coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران افزوده می‌شود [+عکس]

بنابر جدیدترین گزارش‌ها، دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است که شامل یک جت جنگنده و یک هواپیمای ترابری نظامی هستند.

با حضور سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دو جنگنده جدید به‌نام‌های سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد. گفتنی‌ست این دو هواپیمای جدید در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این پایگاه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین موشک هایپرسونیک ایران رونمایی شد؛ از موشک فتاح چه می‌دانیم؟

دو جنگنده جدید عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرآنلاین، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش یک فروند جنگنده «سوخو ۲۴» و یک فروند هواپیمای ترابری «سی ۱۳۰» بازآماد شده در پایگاه هوایی شهید دوران به ناوگان عملیاتی این نیرو ملحق شد.

هواپیمای سی ۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت، با تلاش کارشناسان و نخبگان جوان و زبده فنی پایگاه هوایی شهید دوران، بازآماد (اورهال) و به ناوگان هوایی ارتش ملحق شد.

سوخو-۲۴ یک جنگنده ضربتی نسل سوم مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داده و از سال ۱۹۷۴ وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ است. حدود ۱۴۰۰ فروند از این هواپیما تا سال (۱۹۹۳) تولید شد.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

سوخو-۲۴ که پاسخ روس‌ها به جنگنده بمب‌افکن اف-۱۱۱ آمریکایی‌ها بود، اختصاصاً برای حملات ارتفاع پایین مافوق صوت به عمق خاک دشمن طراحی شده و طراحی بال متحرک آن باعث شده تا قابلیت فرود و برخاست کوتاه را داشته‌باشد. بارگیری بال بالای این هواپیما نیز باعث شده تا پرواز باثباتی در ارتفاع پایین و مقاومت خوبی در مقابل جریان باد داشته‌باشد. این هواپیما با وزن خالی بیش از ۲۲ تن توانایی حمل ۸ تن مهمات از جمله بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، و دیگر انواع بمب و موشک و راکت و سوخت اضافی را دارد.

لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و اکنون در شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد.

سی – ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد. سی -۱۳۰ مدتهاست که هواپیمای ترابری-تاکتیکی اصلی برای بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان است و بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف از سی- ۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند.

دو جنگنده جدید  عملیاتی در پایگاه شهید دوران مستقر شدند

حتی مدل فوق‌العاده مسلحی از این هواپیما با نام لاکهید ای‌سی-۱۳۰ اسپکتر/اسپوکی با قدرت آتش سنگین برای مأموریت‌های تهاجمی ساخته شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افزوده شدن دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (351 نظر)

    خوب گفته باشم دارم به حکومت راه کار اساسی میدم خجالت بکشید یک آدم حسابی هم که پیدا شده شما زورت میاد نظرات اندیشمندانه‌اش را بنویسی

    پاسخ

    آقا چرا ما خودمون را گذاشتیم سر کار هر کسی میاد سر کار دولت قبلیش مقصر حضرت آقا هم تو یک مقطعی رئیس جمهور بودند اینطور که هی نیندازند گردن دولت قبل که نمیشه این همه اختلاس و دزدی کم کاری خیانت و فساد و رانت و و و من موندم ایران عزیز صاحب ندارد بازرسی ندارد دیوان عدالت اداری ندارد مرجع ندارد سپاه ندارد مجلس فرمایشی نیست مردمی است می‌بینید تمام قد از منافع مردم دفاع میکند طوری که هر کس میخواهد ناحقی را حق کند اول میرود سراغ مجلس خوب بفرمایید دولت قبل و قبل و قبل را چه کسی تایید صلاحیت کرد تا اینقدر خیانت و ظلم کند قطعا همان که تایید کرده ظالم است همانی که نماینده را تایید صلاحیت میکند که در خدمت دولت باشد نه ملت ظالم است این مردک که پسر خودش جزو منافقین بود و برایش عفو گرفت و به جای دفاع از حقوق مردم فقط در هیئت مدیره‌ها یا رئیس است یا نایب رئیس مثلاً به عنوان نماینده میخواهد برای من چکار کند وضعیت فعلی کشور حاصل دور اندیشی شورای نگهبان به عنوان اولین مرجع رسیدگی است میبینیم که کسانی که تایید شده‌اند نه سواد دارند نه تجربه دارند نه حتی قیافه که به خوش تیپ بودنشان دل خوش کنیم. کجایی همت کجایی خرازی کجایید شهدا ای کاش برای یک لحظه در مقابل شهدا جانبازان و مهمتر از همه ارمانشان که آینده ایران اسلامی مقتدر و آرامش مردمان این سرزمین بود مسؤل باشید انقلاب ۵۷ و جنگ هشت ساله و غیره همه وهمه به پشتوانه این مردم بوده و هست یادمان نرود هیچ حکومتی بدون پشتوانه مردمی مقتدر و قدرتمند نمی‌تواند باشد.

    پاسخ

    باسلام بزرگوار ترینها البت C130/
    میشناسم همانی است که چند سال پیش ایران را داغدار کرد و چند ده جوانان و خبرنگاران این مرز و بوم را به خاک و خون کشید روحشان شاد و یادشان گرامی

    پاسخ

    ملت ایران شده پسمانده خورکشورهای دیگه. اون ازواردات خودروهای دست دوم، واینم ازواردات هواپیماهای ازرده خارج روسی.یعنی شان وشخصیت ایرانی ها انقدربه فنا رفته که بااین همه ثروت،بریم دست دوم وازرده خارج واردکنیم؟ خوب اف 14های خودمون که شرف داره به این قراضه ها

    پاسخ

    اینها واسه ایران بوده که مشکل داشتن و در خواب بسر میبردن که دوباره ردیفشون کردن تاراضافه شدن به نیرو هوایی…. خوده روسیه هم هنوز داره سوخو 24 که ترکیه یکیشونو زد.یطوری تیتر میزنید پس مانده های روسیه برای ایران که انگار ایران رفته خریده… که اگه خریده بود سوخو 35 و.. پیشرفته میخره… این دوتا در انبار های ایران بوده بخاطره مشکل فنی خواب بودن که دوباره برگشتن…. اون دوران گذشت که زمان پهلوی سیاه ترین دوران تاریخ ایران..

    پاسخ

    عمو، توازدوران شاه چی میدونی که عرض اندام میکنی؟ خوبه 43ساله هنوزهمون اف14ها واف5های همون شاه داره بهتون خدمت میکنه. 8سال باهمون تجهیزات خریداری شده توسط شاه جنگیدیم باکل دنیا. هنوز تانکهایی که خریده بودازانگلیس راطلبکاریم. ماجرای اروندم که احتمالا خوندی که بایه کشتی تجاری صدام راکشوند پای میزمذاکره. نه اینکه 4تا طالب افغانی دمپایی پوش، بیان به سخره بگیرندشون.

    پاسخ

    ایران در موقعیتی قرار گرفته که از یک قدرت بزرگ منطقه ای به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل بشود . البته قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است . در جنگ بین روسیه و جهان غرب فرصتهایی برای کشور ما به وجود آمده که باید از آن به نفع مصالح کشور استفاده بشود و ناراحتی دشمنان ایران هم از این قضیه است که دولتمردان ایران در مورد فرصت پیش روی خودشان بی اهمیت نیستند کاری که دولت قبل انجام نداد و بسیار فرصت سوزی کرد و یک نمونه آن قضیه آذربایجان هستش .‌‌باتمام این حرفها به یاری خداوند ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی هستش و خیلی‌ها می‌خوان این سرعت رو کم کنند ولی باید با دشمنان مثل خودشان رفتار کرد و آنها را به یک مسئله دیگری سرگرم کرد و کار اصلی خود را انجام داد .

    پاسخ

    دقیقاً درسته… ولی متاسفانه دولت قبل بیش از اون چیزی که به فکر ما میرسه آسیب های زیادی به کشور زده… کاش محاکمه بشن دیر یا زود… آخه با تمام آسیب های فراوان و آسیب هایی که حالا حالا تموم نمیشه و بعضی که غیر قابل جبران هست باز با تمام وقاحت میان… خودتون دیگه دیدید چی گفتن چیکار میکنن حسن قالی دزد تا جواد ذلیل و… زیبا کلام و غیره..

    پاسخ

    دقیقاً درسته… ایران عزیز داره پیش میره هیچکسانی و چیزی هم نمیتونه مانع بشن ولی متاسفانه دولت قبل بیش از اون چیزی که به فکر ما میرسه آسیب های زیادی به کشور زده… کاش محاکمه بشن دیر یا زود… آخه با تمام آسیب های فراوان و آسیب هایی که حالا حالا تموم نمیشه و بعضی که غیر قابل جبران هست باز با تمام وقاحت میان… خودتون دیگه دیدید چی گفتن چیکار میکنن حسن قالی دزد تا جواد ذلیل و… زیبا کلام و غیره..

    پاسخ

    باسلام بزرگوار ترینها البت C130/
    میشناسم همانی است که چند سال پیش ایران را داغدار کرد و چند ده جوانان و خبرنگاران این مرز و بوم را به خاک و خون کشید روحشان شاد و یادشان گرامی

    پاسخ

    شرف و آبرو و غرور و گنج ایران رو دادند به جاش آشغال های چین و پس ماند های ناکارامد روس رو گرفتن چرا نظر دلبخاهتون رو پخش میکنید؟؟

    پاسخ

    شرف و آبرو و غرور و گنج ایران رو دادند به جاش آشغال های چین و پس ماند های ناکارامد روس رو گرفتن

    پاسخ

    حلال اوسون سلطان

    پاسخ

    به عنوان مُسَکّن و در مقطع فعلی واردات جنگنده خوبه از هیچی بهتره اما به درد دراز مدت نمیخوره،برگ برنده دست اونیه که تولید کننده باشه البته نه مثل ایران که قابلیت نوآوری در تولید نداره چون تکنولوژی رو میخره گرون هم میخره،قابلیت تولید با قابلیت نوآوری مهمه وگرنه ایران تکنولوژی تولید توپ و تفنگ سرپر رو که که از زمان شاه عباس وارد کرده بود تا اواخر دوره قاجار که سلاحهای فشنگی آمده بودن حفظ کرده بود و تا زمان احمدشاه تفنگ و توپ سرپر میساخت و قابلیت این سلاح ها فقط استفاده علیه مردم خود ایران بود نه جنگ با دشمن خارجی،اسلحه در جنگ به سرعت نابود میشه خریدش یا خرید تکنولوژی تولید بیفایدس، چون هم گرونه هم عقب میمونیم

    پاسخ

    معلومه هیچی نمیدونی شوت شوتی… ایران الانو با هیچ زمان دیگه مقایسه نکن چون قابل مقایسه نیست. این دوتا هواپیما در انبار های ایران بخاطر مشکل فنی خواب بودن که دوبارع تونستن درستشون کنن و برشونگردونن…هرکی از قدرت نظامی اونم ایران که خیلی با بقیه فرق داره باید قدرت نظامیش همیشه در حال پیشرفت قدرتمندتر شدن بره… وگرنه وضعیتمون صدها برابر بدتر از سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، عراق، و غیره… میشه.. تا قدرت نظامی نباشه قید هر پیشرفتی رو باید زدمثل هزار سالی که تا زمان پهلوی اصلا ایران انگار نه انگار وجود داشت..ایرانی ها هیچ کاره بودن کاملا مستعمره و وابسته ی غرب و آمریکا..

    پاسخ

    معلومه هیچی نمیدونی شوت شوتی… ایران الانو با هیچ زمان دیگه مقایسه نکن چون قابل مقایسه نیست. این دوتا هواپیما در انبار های ایران بخاطر مشکل فنی خواب بودن که دوبارع تونستن درستشون کنن و برشونگردونن…هرکی از قدرت نظامی اونم ایران که خیلی با بقیه فرق داره باید قدرت نظامیش همیشه در حال پیشرفت قدرتمندتر شدن بره… وگرنه وضعیتمون صدها برابر بدتر از سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، عراق، و غیره… میشه.. تا قدرت نظامی نباشه قید هر پیشرفتی رو باید زدمثل هزار سالی که تا زمان پهلوی اصلا ایران انگار نه انگار وجود داشت..ایرانی ها هیچ کاره بودن کاملا مستعمره و وابسته ی غرب و آمریکا..

    پاسخ

    پیشرفت کشور از حال مردمش و قدرتش از گستاخی همسایه‌های سوسکیش مثل الهام علی‌اف و طالبان دقیقا میشه متوجه شد احتمالا این دو مورد از قطار پیشرفت جا مانده بودند حاج ابرام با ماشین لاکچری جدیدش رفته آورده یادمون نره C130 چند تا از جوانان تحصیلکرده مارو به کام مرگ فرستاد

    پاسخ

    یا خدا!! تا حالا اینقد نظر ندیده بودم

    پاسخ

    تاریخ بعدها برای نوشتن خیلی حرف‌ها دارد ،،،این مملکت 6دانگ در تسخیر روس است ،

    پاسخ

    چرا این همه جنگنده تواین سالها ساختین یکیشون یه تیک آف نکرده که مردم ببینن

    پاسخ

    باید بررسی شود ، واقعا پس مانده است یا عقیده بعضی ها پس مانده است.

    پاسخ

    کدام پس مانده ؟ هرچقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری !
    اینها از جنگ هشت ساله به بعد زمینگیر بودند باتلاش وجدیت ارکان نیروی هوائی راه اندازی و اورهال شده و به چرخه خدمت رسانی رسیدند ،
    ازسوخو سی وپنج دوسه تا آمدند والباقی هم تا پایان سال وارد میشوند و به کوری چشم اجانب ماهم درتمامی جهات پیشرفت کرده ایم .

    پاسخ

    سوخو24هم در نیروی هوایی روسیه در حال استفاده هست که همین چند سال اخیر بود ترکیه یکیشو زد.. آذربایجان هم استفاده میشه و اینا دوتا هر مشکلی که داشتن سالها در خواب بودن که تونستن برگردونن برای استفاده…وگرنه خرید نکرده که الان ایران… اگه قرار باشه خرید جت و… سوخو 35 یا 57 و هلکوپتر های پیشرفته.. و اس 400بخاطر سوخو 35ها که 100درصد از کارایی شون استفاده بشه..

    پاسخ

    قدیمی و فرسوده منسوخ شده

    پاسخ

    از موزه جنگ جهانی دوم جنگنده وارد کنید تا کلکسیون کامل بشه ، به روز باشید در تمام صنایع ، سر خود و ملت کلاه نگذارید

    پاسخ

    هیچوقت با آدم بی‌شعور بحث نکن…اول تو رو میکشه پایین در حد خودش…بعد میکوبتت……همین احمقها هستن که وضع مملکت اینطوریه…..همه دکتر…همه مهندس

    پاسخ

    سی ۱۳۰ مال آمریکا هست . نادان

    پاسخ

    سی ۱۳۰ مال آمریکا هست ابله بی سواد

    پاسخ

    کاشکی دوتا تخم مرغ بایک لواش نان به سفره مردم اضافه می شد

    پاسخ

    فردا یه رنگ به سوخو ۲۴ میزنن و میشه سهراب ۴۰۲ ایرانی و سی ۱۳۰ هم صافکاری میشه و نامگذاری میشه رستم ۴۰۱ و پیشرفته

    پاسخ

    یه عده خیال میکنن زیر هر خبری باید اظهار فضل کنن در مورد هواپیمای سوخو باید بگم که واقعا آشغال هست هیچ شکی درش نیست اونایی که افسر فنی نیرو هوایی هستن میفهمم چرا میگم اشغال ولی در مورد هواپیمای سی صد و سی هرکولس باید بگم که این هواپیما واقعا یه شاهکار هست که بعد از این همه سال هنوز توسط ارتش آمریکا و بسیاری از کشورها استفاده میشه و از لحاظ فنی واقعا عالی و با کیفیت و مطمعن هست چون سیستم موتور این هواپیما ملخ هست یعنی سرعتش کمتر از موتور های توربو جت هست ولی از لحاظ قدرت خیلی بالاتر هست یعنی اینکه شما میتونین با دو موتور به ماموریت ادامه بدین …

    پاسخ

    سوخو24هم در نیروی هوایی روسیه در حال استفاده هست که همین چند سال اخیر بود ترکیه یکیشو زد.. آذربایجان هم استفاده میشه و اینا دوتا هر مشکلی که داشتن سالها در خواب بودن که تونستن برگردونن برای استفاده…وگرنه خرید نکرده که الان ایران… اگه قرار باشه خرید جت و… سوخو 35 یا 57 و هلکوپتر های پیشرفته.. و اس 400بخاطر سوخو 35ها که 100درصد از کارایی شون استفاده بشه..

    پاسخ

    مستعمره ی روس… یاد شعار نه شرقی نه غربی ج.ا میرفتم خندم میگیره

    پاسخ

    خوشم میاد از برخی خائن های داخلی که هنوز هم که هنوزه استخوانهایشان زیر تحریم های اربابان وحشی غربیشان خرد شده اما هنوز کاسه لیس آنها هستند. اربابان شما سیم فنس هم به ایران نمی دادند.

    پاسخ

    همین پس مانده ها را هم هیچ کشوری به ایران نمیداد.
    رفقات هم تو آلبانی در بدر شدن

    پاسخ

    با سلام خدمت همه عزیزان با احترام به تمام عقاید ورای عزیزان که نظر دادن..ما دیدیم که همین جنگنده های که میگین اسقاط وغیره درجنگ چه کمک شایانی به ما کرد…به هرحال زمان شاه هم کارهای خوبی شده بود یکیش وارد کردن همین لوازم به روز دنیا واف ۱۴….اکرنبود خلبانان عزیز حاضر وشهیدان والامقام نیروی هوایی گرگ های گرسنه مارا نفله کرده بودن…البته ما توان دفایی بسیار سطح بالایی داریم به نام پهپاد در کل جنگنده دیگه منسوخ شده در ارتش های مدرن ما هم جزو نفرات اول تا سوم دنیاییم از لحاظ پهپاد…فکرکن طرف امریکایی در ایالت تگزاس نشسته واز اونحا بدون هیچ نیروی انسانی وخلبان داره یه جایی را میکوبه….با ساخت موشک هایپرسونیک سپاه عزیز وجاویدان ما ومابقی ادوات ساخت داخل سری در سرها بلند کردیم واین افتخار برای ما ایرانیان بس شیرین است….البته ناگفته نماند جنگنده های به روز دنیا امکاناتی دارند بس زیبا وایمن ما تخریم هستیم ولی قطعا درحال پیشرفت شک ندارم بعد از صاعقه وکوثر دو جنگنده سبک ایران قدمهای محکمی برداشته شده وانشاله خبرهای خوبی درباره هواپیمای مسافری وجنگده وحتی هلیکوپتر به سمع ونظرشما خواهد رسید…سرباز کوچک شما🙏🙏🙏🌺🌹

    پاسخ

    ایرانی که ۸۰ تا تامکت یکجا میخرید رو به خرید دو جنگنده اسقاطی رسوندید … افغانستان شستشو بجای آب نشونمون میده ترکیه آذربایجان کریدور بستن مرز اروپا از طریق ارمنستان رو عملیاتی کردن اونوقت اینم از حال و روز دلواپسان که حقیقتا حال بهم زنه چون با چرندیات بی سر و تهشون مثه اون دختره خائن و بیسواد عقب افتاده که شک ندارم سایبری یا وابسته و مفت خور تبلیغاتی ای بیش نیست و اگه کود انسانی وارد میکردن بازم به به و چه چه میکرد و حاضر بود تستشون کنه … کاش بفهمید کشورمون تا بیخ غرق فساد اداری رانتخواری و اقتصادمون سر تا پا پر از فقر و بدبختیه و اوضاع تو شهرستانها خیلی افتضاح‌تر از اونیه که فکر کنین … حالا یه مشت کله پوک اونوقت سر دوتا هواپیمای اسقاطی بهم میپرن که خودش نشانه حجم زیاد بیکاری در مملکته …

    پاسخ

    یک ابر قدرت هیچ وقت ابزار دستش رو به یکی دیگه نمیده،چون موازنه قدرتش عوض میشه..اونا هواپیما هم بدن نسل چهار و سه رو میدن که اسقاط هست.. در مقابل هواپیماهای نسل پنجم اینا پشیزی نیستن…الان روسیه بیخ گوشش فک میکنین میزاره ایران قدرت اتمی بشه؟؟؟عمرا بزاره ..

    پاسخ

    آفرین شدیم قدرت اول منطقه ،اسرائیل آماده باش بچها اومدن براانتقام

    پاسخ

    دوستان به این نکات توجه کنید…قدرت نظامی ایران چقدر هست بنده فقط یه چندتاش را می گم ممکنه خیلیهاش هنوز رونمایی نشده باشند
    زمانی که عین الاسد را زد اول با جنگ الکترونیک رادارهاش را از کار انداخت بعد با موشک زد حالا الان موشک هایی رونمتیی کرده که احتیاج به جنگ الترونیک نیست که اصلا قابل ردیالی نیست و سرعتش زیاده که رادار و موشکی مقابله با اون نمی تونه بکنه
    دوم اینکه چرا روسیه با اینکه پیشرفته ترین جنگنده را داره ولی از پهبادهای ایران اون هم نه خیلی پیشرفته ایران استفاده می کنه به چند دلیل اینکه ارزان هست دوم اینکه تقریبا رادار کریز بوده و ناتو تا الان نتونسته مقابله کنه باهاش و قدرت انفجار و مانورش بالاست پس جنگنده در جنگ خیلی کارایی نداره پهباد ارزانتره و تعداد بیشتر میشه همزمان استفاده کرد و سبک تر و بدون خلبان و و …. حتی فیلمبرداری می کنه بمب می زنه موشک می زنه خودش را خراب می کنه بر سر دشمن رادارگریزه که تا الان ثابت شده هست اگه کسی شک داشت تا الان الحمدالله ثابت شد و در مورد موشک هم بگم اگه باورش سخته عین الاسد را هم باور ندارید پس چرا اروپا صنعت موشکی ایران را تحریم کرده و غرب نگران موشکهای ایران هست موشک جدید ایران سرعتش دو برابر سریعترین نوشک آمریکاست و چهار برابر بیشتر از سرعت موشک چین و ناتوست و چهار پنج برابر سرعت موشک فرانسه هست که به تازگی رونثایی کرده هست و هزاران هزار مورد دیگر مثل انواع رادار زیر دریایی سریعترین اژدر دنیا و ….

    پاسخ