهتر میشد وگامی بیشتری درخودکفای برداشته بودیم به کوری چشم تعدادی از دشمنان این ملت از تریبون خود جمهوری اسلامی در اختیار آنان قرار گرفته ودارند از عطوفت اسلامی حکومت اسلامی استفاده می‌کنند وق وق زیادی کردند ومیکنند غلط زیادی کردند می‌گویند موشک خو ب است اما شکم آنان را سیر کنید کسی نیست بگید تو چه کاره هستی تصمیم برای ملت میگری ابلیس زمان

    پاسخ

    بازدارندگی ایران در برابر ارتش های قدرتمندی مثل آمریکا نیروی هوایی نیست .جنگ خلیج فارس نشون داد که هر چقدر هم جنگنده پیشرفته داشته باشی قبل اینکه از زمین بلند بشه در برابر آمریکا از بین رفته . چطور شما فکر می کنم میتونی از آمریکا جنگنده بخری و بعد همون جنگنده ها رو در جنگ احتمالی علیه خودش استفاده کنی ؟ بازدارندگی ایران مجموعه پیچیده ای از توان موشکی و پهپادی و توان نبرد نامنظم قایق های تندرو در خلیج فارس و نیروهای متحد منطقه ای هست . این جنگنده ها هم که قدیمی هست کارایی خاص خودشون رو دارند . حداقل برای آموزش خلبان‌ها و برای اموری مثل پشتیبانی نزدیک هوایی که کارایی دارند .هنوز خیلی از ارتش های دنیا از همین جنگنده ها دارند استفاده می کنند. همین اف پنج ها رو برزیل ارتقا داد و جایگزین میراژ ۲۰۰۰ کرد. صمن اینگه گویا در حال نصب موشک های دوربرد هواپایه رو برخی از این جنگنده های قدیمی اند تا ازشون بعنوان لانچر پرتاب موشک هواپایه استفاده بشه که در صورتی که چنین اتفاقی بیفته اون وقت همین ها کارایی بسیار بالایی خواهند داشت. یادمه تا چند سال پیش در خصوص موشک ها هم امثال شماها پس گفتید فتوشاپ هشت و البته خیلیا من جمله خود بنده باور می کردیم ولی الان قابلیت های این فتوشاپ ها رو داریم مس بینیم به نحوی که الان در توافق موقت ایران با آمریکا یکی از بندهای شرایط اینه که ایران موشک بالستیک به روسیه نده. اصلا همین ادعا که استفاده از این جنگنده ها در جنگ اوکراین توسط روسیه بخاطر ارزان بودنش خودش دو تا تناقض و ایراد اساسی بهش وارده. یکی اینکه اولا جنگ بخصوص وقتی طولانی میشه هزینه اش از هر چیزی مهمتره و اگه این طوره که هزینه اش پایین تره این مزیت بسیاز بزرگی هست . شما قدرت آتشت حتی اگه نصف بشه کلی هزینه اش یک دهم قبل بشه باز هم به نفعت هست. دوما چطور میتونه یک جنگنده قدیمی نسل قبل که نیاز به کلی اورهال هم داره هزینه کمتری از جنگنده های مدرن امروزی داشته باشه.

    پاسخ

    شاسکول یه سوخو ۲۴ ساقط بشه هزینه اش بیشتره یا یک سوخو ۳۴ یا ۳۵ ؟اسکول نفهم

    پاسخ

    بازدارندگی ایران در برابر ارتش های قدرتمندی مثل آمریکا نیروی هوایی نیست .جنگ خلیج فارس نشون داد که هر چقدر هم جنگنده پیشرفته داشته باشی قبل اینکه از زمین بلند بشه در برابر آمریکا از بین رفته . چطور شما فکر می کنم میتونی از آمریکا جنگنده بخری و بعد همون جنگنده ها رو در جنگ احتمالی علیه خودش استفاده کنی ؟ بازدارندگی ایران مجموعه پیچیده ای از توان موشکی و پهپادی و توان نبرد نامنظم قایق های تندرو در خلیج فارس و نیروهای متحد منطقه ای هست . این جنگنده ها هم که قدیمی هست کارایی خاص خودشون رو دارند . حداقل برای آموزش خلبان‌ها و برای اموری مثل پشتیبانی نزدیک هوایی که کارایی دارند .هنوز خیلی از ارتش های دنیا از همین جنگنده ها دارند استفاده می کنند. همین اف پنج ها رو برزیل ارتقا داد و جایگزین میراژ ۲۰۰۰ کرد. صمن اینگه گویا در حال نصب موشک های دوربرد هواپایه رو برخی از این جنگنده های قدیمی اند تا ازشون بعنوان لانچر پرتاب موشک هواپایه استفاده بشه که در صورتی که چنین اتفاقی بیفته اون وقت همین ها کارایی بسیار بالایی خواهند داشت. یادمه تا چند سال پیش در خصوص موشک ها هم امثال شماها پس گفتید فتوشاپ هشت و البته خیلیا من جمله خود بنده باور می کردیم ولی الان قابلیت های این فتوشاپ ها رو داریم مس بینیم به نحوی که الان در توافق موقت ایران با آمریکا یکی از بندهای شرایط اینه که ایران موشک بالستیک به روسیه نده. اصلا همین ادعا که استفاده از این جنگنده ها در جنگ اوکراین توسط روسیه بخاطر ارزان بودنش خودش دو تا تناقض و ایراد اساسی بهش وارده. یکی اینکه اولا جنگ بخصوص وقتی طولانی میشه هزینه اش از هر چیزی مهمتره و اگه این طوره که هزینه اش پایین تره این مزیت بسیاز بزرگی هست . شما قدرت آتشت حتی اگه نصف بشه کلی هزینه اش یک دهم قبل بشه باز هم به نفعت هست. دوما چطور میتونه یک جنگنده قدیمی نسل قبل که نیاز به کلی اورهال هم داره هزینه کمتری از جنگنده های مدرن امروزی داشته باشه.

    پاسخ

    بنده در این یک سال اولین بار هست که در مورد تجهیزات هوای و بازسازی نظر دادم متاسفم که براحتی دروغ می فرمایید !!!!!
    شماتحمل یک مطلب استدلالی را ندارید و سانسور می کنید اگر حاکم شوید چه جنایت های انجام میدهید !!!!؟؟؟
    تکرار مطلب ارایه شده
    با سلام از مدیران و متخصصان ایرانی هوشمند کمال تشکر را دارم .باز سازی و نوسازی تجهیزات از مهمترین حلقه های زنجیره طراحی و ساخت و تولید تجهیزات هوای می باشد هر چه تنوع مدلهای این تجهیزات بیشتر باشد ما سریعتر در مسیر طراحی و ساخت حرکت می کنیم و زودتر به خودکفایی خواهیم رسید ۸۰درصد زیر ساخت برای طراحی و تولید یک محصول ازمسیر بازسازی و نوسازی بدست می آید .
    با تشکر از زحمت کشان ایران اسلامی ،که امید بخش ملت عزیزو آگاه و جان بر کف کشورمان هستند.وخاری در چشمان موجودات وابسته به اجانب می باشند .

    پاسخ

    با سلام از مدیران و متخصصان ایرانی هوشمند کمال تشکر را دارم .باز سازی و نوسازی تجهیزات از مهمترین حلقه های زنجیره طراحی و ساخت و تولید تجهیزات هوای می باشد هر چه تنوع مدلهای این تجهیزات بیشتر باشد ما سریعتر در مسیر طراحی و ساخت حرکت می کنیم و زودتر به خودکفایی خواهیم رسید ۸۰درصد زیر ساخت برای طراحی و تولید یک محصول ازمسیر بازسازی و نوسازی بدست می آید .
    با تشکر از زحمت کشان ایران اسلامی ،که امید بخش ملت عزیزو آگاه و جان بر کف کشورمان هستند.وخاری در چشمان موجودات وابسته به اجانب می باشند .

    پاسخ

    متاسفانه این هواپیماهایی که داریم و جدیدا همونارو رنگ میکنن به تیم‌های دیگه میکنن. اینا در مقابل نسل‌های چهار پنج. هیچ شانسی ندارند. به قول اون دوستمون که گفت استرالیا داره آف 18 اسقاط می‌کنه. خود آمریکا داره آف 22 رپتور که یکی از بهترین هاست رو میزارن کنار و به فکر نسل 6هستن. حالا در مقابل یک جنگ واقعی قطعا نبرد هوایی رو باختیم . آسمان دست دشمن باشه یعنی جنگ باختیم .

    پاسخ

    پهباااااااااآااااااااااااااااااااااااااااد
    هایپریونییییییییییییییک

    پاسخ

    اون تهباده نه پهباد🤣 نمیدونم توی مغز بعضی ها چی میگذره.. یه ساعت وقت بذارید از جلوی منبر حضرات بلند شید تحقیق کنید ببینید آیا الکی به کشوری میگن ابرقدرت نظامی؟؟ فکر میکنید کشوری مثل آمریکا اگه واقعا بخواد حمله نظامی کنه چند ساعت کافیه تا تمام امکانات و زیر ساختهای در پیت ج.ا. رو نابود کنه

    پاسخ

    تازه میگن یک بمبی هم داره که اگر بزنه تمام زیرساخت های دفاعی کشور مون سوسک میشه ….
    الحق که مغز و روح تون رو پای ایران عنترنشنال دود کردین رفت پی کارش…
    آخه اوسکول .. اگر آمریکا توان حمله به ایران رو داشت که تا امروز ۵۰ بار با خاک یکسان مون کرده بود و باید به سربازان یانکی میگفتی آمیرزا…

    پاسخ

    اوورهال کردن هواپیماهای قدیمی و از رده خارج شده چه سودی واسه مملکت داره.به فکر خرید یا ساخت جنگنده های مدرن نسل 5باشید

    پاسخ

    اینا لیاقتشون همون پس مونده های روسی هست چون خودشون تربیت شده دانشگاه ای روس هستن بایدم گوهشون رو بخورن

    پاسخ

    سلام.
    ما ضایعات میخریم، البته نه به این قیمت که تمام داشته های ایران و آبروی ایران را به تجاوز روسها گره بزنند و درعوض این زواردررفته های ۵۰ سال پیش بی بخار رو که حتی نمیتونن مقابل اکراین پرواز کنن رو بدهند.

    این هواپیماها همون سوخو ۳۵ هست دیگه نه ؟
    همه میدونیم که از اولش هم قرار نبود روسیه تف هم تو بشقاب اینها بیندازه.
    روسیه فقط ضایعات آهن رو داده اونهم ،به قیمتی که احمقها هم نمی‌خرند.

    پاسخ

    ایران بیشتر از چهل سال تحریمه از امکانات موجود و با ارتقاء میتوان نیازها را تا حدودی رفع کرد حالا شما که استادید همه جنگنده ها وموشکها را دور بریزیم وناظر از دست رفتن کشور باشیم شما راضی میشوید بی دین باشی و وطن پرست انسانی ، کمی عشق وطن داشته باش

    پاسخ

    اووووه..
    نکنه شما فاکتور خرید بستی که از قیمت ها و کیفیت جنس هم خبر داری؟؟؟!!!
    بخواب که یخ کرد …

    پاسخ

    سوخو۲۴ دیگه فاقد ارزش عملیاتی ست در دنیای مدرن امروز اورهال چنین جنگنده های ابو قراضه فقط هدر دادن منابع مالی و انسانی ست به فکر ساخت جنگنده نسل ۵ و ۶ باشید و باجان خلبانان عزیز هم بازی نکنید زمستون آتیشش بزنید تا معتادان متجاهر سردشون نشه

    پاسخ

    فکر کن هی پیکان و ژیان . تعمیر کنی ! . خود تعمیراتی حاضر نیست از تهران تا مشهد بره ! .
    نداشتن سنگین تری

    پاسخ

    اصلاً تو زرنگی ایرانیها شک نکنید! در هر لباس یا حکومتی که باشند و طبق جملات رسول‌الله (ص) که فرمودند
    علم اگر در آسمانها باشد پارسیان بدان دست خواهند یافت
    حقیقتی است و برای همینه که 4۰۰۰ ساله این سرزمین بخاطر ترس از این ملت با هوش شده محل تاخت و تاز قدرتهای جهان

    پاسخ

    فعلا که چهل چند سال مستعمره روسی بودیم الان شدیم چین مسعولین حکومتی که هیچ کدام متولد ایران ایرانی نیستن متاسفانه ایران ما اشغال شده هست و تمام منابع ایران حراج کردن . خوب قطعا به نفع قدرتهای منطقه از جمله آمریکا اسراعیل روسیه چین و غیره هست یک ایران منزوی و کلی منابع . بهترین گزینه برای چپاول است. اونوقت چی داریم هیچی مردم گشنه بالای 98درصد معترض. ببینم جنگ بشه همین شما دمتون میزارید رو کولتون فرار. بقیه مردم براشون دیگه مهم نیست تره هم برای این رژیم و میعولینش خورد نخواهند کرد . حالا بشین کامنت بده از توهمات ذهنی. در جنگ واقعی ما باختیم تمام شد رفت.

    پاسخ

    این نظر شخصی شماست ومحترم ولی ایرانی به خاکش تجاوز شه کاری نداره مسئول کیه میره دفاع واین هواپیماها هم برا پشتیبانی نزدیک ودفاع درخاک خود ورهگیری و ارسال تصاویر به راداز زمینی وموشکهای پدافندی خوبن همچینم بی خاصیت نیستن تووضع تحریم همینا همغنیمته

    پاسخ

    حکومت پشتوانهّ ملتی نداره خیلی شبیح پایان سلسله های هست که اواخر عمر خود میگذراند

    پاسخ

    به همین هوا باش پس

    علی به همین خیال باش فقط پیک نیک رو زیاد روشن نزار.شاید بقیه خواسته باشن مثل تو نظربدهند.اسکل جان

    خیلی بدبختی غرب زده

    پاسخ

    چرا هرکی حرف راست میزنه محکوم میشه به غرب زدگی؟؟یارو میگه اجاره خونه من سه برابر شده ولی حقوقم20درصد اضافه شده چرا مسئولین هیچ کاری نمیکنن،،یه دفعه ده نفر میگه تو غرب زده ایی..آقا اصلا هرچی شما میگید درسته؟همه ملت غرب زده هستن..شما که ولایت مدار هستی بیا یه فکری برای بدبختی مردم بکن.اگه میتونی کاری بکنی و نمیکنی پس دروغگویی اگر هم نمیتونی کاری بکنی پس لطفاً دهنت رو ببند و همه رو به غرب زدگی متهم نکن

    پاسخ

    هنوز یکسال نیست همون f14 که متخصص های توانمند شما اورحال کردن ۱ هفته بعد با مخ خورد زمین اصفهان
    الان نوبت پایگاه هفتم که ۲ تا سانحه بده

    اقتدار پوشالی دروغ های کوچک و بزرگ

    راستی از حاجی زاده بپرسید چرا سپاه به اف۱۴ ارتش توی خارک شلیک کرد و سرنگونش کرد و دوتا خلبانش رو کشت بعدم براشون پرونده سازی کرد

    قدرت منطقه دست به دامان عربستان و پشت پرده از آمریکا التماس پول میکنه تا قدری سال دیگر ج.ا به حکومت دیکتاتوری خود ادامه بده

    نظامی ها و بازنشستگان چند شغله
    بیکاری و تورم فساد مدیریتی و دستگاهی
    تبلیغات جنسی در خیابان برای بچه دار شدن یکی از راه های حکومت های دیکتاتور کمونیستی است تا با افزایش جمعیت عموم مردم را در فقر نگه دارن تا کنترل بیشتر برای حکومت کردن داشته باشند مصرف بیشتر نسبت به تولید…

    تقدیم تمام منابع کشور دو دستی به چین و روسیه کمونیست

    دلخوش به این مقدار نباشید بازم بیشتر هست

    راستی چرا وقتی طالبان ج.ا چنتا از سرباز ها و مرزبان های ایرانی رو کشت قدرت منطقه
    به گوه خوردن افتاد؟ قدرت منطقه رو با بشکه های زرد تمسخر کردن و حق آب هم بهشون ندادن ؟
    آها فهمیدم طالبان دست ساز خود ج.ا هست

    ۴۴ سال به دروغ راست گفتید به ملت که آمریکا و انگلیس دشمنه در حالی که دستتون با همشون تو یکاسه بود اگه انقلاب کردید و هستید از صدقه سری دشمنان ایران انگلیس آمریکا فرانسه و خلق و مجاهد تجزیه طلب هست.
    از کجا فهمیدم ؟ از اونجایی که صدا و سیما شبکه سه پریسا نصر آبادی عضو حزب کومله رو با یه حجاب به عنوان کارشناس مسائل سیاسی بین المللی طرفدار نظام رو دعوت میکنه و عررررررزشی ها و بسیجی ها هم پای صحبتاشون میشینن عررر عررر کنان خر کیف میشن

    اصلا میدونی چیه همش تقصیر رضا شاه و شاه بود که این تجهیزات رو خرید ۴۴ سال جواب سوال ملت همین دروغ ها بود

    با دروغ حقه بازی ۴۴ سال، پیش بردید ولی این کار دائمی نمی‌تواند باشد چنته تو خالی شما معلوم شده
    موقع خدافظی هست
    پاینده ایران

    پاسخ

    سوخو فنسر بعنوان رقیب هواپیمای تهاجمی اف ۱۱۱ اردواک معرفی شد که حتی اون زمان یعنی دهه ۷۰ از اف ۱۱۱ هم در ظرفیت و برد و بکارگیری موتور توربوجت پایین تر بود .در حالی اف ۱۱۱ پیشرفته تر با موتور توربوفن حدود ۲۵ ساله که از رده خارخ شده سوخو ۲۴ بدلیل شرایط اقتصادی بکار گیرندگان ازجمله خود روسیه هنوز در خدمت هست و مهمترین مزیتش حمله و نفوذ از ارتفاع پایین زیر افق دید رادار ها..شاید برابر کشوری مثل اوکراین بکار بیاد ولی در مقابل نیروی هوایی که آواکس داشته باشه مثلا پاکستان حمله از ارتفاع پایین معنی نداره.
    همانطوری که با چند تا جنگنده حتی نسل پنجم هیچ نیرویی به ابرقدرت نمیشه با داشتن موشک پیشرفته هم ابرقدرت تبدیل نمیشه.
    لازمه داشتن موشک و سکوی پرتابش داشتن جنگنده پیشرفته برای پوشش هوایی از اونه وگرنه مورد تهدید حمله هواییه.(دلیل پخش کردن سایت های موشکی در مرکز کشور هم همینه ) ..همانطوری که لازمه داشتن هواپیمای پیشرفته داشتن عقبه پرقدرت زمینیه.
    منظورم اینه برای ابرقدرت شدن حتی لعنوان منطقه ای فقط داشتن یک برتری کافی نیست (اونم برتری که یبار مصرف باشه و فقط یبار بتونی جواب حریف رو بدی شلیک موشک به دشمنان ایران با پاسخ قطعی ابرقدرت ها و ناتو و انریکا مواجه خواهد شد واسه همینه علیرقم همه حرکات اسراییل علیه ایران تاکنون موشکی سمتش شلیک نشده.چندتا شلیک هم به عراق پیراسال با اجازه و هماهنگی بوده)

    پاسخ

    سوخو فنسر بعنوان رقیب هواپیمای تهاجمی اف ۱۱۱ معرفی شد که حتی دهه ۷۰ از اف ۱۱۱ هم در ظرفیت و برد و بکارگیری موتور توربوجت پایین تر بود .در حالی اف ۱۱۱ پیشرفته تر با موتور توربوفن حدود ۲۵ ساله که از رده خارخ شده سوخو ۲۴ بدلیل شرایط اقتصادی بکار گیرندگان ازجمله خود روسیه هنوز در خدمت هست و مهمترین مزیتش حمله و نفوذ از ارتفاع پایین زیر افق دید رادار ها..شاید برابر کشوری مثل اوکراین بکار بیاد ولی در مقابل نیروی هوایی که آواکس داشته باشه مثلا پاکستان حمله از ارتفاع پایین معنی نداره.
    همانطوری که با چند تا جنگنده حتی نسل پنجم هیچ نیرویی به ابرقدرت نمیشه با داشتن موشک پیشرفته هم ابرقدرت تبدیل نمیشه.
    لازمه داشتن موشک و سکوی پرتابش داشتن جنگنده پیشرفته برای پوشش هوایی از اونه وگرنه مورد تهدید حمله هواییه.(دلیل پخش کردن سایت های موشکی در مرکز کشور هم همینه ) ..همانطوری که لازمه داشتن هواپیمای پیشرفته داشتن عقبه پرقدرت زمینیه.
    منظورم اینه برای ابرقدرت شدن حتی لعنوان منطقه ای فقط داشتن یک برتری کافی نیست (اونم برتری که یبار مصرف باشه و فقط یبار بتونی جواب حریف رو بدی شلیک موشک به دشمنان ایران با پاسخ قطعی ابرقدرت ها و ناتو و انریکا مواجه خواهد شد واسه همینه علیرقم همه حرکات اسراییل علیه ایران تاکنون موشکی سمتش شلیک نشده.چندتا شلیک هم به عراق پیراسال با اجازه و هماهنگی بوده)

    پاسخ

    داداش اورهال درسته یا بازسازی
    اون اورحال که شما میگی مثل اوردوز هست یعنی حال کردن بیش از بیش از اندازه😂😂😂😂

    پاسخ

    حق کلام را گفتید حال کسانی که خودرا به نفهمی زدند یا نمی‌خواهند بفهمند که اخرش هم نمیفهمند وعده ای هم منافع شخصی دارند حتی اگر خوب هم میفهمند اما اکثر میفهمند اما ترس برادر مرگ است

    پاسخ

    به نظرم بهتره خودت رو به یک روانپزشک معرفی کنی

    پاسخ

    بابا جنگ واقعی شناس، بابا متخصص جنگهای مدرن! باعشه و در طرف مقابل مغز و ذهن بخشی از مردم ما هم مستعمره غرب شدن و کلا سالهاست هیچ حرف جدیدی نمی زنن و از صبح تا شب می شینن پای منوتو و اینترآشغال و بی بی سی و دقیقا حرفهای دوزاری اونها رو هی نشخوار می کنن! خسته نشدین خداییش!؟

    پاسخ

    ۴۰ ساله مستعمره روس بودیم..؟؟!!!
    اگر جنگ بشه انقلابی ها فرار میکنند؟؟!!!
    فکر میکنید این چند دهه گذشته که ثانیه به ثانیه اش جنگ تمام عیار بوده ، کشور رو کدام جماعت سرپا نگه داشتند؟؟!!!
    این اطلاعات تاریخی رو از کجاتون درمیارید؟؟!!!
    خداییش هیپنوتیزم شدین یا واقعاً همینقدر اوسکول تشریف دارید؟؟؟!!!

    پاسخ

    عوضش ایران موشک های فوق‌العاده ای داره

    پاسخ

    اره خوبشم داریم.👌👌

    پاسخ

    اتفاقا آمریکا می خواهد به ایران نزدیک شود ولی رژیم اپارتاید اسرائیلیها ، دشمن درجه یک ایرانی ها ، از حسادت می ترکند و نمی گذارند .
    احترام متقابل در رابطه های کشورها باید برقرار باشد .

    پاسخ

    همینها را هم کسی دیگه خرید وگرنه خرید اینا عرضه میخواد

    پاسخ

    باید به عرض اون مخ پوک وخالی ات برسونم که از قاجار تاپهلوی در دوران معاصر هردو نتونستند از تجزیه ایران جلوگیری کنند،نقشه کشوررو با دورانهای قاجار تا اوخر دوران پهلوی بررسی کن تا ببینی که این شیر بایال وکوپال توسط همین حکومتها به یه گربه تبدیل شده ولی با ظهور حکومت اسلامی به رهبری خمینی بزرگ که جونم رو برای آرمانهاش میدم ویه عده شل مغز که جدیدا از سرحقارت انگ غیر ایرانی بهش می‌زنند که باید بگم همین به اصطلاح غیر ایرانی چنان شور وشعفی در دل مریدانش راه انداخت که۸سال بادست خالی وبدون کمک هیچ کشور ابر قدرتی با اتکا به جوانان رشیدش با اهدای خون پاکشون با دور زدن تحریم انواع تجهیزات رو خودشون مبتکرانه ساختند ووارد کردند ولی نگذاشتند این کشور تکه به تکه بشه،حالا اگه واژه غیرت رو برات تفسیر کردم که در خون ایرانیها از قبل هم بود وبا ظهور خمینی دوباره جون گرفت برات ادامه ماجرا رو بگم،بعد خمینی یه سید بزرگ این پرچم رو برداشت که بزرگترین تئوریسین‌های دنیا خطرناکترین وبی رحمانه ترین تئوری‌های نابودی این ملت رو شبانه روز میپیچیدند ولی با بودن اون سید عزیز همگی رنگ باخت وبه کاغذباطله تبدیل شد حالا اگه نشخوار روشنفکریت تمام شده برات بگم ایران فعلی در مرحله ای قرار داره که هیچ ابرقدرت فعلی ودرآینده هم نخواهد توانست به ایران وایرانی نگاه چپ بندازه،حالا اگه مجدد از جنگنده های شاه خواستی تعریف کنی که اگه شاه نبود واین حرفها باید برات بگم جنگنده های شاه بهترینها بودند اما با شکلی که بهترین خلبانانش یه عده اعدام شدند به خاطر خیانتهاشون یه عده فرار کردند ونمونه دیگه حتی تسلیحات روی جنگنده های غربی در اوایل انقلاب برای۳ماه جنگ کافی بوده به گفته همه فرماندهان نظامی پهلوی وجمهوری اسلامی چون علاوه بر بمب وموشک بروزرسانی جنگنده ها هم باید اجرا می‌گردید وبانبودن مستشاران امریکایی عملا جنگنده ها مثل یه کمان بدون تیر وپیکان بودند بود ونبودشون فرقی نداشت اینجا بود که جوانان دانشگاهی وارد شدند واز هیچ،بمب وموشک ورادار ساختند وجنگنده ها رو سرپا نگهداشتند،وهشت سال جلوی بزرگترین همپیمانان دنیا جنگیدند ونگذاشتند یه وجب از خاک پاک ایران کم بشه،وبدون حالا که منافقین مقرشون متلاشی شده شما سلطنت طلبها وغرب پرستها که جاشون رو پرکردید هم نمی‌تونید پخی تناول کنید،واین ایران برای سالیان سال در همه عرصه های نظامی توان دفاع از خاک پاک ایران رو دارد حتی اگه به ظاهر با تبلیغات عقب مونده های غرب پرستی مثل شما سمپاشی رسانه ای بشن،روی واقعیت ماجرا این ایران قوی وجمهوری اسلامی هر نقشه ای رو خنثی وبه بدترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد،نمونش آرامکو،عین الاسد ومقرهای کوموله ودموکرات رو برو در موردشون تحقیق کن.همچنین از اشغال دو همسایه یعنی سوریه وعراق هم جلوگیری کرد واونها رو به عنوان بازوان قدرتمندش برای جلوگیری از ترک تازیهای اسراییل وآمریکا تبدیل کرد.

    پاسخ

    حتما بدرد میخوره که این همه خرج ومخارج ونیرو صرف میشه

    پاسخ

    والا من فکر کردم سوخو 35 وارد ایران شده ..
    حالا دیدم ای داد بی داد
    .

    پاسخ

    وزارت دفاع ایران بدلیل تنوع ناوگان هوایی ایران که شامل همه نوع جنگنده های شرقی و غربی میشه، در بازآمد و تعمیر و ارتقا پرنده های نظامی بشدت متبحر و پیشرفته شده. بطوریکه حتی روسیه برای اورهال هواپیماهای ایرباس و بویینگش اونهارو به ایران میفرسته. درود بر نظامیان غیور و عزیز کشورمون ❤️

    پاسخ

    نسبت شما با شیرین تو کامنتا چیه سایبری عزیز؟ 🙂

    پاسخ

    اونا قبلا وارد شدن

    پاسخ

    همینی که هست تو نبرد میدونی چی کار میکنه؟

    پاسخ

    خدا رو شکر ممنونیم

    پاسخ

    یه لحظه فکر کردم جنگنده هایی مثل سوخو ۵۷ یا جی ۲۰ هست!!!!!! بعد عکس ها رو دیدم دوتا اساب بازی ماقبل تاریخ!!!!!!!🤣🤣🤣🤣

    پاسخ

    تیم تحلیلی شما به سوخو ۲۴ فنسر و سی ۱۳۰ هرکولس میگن اسباب بازی ماقبل تاریخ؟؟؟ خیلی خوبه ک اسم دوتا جنگنده رو یاد گرفتی، درضمن سوخو۲۴ فنسر رو هنوز روسیه هم داره استفاده میکنه، و سوخو۵۷ پکفا و جی۲۰ هنوز در کشور سازندشون هم بصورت عملیاتی نیستن.
    دانشمند

    پاسخ

    دانشمند شمایی که نمیدونی سوخو ۲۴ رو روسیه به خاطر اینکه هزینه جنگ و حداقل نگه داره استفاده میکنه و در مقابل کشوری مثل اوکراین که جنگنده پیشرفته نسل چهار و پنج نداره وگرنه سوخو ۳۴ رو جایگزین کرده در نیروی هواییش سوخو ۲۴ ها عملا اسقاطی هستن تمام جنگنده های نیروی هوایی در یک جنگ واقعی هیچ شانسی ندارن اف ۴ و اف ۵ و اف ۱ میگ ۲۳ 🤣 استرالیا داره اف ۱۸ هاشو اسقاط میکنه بعد یه عده شاسکول به اف ۱۴ عهد بوق که همه زمینگیر شدن افتخار میکنن

    پاسخ

    میدونستید اروپا امریکا بخاطر همجنسبازا اسم پدر مادر زن شوهر حذف کردن گذاشتن والد یک والد دو 😂 شریک یک شریک دو😂اینایی که میگن بسیجیا و طرفداران حجاب در اقلیت هستن و باید قانون حجاب به نفع اکثریت باشه بیان بگن پس چرا اربابشون آمریکا اروپا بخاطر اقلیت همجنسباز اسم پدر مادر زن شوهر توی شناسنامه و کتاب مدارس حذف کرده؟😂 مگه نباید قانون به نفع اکثریت باشه؟ چرا بخاطر اقلیت همجنسباز اینقدر تبلیغ میشه در حالی که تعداد ناشنوایان معلولان خیلی بیشتره چرا اقلیت همجنسباز حق رژه دارن میتونن پرچمشون بیارن توی خیابون ولی یه مسیحی حق نداره صلیب بندازه گردنش ؟چرا اگر کسی به اقلیت همجنسباز توهین کنه دستگیر میشه ولی توهین به دین مشکلی نداره؟ و خیلی مثالای دیگه

    پاسخ

    با این مثال طرفدار های حجاب رو مثل همجنس‌بازها قرار دادی.کل حرفت که سفسطه بود.ولب حداقل یکم قبل زر زدن فکر کن

    خدایا شکرت که دشمنان این مردم ایران رو بی عقل ترین ها انتخاب کردی. نه میدونن کجا باید حرف بزنن ،نه میدونن چی باید بگن. فقط یه مشت مرده متحرک. بدون مغز بدون فکر

    آخه چه ربطی داره به این موضوع جنگنده

    عزیز شما یک چیز ژنتیک را با یک چیز اموختنی واکتسابی مقایسه کردی فکرنکنم مقایسه درستی باشه

    برای تمام این حرف هایی گفتی مدرک بیار در ضمن گه نخور وقتی پاتو از دهاتتون بیرون نزاشتی در مورد یه کشور دیگه نظر بدی

    الان اینایی ک گفتی چ ربطی ب اینجا داش

    د خفه شید دیگه
    کامنت ها (نظرت) فقط شر و ور و دری وری هستش

    زمین سفت شده و هیچ کدامتان زور نمی زنید ؟؟؟
    آخه بزرگواران خر چکارش به تیتاب ؟؟؟؟؟
    چرا موضوع بحث را عوض می‌کنید ؟؟؟؟؟؟!!!!!
    شما چکارتون به لحاف ملا!!!؟؟؟؟
    چکاربه افسارتون دارید ؟!
    اونی که شما را به چراگاه می‌برد ،خوب بلده کجا علف براتون بیشتر است!؟
    لطفاً زور بزنید هر چند زمین سفت باشد!!!
    دست از سخره بازی دست از وارد سیاست شدن بردارید لطفاً
    برید فقط بچرید بجوید نشخوار کنید اما اسراف نکنید….و…. خاک بر سرت زیبا کلام خرِدِ کپوک تاجزاده ،…
    در آخر کشبالا نکنید نور مانده ، سری هم به چیرمون بزنید
    عرضی نیست

    اگر شما ارزشی ها اکثریت هستید جرات یک رفراندوم ندارید راست میگید یک رفراندوم زیر نظر سازمان ملل بزارید خواهید دید شما حتی یک درصد آرا هم کسب نمیکنید . و کافی بنویسید آیا جمهوری اسلامی میخواهید یا نه . بعد بیا از شوهر ننت حرف برن

    باسلام فکرکنم شما هموطن گرامی بهتون میخوره که باهمجنس بازها تویه کشور زندکی کنی وقتی داشته های مارا هیچ حساب میکنی وبحث و به سمت کشورهای همجنس باز میکشونی بدنیست خودت هم یه سربرو کشورشون شاید بقیه فرهنگهاشون هم خوشت آمد و ماندگار شدی

    هرکس به خواهر و مادذ و زن خودش اعتماد داشته باشه از ازادی و کشف حجاب نمیترسه امثال شما یا عقده دارید یا به زنتون اعتماد ندارید

    دوست عزیز نمیدونم درایران زندگی میکنی یا در رویای خودت سیر میکنی همین الان سرزمین مقدسم ایران درکف همین خیابان ها فساد وتن فروشی بصورت ناجوانمردانه جولان میدهد ک اروپا دربرابرش شعب ابیطالب است فقری ک دلیلش ،ب تاراج بردن ثروت این مملکت بدست عده ایی مذهبی نما ک درظاهر ریش وپشم ودرخفا همجنس بازی و ب زمان خودمانی بچه بازی هستن دوست خوبم چشمانت را بازکن اگر در غرب بصورت علنی ادعای همجنس بازی میکنند لاقل روبازی میکنن ن مثل وطنی های ما درظاهر علیه السلام و بعد خداوند تشت رسوایی انها را بصورت فیلم برای همگان رو میکند ک منو تو ببینیم و درس بگیریم ک متاسفانه همیشه هستند افرادی ک تحت هیچ شرایطی حاضر نیستن واقعیت راقبول کنند باوجود اینکه هر روز شاهد رسوایی اخلاقی همین اشخاصی ک پرچمدار مبارزه علیه بی حجابی وغیره

    برادر خوبم چرا از روی تعصب قضاوت میکنی دقیقا روسیه از پکفا در جنگ اوکراین استفاده کرده از طرفی وقتی بدلیل مشکلات اقتصادی با چالش بودجه روبرو شده در فکر استفاده از تانکهای تی ۳۴ جنگ دوم جهانی هست

    اونچیزی که انتها نداره حماقت انسانهاست…

    تریاک تو از کجا میگیری خدایی ….

    وقتی نه شرافت داری نه آزادگی و نه حتی یه ذره عقل درست حسابی

    پاسخ

    به کوری چشمت جوونهامون موشک‌هایی ساختن که نیازی به هواپیما نداریم همین موشکهاس که اربابان بزرگتون خواب ندارن به امید خدا همین جوونهای باایمان وباسوادمون هواپیماهای پیشرفته هم خواهند ساخت شما شیشه تو بکش .

    آخه عزیزم موشکی هم چیز خاصی جز تبلیغات نیستیم،نگاه به تبلیغات همون شیاطین نکن میگن قدرت موشکی بالارفته اولا نسبی دارن توصیف میکنن دوماً صدام هم قبل از صاف کردنش دولت اصلی که می‌گفت سلاح کشتارجمعی داره شبکه های آمریکایی هم مدعی بودن عراق قصد حمله به آمریکا و اروپا داره و میخواد اقتصاد آمریکا تضعیف کنه🤔😂
    البته که عراق همچین قصدی داشت ولی مگه درحدش بود با اون حجم اقتصادی و تولیدناخلصش به جنگ با ابراقتصاد بره حال شده جریان موشک ی چی میگن که اگه زدن نکن بچه زدی بگن گنده زدیم وگرنه هرجا خواستی تحقیق کنه به زبان انگلیسی ده کشور اول موشک دردنیا همان شیاطین و داردسته هستند که حتی نیاز به تحقیق برا آدمی که حساب و کتاب بارش باشه نداره چون باقیاس دوبودجه نظامی میشه متوجه فاصله ها شد..
    خداروشکر که پروردگار ایران دوست داشته امروز هرآنچه به اسم امنیت داریم صدقه سر موقعیت جغرافیایی که داریم البته برعکسش هم صدق می‌کنه منتهی میشه گفت برارسیدن به پایتخت هرکسوری بخواد حمله کنه باید از ناوهای طبیعی جنگی جزایر عبور کنه وبه فرض گرفتن بندر باز صدهاکیلومتر باپایتخت فاصله خواهد داشت و برای تدارکات جنگی به مشکل میخورن
    دراصل درکل کشورها دشمن آمریکا فقط می‌تونه ازپس مخارج جنگ براکشورمون بربیاد و به هیچ عنوان نمیتونه از خلیج فارس برعلیه جغرافیا کشورمون استفاده کنه و تنها راهش حملات مستقیم هوایی نه از رو ناوجنگی چون ناوها زده میشه نتیجه ارزانترین راه حمله موشکی به ایران هست که هم به دنیا قدرت موشکی که تاامروز استفاده حقیقی درجنگ نشده نشان بده هم مسیر حمله تمام عیار باز کنه..
    خلاصه این جغرافیای کشورمون هست که باید قدر دانسته بشه دومین قدردانی باید از عموم جامعه باحجاب و بی حجاب نداره ازهمه باید قدردانی بشه چراکه بیش از چهل سال از فداکاری نسل پشت نسل میگذره به طور مثال یک ده شصتی کودکی جنگ نوجوانی سرکوب جوانی گرانی تورم دوران پیری صندوق های بازنشستگی ورشکسته دوران مرگ قبرهای تیلیاردی!
    واین برا تمام ده ها متولد شده هست تنها ده خوش شانس ده چهل و پنجاه بوده که دیگه اگه مسیر درست رفته باشند الان باید حداقل‌ها رو داشته باشند مابقی ده ها از شصت تا نود به معنا حقیقی کلمه کل نسلشون سوخته پس باید جای خودبزرگی بینی از این ملت از این جوانان که در وسط جوانی پیرشدن تقدیروتشکر بشه اونم نه با پروژه‌ای مثل مسکن مهر که بدتر تورم براشون افزایش بده بلکه با مدیریت صحیح نه تزریق پول! به طور نمونه در همان مسکن مهر میشد بهترین مسکن دولت بسازه که طول عمر بالا هم داشته باشه ولی واگذار نکنه که درنهایت موجب تزریق نقدینگی و برد یکسری بشه بلکه به زوج ها بدون پول پیش اجاره می‌داد اینطور بازار رهن و اجاره هم به طور غیرمستقیم کنترل میشد نه اینکه دستور بده بیست و پنج درصد … بعدخودش بلیط مترو اتوبوس بیش از صددرصد افزایش بده..
    خلاصه دوستان بسیجی حواستون جمع کنید در ده پیش رو کشورمون از جانب حملات خارجی در خطر نیست بلکه از جانب مشکلات اقتصادی داخلی موردحمله و خطر هست که با هیچ موشک نقطه زنی نمیتونید کنترلش کنید و تنها راهش اینه که اتاق فکری تشکیل بدید و از الان که مثل روز روشن هست در پنج سال آینده دلار به سیصد هزارتومان خواهد رسید چاره ای کنید وگرنه سال ۱۴۰۶ سال خاصی خواهد شد🙏
    دوستدارهمگی وایت‌شدو

    واقعیت آنقدر بعضی‌ها و اذیت می‌کنه که به چرت و پرت گفتن روی می‌آورند .‌‌ایران جز یکی از پنج قدرت موشکی دنیا هستش و بسیاری از تجهیزات نظامی رو خودش میسازه و حتی ابداع می‌کنه . در زمینه جنگنده و هواپیما کمبود داره و برای اینکه بتونه این کمبود رو جبران کنه اورهال هواپیما رو در داخل انجام میده و سیستمهای هوانوردی و رادارهای به روز دنیا رو روی این جنگنده ها نصب می‌کنه . فرق بین نسل جنگنده ها در نوع سیستم هوانوردی و رادارهای، تجهیز مهمات و موشکها هستش . که این کارها در داخل کشور داره انجام میشه . آف چهاردهی که در داخل کشور اورهال شده و در حال خدمت هستش اون جنگنده ای نیست که وارد ایران شده . تمام رادارها و امکانات داخل کابین به روز شده و برخی از امکانات نسل چهارم و حتی پنجم روی این هواپیما نصب شده . الان روی همین هواپیمای سوخو موشکهایی نصب شده که این جنگنده رو به کلی تغییر داده و احتیاجی به نزدیک شدن به هدف رو ندارم و صدها کیلومتر عقب تر می‌تونه اهدافش رو از بین ببره .‌‌‌نرود میخ آهنین در سنگ .

    عزیزم اگه همین آف چهارده ها زمان شاه خریداری نمیشد صدام تهران هم میزد ،، چطور تا دوسال اول جنگ که سلاح برای این هواپیمای شکاری بود خلبانان عراقی تخم نمیکردن به مرز ایران نزدیک بشن ،، اف چهارده یک نسخه ویژه و قدرتمند واسه نبرد هوایی هست و تمام جنگنده های جدید هم از همین مدل الگو برداری میشه چون وقتی این رو ساختن میخواستن تا چند دهه برتری هوایی داشته باشند ،، باور نداری مصاحبه های خلبانان عراقی رو ببین بهت میگن ،،،،،

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    اولاً off14 درست نیست منظورتون همون F14 هایی است که در۸سال جنگ فقط اسمشون تن خلبانهای عراقی و میلرزوند
    دوما نظر دادن به چنین موفقیتی که از ساخت هواپیما از صفر تاصد دست کمی ندارد اورحال هواپیمایی که کشورسازنده اش حاضرنیست یک قطعه کوچکش و به ما بفروشه خودش درنوع خودش بی نظیر است
    ولی شمایی که سر درنمیاری و باعث دلسردی هم میشی نظرندی خیلی خوبه

    سلام به همه اهالی شهر
    نمی‌دونم چرا باید بین ما ها تفرقه باشه که سودشو بقیه ببرن بقیه آیی که اگه دستشون برسه به مالو ناموس هیچ کس رحم نمیکنن نه شرق نه غرب نه عرب و نه هیچکس دیگه آیی دلش برای ما نسوخته و نخواهد سوخت ایران و ایرانی تنهاست

    تو که زر میزنی و انقد ایرانو پایین میاری یچی بت میگم طرفداری نیست برو فیلم موریک ۲ و ۳ رو ببین که خود آمریکا با اف ۱۴ تامکت توی خود فیلم آمریکایی سوخو۳۵ و سوخو ۵۷ روسیه رو ساقط میکنه منو قبول نداری بزن گوگل ببین بعد بیا زر بزن ممنون!!!

    دیگه امکاناتمون در همین حده… شما خودتو ناراحت نکن!!!

    پاسخ

    باهوش همون اف ۱۴ که میگی مضخرفه بری حتی داخل چت جی پی تی بزنی که درگیری اف ۱۸ . اف ۱۶ و یا اف ۱۵ با یک اف ۱۴ در نبرد بی وی ار چه نتیجه ای داره بهت اینو میگه که برد با اف ۱۴ چون اینا به حد رادار و موشک دوربرد این نیستن اصلا قربونت شم برو سایت اویتیشن کلاب رو سرچ کنی و بری داخلش مقاله ها و مصاحبه های خلباناشو گوش کن بعد میفهمی این اف چهارده که میگی اسباب بازیه چیه . بله آقای باهوش منطق مسخرت رو دوست دارم که تا یه چیز مسخره به زهنت میاد میگی چیزی بلد نیستی حرف نزن

    پاسخ

    گوزه چراغ یابو اف چهارده نسل سه هست وزنش بیش از حد سنگینه قدرت مانور ش کمه در زمان خودش عالی بود اف ۱۸ بعد از اف چهارده اومد و با قدرت و توانایی بیشتر اف چهارده رو بازنشست کرد شاسکول ساندیس به نرخ روز خور

    بله تامکت هواپیمای فوق‌العاده ایی هست قبول شما برو تو چت جی بی تی بزن درگیری تامکت و اف ۲۲ رپتور ببین چی جواب میده

    خداییش چرا وقتی معلوماتت در مورد یه چیزی انقد پایینه باز انقد با اعتماد به نفس نظر میدی!؟

    اف 14 قدیمی شده و حتی اف 18 هم قدیمی بحساب میاد. پس چرا اسرائیل که یکی از پیشرفته ترین ناوگانهای هوایی رو داره سفارش اف 15 داده به آمریکا؟! اف 15 خیلی از اف 18 قدیمی تره که! چرا بمب افکنهای ب 52 آمریکایی با اینکه متعلق به 71 سال پیشه همچنان ستون فقرات ناوگان بمب افکنهای آمریکا به حساب میاد!
    واقعا فکر میکنی هر چقد سال ساخت و شماره ای که کنار اف هر جنگنده میاد بیشتر باشه یعنی اون جنگنده بهتره؟! کلا اطلاعاتت در مورد جنگنده ها چقدره گوگولی؟

    پاسخ

    دارم درست میبینم ؟یه ضعیفه داره راجب مسائل میلتاری نظر میده ؟😳بچه جون تو هنوز فرق جنگنده و تانکو هم نمیدونی بعد امدی راجب صنعت هوایی حرف میزنی ؟کودن اگه اسرائیل اف ۱۵ امریکایی رو سفارش دادع با توجه به سفارششه ولی احمق زاده اینو در نظر بگیر که اون اف ۱۵ ها اف ۱۵ های ۴۰ سال پیش نیستن ارتقا یافتن و ارتقایی کع امریکه میده با ارتقایی که ایران میده رمین تا اسمون فرق میکنع چرا که اون جنگنده سازندش خود امریکاس قطعا انگار میکوبه از نو مبسازه خیلی فرق میکنه با اینجا که میاد یارو یه اسکین خز و استتار چسکی با یه اپتیک شخمی که اونم همه قطعاتش از اونوره یا هم نمونه دست دو کپی یه نمونه خارجیه رو بندازه رو هواگرد هروقت این چیزارو فهمیدی بعد بیا برو رو ممبر 😂

    اف ۱۵واف۱۸واف۱۶همچنینb52درسته خیلی سال پیش ساخته شدن ولی همشون هرچند سال یکبار به روزرسانی میشن.اسرائیل ام ازخمریکا اف ۱۵ هایی رو که به تازگی جنگ الکترونیکش به روز رسانی شده خریده.همه ی هواپیماهای دنیابه روز رسانی میشن مخصوصا هواپیماهای ایالات متحده.روسیه هم به تازگی سوخو۳۴رو به روزرسانی کرده.

    احمق نفهم اف پونزدهی که اسرائیل سفارش داد اف ۱۵ ای ایکس هست که تازه ارتقا داده شده و قادره ۲۴ موشک هوا به هوا حمل کنه خیلی از کارشناس های نظامی معتقدن قوی ترین جنگنده نسل +۴هست تا بسیجی و ساندیس خورهای یابو صفتی مثل شما هست آمریکا چرا حمله کنه دشمن احمقی مثل شما برای امریکا نعمته

    آخه ژتون اسراییل شد مثال که کلاً تمام تجهیزات چه قدیمی چه جدید برا کوبیدن اهداف ثابت میخواد تنها اهداف متحرکش پیک موتوری های فلسطین هستن،به طور مثال با تمام به قل شما ناوگان پیشرفته خودش هنوز قادر به یک حمله مستقیم هوایی به کشوری مثل ما نیست و چرا؟چون شما اینطور که بوش اینجاروبرداشته اطلاعاتت بابت آف ها و اعداد پسوندش زیاد،درثانی در آمریکا بازنشستگی جنگندها رو نکن مثال ذهنیت وگرنه تو محاسبات خودت به مشکل میخوری چرا که لاکهید اس‌آر-۷۱ بلک‌برد که مدل جنگی لاکهید ای-۱۲ هست که کلاً ده سال طراحیش زمان برد نهایتاً اولین آزمایش پرواز ای دوازده سال ۱۹۶۰ بود و سال ۶۷وارد نیروهوایی شد و سال ۶۸ بازنشسته!!!
    البته شما خوراکت اعداد و حروف اسامی هواپیما ها هست و نیازی به توضیح دی آن ای این مدل ها واستون نیست و بماند که پیشرانه پرت اند ویتنی جی طراحی ساختش حتی امروز برای امثال کشورمان با تمام نخبگانش امری غیرممکن هست (بعدازچهل سال از استفاده کلا سه پیشرانه به عنوان قلب تپنده تمام خودروهای داخلی به وضوح میشه متوجه شد) حال هرکدام از این بازنشستگان لاکهید وای‌اف-۱۲ حتی امروز ورودشان در نیروهایی هوایی هر کشوری انقلاب محسوب میشه و هنوز کاربردی هستند و تنها کشوری که هر ده سال از پس تحقیق و توسعه مدل های روز برمیاد خوب همان به قل دوستان اربابان همین دوستان شما هستند منتهی این دلیل نمیشود که ما جنگنده‌ای نسل های گذشته رو در یک جنگ مدرن کارآمد بدونیم و اگه کشوری هم در حال استفاده از مدل ها و نسل های دوم و سوم باشه یا مثل خودمان از سر اجبار هست و یا درحال پایین آوردن هزینه های جنگ با انسان های اولیه مثل جنگ اسرائیل با فلسطین و در دنیای امروز فقط یک اقتصاد پیدا میشه که برای کوبیدن چادرهای عشایر افغان موشک های مدرن و میلیون دلاری استفاده کنه که اونم قصد تحقیق میدانی هست همانطور که تنها تانک سیستم ماکرو دنیا فقط نیم ساعت عملیات میدانی در افغانستان داشت و دیگر اجازه حتی رسانه ای شدن پیدا نکرد چرا؟چون سلاح های آینده محسوب میشه مثل پروژه اسکورت وساپورت دو پهپاد هایپرسونیک از جنگنده نسل پنجمی که نهایتاً نتیجش با اضافه شدن تکنولوژی های پنهان کاری کارآمدتر و تغییرشکل درجنگنده میشه جنگنده‌ای نسل ششم که بیست سال هست آمریکا درحال تحقیق و توسعه این نسل هست در اصل میشه اینطور گفت که کل تکنولوژی اربابان اربابات درزندگی روزمرت نقش دارند از گوشی تو دستت تا یخچال و خودرو و برقی که استفاده میکنی تا لامپ روشنایی که اگه این موضوع بتونی درک کنی که حتی تأکید میکنم هیچکدام از تکنولوژی اطراف مال کشوری جز آمریکا نیست و همگی مبدأ و ثبت اختراعات در آمریکا بوده که نشان دهند جلوتر بودن در علوم پایه یعنی ریاضی،فیزیک،علوم و شیمی داره که نهایتاً هر ده نسبت به تقاضای بازار یک تکنولوژی از تحقیقات و دانشگاه های فناوری آمریکایی برای تولید انبوه وارد کشورهای مثل ژاپن چین هند میشه تا درنهایت به دست من و تو برسه حال تو و من و اربابانمان در این تصور هستیم که با به دست آوردن چندجنگنده پیشرفته دیگر نمازجمعه هفته آینده رو در یکی از خیابان های نیویورک برپا خواهیم کرد درحالی که اگه امروز روسیه پای عهد خود بماند و سخوی به ما تحویل بدهد هنوز همان داستان گذشته که بخاطرش همه تغییرات پدرانمان رقم زدن پابرجاست و کسی جز خود شرکت های روسی اجازه سرویس و نگهداری این سخوها رو ندارد اونوقت امثال شما دلتون خوش…

    کشوری مثل اوکراین سوخوی۳۴ رو جایگزین چی کرده ؟؟!!!
    همینطوری میبافی و جلو میری دادا …
    حداقل چندتا مقاله نظامی و صنعت هوایی بخون بعدش بیا کامنت بزار …
    ((با دسته کورها طرف نیستی ولی خیلی بیسوادی))

    پاسخ

    گوزه چراغ یابو گفتم روسیه سوخو ۳۴ رو جایگزین سوخو ۲۴ کرده. تو یه کامنت بلد نیستی بخونی مقاله نظامی میدونی چیه ریدمان

    درود بیکران…..
    👌👍

    پاسخ

    اوورهال کردن هواپیماهای قدیمی و از رده خارج شده چه سودی واسه مملکت داره.به فکر خرید یا ساخت جنگنده های مدرن نسل 5باشید

    پاسخ

    باعشه بهشون میگم یهو از صفر جنگنده نسل 5 بسازن! عمر صنعت هوایی ایران کلا 30 سال بیشتر نیست و عمر صنعت هوایی کشوری مثل آمریکا 130 ساله. حالت خوبه! تو همین سی سال در مورد پیشرفت ایران همین بس که روسیه که قطب دوم جهان تو ساخت انواع هواپیماهاست، هواپیما های ایرباس و بویینگش رو واسه اُورهال میفرسته ایران. اتفاقا ایران بخاطر تنوع بالای ناوگان هواییش که هم شامل هواپیماهای شرقیه و هم غربی، در تعمیر و نگهداری و همچنین مهندسی معکوس بشدت پیشرفته شده. و لازم به ذکره صنعت ساخت جنگنده و هواپیما همیشه در لبه ی فناوری دنیا هست و به همین خاطره که تعداد کشورهای سازنده هواپیما و جنگنده کمتر از انگشتان دو دسته. لازمه پیشرفت تو این صنعت، پیشرفت همزمان در صنایع مادر گوناگون و بشدت پیشرفته ی دیگه هست و کشوری که بتونه صفر تا صد یک جنگنده رو خودش بسازه یعنی پایه صنعتی فوق العاده قوی و پیشرفته ای داره. حتی اگه نسخه های قدیمی تر جنگنده هارو بسازه.

    پاسخ

    گه نخور

    دوستانم عزیزان همه ما ایرانی هستیم وهمه مال این اب وخاک اگر پیشرفتی در هر زمینه ای حاصل بشه مربوط به مغزهای افراد نخبه است اول اینکه در خصوص اورهال هواپیماهای شرکت بوئینگ وارباس هواپیمایی روسیه که در ایران اورهال میشه یکی از دلایل اون تحریمهایی است از طرف امریکا واروپا نصیب روسیه شده لذا ناچارا برای اینکه پول نده وسر ایران رو طبق سوابق بد قولی روسیه سر گرم کنه بایران محول کرده واما در خصوص به روزاوری جنگندهای موجود در ایران بای گفت اونهم از روی ناچاری است مثل این میمونه شما تن یک ادم ۶۰ساله لباس یک جون رو بپوشونی ومثل یک نفر جوان اونو پوشش بدی ایا سلولهای این ادم ایا جوانه قطعا جوابش خیر است عزیزان بدانید که فلز استفاده شده در صنعت هوایی در اثر مرور زمان واستفاده مکرر در مجاورت هوای گرم وسرد بالا وپایین دچار فرسودگی میشه وبه همین دلیله که وسیله هوایی اعم از جنگی ومسافری از روی ناچاری بایستی وسیله پرنده تعویض بشه واورهال کردن اونها مقرون بصرفه نیست مگر از روی ناچاری که متاسفانه در حال حاضر ما با اون مواجه هستیم وکشور روسیه هم داره از ایران سوئ استفاده میکنه کما اینکه در مورد نیروگاه بوشهر وتحویل سیستم هوایی اس ۳۰۰ با اینکه کلا چند سال بود پولشو گرفته بود ببهانه تحریم سر ما بازی در اورد ودها مورد دیگر وقضیه برجام که برای منافع خودش چوب لای چرخ ایرا ن گذاشت در هر صورت در خصوص همگی این موارد نمیشه در اینجا برای قانع شدن مخالفین وموافقین پاسخ داد ضمنا از توهین بهمدیگه لطفا خوداری نمایید که شایسته یک انسان با فرهنگ نیست ووارد مباحث دیگهای که مربوط به این مقاله نیست پرهیز نمایید

    سلام، باعشه چشم! بهشون میگم یهو از صفر جنگنده نسل 5 بسازن! عمر صنعت هوایی ایران کلا 30 سال بیشتر نیست و عمر صنعت هوایی کشوری مثل آمریکا 130 ساله. حالت خوبه! تو همین سی سال در مورد پیشرفت ایران همین بس که روسیه که قطب دوم جهان تو ساخت انواع هواپیماهاست، هواپیما های ایرباس و بویینگش رو واسه اُورهال میفرسته ایران. اتفاقا ایران بخاطر تنوع بالای ناوگان هواییش که هم شامل هواپیماهای شرقیه و هم غربی، در تعمیر و نگهداری و همچنین مهندسی معکوس بشدت پیشرفته شده. و لازم به ذکره صنعت ساخت جنگنده و هواپیما همیشه در لبه ی فناوری دنیا هست و به همین خاطره که تعداد کشورهای سازنده هواپیما و جنگنده کمتر از انگشتان دو دسته. لازمه پیشرفت تو این صنعت، پیشرفت همزمان در صنایع مادر گوناگون و بشدت پیشرفته ی دیگه هست و کشوری که بتونه صفر تا صد یک جنگنده رو خودش بسازه یعنی پایه صنعتی فوق العاده قوی و پیشرفته ای داره. حتی اگه نسخه های قدیمی تر جنگنده هارو بسازه.

    پاسخ

    جی 20کاملا عملیاتی شده ولی سوخو57 هنوز به طور کامل عملیاتی نیست..استفاده روسیه از سوخو24 مبنی بر این نیست که این جنگنده خیلی توانا هست.نیروی هوایی روسیه واقعاً یه نیروی درجه دو هست به نظر من حتی در رده پنجم وششم دنیا هم نیست دو سوم ناوگان هوایی روسیه همه باز مانده از دوران شوروی هست و ارتقاء هایی که روی سوخو27 ها و میگ۲۹ هم اصلا فراگیر نبوده..سوخو24 واقعاً در زمان حال جنگنده آنچنانی نیست،.از هر نظر که بگید از اف۱۱۱ و تورنادو پایینتر بود و در نظر داشته باشید که اف۱۱۱ سه دهه پیش از خدمت خارج شد.و تورنادو هم در کشورهای سازنده از خدمت خارج شده و فقط عربستان از نسخه تهاجمی استفاده میکنه.پس قبول کنید سوخو24 آش دهان سوزی نیست مگر اینکه..نیروی هوایی ما بتونه موشکهای کروز هواپایه با برد بالا مثل تاروس،استورم شادو یا ای جی ام ۱۵۸ با سوخوها هماهنگ کنه اونوقت میشه گفت هنوز قابل استفاده هستن.

    پاسخ

    دادا دمت گرم. .به این میگند جواب حسابی،با اطلاعات حسابی…نمیدونم چرا گاهی هر کس با هر سطحی از سواد خود را قابل ابراز نظر،آنهم در شاخه بسیار تخصصی مثل ادوات پرنده نظامی تصور می نماید!!چاکرم

    پاسخ

    اولا خواهشا مربوطه صحبت بکنین نه نامربوط اطلاعاتی ندارین پس حرف نزنین کلا اینو یاد بگیریم
    همه جنگنده ها حتی نسل پنجم باز متکی به هوش و تکنین خلبان هست یعنی اینطور نیست وقتی بگیم در شرایط جنگی حتما پیروز نسل پنجی یا بالاترین نسل هست نه ولی خوب درصد پیروزی قطعا با نسل بالاتر هست در باب اورهال ها خوب ساخت جنگنده یا بروز رسانی سالها تجربه و همکاری با کشورهای دارای تکنولوژی روز میخواد که ما نداریم در این شرایط باز خیلی خوبه که قابلیت اورهال و ساخت قطعه حتی برای این جنگنده هارو داریم چند سال پیش وقتی بحث ساخت قاهر پیش اومد امریکا بالافاصله کشورهای داری تکنولوژی رو واردار کرد از ارائه مواد خام به ایران خوداری بکنن حتی ژاپن قراردادی با ایران برای فروش مواد فیبر کربن داشت که قرار بود پرس هاشم بدنن که با دخالت ایران لغو شد یا از تایوان قرار بود ریز پردازنده خریداری بشه که اونم همینطور حتی روسیه برای سوخو ۵۷ و خیلی جنگنده های ۴پلاسش از تایوان ریز پردازنده تهیه میکنه بخوایم توضیح بدیم یه کنفراس میخواد ولی بدونین جنگنده این مثل اف۵ اگر بروز رسانی مناسب از قبیل الکرونیک رادار ارایه فازی فعال موتور و ساختار بدنه ببینه حرف خیلی خطرناکی در شرایطی که در اسمان خودی باشه و برای دفاع حریف خیلی خطرناکی برای اف ۳۵ هستش حتی کارشناس ها تا ۵۰ ۵۰ ضریب دادن

    سوخو فنسر بعنوان رقیب هواپیمای تهاجمی اف ۱۱۱ اردواک معرفی شد که حتی اون زمان یعنی دهه ۷۰ از اف ۱۱۱ هم در ظرفیت و برد و بکارگیری موتور توربوجت پایین تر بود .در حالی اف ۱۱۱ پیشرفته تر با موتور توربوفن حدود ۲۵ ساله که از رده خارخ شده سوخو ۲۴ بدلیل شرایط اقتصادی بکار گیرندگان ازجمله خود روسیه هنوز در خدمت هست و مهمترین مزیتش حمله و نفوذ از ارتفاع پایین زیر افق دید رادار ها..شاید برابر کشوری مثل اوکراین بکار بیاد ولی در مقابل نیروی هوایی که آواکس داشته باشه مثلا پاکستان حمله از ارتفاع پایین معنی نداره.
    همانطوری که با چند تا جنگنده حتی نسل پنجم هیچ نیرویی به ابرقدرت نمیشه با داشتن موشک پیشرفته هم ابرقدرت تبدیل نمیشه.
    لازمه داشتن موشک و سکوی پرتابش داشتن جنگنده پیشرفته برای پوشش هوایی از اونه وگرنه مورد تهدید حمله هواییه.(دلیل پخش کردن سایت های موشکی در مرکز کشور هم همینه ) ..همانطوری که لازمه داشتن هواپیمای پیشرفته داشتن عقبه پرقدرت زمینیه.
    منظورم اینه برای ابرقدرت شدن حتی لعنوان منطقه ای فقط داشتن یک برتری کافی نیست (اونم برتری که یبار مصرف باشه و فقط یبار بتونی جواب حریف رو بدی شلیک موشک به دشمنان ایران با پاسخ قطعی ابرقدرت ها و ناتو و انریکا مواجه خواهد شد واسه همینه علیرقم همه حرکات اسراییل علیه ایران تاکنون موشکی سمتش شلیک نشده.چندتا شلیک هم به عراق پیراسال با اجازه و هماهنگی بوده)

    پاسخ

    یعنی برای حمله موشکی به پایگاه آمریکا و یا زدن پهپاد آمریکا و یا انهدام آرامکو عربستان و ده ها مورد مشابه دیگر .. از کجا اجازه گرفتن و با کدام قدرت حاضر در منطقه هماهنگ کردن؟؟!!!
    کجای کاری دادا ..!!!؟؟؟
    خوابی یا بیدار یا بیسواد ؟؟!!!

    باشه همونیه که تو میگی برو ببین ۳ روز پیش روسیه باچه جنگنده ای اونم ۲ تا مواضع دفاع زمینی اوکراین رو نابود کرد بعد بیا نظر بده سوخ. ۲۴ بده

    پاسخ

    این دوتا اوراقی به چه درد میخورن ؟راهبردی هستن؟برو نگا کشورهای همسایه ببین چه چیزهایی دارن از تایفون و رافائل گرفته تا اف پونزده و شونزده و اف سی و پنج و ….

    پاسخ

    با همین دری وری ها خودتونو گول بزنید روسیه ، چین ، آمریکا آشغالترین و کثیف ترین دیکتاتور های جهان هستن شما ها منتظر سوخو ۳۵ روسیه اید؟🤣🤣ماکتش هم دستتون نمیدن تازه بدن هم کارکرده خراب شده میدن حالا باور نکن ..

    پاسخ

    ایرانی که ۸۰ تا تامکت یکجا میخرید رو به خرید دو جنگنده اسقاطی رسوندید … افغانستان شستشو بجای آب نشونمون میده ترکیه آذربایجان کریدور بستن مرز اروپا از طریق ارمنستان رو عملیاتی کردن اونوقت اینم از حال و روز دلواپسان که حقیقتا حال بهم زنه چون با چرندیات بی سر و تهشون مثه اون دختره خائن و بیسواد عقب افتاده که شک ندارم سایبری یا وابسته و مفت خور تبلیغاتی ای بیش نیست و اگه کود انسانی وارد میکردن بازم به به و چه چه میکرد و حاضر بود تستشون کنه … کاش بفهمید کشورمون تا بیخ غرق فساد اداری رانتخواری و اقتصادمون سر تا پا پر از فقر و بدبختیه و اوضاع تو شهرستانها خیلی افتضاح‌تر از اونیه که فکر کنین … حالا یه مشت کله پوک اونوقت سر دوتا هواپیمای اسقاطی بهم میپرن که خودش نشانه حجم زیاد بیکاری در مملکته …

    پاسخ

    واقعا گل گفتید، به جای پول نفت دارن اجناس بنجول و از رده خارج رو به ما می چاپونند فقر و فساد رانت و رشوه از در رو دیوار این مملکت فلک زده بالا میره، رابطه دیگر کشورها با ما بخاطر خوابندن شر مطلق اینهاست نه پیشرفت اقتصادی ایران!

    پاسخ

    گه نخور

    پاسخ

    دوستان اطلاعات همه شما ها ناقص هست و دارید ار کانالها کپی می کنید یکی از کانال طرفدار غرب یکی هم از کانال طرفدار روس ولی الان چند چیز ثابت شده هست که در هیچ کانالی نمی گفتند یکی نبرد سنگین روسیه و ناتو که فعلا روسیه داره برتر میشه و اکثر تجهیزات غرب را که به اوکراین داده نابود کرده و حتی می ترسند وارد نبد مستقیم با روسیه بشن و تجهیزات پیشرفته تر نمی دهند چون از روسیه قدرتمند می ترسند این واقعیت هست که رخ داده کاری به روتبط کشور با روسیه ندارم باید واقعیت را پذیرفت که کم کم غرب هم خواهد پذیرفت بعدش قدرت دیگر شرق ایران هست و پهباد و موشکهای ایران که دنیا را متحیر و برخی را خوشحال و برخی را ناراحت کرده و دست برتر ایران در هوا دریا و نیروی زمینی و موشکی بر همه آشکار شد بعلاوه حمایت خداوند. و روسیه فهمید و نشان داد که پهباد از هر جنگنده ای برتر هست ، حالا پهبادهای پیشرفته تر ایران که برخی مدوامت پرواز و رادار گریزی و کاربردش از هر جنگنده ای بیشتر هست

    خداروشکر شما مستقیم از جبهه جنگ دیدی همه چیزو و مخابره کردی و این جماعت رو از کپی‌کاری از کانالای تلگرامی نجات دادی. خدا حفظت کنه

    واقعا با کل حرفت موافقم از اینکه بی عرضگی وفساد وفقر وچپاول بیداد می کنه هیچ شکی نیست همون خانمی که شما اشاره کردی میگه عمر صنعت هوایی کشور ۳۰ ساله عزیزم من ۷۰ سالمه خیلی محکم باید بگم در اشتباهه سال ۵۸ که همگی کارشناسان ومشاورین نظامی امریکایی از ایران رفتن صنعت هوایی رو کی سر پا نگهداشت سال ۵۹ چه کسانی پرندهای جنگی رو در اولین روزهای جنگ عملیاتی نگهداشت دختر جون برو اطلاعاتتو کامل کن بعد وارد بحث شو همون فرزندان نظامی تربیت شده زمان شاه بودن که حماسها افریدن ودیگران بنام خودشان ثبتش کردن .

    پاسخ

    بیسواد متن رو اگه میتونی بده واست کسی که کلاس اوله واست بلند بلند داد بزنه بعد بیا حرف بزن بیش از صد هزار ساعت پریدن دیگه عنش درومده انداختن به ما روسیه یه زالو پست فطرته که فقط مثل یه پتیاره ست هیچ صنعتی به جز آشغاال تولید کردن نداره این هواپیماها واس هفتاد سال قبلن اصلا تو مفهوم اینو میفهمی واقعا بیسوادی

    پاسخ

    بیسواد تویی برادر که نمیزنی گوگل پایگاه های ۴۴ و دزفول و دیگه هواپیماهای قدیمی مثل اف ۴ و ۵ رو بروز رسانی کردن یا نه

    پاسخ

    روسیه هیچ چیزی نیستش ،،،جنگ اوکراین دستشو رو کرد،،،،روس یه کشور کثیف با سگ هاری مثل پوتین ،،،،ایران را بوسیله عناصری که داره نابود کرده

    پاسخ

    دانشمند عزیز اف ۱۴ مربوط به ۴۵ سال پیش بنظر ت بدرد می خوره

    پاسخ

    دانشمند خیلی قوی تر بروز نکردیم ؟ یا نکنه فک کردی همونی ک شاه خرید و غیره رو همونو گذاشتیم انباری تا یه چیزی شد استفاده کنیم ؟

    پاسخ

    خوب درسته داره استفاده میکنه ولی در حال بازنشسته کردن و نوسازی هست اقای تحلیلگر سیاسی

    پاسخ

    چرا ایران باهوش مصنوی جنگنده نمی سازه

    پاسخ

    برادر خوبم چرا از روی تعصب قضاوت میکنی دقیقا روسیه از پکفا در جنگ اوکراین استفاده کرده از طرفی وقتی بدلیل مشکلات اقتصادی با چالش بودجه روبرو شده در فکر استفاده از تانکهای تی ۳۴ جنگ دوم جهانی هست

    پاسخ

    حتما قرار نیست سوخو-۲۴ جنگنده میدان جنگ باشه میشه به عنوان هواپیمای آموزشی برای آموزش خلبانان جنگنده استفاده بشه
    هرکولس هم یه هواپیمای گردن کلفت ترابری هستش که هنوزم تو ارتشای قدرتمند جهان استفاده میشه

    پاسخ

    اونایی که میگن چرا ایران با کشورای بی دین مثل روسیه دوسته باید بهشون بگم که کی گفته روسیه بی دینه؟ اون شوروی بود بی دین بود نه روسیه فعلی اتفاقا روسیه یکی از کشورهای مذهبی دنیاس توی روسیه به پوتین لقب سرباز مسیح دادن و میگن پوتین هدیه خدا به ماست پوتین هر سال توی مراسمات مذهبی شرکت میکنه و تو خیلی از سخنرانیاش از حضرت عیسی یاد میکنه و میگه که باید مسیحیت توی جهان زنده کنیم و مخالفت خودش با دنیای بدون دین خدا اعلام کرده بر عکس بقیه کشورا توی روسیه کلیسا قدرت زیادی داره و به جشن های مذهبی مثل عید پاک و جشن خاج شویان اهمیت زیادی داده میشه و بیشتر افراد حکومت مذهبی هستن نمونش الکساندر دوگین که دست راست پوتین و مغز متفکر پوتین محسوب میشه ایشون خیلی مذهبی هستن و مخالف کمونیست بی دینی هست و از دینهای جهان بخصوص مسیحیت و اسلام همیشه دفاع میکنه و اعتقاد زیادی به ظهور منجی داره یا
    ولادیمیر میخائیلوویچ گوندیایف اسقف کلیسای ارتدکس روسیه یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتینه که قدرت زیادی در روسیه داره و مخالف زندگی حیوانی اروپاییه و گفته نبرد اوکراین اغازی برای نابودی دشمنان خدا هست و روسیه طرفدار زندگی سنتی هست نه زندگی حیوانی و نابودی خانواده تو چند سال اخیر کلیسا تبدیل به بازوی ارتش روسیه شده کشیشا توی دانشکدهای افسری روسیه فعالیت دارن و خیلی از فرماندهان ارتش مذهبی هستن توی روسیه قبل جنگ کشیشای مسیحی با سربازای ارتش دیدار میکنن و سربازا قبل اعزام به جنگ توی کلیسا دعا میکنن و شعار مرگ بر اوکراین ما سربازان خدا هستیم سر میدن توی این جنگ روی لباس سربازای ارتش روسیه از نمادهای مذهبی استفاده شده اگر به روسیه سفر کرده باشید یا فیلم مستندای روسی دیده باشید میبینید که زن دخترای به پوشش بدن خیلی اهمیت میدن توی روسیه همجنسبازا حق ازدواج کردن گرفتن مراسم و تبلیغ ندارن چند ماه پیشم یه قانون بر ضد همجنسبازی تصویب شد توی روسیه کسی حق نداره به دین توهین کنه و مجازات میشه نمونش همین چند روز پیش که یکی به دلیل توهین به قران دستگیر شد و بعد مشخص شد که از سرویس جاسوسی اوکراین دستور گرفته ولی اروپا امریکا به بهانه ازادی بیان به دین توهین میکنن حالا جالبه این مدعیان ازادی بیان اگر کسی هولوکاست رد کنه یا مخالف همجنسبازی باشه سریع دستگیرش میکنن یا از شغلش اخراج میشه تازه اینایی که میگن روسیه بی دینه جالبه که خودشونم بی دین هستن تو این چند ماه اغتشاشات به مقدسات توهین زیادی کردن و رهبراشونم شیطان پرستن اینم بگم دلیل نمیشه چون یه زمان با روسیه ( البته اون روسیه امروزی نبود یه حکومت دیگه بود) دشمن بودیم الانم دشمن باشیم مثلا ژاپن ببیند امریکا بهش حمله اتمی کرد هزاران نفر کشت اما الان رفیقن توی سیاست چیزی به اسم دوست دشمن وجود نداره جالبه مذهب شیعه و ارتدکس به هم شبیع هستن و تفاهم دارن و انشاالله به زودی سربازان خدا ( روسیه ایران ) اوکراین خانه شیطان فتح خواهند کرد و ضربه محکمی بر پیکر بی دینهای همجنسباز وارد خواهد شد البته مشکل ما با حکومتهاس نه مردم چون افراد دیندار خیلی زیادی در سرتاسر اروپا وجود دارن در هر صورت جهان باید آماده تشکیل شوروی باشه البته اینبار شوروی مذهبی 😉

    پاسخ

    عه چه جالب نمیدونستیم پس حالا که اینطوریه برو عنه پوتین و بخور

    پاسخ

    طبق سرشماری سال 2021 توی آلمان 60 درصد مردم مذهبی هستن ( مسیحیت اسلام هندو یهودی و..) و 40 درصد بی دین اما اما پریسا شپشو 13 ساله ساکن روستای مشنگ آباد معتقده که در اروپا دین وجود نداره 😄 راستی توی المان بخاطر اقلیت بی دین تمام قوانین کشور بر اساس بی دینی نوشته شده در حالی که اکثریت دین دار هستن در خیلی از کشورای اروپایی متاسفانه حکومت طرفدار اقلیت بی دینه امیداوریم سازمان ملل یه رفراندوم در کشورای اروپایی برگزار کنه 😄

    پاسخ

    واقعا اینهمه وقت گذاشتی بگی بشیم شوروی؟ یعنی عقل کرم شرف داره به شعور تو

    پاسخ

    یه جام تو مغز خودت و خانوادت عقب مونده نفهم پوتین سرباز کمونیست بوده توی شوروی آخه الاغ دلیل اینکه شوروی پاشید حکومت کمونیستی بود اگه پوتین ادای مسیحی ها رو در نیاره و مستقیم بگه من کمونیستم که دوباره روسیه تجزیه میشه جای مغز خدا شپش گذاشته اون تو

    پاسخ

    چه ربطی داره کله پوک خیلی از سربازا و فرماندهای ما بخصوص در دوران جنگ با عراق سرباز شاه بودن ولی الان سرباز جمهوری اسلامی درود بر روسیه روسیه حتی اگر دین نداشته باشه باز مثل ادم زندگی میکنن اسم پدر مادر حذف نمیکنن به خانواده اهمیت کسی تو کشورشون حق نداره به ادیان توهین کنه روسیه نمیخواد مثل امریکا تمام دنیا همجنسباز کنه و خانواده نابود کنه دارن فرهنگسازی میکنن که تو هر لباسی دوست داری بپوش ولی مثل حیوان لخت نشو با تاپ شلوارک نیا بیرون به حقوق برابر زن مرد اعتقاد دارن ولی فمینیسم عنم حساب نمیکنن چون ضد خانوادس همینای که گفتم تو چین هم هست خیلی از فیلمای امریکا اروپایی حق پخش توی چین ندارن بخاطر تبلیغ همجنسبازی توی فیلماشون درود بر انسانیت لعنت بر حیوانیت

    پاسخ

    تو که اینقدر از روسیه بالا میری چرا جمع نمیکنی بری روسیه ور دست پوتین بشینی

    اگر چند سال پیش آنقدر از روسیه و چین کسی دفاع میکرد بهش می گفتن توده ای به شما نمی دانم الان چی باید گفت

    واقعا با کل حرفت موافقم از اینکه بی عرضگی وفساد وفقر وچپاول بیداد می کنه هیچ شکی نیست همون خانمی که شما اشاره کردی میگه عمر صنعت هوایی کشور ۳۰ ساله عزیزم من ۷۰ سالمه خیلی محکم باید بگم در اشتباهه سال ۵۸ که همگی کارشناسان ومشاورین نظامی امریکایی از ایران رفتن صنعت هوایی رو کی سر پا نگهداشت سال ۵۹ چه کسانی پرندهای جنگی رو در اولین روزهای جنگ عملیاتی نگهداشت دختر جون برو اطلاعاتتو کامل کن بعد وارد بحث شو همون فرزندان نظامی تربیت شده زمان شاه بودن که حماسها افریدن ودیگران بنام خودشان ثبتش کردن .

    با شرایط موجود و تحریم ها،ناچاریم داشته های خود را حفظ کنیم،روسیه هم نشون داده مثل هر کشور دیگه هیچ وقت حسن نیتی در ارتباط با کشور ما نداشته ، پس بهتر که به خودمون متکی و خودمون سعی کنیم بسازیم.

    پاسخ

    نظرات خیلی جالبه مقایسه اف پنج اگه بروز بشه از اف ۳۵ قوی تره سوخو ۵۷ جنگنده ضعیفی هست اف ۱۴ ۵۰ سال پیش ساخته شده قوی تر اف ۳۵ است اول بروز شده ۱ف ۵ شده اف ۱۸ باتغییرات تو بدنش پس اف ۵ واقعا ارزش آنچنانی نداره یه موتور ضعیف مساحت پرواز کم با منبع سوخت جنگنده نسل چهار قدیم واقعا از همه نظر اگه بروز نشده باشن ضعیف هستن مانور ۱ف ۲۲یا اف۳۵ ببینید جنگنده سرجای خودش ۱۸۰درجه تغییر مسیر میده ولی نسل چهار باید یه مسافت خیلی تومانی طی کنه که ۱۸۰ درجه تغییر مسیر بده نسل ۵ آمریکا رادار گریز واقعی هستن سوخو ۵۷ و جی ۲۰ نیمه رادارگریز هستن وفقط نصف از جنگنده رادار گریز هست فقط قسمت جلو از پشت رادار گریز نیستن ما با داشته‌ هامون افتخار می کنیم به اف۱۴ اف۴ اف ۵ میک ۲۹ تو کشوری که جنگنده همین‌ها باشه باید بهش افتخار کرد یک جنگنده اف ۲۲ یا اف۳۵ میتونه راحت هر جنگنده تو آسمون از بین ببره چون رادارگریز هست هیچ موشکی روش قفل نمیشه

    من همیشه رسانهای روسیه دنبال میکنم واقعا کشور عالی هست و به خانواده اهمیت میدن و دارن مسیحیت به شدت تبلیغ میکنن

    پاسخ

    ببین اول بزار از پوشش روسیه و زنان روسیه که میگی برات بگم چون روسیه کشوری هست سرد سیر بایدم پوشش جوری باشه که سردش نشه واسه همین پوشش از اروپا بهتره حتی اروپا هم مناطق سرد نشین داره که اونجا ها هم پوشش هست پس ربطی به مذهب نداره و اینکه اگه بنا بر این هست که روسیه کلیسا بریم و ببینیم چقدر مردمان مذهبی هستن تو اروپا حتی مسجد هست که اذان گفته میشه در ضمن روسیه نابود خواهد شد چون اصلا مفهوم خانواده اونجا نیست دختری که … نداشته و پرده داره رو نمیگیرن قانون خانواده صفر هست اصلا معنایی نداره من نمیگم تو دیگر کشور ها گل و بلبل و همه جا خوب هست و همه مردم روسیه بد هست و همه مردم دنیا خوب هستن نه ولی قانون روسیه جوری هست که بنیه خانواده نیست نابود و تیکه تیکه خواهد شد
    تو کشوری که خانواده و معنا و فساد به اوج برسه نابود میشه چرا کشور ما با این همه تحریم داره پیشرفت می‌کنه و چرخش هنوزم در حال حرکت هست هر چند منم از این وضعیت اقتصادی ناراضی هستم الان آمریکا و انگلیس قدرت جنگ مستقیم رو ندارن تیشه زدن به ریشه های مملکت بله خطاب من با پدر و مادر هایی هست که بچه هاشون بقول خودشون بروز شدند این بروز شدن نابودی مملکت رو همراه داره بروز شدن در راه خراب نه راه خوب الان این گوشی ها سلاح های خودکشی هستن که فرهنگ خانواده رو از بین ببرن

    پاسخ

    برید تو گوگل بزنید dress code قوانین پوشش توی دانشگای کشورای مختلف میاد توی بهترین دانشگاهای اروپا آمریکا دخترا حق ندارن لختی بیان توی دانشگاه حتی پسرا هم باید لباس پوشیدن رعایت کنن لباس کوتاه چسبیده ممنوعه دلیلشم بخاطر پرت نشدن حواص جنس مخالف گفتن توی ژاپن دخترا حق ندارن با لاک آرایش بیان دانشگاه ولی توی ایران وقتی میری دانشگاه انگار رفتی عروسی دانشگاه نیست زایشگاهه الانم خو توی رویای شورت پوشیدن توی حیاط دانشگاه هستن

    پاسخ

    خاک برسر خودتو شورویت و روسیه و مکتب و مذهبت که اینقدر وقیح و وطن فروش و دروغگو و صدالبته فاقد ای کیوت کرده.

    پاسخ

    این را به خوبی در آن مغز های کوچک و گوشهای درازتان بکنید که جمهوری اسلامی ایران هرگز سقوط نخواهد کرد و اگر روزی اتفاقی بیفتد ( چه اغتشاشات داخلی باشد چه حمله یک کشور بیگانه) که باعث ایجاد خطری برای نظام و یا سقوط نظام بشود بدون هیچ شک جنگی تمام عیار به راه خواهیم انداخت و دشمن بخصوص اسرائیل را مورد حملات شدید موشکی پهپادی قرار خواهیم داد و بدون شک آنها هم جوابگو خواهند بود و ایران تبدیل به کشوری جنگ زده با میلیونها کشته زخمی خسارتهای مادی و گرفتار کفتارهای تجزیه طلب خواهد شد و بازماندگان خواهند گفت که ای کاش بجای چادر پتو به سر میکردیم ولی این بلا گرفتارمان نمیشود پس بهتر است بدانید که ما هستیم و اگر نباشیم شما هم نخواهید بود و شمارا با خود به آن دنیا خواهیم برد و به خوبی ریز به ریز جز به جز تمام تئوریهای که نظام را تهدید به فروپاشی میکند پیشبینی شده است و نتیجه همه ان این بود و است که اگر قرار بر رفتن ما باشد شما نیز با ما خواهید آمد و اولین خطر برای ما بدون شک نتیجه اش یعنی به گوش رسیدن صدای آژیر خطر Missile attacks سنگین در اسرائیل یعنی ریختن هزاران هزار موشک از سمت شرق و شمال اسرائیل توسط ایران و حزب الله و کشته شدن میلیونها یهودی حرامی با توجه به عمق کم استراتژیک این کشور و آنها نیز برای انتقام سراغ مردم ما خواهند آمد و مردم ما یعنی شما و ما به این آغاز یک پایان میگوییم اغازی برای رفتن ما و پایانی برای هر دویمان * وحال جملاتی از ژنرال و حکومتداران غربی : ایران به اندازه ۵۰ کره شمالی خطرناک است *انها اگر خطری را حس کنند یک هفته ای میتوانند به جمهوری اتمی اسلامی تبدیل شوند* اسرائیل یک روز نابود خواهد شد * قدرت موشکی و پهپادی ایران فوق العاد است * نیروهای نیابتی ایران مانند حزب الله قدرت موشکی وحشتناکی دارند* موشک های بالستیک ایران اروپا را به راحتی هدف قرار خواهند داد و به زودی ایران اتمی امریکا را نیز تهدید خواهد کرد

    پاسخ

    با خوندن این متن همه فهمیدن که تو و امثاله تو چه موجوداته پلیدی هستین که ما ایرانیارو تو وطن خودمون اسیر کردین،البته که همه میدونستن و این فقط مهر تاییدی بر باوره ما بود،ولی اینو بدون که اینایی که گفتی فقط توهمات شماست که بهتون القا شده،دشمنه عزیز:اینا واسه فیلماس،رفتن نزدیکه،مواظبه خودت باش…

    پاسخ

    توی سوئیس مردم عاشق رابطه جنسی با اسب ها هستن 😆توی دانمارک فاحشه خونه حیوانی راه انداختن اسب خر گاو سگ پنگوئن فیل میمون و…. کلا توی غرب همجنسبازی رابطه با محارم حیوانات قانونی کردن 😄 فاحشه گری هم که قانونیه تعدادشون از فروشگاهای موادغذایی بیشتره😂 برای مثال در فرانسه بیش از 30000هزار روسپی طبق امار سال 2018 وجود داره توی بریتانیا بیش از 72800 هزار روسپی وجود داره در کل کشور آلمان در حال حاضر بجز فاحشه خونه ها و روسپیای غیر قانونی بیش از 3000 هزار فاحشه خونه قانونی وجود داره فقط توی برلین پایتخت آلمان 500 فاحشه خونه قانونی وجود داره بزرگترین بهترین فاحشه خونه جهان هم مال آلمانه فاحشه خانه ای به اسم پاشا با 12 طبقه 9000 متر مربعی در شهر کلن آلمان که بیش از 120 روسپی، بیش از 80 کارمند در نقش پشتیبانی و حداکثر بیش از 1000هزار نفر در روز مشتری چشم دل سیر داره 😂 ایالت نوادا آمریکا هم که سالانه میزبان میلیونها امریکایی و خارجی هست برای عشق حال با زنان روشنفکر امریکایی😎 برید توی گوگل به انگلیسی تحقیق کنید ( میدونم الان چندتا برعنداز هرزه میان میگن فحشا تو ایرانم هست😂 اما خوب باید بگم برفرض که باشه اما بصورت محدود و همینطور قانونی هم نیست بر عکس اروپا که قانونیه بعدش دلیلم نمیشه هرچی بی بندوباری باشه بیایم قانونیش کنیم دزدی قتل مواد فروشیم هست آیا باید بیایم بگیم چون هست قانونیش کنیم؟ یا باهاش مبارزه؟ و همینطور 90 درصد روسپیا توی ایران بخاطر فقر اینکارو میکنن خوب حالا بگید روسپیای اروپا بخاطر چی اینکارو میکنن؟ آیا مثل ما فقیر هستن و کشورشون مشکل اقتصادی داره😂؟؟ یا اینقدر چشم دل سیرن فاحشه شدن😂؟؟)😊 البته حالا این امار روسپیاش بود بماند که بیشتر زنای غربی ازدواج نمیکنن در طول عمرشون با پنجا شصد نفر دوست همخونه میشن میخوابن 😂 یعنی میشه گفت بیشتر زنای غربی فاحشه هستن مگر اینکه بگید نه کسی که با تاپ شورت بیاد بیرون با چندین مرد رابطه داشته باشه حتی بصورت همزمان فاحشه نیست و یه زن پاکدامن درستکاره😂 طبق گفته خود اتحادیه اروپا بیشتر بچه ها اروپایی تک والد هستن 😅😅(بخاطر این تک والدن چون پدر مادرشون تنوع طلب هرزه تشریف دارن طبق امار خود رسانه های امریکایی تو امریکا 40 درصد خانواده سنتی (پدر مادر فرزند) وجود داره که بیشتر این 40 درصد افراد مذهبیه مسیحی هستن و اون 60 درصد بقیه به اسم روشنفکری به همجنسبازی حیوانبازی محارمبازی تنوع طلبیشون (هر ماه با یکی دوست شدن _مراجعه به فحاشه خونها_پارتی دیسکو😆😆) میرسن تو سوئد هم 70 درصد جمعیت مجرد هستن و توی نظرسنحیا گفتن علاقه ای به ازدواج ندارن ولی ولی مهم اینه چشم دل سیرن😂 راستی میدونستید همخوابی گروهی تو اروپا خیلی طرفدار داره؟ مثلا سه تا دختر با سه تا پسر میان یه خونه اجاره میکنن یا میخرن و چندسال با هم زندگی میکنن هر شب عشق حال گروهی اخرم یه بچه بدبخت بدنیا میاد که معلوم نیست باباش کیه😂😂) توریست جنسی هم که معروفه بین کشورای اروپایی بخصوص اسپانیا نروژ ایتالیا و کشورای پیرو فرهنگ غربی مثل تایلند راستی به ردلایت هلند حتما یه سر بزنید زن دخترا مثل کالا گذاشتن پشت شیشه خخخخ رواج پلی اموری هم در غرب خیلی زیاد داره میشه بخصوص کانادا تازگیام چندتا وکیل گردن کلفت کمپین قانونی کردن چند همسری تو امریکا راه انداختن با توجه به علاقه مردای امریکایی به پلی اموری 😄😄 قضیه ساخت فروش عروسکای جنسی و برگزاری مسابقات جنسی و جنبش برهنگرایی جنبش سینه لختی جنبش نوک پستان استریپ کلاب استریپ دنس استریپر باشگاهای شبانه پلی اموری سواحل برهنگان اخبار عریان ازدواج سفید سایت اپلیکیشنای سفارش فاحشه دیسکو انواع پارتی مثل سوئیچ پارتی و…. هم که همه میدونید توی فیلم سریال انیمیشناشون هم پر از صحنه های جنسیه کمپانیای ساخت فیلم پورن هم مثل قارچ دارن رشد میکنن و از دولت کمک نقدی میگیرن حمایت میشن حالا اگر این چیزای که گفتم بخصوص قانونی بودن رابطه جنسی با محارم حیوانات تو کشور مسلمان اسلامی اتفاق میفتاد میگفتن اهاااای مرددددم اینا همش فکرشون پایین تنه اس هووووو ولی الان چون توی کشورای غربی این چیزا هست مشکلی نداره و بهتره سکوت کنیم به چالش گذر زمانمون برسیم خخخخخخ توی غرب اسم زن شوهر توی شناسنامه پاک کردن گذاشتن شریک یک شریک دو اسم پدر مادر توی شناسنامه و کتابای درسی مدارس حذف کردن گذاشتن والد یک والد دو پرسیدن دلیلش چیه گفتن بخاطر افراد همجنسبازه و هچنین بالا بودن تعداد بچه های تک والد😂😂 فکن توی خانوادی بزرگ بشی که بجای پدر مادر دوتا مرد گنده پشمالو لواطکار باشن بزرگت کنن اخه توی غرب خیلی راحت به افراد همجنسباز بهزیستی بچه میده البته پارسال گندش بالا اومد دوتا مرد همجنسباز تو امریکا به یکی از بچه ها که سرپرستیشو گرفته بودن تجاوز کردن خخخخخخخ این است خانوده غربی😄😄😄😄 شاهتون هم که زنش دوست پسر داره اونم فرانسوی 😍😂فکن اگر شاه این باشه مردم دیگه چی میشن 😂😂😂😂😂😂

    پاسخ

    زیلد سوزنت گیر نکنه رو این کشور اون کشور خودتم محصول مشترکی از مادرت بپرس برات تعریف میکنه

    پاسخ

    نظر چرند و تکراری و خود تحقیرانه و بدون پشتوانه اطلاعاتی و حال بهم زن. مخصوصا شکلکهای آخرش که خودش به تنهایی واسه چیپ نشون دادن هر کامنت گذاری کافیه

    پاسخ

    قسم میخورم این سوخوی 24 و اسباب بازی کوثر که گفته شده جای اف5 رو میگیره در نبرد هوایی با مگس سرکه، پشه خانگی. پشه مالاریا. زنبور عسل. و خر چسونه شکست خواهد خورد. جمع کنید عربستان داره برای آمریکا ناز میکنه تا بتونه اف 22 رو که تا حالا حتا به اسرائیل ندادند از امریکا بخره اونوقت…….

    پاسخ

    چی داری به خودت شر و ور مینوسی کشوری که بتونی جنگنده بسازه حتی نسخه اف۵ اون کشور دارای تکنولوژی پیشرفته ایست
    ولی شما خودتحقرا اینو باور نمیکنین

    پاسخ

    موقعی که تحریم کنندگان ایرانی نامه به رییس جمهور آمریکا نوشتند و با افتخار نام خودشان را نوشتند و امضا کردند ، انتظاری جز خیانت از آنها نباید داشت .
    طرف به کشورش خیانت کرده ، و دنبال تجزیه گرایی است ولی وقتی پیشرفتهای ایرانی را می بیند ، ناراحت و عصبانی می شود و دلقک بازی در می آورد .
    چون اون شخص ایرانی نیست .

    پاسخ

    دانشمند قوی اف ۲۲ نداد چون اف ۳۵ داد 🙃

    پاسخ

    اولأ یک جنگنده اورهال شده هست ویکی دیگه سی یکصدوسی امریکایی یا اسب بارکش هست.درضمن این خبرواسه7روزپیش هست.ساعت خواب.پسمانده

    پاسخ

    وقتی هیچ درکی از نظام نداری حرف نزن،همین جنگنده هاس ک تا الان از خاک ایران محافظت کرده،ادم هایی مثل تو نمک ب حرومتر ار اونا نیس یادم نیس کدوم کشور بود ولی بزرگ ترین وارد کننده ضایعات بود اگ الان ایران جای اون بودا احمق هایی مث تو میومدن میگفتن بیا دار اشغال وارد میکنه

    پاسخ

    خفه شو گوز چراغ یابو ساندیس خور کثیف و بی هویت

    پاسخ

    قول میدم یه بچه چهارده ساله هستی که فقط دو دست کال اف بازی کردی اصن نمیدونی سوخو 24چیه خودت میگی فکر کردم هواپیمای خوبی هستش یعنی خودت داری میگی تا الان نمیدونستی چیه

    پاسخ

    قطعات همین اسباب بازی را به ایران نمی دهند .
    ولی جرات و همت متخصصین نخبه باعث شده تا به متالوژی مواد دست پیدا کند و بتوانند تراشکاری و اماده کردن قطعات هواپیما را بهتر از شرکت تولید کننده انجام بدهند .
    کشورهایی مثل پرتغال و فرانسه و چین و ارمنستان و کوبا و روسیه و … تجهیزات و قطعات فراوانی از ایران خریداری و سفارش می دهند .
    ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی ایران ، مقتدرتر از دورانهای قبلی است .

    پاسخ

    سوخو ۲۴ بهتر از اف ۵ هست و سی ۱۳۰ هرکولس که یکی از بهترین هواپیماهای جهان هست رو اسباب بازی نباید خطاب کرد. کمی در اینترنت سرچ کنید سوخو ۲۴ جنگنده با ارتفاع بالا و سرعت صوت بالاتر عملیات میکنه. به امید روزی که انواع سوخو خریداری کنیم…

    پاسخ

    به اومید پروردگار نیروی نظامی ایران داره تبدیل به موزه تجهیزات قدیمی و از رده خارج روسی میشه که هیچ قابلیت تهاجمی و تاکتیکی نداره

    پاسخ

    به امید پروردگار نیروی نظامی ایران داره تبدیل به موزه تجهیزات قدیمی و از رده خارج روسی میشه که هیچ قابلیت تهاجمی و تاکتیکی نداره

    پاسخ