coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران افزوده می‌شود [+عکس]

بنابر جدیدترین گزارش‌ها، دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است که شامل یک جت جنگنده و یک هواپیمای ترابری نظامی هستند.

با حضور سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دو جنگنده جدید به‌نام‌های سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد. گفتنی‌ست این دو هواپیمای جدید در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این پایگاه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین موشک هایپرسونیک ایران رونمایی شد؛ از موشک فتاح چه می‌دانیم؟

دو جنگنده جدید عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرآنلاین، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش یک فروند جنگنده «سوخو ۲۴» و یک فروند هواپیمای ترابری «سی ۱۳۰» بازآماد شده در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این نیرو ملحق شد.

هواپیمای سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت، با تلاش کارشناسان و نخبگان جوان و زبده فنی پایگاه هوایی شهید دوران، بازآماد (اورهال) و به ناوگان هوایی ارتش ملحق شد.

سوخو-۲۴ یک جنگنده ضربتی نسل سوم مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داده و از سال ۱۹۷۴ وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ است. حدود ۱۴۰۰ فروند از این هواپیما تا سال (۱۹۹۳) تولید شد.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

سوخو-۲۴ که پاسخ روس‌ها به جنگنده بمب‌افکن اف-۱۱۱ آمریکایی‌ها بود، اختصاصاً برای حملات ارتفاع پایین مافوق صوت به عمق خاک دشمن طراحی شده و طراحی بال متحرک آن باعث شده تا قابلیت فرود و برخاست کوتاه را داشته‌باشد. بارگیری بال بالای این هواپیما نیز باعث شده تا پرواز باثباتی در ارتفاع پایین و مقاومت خوبی در مقابل جریان باد داشته‌باشد. این هواپیما با وزن خالی بیش از ۲۲ تن توانایی حمل ۸ تن مهمات از جمله بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، و دیگر انواع بمب و موشک و راکت و سوخت اضافی را دارد.

لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و اکنون در شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد.

سی – ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد. سی -۱۳۰ مدتهاست که هواپیمای ترابری-تاکتیکی اصلی برای بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان است و بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف از سی- ۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

حتی مدل فوق‌العاده مسلحی از این هواپیما با نام لاکهید ای‌سی-۱۳۰ اسپکتر/اسپوکی با قدرت آتش سنگین برای مأموریت‌های تهاجمی ساخته شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افزوده شدن دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (351 نظر)

    هواپیما خوبی است موفق باشند

    پاسخ

    سی 130 شاید برای ترابری مفیدباشد
    سوخو24 خیر

    پاسخ

    روسیه بارها با جمهوری اسلامی مثل یک نوچه ی بی ارزش رفتار کرده. هرجا نیاز باشد جمهوری اسلامی را با خود همراه ساخته و هزینه هارا به گردن ایران می اندازد همچون جنگ سوریه و جنگ اوکراین که روسیه با انتشار پهباد های ایرانی موجب شد تا هزینه تحریم ها به گردن ایران افتد و ایران نتواند از تحریم غرب برهد و از سویی با اسراییل همراهی کرده تا پایگاه های ازران در سوریه مورد هدف قرارگیرد یا در کنار باکو و ترکیه حمایتش را از ارمنستان کنار میگذارد تا باکو بتواند با ایجاد زنگزور مرز های ایران را با ارمنستان ببندد و از سوی دیگر به اسراییل وعده میدهد که به هیچ عنوان هیچ کمک تسلیحاتی و جنگنده ای را در اختیار جمهوری اسلامی نگذارد. این مسائل و این رفتار روسیه با جمهوری اسلامی من را به یاد رفتار روس ها با شاهان قاجار می اندازد.

    پاسخ

    این سوخو 24 از هواپیماهایی هست که زمان جنگ امریکا با صدام به ایران آمدن و ایران آنها را تصاحب کرد و اون هرکولس سی /130 هم خریداری زمان شاه هست کلا ما هرکولس زیاد داریم و اورهال اینها خیلی مهم هست دستشان درد نکنه کره شمالی هنوز از سوخو هفت استفاده میکنه و البته کار آمدی هایی هم دارند به نظر من هم معترضان به فقر و نداری مردم حق دارند و هم طرفداران نظام حق دارند هر دو حرفهای درستی دارن و هر دو هم حرفهای اشتباهی میگویند باید در یکجا آزادی فراهم بشه که همه بتوانند نظرات هم رو بدون فحش و بد و بیراه نقد کنند تا از این اوضاع به طرف پیشرفت بریم عربستان امارات و قطر پیشرفت کردن دینشان را هم دارند با امریکا هم گاهی سرشاخ میشن و با گاهی با اسراییل مخالفت هم میکنند بنابراین میشه رشد و توسعه یافت و امنیت هم داشت منتهی کارآمدی مهم هست همین اورهال این هواپیماها یعنی کار آمدی که دولت ما نداره مجلس ما نداره به هر هر دو طرف سخنان درست و نادرست دارند باید روشن بشه

    پاسخ

    سلام ودورود بر شما عزیزان نیروهای مسلح قدرت نطامی درجهان حرف اول رومیزنه پس اگر میخواهیم کشوری قدرتمند داشته باشیم باید قدرت نطامی خودمون روبه رخ دنیا نشون بدیم تاکسی حتی فکرحمله به اب وخاکمون رو هم پیش خودش تصور نکنه

    پاسخ

    اف ۱۴ ب درخواست نیرو دریایی ساخته شد وتنها به این دلیل به ایران داده شد که بدلیل مشکلات مالی اگر پول ایران نبود قادر به ساختش نبودن هر چیزی که قدیمی شد از رده خارج نیست مث ب۱ ب۵۲ واینکه اف ۲۲ هم جدید نیست بغییر از اف۳۵ تمام جنگندهای امریکا از دهه نود به قبل است و اف ۳۵ جدیده که فقط ۳۰تا ۳۵درصد از ناوگان اف۳۵ عملیاتی هس و بقیش بخاطر نقص فنی عملیاتی نیستند

    پاسخ

    امریکا جنگنده جنگ جهانی رو هنوز در خدمت داره اف ۱۴ ای که از رده خارج کرد چون اف۳۵ به نیروی دریایی دادن مجبور بود اف۱۴ از رده خارج کنه اف۱۴ و اف۱۵ تقریبا هم رده هستن البته اف۱۴ قویتره اف۱۵ بروزرسانی شده اف۱۴ ایران هم بروزرسانی شده در چهل سال گذشته اف ۱۴ سیصد بار بروزرسانی شد اف ۱۶ هم چهل سال پیش ساخته شده اسرار نظامی رو کسی فاش نمیکنه مثل بروزرسانیایی اف۱۴ یا اطلاعات اف۲۲ شما بزارین جنگنده به دست اکراین برسه و در مقابل جنگنده های از نظر شما اسقاط روسیه پیروز بشه تا حالا که هیچ جنگنده روسیه ای در مقابل جنگنده های غربی قرار نگرفته که مشخص بشه کدوم بهتره وگرنه هیچ کس نمیگه ماس من ترشه فقط یه چیزی مشخص شده تمام پدافند هوایی جدید و قدیم غربی و ناتو در مقابل پهباد های قدیمی ایران شکست خورد

    پاسخ

    میخواستم خلبان یشم و شغل خلبانی انتخاب کنم ولی در آخر راننده اسنب شدم ،خدارو صدهزار مرتبه شکر میکنم چون با پراید کمی دیرتر میمیرم فقط ایجکت نداره🤦

    پاسخ

    الان بحث جنگنده بود یا حجاب ماستا رو میریزی تو قیمه

    پاسخ

    اینا لیاقتشون همون پس مونده های روسی هست چون خودشون تربیت شده دانشگاه ای روس هستن بایدم گوهشون رو بخورن

    پاسخ

    درگذشته بروزترین جنگنده دنیا که آمریکا حتی آنرا به آلمان یا انگلیس نداده بود دراختیار غیورمردان نیروی هوایی ایران بود ولی اکنون مرده خور شوروی سابق شده ایم. درضمن پوتین هم یاد گرفته مثل حکومت های منطقه خودمان، از دین برای فریب استفاده ابزاری کند.

    پاسخ

    حرفتو قبول دارم اما کاملا اشتباه . این آف ۱۴ به انگلیس و اسراییل هم پیشنهاد شد اما خیلی گرون بود بنابراین نخریدند حتی اسراییل تستش کرد و راضی بود اما گفت بشدت گرونه ولی ایران چون کوهستانیه بهترین جنگنده براش حتی با قیمتش آف ۱۴ بود چون راداری که آف ۱۴ داره رادار پالس داپلر هست و هیچ جنگنده ای حتی اگر ارتفاع پایین هم باشه بازم گیر این رادار می افتد

    پاسخ

    زمان شاه بروزترین جنگنده دنیا که آمریکا حتی آنرا به آلمان یا انگلیس نداده بود دراختیار غیورمردان نیروی هوایی ایران بود ولی اکنون مرده خور شوروی سابق شده ایم.

    پاسخ

    زمان شاه بروزترین جنگنده دنیا که آمریکا حتی آنرا به آلمان یا انگلیس نداده بود دراختیار غیورمردان نیروی هوایی ایران بود ولی اکنون مرده خور شوروی سابق شده ایم.

    پاسخ

    دقیقا اسباب بازی و شاش خالی

    پاسخ

    دانش و تجربه فنی بدست آمده در آماده بکار کردن این دو پرنده بصورت تصاعدی در فعالیت های بعدی افزایش می یابد و زمان صرف شده برای انجام تعمیرات اساسی مرحله به مرحله کاهش پیدا خواهد کرد استفاده ترکیبی از تجهیزات در دسترس اثربخشی آنها را شدیداً افزایش می دهد

    پاسخ

    چرا تو میسوزی بدبخت غربگدا

    پاسخ

    با احترام. بنده هم مایلم مثل شما سایبری بشم. لطفا راهنمایی کنید. مجانی هم کار میکنم

    پاسخ

    احتمالا دیگه موقع سقوتشونه.. اوردن ایران.. تا خدای نکرده نیفته رو سر روسهای عزیز..

    پاسخ

    عین بچه ها هی اسباب بازی پلاستیکی جمع کنید و پول حروم کنید

    پاسخ

    سوخو فنسر بعنوان رقیب هواپیمای تهاجمی اف ۱۱۱ معرفی شد که حتی دهه ۷۰ از اف ۱۱۱ هم در ظرفیت و برد و بکارگیری موتور توربوجت پایین تر بود .در حالی اف ۱۱۱ پیشرفته تر با موتور توربوفن حدود ۲۵ ساله که از رده خارخ شده سوخو ۲۴ بدلیل شرایط اقتصادی بکار گیرندگان ازجمله خود روسیه هنوز در خدمت هست و مهمترین مزیتش حمله و نفوذ از ارتفاع پایین زیر افق دید رادار ها..شاید برابر کشوری مثل اوکراین بکار بیاد ولی در مقابل نیروی هوایی که آواکس داشته باشه مثلا پاکستان حمله از ارتفاع پایین معنی نداره.

    پاسخ

    سوخو فنسر بعنوان رقیب هواپیمای تهاجمی اف ۱۱۱ معرفی شد که حتی دهه ۷۰ از اف ۱۱۱ هم در ظرفیت و برد و بکارگیری موتور توربوجت پایین تر بود .در حالی اف ۱۱۱ پیشرفته تر با موتور توربوفن حدود ۲۵ ساله که از رده خارخ شده سوخو ۲۴ بدلیل شرایط اقتصادی بکار گیرندگان ازجمله خود روسیه هنوز در خدمت هست و مهمترین مزیتش حمله و نفوذ از ارتفاع پایین زیر افق دید رادار ها..شاید برابر کشوری مثل اوکراین بکار بیاد ولی در مقابل نیروی هوایی که آواکس داشته باشه مثلا پاکستان حمله از ارتفاع پایین معنی نداره.همانطوری که با چند تا جنگنده حتی نسل پنجم هیچ نیرویی به ابرقدرت نمیشه با داشتن موشک پیشرفته هم ابرقدرت تبدیل نمیشه.
    لازمه داشتن موشک و سکوی پرتابش داشتن جنگنده پیشرفته برای پوشش هوایی از اونه وگرنه مورد تهدید حمله هواییه.(دلیل پخش کردن سایت های موشکی در مرکز کشور هم همینه ) ..همانطوری که لازمه داشتن هواپیمای پیشرفته داشتن عقبه پرقدرت زمینیه.
    منظورم اینه برای ابرقدرت شدن حتی لعنوان منطقه ای فقط داشتن یک برتری کافی نیست (اونم برتری که یبار مصرف باشه و فقط یبار بتونی جواب حریف رو بدی شلیک موشک به دشمنان ایران با پاسخ قطعی ابرقدرت ها و ناتو و انریکا مواجه خواهد شد واسه همینه علیرقم همه حرکات اسراییل علیه ایران تاکنون موشکی سمتش شلیک نشده.چندتا شلیک هم به عراق پیراسال با اجازه و هماهنگی بوده)

    پاسخ

    .همانطوری که با چند تا جنگنده حتی نسل پنجم هیچ نیرویی به ابرقدرت نمیشه با داشتن موشک پیشرفته هم ابرقدرت تبدیل نمیشه.
    لازمه داشتن موشک و سکوی پرتابش داشتن جنگنده پیشرفته برای پوشش هوایی از اونه وگرنه مورد تهدید حمله هواییه.(دلیل پخش کردن سایت های موشکی در مرکز کشور هم همینه ) ..همانطوری که لازمه داشتن هواپیمای پیشرفته داشتن عقبه پرقدرت زمینیه.
    منظورم اینه برای ابرقدرت شدن حتی لعنوان منطقه ای فقط داشتن یک برتری کافی نیست (اونم برتری که یبار مصرف باشه و فقط یبار بتونی جواب حریف رو بدی شلیک موشک به دشمنان ایران با پاسخ قطعی ابرقدرت ها و ناتو و انریکا مواجه خواهد شد واسه همینه علیرقم همه حرکات اسراییل علیه ایران تاکنون موشکی سمتش شلیک نشده.چندتا شلیک هم به عراق پیراسال با اجازه و هماهنگی بوده)

    پاسخ

    چقدر کارشناسا نظر دادن!!

    پاسخ

    دشمن ما آمریکا اسراییله، میدونی چرا،میدونی چرا؟ هَن؟ چون ما خودکفا شدیم میخواییم رو پای خودمون بایستیم ، میدونی یانه ، این هواپیماهای از رده خارج هم از روسیه خریدیم اشکالی نداره می‌بریم ضایعاتی می‌فروشیم، مهم اینه که خودکفا شدیم.

    پاسخ

    خدا بگم چکارت نکنه🤣🤣🤣🤣

    پاسخ

    در اینکه خرید یا حتی تحویل رایگان (!) سوخو 24 در سال 2023 چقدر منطقیه نمیشه نظر قطعی داد. خیلی متغیر هست که روی جواب این سوال تاثیر میزاره. جالبه واقعا من نمیدونستم این همه متخصص هوافضا داریم! آقایون بسمه اله! آستین ها رو بزنید بالا و به جای مزخرف گفتن دست کار به بشید ببینیم با این همه علم و ادعا می تونید همین هواپیماهای مسافربری رو از این وضع فلاکت بار در بیارید تا مردم با خیال راحت استفاده کنن ؟؟! جنگنده پیش کش. حرف زدن همیشه ساده بوده.

    اما یه چیزی خیلی واضح و غیر قابل انکاره و اون هم اینه که کشور ما با این ثروت و جایگاه حقش نیست جنگنده ای که چند نسل ازش گذشته و نیاز به اورهال داره و اون هم به صورت تکی و صدقه ای دریافت کنه. ارزش ما خیلی بیشتر از اینه. این سیاست های غلط آقایون هست که مارو انقدر حقیر کرده. در این شکی نیست پس این خبر نه تنها خوشحال کننده نیست بلکه باعث تاسفه.

    پاسخ

    مجانی نیست . در قبال پهباد این دو تا قراضه رو دادن

    پاسخ

    با سواد اورهال بلدی چیه ؟ عموجون برو یکم بخون بعد یادگرفتی بیا

    پاسخ

    اینا را روسیه نداده.. سی 130 که آمریکایی است و از دوره شاه بوده تا الان و زمان جنگ خدمات زیادی داشته.. که چند سال بود زمین گیر شده بوده بچه های نیروی هوایی اورهال کردن و تحویل دادن در مورد فنسر اینم از جزو هواپیماهایی بوده که زمان جنگ خلیج فارس صدام از ترس بمباران امریکا به ایران داد به عنوان امانت که ایران هم به عنوان غرامت جنگی مصادره شون کرد اینم زمین گیر بوده و اورهال شده توسط بچه های خودمون و تحویل نیروی هوایی شده این خبر که تکراتو داده یا دروغه یا مغرضانه است..

    پاسخ

    مسئول تکرانو عرضه ساختن داری که وراجی میکنی احمق

    پاسخ

    خداراشکر،تواین تحریم های کمرشکن دم بچه های نگهداری ومراقبت گرم که تونستن شبانه روزتلاش کنن واین دوپرنده رابه ناوگان برگردانند ،انشالله که روزی مهندسان مابتوانند بهترین جنگنده دنیارابسازندتادرامنیت کامل فرزندانمان بتوانندزندگی کنند ،وممنونم بابت خبر

    پاسخ

    یه عده میان الکی مسخره میکنن. خب شما همه چیز دان ها بیاید بسازید. فکر کردید جنگنده اسباب بازی هست. همون نسل سه ها رو هم کشور های کمی کشور های کمی میتونن خودشون کار های بروزرسانی و اورهال رو انجام بدن. بعدش هم این جنگنده ها متناسب با نیاز های کشور به روز میشن مثلا رادار و موشک های پدافندی و ارتباط با رادار های زمین پایه و حمل موشک های کروز و نیاز نیست برن به عمق کشور مورد نظر عملیات. یه عده میگن ایران مستعمره روس هاست:-) ) ) وقتی نمی دونید حرف نزنید. دلیل اینکه شوروی توی باتلاق افغانستان گیر افتاد و بعد هم فروپاشید همین سلاح های ارسالی از خاک ایران برای جنگ چریکی در مقابل ارتش سرخ بود که آمریکایی ها هم به دلیل داشتن دشمن مشترک همکاری کردن. به دلیل همین فشار به شوروی بود که اون ها هم حمایت خود رو از عراق کم کردند و ما داشتیم پیروز میشدیم تا اینکه عراق رفت سمت جنگنده های فرانسوی و کشوری مثل آلمان هم سلاح شیمیایی به عراق داد و آواکس ها و ماهواره های آمریکایی هم موقعیت استحکامات ایران و نقشه ها رو به عراق لو دادند به همراه مجاهدین خلق. در ضمن شوروی و روس ها با همه خباثت ها خیلی بهتر از غرب بودند، اونها بودند که علوم حساس رو به کشورهای دیگه برای مبارزه با امپریالیسم انتقال دادند، نژاد پرست هم نبودن که بیان جایی مردم بومی رو تحقیر کنن و آزار بدن و بنویسن ورود سگ و فلانی ممنوع. مثلا کاریزماتیک ترین رهبر شوروی گرجستانی بود. اگر جایی هم میرفتن برای ترویج ایدئولوژی بود نه نسل کشی و آزار مردم یه کشور.

    پاسخ

    روسیه نژادپرست نیست؟!!! ازتعداد مهاجر پذیربودن مشخصه

    پاسخ

    اینا همه که شما گفتید درست اما شما جماعت هم اش دهان سوزی نیستید بجز فحش و اهانت و توهین هیچ هنری ندارید انگ دیکتاتور به رهبر میزنید ولی خودتون اگر کسی بر وفق مراد شما حرف نزد با توهین و فحش میشه مزدور و بسیجی و سایبری ووووو تو قضیه زن زندگی ازادی خودم تو میدان انقلاب اصفهان جزو معترضان بودم کلا پانصد نفر نبودیم شماها به این تعداد میگید مردم ایران به اون جمعیت ده میلیونی که برا تشیع پیکر سردار سلیمانی و دیگر شهدا اومده بودن میگید مزدور سایبری ساندیسی ووووو می دونید چرا بعد چهل و چهار سال هنوز نظام را نتونستیم وادار به کوچکترین اصلاحاتی بکنیم دقیقا همینه مخالفان نظام هم مشتی آدم متوهم هستن که خود را عقل کل می دونن و بقیه را اخر نفهمی.. وقتی شما زورت به اینا نمیرسه پس شما یه درجه از اینا پایین تری.. شما یه عقیده داری اون خانمم یه عقیده از کجا معلوم اون سایبری باشه و شما نیستی.. این فقط یه چیزا بیان می کنه که اگر شماها جای این اخوندا بودید با مردم و مخالفان تون بدتر می کردید…

    پاسخ

    فقط فکرامونو به سمت اخرین تکنولوژی ببریم، جنگنده در بهترین نوعش هم بهترین ابزار جنگی نیست، چه رسد به اینکه قدیمی باشه، البته توان تعمیراتی ایران الان خوبه به سمت تولید و مهندسی معکوس برود.

    پاسخ

    نویسنده متن یا معنی کلمه جدید رو نمیدونه یا این دو تا هواپیما رو نمیشناسه که برای ۴۰ ۵۰ سال پیش هستن

    پاسخ

    قول سوخو ۳۵ در فروردین ۱۴۰۲ دادید حالا از تعمیر سوخو ۲۴ حرف میزنید نکنه روسیه…… گذاشته

    پاسخ

    سوخو ۳۵ چی شد ندادن

    پاسخ

    فقط همین نظرات رو بخونید متوجه میشوید چند چندیم واقعا به نظر شما کسی که ایرانی نباشه دلش به حال ایران میسوزه صد البته نه این آشغال های روسی همین هایی بودن که ایران را تیکه تیکه کردن حتی در مشهد به حرم امام رضا حمله کردن و هزاران جنایت دیگر رو انجام. دادن

    پاسخ

    سلام خدمت دوستان حرف برای گفتن خیلی هست ولی دوتا جمله میگم شاید بدردتون بخوره اینقدر کشور پیشرفته وخوب که ایران میتونه بهترین استفاده را ازشون ببره دوستی ندارید رفتید توشکم دوتا کفتار چین وروسیه هردوتا کمونیست که از نظرمن کمونیست بودنشون مهم نیست روسیه همیشه به ایران خیانت کرده طول تاریخ چین هم به همسایگان خودش ایران بایست باسیاست آمریکا را کنار خودش نگه میداشت هم اقتصادمون قوی میشد ارزش پول بالا میرفت ایران شاخ وشونه میکشه برای آمریکا و اسرائیل اونا برای ایران 22درصد گاز جهان وداریم 10درصد نفت جهان یک صدم جمعیت جهان منابع دیگه هم هیچ وضع 80درصدمون هم فقر ایران اگر اندک دوستی با آمریکا داشت کل بازار اروپا را قبضه میکرد نیاز به هیچی نداشتیم گاز دریای خزر وداریم مفت میدیم روسیه باز فروشی کنه گاز جنوب وهم نمیتونیم چندان استفاده ببریم این چه سیاستی چه مملکت داری شاه انگلیس و روس وکنار زد چسبید به آمریکا اقتصاد ایران دگرگون شد رشد اقتصادی 150درصد شد بعد بگید نوکر آمریکا بود اگر نوکری هم اسمش وبگذاریم نوکری آمریکا شرف داره به چین وروسیه موفق باشید

    پاسخ